Juan Pablo Montoya – El Gordo

Juan Pablo Montoya

Στις 20 Σεπτεμβρίου το 1975 στην Μπογκοτά της Κολομβίας γεννήθηκε ο Juan Pablo Montoya  ένας εξωστρεφής άνθρωπος, ιδιαίτερα γνωστός για το επιθετικό του στυλ, την ταχύτητα του και τις υπερβολές που τον οδηγούσαν σε πολύ θεαματικά προσπεράσματα αλλά και σε πολλές επαφές αντιπάλους οδηγούς στην πίστα. Γνωστός επίσης για τα κιλά του που ήταν κόντρα στο στερεότυπο αθλητή-οδηγού.

Πριν μπει στην Formula 1 ο Juan Pablo Montoya είχε ήδη ένα αρκετά πλούσιο βιογραφικό.

Το 1997 στην πρώτη του χρονιά στην F3000 τερμάτισε δεύτερος στο πρωτάθλημα με μόλις 1.5 βαθμό διαφορά από τον Ricardo Zonta.

Στο τέλος της χρονιάς πήρε ένα σημαντικό δώρο.

Tο πρώτο του τεστ με μονοθέσιο της F1, την πρωταθλήτρια Williams FW19 στην Jerez, κερδίζοντας την θέση του δοκιμαστή της ομάδας για το 1998.

Το 1998 κέρδισε το πρωτάθλημα στην F3000 με αντίπαλο και αυτή την φορά έναν επίσης μελλοντικό οδηγό της Formula 1, Nick Heidfield.

Το 1999 ταξίδεψε στην άλλη μεριά του Ατλαντικού και στο Αμερικάνικο πρωτάθλημα μονοθεσίων C.A.R.T.

Στην πρώτη του σεζόν έκανε τους πάντες να παραμιλούν. Εκκίνησε 7 φορές από την pole position κέρδισε 7 αγώνες και το πρωτάθλημα στην ισοβαθμία από τον Σκωτσέζο θρύλο του θεσμού Dario Franchitti.

Juan Pablo Montoya

Το 2000 έδωσε παράταση άλλη μία χρονιά στο C.A.R.T, πριν το μεγάλο βήμα στην Formula 1 εκκινώντας πάλι 7 φορές από την pole position και κερδίζοντας 3 αγώνες όπως και τον θρυλικό αγώνα Indianapolis 500 φεύγοντας έτσι με πολύ θετικό τρόπο από την διοργάνωση.

Formula 1

 Στα 25 του χρόνια με ένα ήδη πολύ εντυπωσιακό βιογραφικό κέρδισε με το σπαθί του θέση στην Formula 1.

Juan Pablo Montoya

O Frank Williams που τον είχε υπό την εποπτεία του από το 1998 του πρόσφερε θέση στην ομάδα του πλάι στον για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά οδηγό τους Ralf Schumacher παραμερίζοντας ένα άλλο σπουδαίο ταλέντο, τον Βρετανό Jenson Button και στέλνοντας τον “δανεικό” στην Renault του Flavio Briattore με τον βρετανικό τύπο να κάνει “θόρυβο” για ένα δικό τους παιδί.

Ο Κολομβιανός θα κάνει το ντεμπούτο του στο Αυστραλιανό GP του 2001 μαζί με τους μελλοντικούς πρωταθλητές και αντιπάλους του Fernando Alonso, Kimi Raikkonen και τον Βραζιλιάνο Enrique Bernoldi.

Juan Pablo Montoya

Η σεζόν δεν ήταν εύκολη καθώς είχε προβλήματα αξιοπιστίας και οδηγικά λάθη, ήταν όμως αρκετή για να δείξει το ταλέντο του.

Μόλις στον τρίτο αγώνα του έδειξε ένα σπουδαίο δείγμα του ταλέντου του.

Έκανε ένα εντυπωσιακό προσπέρασμα στον τότε τρεις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Michael Schumacher.

Αν και ήταν φαβορί για την πρώτη του νίκη στο GP της Βραζιλίας, πάνω σε ένα ντουμπλάρισμα στον Jos Verstappen ο Ολλανδός έπεσε πάνω του στερώντας την 1η νίκη του Montoya.

Το πρώτο του βάθρο θα έρθει με επεισοδιακό τρόπο στο Ισπανικό GP καθώς ο Mika Hakkinen στον τελευταίο γύρο εγκατέλειψε με πρόβλημα στον συμπλέκτη.

