Lewis Hamilton – Ο εν δυνάμει “Θρύλος”

O Lewis Hamilton είναι, αδιαμφισβήτητα, ένας οδηγός που έχει αφήσει, και ακόμα αφήνει, το στίγμα του στην Formula 1. Τι είναι, όμως, αυτό που διχάζει τον κόσμο προς το πρόσωπό του;

Με μια γρήγορη ανασκόπηση στην καριέρα του Lewis Hamilton, διαπιστώνει κανείς πως ο Βρετανός εδραίωσε τον ευατό του στο άθλημα από την πρώτη κιόλας χρονιά.

Το να βγεις 2ος στην rookie σου χρονιά, συναγωνιζόμενος έναν “φρέσκο” 2 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή και εν τέλη χάνοντας το πρωτάθλημα για 1 βαθμό, δεν είναι κάτι που γίνεται κάθε χρόνο.

Το καλεντάρι έδειχνε 2007, όταν ο Lewis Hamilton κατέκτησε το πρώτο του βάθρο με μια τρίτη θέση πίσω από τον ομόσταβλό του, Fernando Alonso.

13 χρόνια μετά, 88 νίκες, 156 βάθρα και 92 pole positions αργότερα, ο απολογισμός της μέχρι τώρα “γεμάτης” καριέρας του Lewis Hamilton τον βρίσκει 6 φορές πρωταθλητή, στο τιμόνι του καλύτερου μονοθεσίου και στο κατώφλι των εναπομείναντων ρεκόρ του Θρύλου του αθλήματος, Michael Schumacher.

ham vs schumi

Τι είναι, όμως, αυτό που έχει δώσει στον Lewis Hamilton την δυνατότητα να κυριαρχεί έτσι και να ξεχωρίζει σε σχέση με τους υπολοίπους πιλότους;

Τα υπέρ του Lewis Hamilton σήμερα

Βροχή: Αδιαμφισβήτητα, ο Lewis Hamilton είναι υπόδειγμα οδηγού στην βροχή. Ιαπωνία 2007, Silverstone 2008 είναι 2 χαρακτηριστικά παραδείγματα της απαράμιλλης ποιότητας που βγάζει ο Lewis Hamilton στην βροχή. Δικαίως, λοιπόν, έχει κερδίσει τον τίτλο του rainmaster, μπαίνοντας σε σύγκριση με τους Ayrton Senna και Michael Schumacher.

Αυτο βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν είχε και τις κακές του στιγμές.


Nurbrgring 2007, εκεί όπου ήταν σειρά του ομόσταβλού του να δείξει τις ικανότητές του στην βροχή.
Γερμανία 2019, εκεί όπου ο 4 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, Sebastian Vettel κατάφερε από τελευταίος να βρεθεί 2ος. Ο Max Verstappen βρέθηκε στην κορυφή.

Κατατακτήριες: Ένα ακόμα δυνατό σημείο του Lewis Hamilton είναι η ικανότητα που έχει στον 1 γύρο. Εκεί που πρέπει να πιέσει στο μέγιστο. Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε δει τον Βρετανό να “συντρίβει” τους αντιπάλους του. Συχνά τους αφήνει αρκετά πίσω να μάχονται για την δεύτερη θέση.

Ρυθμός: Ο ρυθμός του Lewis Hamilton είναι και αυτός ένας από τους λόγους που κάνουν τον Βρετανό να ξεχωρίζει. Ξέρει πότε να πιέσει. Πότε να κάνει συντήρηση. Πότε να κάνει διαχείριση και έχει πολύ καλή αίσθηση της κατάστασης του μονοθεσίου του.

Μηδαμινά λάθη: Ένα από τα “υπέρ” του Lewis Hamilton είναι η ικανότητά του να μην κάνει λάθη. Ή να κάνει αρκετά σπάνια. Η ικανότητα να πιέζεις το μονοθέσιο στο όριο δίχως να κάνεις λάθος. Αυτό, είναι κάτι που λίγοι οδηγοί κορυφαίοι μπορούν να πουν οτί μπορούν να κάνουν.

Συνεχής Βελτίωση: Εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Ο Lewis Hamilton είναι τρανό παράδειγμα επιβεβαίωσης του παραπάνω ρητού. Ο Βρετανός προσπαθεί πάντα να βελτιώνει τα “αδύνατα” σημεία του, όπως η ικανότητα του να διατηρεί τα ελαστικά, πράγμα που δεν μπορούσε να κάνει τις πρώτες του χρονιές στην F1, ή οι κακές εκκινήσεις που ως έναν βαθμο, του στέρησαν το πρωτάθλημα το 2016

Όπως κάθε οδηγός, όμως, έτσι και ο Lewis Hamilton έχει τα τρωτά του σημεία.

Ποιά είναι αυτά

Δεν θα πάρω βάθρο; Δεν έχει νόημα να αγωνιστούμε: Γερμανία 2019, ο Lewis Hamilton έκανε ένα λάθος, μπήκε εσπευσμένα στα pits και μια σειρά ατυχιών τον έφερε εκτός βαθμολογούμενης δεκάδας.

“There’s no point in racing, man, we should retire the car”, ήταν τα λόγια του Lewis Hamilton στην ομάδα του μόλις ατνιλήφθηκε την κατάσταση.

Το πρόβλημα εδώ είναι ότι, τα λόγια αυτά και η νοοτροπία αυτή δεν ταιριάζουν σε έναν, τότε 5 φορές-εν δυνάμει 6 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή. Ο Lewis Hamilton, είναι αυτή τη στιγμή ο πιο αυστηρά κρινόμενος πιλότος.

