Formula 1ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑΝΙΚΟΣ ΔΑΦΝΟΜΗΛΗΣ

Kimi Raikkonen – Η Ιστορία ενός Iceman

Ο Kimi Raikkonen είναι ένας πιλότος που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο έχει αφήσει την δική του ιστορία στον μαγικό κόσμο της Formula 1.
Raikkonen

Μπορεί να μην πέτυχε όσο άλλοι, μπορεί να μην πρωταγωνίστησε όσο άλλοι, ωστόσο, η κατάκτηση ενός άκρως ανταγωνιστικού και “επεισοδιακού” πρωταθλήματος (2007), με συνδιεκδικητές τους Lewis Hamilton, Fernando Alonso, είναι αρκετή για να κερδίσει τον σεβασμό του μεγαλύτερου μέρους του φίλαθλου κόσμου για τον Iceman.

O Φινλανδός, όντας πλέον ο πιο έμπειρος πιλότος στην ιστορία του αθλήματος, βρίσκεται στην δύση μιας εξέχουσας καριέρας, με τον φίλαθλο κόσμο να ετοιμάζεται σιγά σιγά να χαιρετήσει τον Φινλανδό.

Δείχνοντας από τα πρώτα του χρόνια το ταλέντο και την ταχύτητά του, εξασφάλισε το 2002 μια θέση στην McLaren. Την δεύτερη του κιόλας χρονιά τερμάτισε μόλις 2 βαθμούς πίσω από τον Πρωταθλητή, Michael Schumacher, δικαιώνοντας με εμφατικό τρόπο τους ιθύνοντες της ομάδας για την επιλογή τους.

Η πρώτη πραγματική ευκαιρία για τίτλο για τον “βασιλιά του Spa” ήρθε το 2005 με την McLaren να δείχνει εξίσου δυνατή με την Renault, αλλά με τον Michael Schumacher και την Ferrari εκτός διεκδίκισης.

Ο ρυθμός του Φινλανδού ήταν καταιγιστικός. Με τον Fernando Alonso εναλλάσσονταν συνεχώς σε Pole Position και αγώνα, με τον Φινλανδό να δείχνει ταχύτερος στις κατατακτήριες.

Ωστόσο, τόσο η φτωχή αξιοπιστία της ομάδας, όσο και κάποια λάθη του Φινλανδού, αλλά και η συνολική οδηγική σταθερότητα που έδειχνε ο Fernando Alonso, δυστυχώς, στέρησαν από τον Kimi Raikkonen το πρώτο του Πρωτάθλημα.

Η ταχύτητά του, οι τρομερές του επιδόσεις στις κατατακτήριες, αλλά και η ικανότητά του να ανακάμπτει και να προσπερνάει με απίστευτη ευκολία (Suzuka, 2005), δυστυχώς επισκιάστηκαν από το “προβληματικό” μονοθέσιο της ομάδας αλλά και την επιρρέπεια του Kimi Raikkonen στα λάθη (Ευρωπαϊκό Grand Prix Γερμανίας, 2005).

Με το 2006 να κυλάει αργά και βασανιστικά για τον Φινλανδό, καθώς περίμενε καρτερικά την μετακίνισή του στους “κόκκινους”, αλλά και λόγω της μη ανταγωνιστικής McLaren, ήταν μόνο θέμα χρόνου μέχρι ο Kimi Raikkonen να στεφθεί πρωταθλητής

Και έτσι και έγινε

Το 2007, νικώντας, μεταξύ άλλων, τον εναρκτήριο και τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, ο Kimi Raikkonen στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής, παραμένοντας μέχρι σήμερα ο τελευταίος “κόκκινος” πρωταθλητής.

Σημείωσε τις περισσότερες νίκες εκείνη τη χρονιά, νίκες μετά από εξαιρετικούς αγώνες όπως στο Βέλγιο, Βραζιλία ή το Silverstone, βοηθώντας την ομάδα του να φτάσει στο “double”.

Αξιοσημείωτο είναι πως ο Kimi Raikkonen βρέθηκε στην πρώτη θέση του πρωταθλήματος μόνο στον 1ο και στον τελευταίο αγώνα, γεγονός που επιβεβαιώνει και τον ανταγωνισμό που αντιμετώπιζε ο Kimi Raikkonen.