Έτσι νικητής ήταν ο Michael Schumacher, ο οδηγός με τον οποίο ο Κολομβιανός θα μας χάριζε ωραίες κόντρες και τσαρτσαρίσματα στην πίστα το 2001 και όχι μόνο… Με δεύτερο τον ίδιο τον Montoya και τρίτο τον Jacques Villeneuve.

Η πρώτη νίκη του Montoya σημειώθηκε στο Ιταλικό Grand Prix στην πίστα της Momza. Σε ένα ιδιαίτερα βαρύ κλίμα καθώς πέντε μέρες πριν είχε προηγηθεί η επίθεση στους δίδυμους πύργους.
Juan Pablo Montoya

Έτσι κατά κάποιο τρόπο αυτή η νίκη του ήταν αφιερωμένη στην δεύτερη πατρίδα του, την Αμερική.

Η σεζόν του κολομβιανού τελείωσε με 3 pole position, 1 νίκη, 4 βάθρα και την έκτη θέση στο πρωτάθλημα οδηγών με 31 βαθμούς έναντι 9 νικών και 123 βαθμών του πρωταθλητή Michael Schumacher.

Το 2002 ο Montoya έδειξε την ταχύτητα του κερδίζοντας 7 pole position.

Αλλά αδυνατούσε να τις μετατρέψει σε κάποια νίκη είτε από συνολική έλλειψη ρυθμού της FW24 έναντι της Ferrari είτε από λάθη του Κολομβιανού σε Μαλαισία και Βραζιλία όταν ήρθε σε επαφή με τον Michael Schumacher καταστρέφοντας την μπροστινή του αεροτομή και τις δύο φορές.

Το πρωτάθλημα τελείωσε με 7 pole position χωρίς νίκη αλλά με 7 παρουσίες στο βάθρο και την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα οδηγών έναντι 11 νικών και 114 βαθμών του πρωταθλητή Michael Schumacher.

Η σεζόν του 2003 ήταν η μεγαλύτερη ευκαιρία να φτάσει στο όνειρο του να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1.

H FW25 φαινόταν ένα ταχύτατο μονοθέσιο ικανό για τίτλο, αλλά η μη πλήρη στήριξη στον Κολομβιανό σε συνδυασμό με οδηγικά λάθη, του απομάκρυναν αυτό το όνειρο.

Στην Αυστραλία έχασε μία νίκη καθώς 10 γύρους πριν το τέλος έκανε τετακε που θα μπορούσε να τον οδηγήσει σε εγκατάλειψη αλλά σώθηκε την τελευταία στιγμή “γλείφοντας” με το πίσω ελαστικό του τα προστατευτικά λάστιχα τερματίζοντας τελικά δεύτερος πίσω από τον David Coulthard.

Juan Pablo Montoya

Στο Monaco πέτυχε την δεύτερη νίκη της καριέρας του μετά από μία εντυπωσιακή μάχη με τους Raikkonen και Schumacher.

Στο Αυστριακό GP έχοντας πάρει την πρωτοπορία από τον Michael Schumacher στον 24ο γύρο, 7 γύρους μετά ο κινητήρας παρέδωσε πνεύμα οδηγώντας σε εγκατάλειψη τον Κολομβιανό.

Στον Καναδά  η Williams ήταν φαβορί για μία σίγουρη νίκη εκκινώντας από το 1-2 με τον Ralf Schumacher στην pole. Στον αγώνα όμως ο Michael Schumacher έβαλε το κεφάλι κάτω και κέρδισε.

Στο Γαλλικό GP η Williams έκανα καν το 1-2 στις κατατακτήριες με τον Ralf πρώτο.

Στον αγώνα ο Montoya έκανε μέτρια εκκίνηση αλλά στην συνέχεια κάλυψε την διαφορά από τον Ralf και έμεινε κολλημένος πίσω του μέχρι το πρώτο pit stop, όπου το χρονόμετρο ευνόησε τον Ralf.

Juan Pablo Montoya

O Κολομβιανός κάλυψε πάλι αυτή την διαφορά κολλώντας πίσω του ξανά μέχρι το δεύτερο pit stop όπου το χρονόμετρο ευνόησε πάλι τον Ralf.

Ο Montoya έξαλλος με αυτήν την κατάσταση έριξε επιδεικτικά τον ρυθμό του απλά και μόνο για να τερματίσει δεύτερος.

Αυτή ήταν η αφορμή που διευκόλυνε ακόμα περισσότερο την απόφαση του να υπογράψει με την McLaren για το 2005.

