Σε ευνοϊκή θέση μπορεί να βρεθεί ο Ιταλός οδηγός της F2 Kimi Antonelli αν πραγματοποιηθούν δυο αλλαγές στους κανονισμούς της Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου.
Ο 17ο χρόνος οδηγός από την Μπολόνια Kimi Antonelli, γνωστός για τις οδηγικές του ικανότητες στην Formula 2 με την Prema Racing, βρίσκεται στην οικογένεια της Mercedes Junior Team. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που αποσκοπεί στην καλλιέργεια νέων οδηγών από καρτ με βάση την κλίμακα της σειράς feeder.
Ο ΚΙΜΙ προστατευόμενος από την ομάδα της Mercedes θα μπορούσε πιθανόν να κάνει την πρώτη του εμφάνιση στα paddock της F1 ως οδηγός, ήδη από το Grand Prix της Ισπανίας αν γίνουν δύο τροποποιήσεις στον Διεθνή Αθλητικό Κώδικα της FIA.
Έτσι οι φήμες που φέρουν τον Antonelli πλάι στον George Russell για την θέση του δεύτερου οδηγού στη Mercedes το 2025 εντείνονται όλο και περισσότερο.
Σύμφωνα με πηγές αναφέρεται πως η Williams σε μια προσπάθειά της να φέρει τον Antonelli στην F1 υπέβαλε στο κυβερνών όργανο της FIA αίτημα για ειδική απαλλαγή η οποία θα επιτρέπει στον οδηγό της Prema Racing να πραγματοποιήσει δοκιμές σε μηχανήματα επιπέδου F1 πριν κλείσει τα 18 στις 25 Αυγούστου. Συγκεκριμένα στοχεύουν να τρέξει τουλάχιστον σε δυο FP1 για την φετινή σεζόν ώστε να διεκπεραιώσει τις υποχρεώσεις του για την παροχή χιλιομέτρων στους νέους οδηγούς.
Ανασταλτικός παράγοντας για την ένταξη των νέων οδηγών στα garage των ομάδων της F1 είναι ο κανονισμός που επισημαίνει πως για να αποκτήσει ο οδηγός άδεια άσκησης της Παρασκευής Super License είτε μια Super License για να συμμετάσχει σε ένα Grand Prix, οφείλει να βρίσκεται τουλάχιστον στο 18ο έτος και να διαθέτει έγκυρη άδεια οδήγησης. Κάτι που αποτελεί επίσης εμπόδιο για τον Antonelli καθώς δεν είναι εφικτό να βγάλει άδεια οδήγησης στην Ιταλία, μόνο αφού κλείσει τα 18α γενέθλιά του, για αυτό και προσπαθεί ο διευθυντής της Williams και άλλες ομάδες να ζητήσουν απαλλαγή από τους κανονισμούς για τον Kimi.
Επομένως αυτήν την εβδομάδα η FIA μέσω τροποποιήσεων των κανονισμών, αρχικά αφαίρεσε την διάταξη που επιτάσσει την ύπαρξη έγκυρης άδειας οδήγησης, ενώ στην συνέχεια ανέφερε πως: «Κατά την αποκλειστική κρίση της FIA, ένας οδηγός αφού έχει κριθεί ότι πρόσφατα και με συνέπεια έχει επιδείξει εξαιρετική ικανότητα και ωριμότητα σε διαγωνισμούς αυτοκινήτου τύπου seater formula μπορεί να λάβει Super License σε ηλικία 17 ετών.»
Στην περίπτωση, λοιπόν, του Kimi Antonelli ένα τέτοιο εγχείρημα, με τις παραπάνω προϋποθέσεις είναι εφικτό. Ο ‘πιθανόν αντικαταστάτης’ του Lewis Hamilton, έχει σημειώσει επιτυχίες στις junior formulas συμπεριλαμβανομένης της κατάκτησης των ιταλικών τίτλων F4 και ADAC F4 το 2022 και του Περιφερειακού Πρωταθλήματος Formula Μέσης Ανατολής και Ευρώπης.
Αναμένοντας κατά συνέπεια έγκριση της άδειάς του από την FIA, θα δικαιούται να συμμετάσχει είτε σε FP1 είτε ως οδηγός σε αγώνα το Σαββατοκύριακο από το επερχόμενο Grand Prix της Ισπανίας, χωρίς απαραίτητα να περιμένει να αγωνιστεί στην πατρίδα του μέχρι δηλαδή το Grand Prix της Monza.
Στο στρατόπεδο της Mercedes επιθυμώντας να αποβάλλουν την όποια πίεση υπάρχει στον νεαρό οδηγό, ώστε να μπορέσει να επικεντρωθεί στις υποχρεώσεις του στην F2, πραγματοποιεί ένα πρόγραμμα προετοιμασίας βάσει παλιών μηχανημάτων της F1, συνοψίζοντας πως πιθανόν να τον δούμε στα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά.
Ενδεχομένως λοιπόν η Mercedes να προγραμματίσει τον Antonelli για δύο συνεδρίες FP1 σε μια από τις επερχόμενες ευρωπαϊκές πίστες ειδάλλως μπορούν να περιμένουν κατόπιν τα μέσα της χρονιάς.
Παράλληλα, όμως, δεν λείπει από το τραπέζι και η στρατηγική για δυο επιπλέον δοκιμαστικά με την ομάδα της Williams, με στόχο να συμπληρώσουν το εκτενές πρόγραμμα δοκιμών του με τη Mercedes, η οποία τον έχει δει να υπερβαίνει τα απαραίτητα χιλιόμετρα τόσο στο μονοθέσιο του 2021 όσο και 2022.
Μην ξεχάσετε να δείτε το νέο επεισόδιο του GP2 Podcast…GP2:
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.