Leclerc – “Πάντα θα προσπαθώ να φτάνω στο όριο”

Leclerc

Ο Charles Leclerc είναι ένας από τους λίγους οδηγούς της Formula 1 που μπορούν να δώσουν τη μάχη με τον Max Verstappen, αλλά χωρίς ένα σταθερό μονοθέσιο μπροστά και πάντα κυνηγώντας τον Max, ο οδηγός της Ferrari παραδέχεται ότι τείνει να υπερβάλλει, με αποτέλεσμα να γίνονται λάθη

Είναι ξεκάθαρο ότι ο Adrian Newey και η ομάδα σχεδιασμού της Red Bull δημιούργησαν άλλο ένα εξαιρετικό μονοθέσιο της Formula 1. Η περσινή RB18 ήταν πανίσχυρη και επέτρεψε τόσο στην ομάδα όσο και στον αστέρι της, τον οδηγό Verstappen, να φτάσουν στους περσινούς τίτλους της F1. Φέτος η Red Bull RB19 είναι ακόμη καλύτερη. Εξακολουθεί να είναι αήττητη σε δέκα αγώνες, με τον Verstappen να οδεύει προς έναν τριπλό τίτλο στην F1.

Η Ferrari από την άλλη πλευρά, είναι “χαμένη στη θάλασσα” να το πούμε έτσι, αφού έχασε τον δρόμο της στις αρχές της περασμένης χρονιάς. Και έκτοτε δεν έχουν ανακάμψει. Η τελευταία νίκη του Leclerc, η πέμπτη του στην F1, ήταν στο Grand Prix της Αυστρίας το 2022, την τελευταία φορά που οι κόκκινοι πήραν τρόπαιο πριν από ένα χρόνο.

Από τότε αυτός και ο συμπαίκτης του κυνηγούσαν τους πρωτοπόρους και κυνηγούσαν σκληρά. Κυνηγούσαν πολύ σκληρά και τα αποτελέσματα ήταν σαν 0 εις το πηλίκο. Τα λάθη του Leclerc που προκαλούνται από τον ίδιο τον εαυτό του ακολουθούνται πάντα αμέσως από τις μετανιωμένες ομολογίες του. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι είναι υπερβολικά σκληρός με τον εαυτό του.

Μιλώντας στην Guardian, ο Leclerc εξήγησε:

Είμαι πολύ αυτοκριτικός όταν κάνω κάποιο λάθος, αλλά ως μέλος μιας ομάδας προσπαθώ να είμαι πολύ αντικειμενικός και πολύ ευθύς μαζί τους. Προσπαθώ να ωθήσω όλους να έχουν την ίδια προσέγγιση, να είναι αυτοκριτικοί και να προσπαθούν να μαθαίνουν από αυτό και να βελτιώνονται“.

Η νοοτροπία μου ήταν πάντα να δίνω το μάξιμουμ και να μην αφήνω τίποτα στο τραπέζι. Όταν έχεις ένα πιο δύσκολο μονοθέσιο να οδηγήσεις, όπως συμβαίνει στο πρώτο μέρος της φετινής σεζόν, συμβαίνουν λάθη. Το ξέρω αυτό. Όποτε λείπει κάτι, προσπαθώ να βρω κάτι που δεν υπάρχει, θα προσπαθώ πάντα να φτάνω στο όριο“.

Η Ferrari βρίσκεται σε κατάσταση μαζικής αναστάτωσης μετά την αποχώρηση του Mattia Binotto, ο οποίος αντικαταστάθηκε από τον πρώην μέντορα του Leclerc, Frederic Vasseur, που ήρθε για να ξαναχτίσει την ομάδα στο Maranello, η οποία τώρα βρίσκεται στην αναμενόμενη αταξία της μεταμόρφωσης, καθώς οι παλιοί φεύγουν και οι νέοι έρχονται

Όπως και να έχει, το ερώτημα πριν από τα Σαββατοκύριακα των Grand Prix δεν είναι πλέον “Μπορεί η Ferrari να κερδίσει αυτό το Grand Prix;”. Σήμερα είναι “Πώς θα χάσει η Ferrari τη μπάλα σήμερα;”

Λάθη στην εκτέλεση, γκάφες στη στρατηγική, ασταθή pitstops… Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι Sainz και Leclerc δεν διστάζουν να βρίζουν την ομάδα τους, μέσω ασυρμάτου, εν μέσω μάχης.

Διαφωνούμε μερικές φορές, καθώς είμαστε πολύ ειλικρινείς μεταξύ μας“, παραδέχτηκε ο Leclerc για το ραδιοφωνικό σόου μεταξύ του pitwall της ομάδας και του οδηγού. “Λέω στην ομάδα τι σκέφτομαι και η ομάδα λέει τι σκέφτεται. Αυτός είναι ο τρόπος για να προχωρήσουμε μπροστά. Δεν νομίζω ότι η εμπιστοσύνη υπήρξε ποτέ θέμα. Έχουμε πολύ διαφορετικό όραμα μέσα στο μονοθέσιο από αυτό που έχει η ομάδα στο pit wall, οπότε αυτά τα πράγματα συμβαίνουν“.