Μετά το τέλος του Ουγγρικό GP όπου τερμάτισε τρίτος, η διαφορά του πρώτου στην βαθμολογία M. Schumacher από τον Montoya ήταν στον 1 βαθμό.

Στην Monza o Michael Schumacher θα ξεκινήσει την αντεπίθεση του για να προστατέψει το προβάδισμα του κερδίζοντας τον αγώνα με δεύτερο τον Montoya με highlight του αγώνα την μάχη μεταξύ τους στον πρώτο γύρο.

Η διαφορά ανεβαίνει στο +3 υπέρ του Γερμανού.

Στο GP της Αμερικής όλα πήγαν στραβά για τον Κολομβιανό κάνοντας αρχικά μία κακή εκκίνηση και από την τέταρτη θέση έπεσε στην έβδομη.

Στις πρώτες στροφές του δεύτερου γύρου μία μάχη με τον Barichello έμεινε με τον Montoya να πέφτει πάνω στον Βραζιλιάνο ο οποίος εγκατέλειψε από τον αγώνα και τον Κολομβιανό να εκτίει αργότερα ποινή διέλευσης από τα pit.

Έτσι ένας πολύ δύσκολος αγώνας τελείωσε στην έκτη θέση με έναν μόνο αγώνα να απομένει, χάνοντας και μαθηματικά τις ελπίδες του για το πρωτάθλημα.

Η βαθμολογία μετά τον αγώνα ήταν: Michael Schumacher 92 βαθμοί, Kimi Raikkonen 83 βαθμοί και Juan Pablo Montoya 82. Aφήνοντας μία μικρή ελπίδα για τον Raikkonen να αμφισβητήσει την κατάκτηση του τίτλου από τον Schumacher.

Στο Ιαπωνικό GP ο Montoya ήθελε να κλείσει δυνατά την σεζόν. Εκίνησε από την δεύτερη θέση και στον πρώτο γύρο προσπέρασε τον Rubens Barichello παίρνοντας την πρωτοπορία μέχρι τον όγδοο γύρο όταν η αξιοπιστία τον πρόδωσε με πρόβλημα στα υδραυλικά.

Η σεζόν έκλεισε με νικητή του αγώνα τον R. Barichello, δεύτερο τον K. Raikkonen και όγδοο τον M. Schumacher.

Η βαθμολογία διαμορφώθηκε με τον Schumacher πρώτο με 93 βαθμούς, τον Raikkonen δεύτερο με 91 και τον Montoya τρίτο με 82.

Το 2004 η Williams με σκοπό να χτυπήσει αλλιώς τον ανταγωνισμό θα κάνει μία εντυπωσιακή καινοτομία με την εμπρός αεροτομή να θυμίζει θαλάσσιο ίππο.
Juan Pablo Montoya

Δυστυχώς όμως αυτή η καινοτομία δεν θα έφερνε πολλές διακρίσεις. Αντικαταστάθηκε με μία πιο συμβατική αεροτομή, όπως αυτή που είχε την προηγούμενη σεζόν.

Η σεζόν του Κολομβιανού ξεκίνησε με μία πέμπτη θέση στο GP Αυστραλίας, μία δεύτερη στην Μαλαισία και μία τρίτη στο San Marino μετά από μία ωραία μάχη με τον Michael Schumacher για την δεύτερη θέση.

Στον 1ο γύρο, δοκίμασε ένα παράτολμο προσπέρασμα από εκείνα που δεν γίνονται στην εξωτερική πλευρά της στροφής Tosa με αποτέλεσμα να μην ολοκληρωθεί καθώς ο Schumacher είχε την σωστή γραμμή, κλείνοντας τον Montoya οδηγώντας τον για μια σύντομη βόλτα στον χλοοτάπητα της πίστας.

Στο Monaco είχαμε άλλη μία ακόμα στιγμή μεταξύ Schumacher και Montoya με τον Κολομβιανό να φρενάρει και να χτυπάει τον Γερμανό στο τούνελ.

Ενώ ο αγώνας ήταν οριοθετημένος από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Οδηγώντας τον Schumacher σε εγκατάλειψη και μάλιστα σε έξαλλη κατάσταση.

Ο Montoya συνέχισε τον αγώνα τερματίζοντας τέταρτος.

Στο Ευρωπαϊκό GP στην πίστα του Nurburgring o Montoya εκίνησε από την 8η θέση αλλά στην πρώτη στροφή είχε επαφή με τον Ralf Schumacher με αποτέλεσμα ο Γερμανός να εγκαταλείψει και ο Κολομβιανός να επισκέπτεται τα pit για αλλαγή εμπρός αεροτομής. Τελικά τερμάτισε από την θέση που εκίνησε… όγδοος.

