Formula 1ΔΗΛΩΣΕΙΣΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

Komatsu : “Δεν θα αντικαταστήσω τον χαρακτήρα του Steiner”

Ο Ayao Komatsu ισχυρίστηκε ότι θα υποβάλει την δική του μέθοδο εργασίας στην ηγεσία της Haas, χωρίς όμως να προσπαθήσει να ξαναπάρει το ‘στυλ’ του Günther Steiner ο οποίος είχε τον γνωστό του σε όλους μας χαρακτήρα.

Έχοντας αντικαταστήσει τον πρώην πλέον διευθυντή της Haas πριν λίγες μέρες, o Ayao Komatsu ισχυρίζεται ότι δεν θα προσπαθήσει να αντιγράψει το στυλ του Günther Steiner. Θα επικεντρωθεί όπως είπε στην εφαρμογή ριζικών αλλαγών εσωτερικά της ομάδας τα οποία θεωρεί αναγκαία ώστε να προχωρήσει η Αμερικανική οντότητα μπροστά στην κατάταξη.

“Δεν προσπαθώ να είμαι ο Gunther”, είπε χαρακτηριστικά. “Είναι πολύ διαφορετικός άνθρωπος. Δεν είμαι εδώ για να αντικαταστήσω τον χαρακτήρα που είναι. Είναι ένας πολύ διαφορετικός χαρακτήρας, το γνωρίζετε. Έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα διαφορετικά από τα δικά μου, οπότε δεν προσπαθώ να είμαι κάποιος άλλος.”

“Ο Gene [Haas] το ξέρει, και αν ήθελε να αντικαταστήσει τον Gunther με αυτόν τον τρόπο, θα είχε διαλέξει κάποιον άλλον. Γνωρίζω ότι ο Gene ήθελε κάτι άλλο, οπότε θα προσπαθήσω να εμφανίσω την καλύτερη έκδοση του εαυτού μου παρά να είμαι κάποιος άλλος.”

Ο Ayao Komatsu διαχειρίζεται τα πάντα πλέον, η μέθοδος εργασίας αναμένεται να αλλάξει λοιπόν και ο στόχος είναι προφανές : να αξιοποιηθεί στο έπακρο αυτό που μπορεί να είναι η δύναμη ενός μοντέλου, το οποίο, δεν θα αλλάξει.

“Επικεντρώνομε βέβαια στις βελτιώσεις”, επιμένει ο Ιάπωνας. “Θέλω να πιστεύω ότι είμαι αρκετά σωστός και ευγενικός. Είμαι ευθύς όσο πρέπει, και βέβαια υπάρχουν διαφάνεια και ειλικρίνεια : δεν κάνω πολιτική. Πιστεύω ότι αν έχεις τη σωστή πρόθεση και αν το κίνητρό σου είναι ξεκάθαρο για να πάρεις το καλύτερο από την ομάδα, τότε ο κόσμος το συνειδητοποιεί και πραγματικά τους ενδυναμώνει και τους φέρνει πιο κοντά.”

Με ένα τόσο ‘σφιχτό’ timing της ανάληψης καθηκόντων του, ελάχιστα περισσότερο από ένα μήνα πριν τα πρώτα χειμερινά δοκιμαστικά στο Μπαχρέιν, η ‘αποστολή’ του Komatsu είναι δύσκολη.

Τις τελευταίες εβδομάδες, τις πέρασε προσπαθώντας να καταλάβει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της ομάδας που πλέον καθοδηγεί. Μία απόλυτα απαραίτητη περίοδος ανάλυσης για να ληφθούν αποφάσεις.

“Θα πάω στην Ιταλία για να γνωρίσω όλους τους designers και μηχανικούς αεροδυναμικής που έχουμε εκεί”, αναλύει. “Χρειάζομαι να εξελίξω τις γνώσεις μου σε αυτόν τον τομέα. Ποια είναι τα κύρια προβλήματα; Τι μπορούμε να βελτιώσουμε; Έχω ήδη μιλήσει με μερικούς εδώ [στο Banbury], αλλά δεν είναι σαν να έχω μιλήσει σε όλους. Έπειτα, θα τους συγκεντρώσω και θα ανακοινώσω μία γενική εικόνα της κατάστασης. Είναι καλύτερο από το να πω : ‘ΟΚ, τις τρείς τελευταίες ημέρες παρατήρησα αυτό’, το οποίο δεν είναι μάλλον μία σωστή αντίληψη της κατάστασης.”