Δύο άσχημα χρόνια για τον ίδιο και την ομάδα του ακολούθησαν, ωστόσο η νίκη του στο Βέλγιο, 2009 ήταν ένα ακόμα δείγμα της ποιότητας που διέθετε ο Kimi Raikkonen.

Δυστυχώς, το 2010 τον βρίσκει χωρίς “τιμόνι”, αφού η Ferrari τον “έθεσε σε διαθεσιμότητα”, ελέω Santander που πίεζε για να “επισπευτεί” ο ερχομός του Fernando Alonso στο Maranello. O Kimi Raikkonen δοκίμασε την τύχη του σε Ράλι και NASCAR.

Ωστόσο, η νεοσύστατη ομάδα της Lotus τον “έκλεισε” για το 2012, οπότε η επιστροφή του Kimi Raikkonen ήταν γεγονός.

Και όχι μόνο γεγονός, αλλά και εμφατική.

Η νίκη του στο Abhu Dhabi και η κατάκτηση της τρίτης θέση στο πρωτάθλημα έδειξαν πως ο Kimi Raikkonen, δεν έδειχνε ίχνος “σκουριάς” και ήταν έτοιμος να παλέψει ξανά.

Νίκη το 2013 στην Αυστραλία και μια σχετικά σταθερή παρουσία στα βάθρα εξασφάλισαν την 5η θέση στον Kimi Raikkonen που από το 2014 θα ξαναγινόταν πιλότος της Ferrari, μαζί με τον Fernando Alonso.

*Εδώ να σημειωθεί πως η Lotus είχε τέτοια εμπιστοσύνη στο μονοθέσιό της που έδινε μπόνους στον Φινλανδό για κάθε βαθμό που έπαιρνε*

Δυστυχώς, το πέρασμα από την Scuderia δεν ήταν καλό. Ο Kimi Raikkonen δεν μπόρεσε να ακολουθήσει ούτε τον Fernando Alonso, άλλα ούτε και τον Sebastian Vettel που κινούνταν σε πρωταθληματικούς ρυθμούς και όχι σε ρυθμούς “I do it because I like it” που κινούταν ο Kimi Raikkonen.

Το 2019 ο Φινλανδός έγινε πλέον πιλότος της Άλφα Ρομέο, αναλαμβάνοντας και χρέη μέντορα ενώ ταυτόχρονα “κολλάει και τα τελευταία ένσημα”, κάνοντας αυτό που αγαπάει…..να οδηγάει μονοθέσια.

Ο Kimi Raikkonen πέτυχε όσα ήθελε, κάνοντας αυτό που αγαπάει. Οδήγησε σε υψηλότατο επίπεδο, σε χαμηλό επίπεδο, με κορυφαίους συμπαίκτες, με αδύναμους συμπαίκτες, με δυνατούς αντιπάλους, με αδύναμους αντιπάλους. Κοινώς τα έκανε όλα και πλέον απολαμβάνει την αγαπημένη του ασχολία…Να βρίσκεται μέσα στο πιλοτήριο.

Μπορεί να μην έχει το drink ανά καιρούς, μπορεί να μην έχει όρεξη να ξεχωρίσει την Force India από την Racing Point, μπορεί μια McLaren να μπαίνει στον δρόμο του, μπορεί να μην του δίνουν τα γάντια και το τιμόνι, ωστόσο ο Kimi Raikkonen θα είναι πάντα ένας πιλότος που ζει ρομαντικά ένα άθλημα την εποχή που το χρήμα βασιλεύει.

Ο Πλάτων είχε πει: Το λακωνίζειν εστι φιλοσοφείν. Ο Kimi Raikkonen είναι ίσως η επιτομή του παραπάνω ρητού. Kimi Raikkonen ο άνθρωπος των λίγων λέξεων και των πολλών πράξεων.

Raikkonen
ΥΓ: Καλή τύχη στο Spa, για τον βασιλιά του Spa. O Kimi ξέρει τι κάνει, οπότε ας τον αφήσουμε ήσυχο.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYoutube και Twitter.

Νίκος Δαφνομήλης

Μεγάλος φίλαθλος της Formula 1 από το 2005. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον τεχνικό τομέα του αθλήματος και θαυμαστής όλων των ωραίων που έχει να προσφέρει. Μεγάλος φαν και του MotoGP. O μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι ένας μαγικός κόσμος!