Στο Ιταλικό Grand Prix στις κατατακτήριες ο Montoya σημείωσε ένα ρεκόρ το οποίο κράτησε 14 χρόνια. Με την Williams-FW26 σημείωσε μέση ωριαία ταχύτητα 262.242 km/h.

Εκίνησε τον αγώνα από την δεύτερη θέση τερματίζοντας εν τέλη πέμπτος.

Στο GP Βραζιλίας, τελευταίο αγώνα της χρονιάς και τελευταίο του J. P. Montoya με την Williams-BMW εκίνησε από την δεύτερη θέση και με πολύ δυνατή οδήγηση πήρε την νίκη για 1sec μπροστά από τον μελλοντικό teammate του στην McLaren, Kiki Raikkonen.

Έτσι με τον καλύτερο τρόπο αποχαιρέτησε την Williams. Την ομάδα που ήταν στις τάξεις της από το 1998 αρχικά ως δοκιμαστής και το 2001-2004 ως οδηγός της. Φεύγοντας με όνειρα και ανανεωμένα κίνητρα για την McLaren Mercedes.

O Montoya θα τερματίσει πέμπτος στο πρωτάθλημα οδηγών με 1 νίκη και 58 βαθμούς.

Κεφάλαιο McLaren

O Montoya ξεκίνησε αποφασισμένος να πετύχει στην νέα του ομάδα και να κερδίσει τον πολυπόθητο τίτλο. Βελτίωσε 2 πολύ σημαντικούς τομείς, έχασε κιλά και βελτίωσε την φυσική του κατάσταση.

Το μονοθέσιο της McLaren (MP4/20) ήταν κορυφαίο.

Ο τίτλος θα ερχόταν για την νέα του ομάδα αλλά προβλήματα αξιοπιστίας θα κρατούσαν πίσω τους Juan Pablo Montoya και Kimi Raikkonen.

Juan Pablo Montoya

Και τον Montoya όπως αποδείχτηκε ακόμα περισσότερο λόγω και δικής του κακής προσαρμογής. Με το νέο μονοθέσιο να είναι υποστροφικό καθιστώντας το δύσκολο στην οδήγηση, γιατί ήθελε χειρισμό αντίθετο από το επιθετικό οδηγικό στυλ του Montoya.

Η σεζόν του ξεκίνησε με μία πέμπτη θέση στην Αυστραλία με νικητή τον Giancarlo Fisichella της Renault και μία τέταρτη θέση στο GP της Μαλαισίας με νικητή τον Fernando Alonso.

Αλλά η προσπάθεια προσαρμογής του στην ομάδα θα πάρει παράταση και οι ελπίδες για τίτλο θα τελειώσουν εδώ χάνοντας τα 2 επόμενα GP σε Bahrain και San Mario καθώς τραυμάτισε σοβαρά τον ώμο του σε αγώνα τένις. Αυτός ο επιπόλαιος τραυματισμός θα κάνει έξαλλο το αφεντικό της McLaren Ron Dennis.

Οι αντικαταστάτες του στα 2 GP ήταν οι Pedro de la Rosa και Alex Wurz.

Η επιστροφή του Κολομβιανού συνέβη τελικά στο Ισπανικό GP όπου τερμάτισε έβδομος με νικητή του αγώνα τον teammate του Kimi Raikkonen, σε αυτόν τον ρυθμό συνέχισε μέχρι και το GP του Καναδά.

Στο GP του Καναδά ο Montoya ήταν φαβορί για την νίκη αλλά αποκλείστηκε από τον αγώνα γιατί αγνόησε τον κόκκινο σηματοδότησε στην έξοδο των pit.

Νικητής του αγώνα ήταν ο Fernando Alonso.

Στο GP της Ιντιανάπολις δεν συμμετείχαν όλες οι ομάδες με ελαστικά Michelin εξαιτίας της επικινδυνότητας των ελαστικών στο οβάλ σημείο της πίστας.

Μέσα στους οδηγούς που δεν συμμετείχαν ήταν και ο Montoya με τον αγώνα να ξεκινάει με 6 μονοθέσια και νικητή τον Michael Schumacher της Ferrari που κατέκτησε την πρώτη και μοναδική του νίκη της σεζόν.