“Φυσικά, αν ξεκινάς από ένα λευκό χαρτί, δεν πρόκειται να δημιουργήσεις μια ομάδα F1 με δύο ξεχωριστά εργοστάσια στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ιταλία. Αλλά έτσι ξεκινήσαμε. Ήταν πολύ χρήσιμο το 2016, ’17 και ’18 για το ξεκίνημα της ομάδας. Στη συνέχεια, φυσικά, το περιβάλλον αλλάζει και το ίδιο κάνουν και ορισμένοι κανονισμοί, οπότε η ομάδα πρέπει να εξελιχθεί.”

“Αυτά είναι τα πράγματα που πρέπει να αξιολογείς όλη την ώρα. Αλλά και πάλι, αν με ρωτήσετε αν είναι ιδανικό να έχουμε ένα εργοστάσιο εδώ στο Ηνωμένο Βασίλειο, και ένα στην Ιταλία, η απάντηση είναι όχι. Είναι όμως αυτός ένας σημαντικός περιορισμός; Όχι. Μπορεί να είναι καλύτερο; Απόλυτα. Σε αυτό είμαι επικεντρωμένος. Εάν αξιοποιήσετε στο έπακρο τον τρόπο με τον οποίο είστε οργανωμένοι και στη συνέχεια πείτε ότι δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα καλύτερο με αυτόν τον οργανισμό, τότε μπορέσουμε να μιλήσουμε [για αλλαγές].”

Ως εκ τούτου, η επιτυχία της αξιοποίησης μιας υπάρχουσας εταιρείας έχει γίνει το κύριο μοτίβο του νέου αφεντικού της Haas, με αναγνωρισμένο παρελθόν ως μηχανικός αγώνων. Ερωτηθείς για την ανάγκη να επενδύσει περισσότερο ο Gene Haas απέναντι στον ανταγωνισμό άλλων ομάδων, ο Komatsu πιστεύει ότι το θέμα δεν περιλαμβάνεται στην σημερινή ‘αντζέντα’ και ότι φυσικά θα προκύψει εάν τα αποτελέσματα είναι καλύτερα.

“Παραμένω πολύ αισιόδοξος για το τι μπορούμε να κάνουμε με την τρέχουσα οργάνωσή μας”, συνέχισε. “Στη συνέχεια, καθώς βελτιώνουμε την σημερινή δομή, κάποια πράγματα θα γίνουν, νομίζω, αρκετά προφανή και φυσικά για να πούμε, ‘εντάξει, πρέπει να ξεφύγουμε λίγο από το αρχικό μας μοντέλο και ίσως πρέπει να επενδύσουμε με αυτόν τον τρόπο’. Νομίζω ότι θα συμβεί φυσικά και όχι πιέζοντας τα πράγματα. Δεν είμαι εδώ για να ανατρέψω τα πάντα, γιατί αν γίνει έτσι, δεν θα μπορέσουμε να λειτουργήσουμε και θα σταματήσουμε τα πάντα.”

“Ακόμα κι αν επενδύαμε μαζικά και άμεσα, δεν θα λειτουργούσαμε σωστά επειδή δεν θα χρησιμοποιούσαμε αυτή την επένδυση με σύνεση. Χρειάζεται οργανική ανάπτυξη. Δεν ήμασταν εκεί που θέλαμε να είμαστε το 2023 και γι’ αυτό αποφασίσαμε να κάνουμε αλλαγές. Αλλά δεν μπορείτε ξαφνικά να κάνετε μια μεγάλη αλλαγή, διαφορετικά το 2024 θα είναι μια πλήρης καταστροφή. Πρέπει να βελτιώσουμε την ομάδα το 2024. Το βλέπω σαν μία μεταβατική περίοδος και είμαι βέβαιος ότι θα μάθουμε περισσότερα πράγματα μέσα στη χρονιά, και αυτό θα μας βοηθήσει να ορίσουμε τι θα κάνουμε σε πέντε, οκτώ ή δέκα χρόνια από τώρα.”

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Άγγελος Μπάνος

Λάτρης του μηχανοκίνητου αθλητισμού, και γενικότερα του αθλητισμού. Η Formula 1 όμως μου ήταν από πολλή μικρή ηλικία ένα πάθος, όταν τα μονοθέσια είχαν ακόμα κινητήρες V8. Πολύ ενδιαφερόμενος επίσης για τις κατηγορίες Junior της F1, (F2,F3...). Οδηγός αγωνιστικού καρτ στην πίστα Speed Park στον Ασπρόπυργο. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι για όλες και όλους!