Η σκληρή πραγματικότητα για τον 25χρονο είναι ότι ενώ η πορεία του συνεχίζεται, το ρεκόρ νικών του στην F1 παραμένει στάσιμο εδώ και πάνω από ένα χρόνο, στις πέντε σε 113 εκκινήσεις σε γκραν πρι. Πότε θα κερδίσει ξανά ο Charles; Ποιος ξέρει;

Αντίθετα, ο οδηγός αναφοράς είναι ο Verstappen, ο οποίος έχει την ίδια ηλικία με τον Charles, αλλά έχει ένα απίστευτο ρεκόρ 43 νικών σε 173 εκκινήσεις του σε GP, και μόλις ξεκίνησε. Πότε θα κερδίσει ξανά ο Max; Την επόμενη Κυριακή στην Ουγγαρία. Και μετά από αυτό, και μετά από αυτό κ.λπ. κ.λπ.

Με τον φετινό αγώνα τίτλου της F1 να έχει τελειώσει [spoiler alert!] ο Max θα είναι ξανά πρωταθλητής και το ίδιο θα κάνει και η RBR. Τι παρακινεί τον Leclerc: “Είμαι ο πρώτος που θέλει να είναι σε μια μάχη τίτλου, αλλά δεν είναι απογοητευτικό, με παρακινεί πολύ. Έχω ακόμη μεγαλύτερο κίνητρο να το αλλάξω αυτό, να φέρω τη Ferrari εκεί που της αξίζει, δηλαδή σταθερά στην κορυφή. Όταν φτάσουμε εκεί, είμαι σίγουρος ότι θα είναι μια πολύ, πολύ ξεχωριστή στιγμή“.

Leclerc

Ανεξάρτητα από το πόσο επιτυχημένες ή αποτυχημένες είναι άλλες ομάδες της F1, κανείς δεν ενδιαφέρεται πραγματικά σε παγκόσμιο επίπεδο. Όταν η Red Bull δεν μπορούσε να πιάσει τη Mercedes για σχεδόν μια δεκαετία, η ατμόσφαιρα ήταν “‘ας γίνει έτσι”. Μόνο η ομάδα και οι οπαδοί της νοιάζονταν. Σήμερα, τα δεινά της Mercedes είναι καλά τεκμηριωμένα, αλλά εκτός από τους οπαδούς και την ομάδα τους, λίγοι ενδιαφέρονται για την κατάστασή τους.

Όταν η Ferrari δεν κερδίζει, ολόκληρη η F1 θα πρέπει να ενδιαφέρεται. Και πράγματι νοιάζονται, καθώς ο Toto Wolff, ο Christian Horner, ο Helmut Marko – ακόμη και ο Verstappen – γνωρίζουν ότι μια ισχυρή Scuderia είναι καλό για την F1. Το να την κερδίζεις σε έναν δίκαιο και τίμιο αγώνα γλυκαίνει τις νίκες πολύ περισσότερο. Αυτό είναι που κάνει τους κόκκινους τόσο μοναδικούς στον αθλητισμό. Η ομάδα που η F1 δεν έχει την πολυτέλεια να χάσει.

Μεγαλωμένος στο πρόγραμμα οδηγών του Maranello από μικρή ηλικία, ο Leclerc γνωρίζει πολύ καλά τις προσδοκίες που υπάρχουν για την πιο υποστηριζόμενη ομάδα στον κόσμο και τους θρυλικούς Tifosi της: “Η φετινή χρονιά απέχει πολύ από το σημείο που περιμέναμε, αλλά το να είσαι οδηγός της Ferrari είναι κάτι πολύ ξεχωριστό.

Δεν αισθάνομαι την εξωτερική πίεση, αλλά βάζω τον εαυτό μου υπό μεγάλη πίεση προκειμένου να πετύχω, την ευθύνη να φέρω τη Ferrari πίσω στην κορυφή. Το πάθος που έχουν οι άνθρωποι για την ομάδα δεν συγκρίνεται με κανέναν άλλο. Αυτό έρχεται με την καλή πλευρά ότι υπάρχει τόσος ενθουσιασμός, αλλά έρχεται με πράγματα πιο δύσκολα στη διαχείριση, ότι εξαιτίας αυτού του πάθους οι άνθρωποι είναι αρκετά ανυπόμονοι“.

Η ανυπομονησία που αναφέρει ο Leclerc τροφοδοτείται από το γεγονός ότι οι Tifosi έχουν να πανηγυρίσουν νίκη στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1 από το 2008, όταν κατέκτησαν για τελευταία φορά τον τίτλο των κατασκευαστών. Ο Kimi Raikkonen κέρδισε το τελευταίο στέμμα οδηγών της F1 το 2007.

Τα στατιστικά δείχνουν ότι από το 2009 και μετά, η Ferrari έχει κερδίσει 43 φορές, συμπεριλαμβανομένης της εποχής του Fernando Alonso και της θητείας του Vettel στην ομάδα. Και μηδέν τίτλους φυσικά. Την ίδια περίοδο, η Red Bull κέρδισε 102 γκραν πρι και 11 τίτλους F1 με τους Seb και Verstappen. Την ίδια περίοδο, η Mercedes κατέκτησε 15 τίτλους F1 και 116 νίκες σε GP.

Για τον Leclerc, ο χρόνος προχωράει και πριν τον ποδοπατήσουν πρέπει να ελπίζει ότι η Scuderia θα βρει τη μαγεία της για να ανταποδώσει την πίστη ενός οδηγού που θα τον έπαιρνε η Merc ή η Red Bull αν παρουσιαζόταν η ευκαιρία.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Total
0
Shares
Related Posts