Μπορεί να ήταν άρρωστος, αλλά από την στιγμή που διάλεξε να βγει στην πίστα και να οδηγήσει, δεν έχει κανένα δικαίωμα να μην διεκδικήσει όσους βαθμούς μπορεί, ακόμα και αυτόν τον 1 βαθμό, που μάλιστα του είχε στοιχήσει και πρωτάθλημα παλιότερα.

Όπως είπε και το μεγάλο αφεντικό την Γερμανικής ομάδας “we must fight for every point we can, giving up is unacceptable”

Δεν έχει οδηγήσει μη ανταγωνιστικό μονοθέσιο στην καριέρα του:
Αυτό δεν ισχύει απόλυτα. Το 2009 οδηγούσε μια βάρκα, όπως έλεγε ο ίδιος, που δεν μπορούσε να κοντράρει τη Ρενό του Πικέ. Παρόλαυτα, με τις ικανότητές του και την εξέλιξη της ομάδας πήρε δύο νίκες σε Ουγγαρία και Σΐγκαπούρη.

lewis hamilton

Ωστόσο, η αλήθεια είναι πως τα 12 από τα 14 χρόνια της καριέρας του, ο Lewis Hamilton τα πέρασε οδηγώντας όντως, ένα από τα κορυφαία αν όχι το κορυφαίο, μονοθέσια στο grid.

Το ερώτημα, όμως, είναι το εξής. Έδωσε ποτέ δικαίωμα ο Lewis Hamilton ώστε να αμφισβητηθεί το δικαίωμά του να βρίσκεται σε κορυφαίο μονοθέσιο; Ασφαλώς και όχι.

Ακόμα και το 2011 που ήταν σε “σύγκρουση” (κυριολεκτικά) με τον Felipe Massa, ο Lewis Hamilton έδειχνε ικανός να μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της McLaren.

Δεν μ’αρέσουν τα team orders που δίνετε, δεν σας ακούω:
“Ι’m not slowing down for Nico”, ή η Ουγγαρία του 2007 είναι δύο τρανά παραδείγματα που ο Βρετανός αδυνατούσε να υπακούσει τις εντολές της ομάδας του.

Κοινός παρονομαστής και των δύο περιπτώσεων είναι ο Lewis Hamilton, οι τεταμένες σχέσεις μεταξύ αυτού και των εκάστοτε ομόσταβλών του, αλλά και το μέγεθος των ομόσταβλών του.

Η αλήθεια είναι οτί πιλότοι τέτοιου βεληνεκούς δεν είναι φτιαγμένοι για team orders που δεν εξυπηρετούν του ίδιους. Γι αυτό και δε θα ήταν ποτέ καλοί ομόσταβλοι όπως οι Μπαρικέλο και Μπότας.

Δεν μπορώ να φανταστώ τον Σουμάχερ να δέχεται εντολές που να του λένε κάνε άκρη για τον Ρούμπενς, τον Αλόνσο να του λένε κάνε άκρη για τον Φισικέλα.

Συμπερασματικά:

Αξίζει ο Lewis Hamilton να αναφέρεται σε συζητήσεις για κορυφαίους πιλότους όλων των εποχών; Ασφαλώς. Είναι όμως οι συγκρίσεις με άλλα ιερά τέρατα του σπορ, όπως ο Michael Schumacher ή ο Ayrton Senna, γόνιμες ώστε να πούμε με ασφάλεια ότι ο ένας είναι καλύτερος από τον άλλον; Δεν το νομίζω.

Hamilton
Δε μπορώ να συγκρίνω, προσωπικά, οδηγούς διαφορετικών εποχών. Ακόμα και τα στατιστικά λαμβάνουν υπόψιν μόνο ποσοτικά χαρακτηριστικά και όχι ποιοτικά.

Για παράδειγμα, είναι διαφορετικό να κερδίζει κάποιος όταν υπάρχουν άλλοι 5 ικανοί να κερδίσουν και άλλο να κερδίζει όταν ο μόνος του αντίπαλος είναι ο ομόσταβλός του.

Αυτό βέβαια δεν μειώνει την αξία, την ποιότητα και την προσπάθεια που καταβάλει χρόνο με τον χρόνο ο Lewis Hamilton. Ίσα ίσα, έρχεται να επιβεβαιώσει ότι δικαίως είναι ο καλύτερος οδηγός της γενιάς του.

Αξίζει, όμως, ο Lewis Hamilton, έχοντας μηδενικό ανταγωνισμό, να καταρρίψει τα εναπομείναντα ρεκόρ του Michael Schumacher;

Ναι το αξίζει. Δεν σημαίνει όμως ότι αυτομάτως γίνεται και καλύτερος, για τους λόγους που εξηγήθηκαν παραπάνω. Ούτε ότι ο Michael ειναι καλύτερος. Ο καθένας στην εποχή του.

Τα ρεκόρ είναι για να σπάνε. Η οδηγική ποιότητα και το στίγμα όμως κάποιων οδηγών στο άθλημα δε πρόκειται να ξεπεραστούν ποτέ. Είτε αυτός είναι ο Michael Schumacher, είτε ο Lewis Hamilton.

Και μην ξεχνάμε. Στα καλύτερα μονοθέσια θα βρίσκεται πάντα ένας Lewis Hamilton, ένας Sebastian Vettel, ένας Max Verstappen, ένας Charles Leclerc.

Hamilton

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYoutube και Twitter.

Νίκος Δαφνομήλης

Ξεκίνησα την ενασχόληση μου με τον κόσμο της Formula 1, όταν ένα κυριακάτικο μεσημέρι άκουσα τυχαία τον Πουρναράκη να σχολιάζει αγώνα στα τέλη του 2004. Αργότερα μπήκα και στον κόσμο του MotoGP που επίσης παρακολουθώ ανελλιπώς

F1RACINGNEWS