Στο Γαλλικό GP o Montoya εκκινώντας ένατος θα κάνει έναν δυνατό αγώνα και μέχρι τον 46ο γύρο θα βρίσκεται στην τρίτη θέση. Αλλά ένα πρόβλημα με τα υδραυλικά τον οδήγησε σε εγκατάλειψη.

Νικητής του αγώνα ήταν ξανά ο Fernando Alonso.

Βρετανικό GP του Silverstone

O Montoya θα εκκινήσει τρίτος πίσω από τον Fernando Alonso και τον Jenson Button, λίγο μετά την εκκίνηση θα περάσει και τους 2 και ενώ κατά την διάρκεια του αγώνα η διαφορά με τον Alonso ήταν μικρή έλεγξε και κέρδισε τον αγώνα για 2 sec μπροστά από τον Ισπανό.

Αυτή ήταν η πρώτη του νίκη και το πρώτο του βάθρο με την McLaren.

Γερμανικό GP πίστα Hockenheim

Ο Montoya στις κατατακτήριες έκανε οδηγικό λάθος με αποτέλεσμα να καταστρέψει το μονοθέσιο του και να εκκινήσει τελευταίος.

Ο Κολομβιανός όμως έκανε ένα πολύ δυνατό αγώνα και τερμάτισε δεύτερος. 22 δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή του αγώνα Fernando Alonso.

Ουγγρικό GP πίστας Hungaroring

O Montoya θα εκκινήσει δεύτερος πίσω από τον Michael Schumacher.

Στον αγώνα και συγκεκριμένα στον 41ο γύρο έχοντας την πρωτοπορία ο Κολομβιανός θα επιβραδύνει το μονοθέσιο του και θα εγκαταλείψει με πρόβλημα στην μετάδοση.

Νικητής του αγώνα ήταν ο ομοσταυλος του Kimi Raikkonen.

Τουρκικό GP, Instabul Otodrom

Το πρώτο Grand Prix των Τούρκων στην F1.

O Montoya εκίνησε τέταρτος με poleman τον Kimi Raikkonen.

Ο αγώνας του θα ήταν ιδανικός για την McLaren και με νικητή τον Raikkonen θα πήγαιναν για το πρώτο 1-2 της ομάδας μετά από πέντε χρόνια.

Τρεις γύρους όμως πριν το τέλος του αγώνα στην μεγάλη ευθεία της πίστας, ολοκληρώνοντας ένα ντουμπλάρισμα πάνω στον Πορτογάλο οδηγό της Jordan, Tiago Monteiro αλλά στο τέλος αυτής μην υπολογίζονται σωστά την απόσταση πατάει δυνατό φρένο με τον Πορτογάλος να πέφτει πάνω του βγάζοντας προσωρινά και τους δύο εκτός πίστας.

Juan Pablo Montoya

Επιστρέφουν αμέσως στον αγώνα με τον Montoya να παραμένει οριακά στην δεύτερη θέση αλλά η επαφή άφησε κατάλοιπα καθώς δημιουργήθηκε πρόβλημα στον διάχυτη του μονοθεσίου του.

Έτσι στον επόμενο γύρο είχε προσωρινή έξοδο στο σύμπλεγμα στροφών της πίστας με αποτέλεσμα να τον προσπεράσει ο Fernando Alonso

Ο Κολομβιανός τερμάτισε τον αγώνα στην τρίτη θέση.

Ιταλικό GP, Monza.

O Raikkonen αρχικά πήρε την pole position αλλά αναγκάστηκε να την παραδώσει στον Montoya λόγω αλλαγής κινητήρα στο Φιλανδό.

Ο Κολομβιανός την εκμεταλλεύτηκε άψογα. Κέρδισε τον αγώνα αλλά για να γίνει αυτό χρειάστηκε να περάσει την αγωνία τυχόν κλαταρίσματος του πίσω δεξιού ελαστικού.

Τελικά πέρασε την γραμμή του τερματισμού πρώτος με τον Fernando Alonso 2.5 Sec πίσω του.

Βελγικό GP, Spa-Francorchamps

Ο Montoya κέρδισε την pole position και ο αγώνας διεξήχθη υπό βροχή.

Ο Κολομβιανός κράτησε την πρωτοπορία μέχρι το τελευταίο του pit stop 12 γύρους πριν το τέλος.

Όταν και έδωσε την πρωτοπορία στον Raikkonen, ενώ φαινόταν ότι επιτέλους θα έκαναν στην McLaren to 1-2.

4 γύρους πριν το τέλος ο Montoya συγκρούεται με τον Βραζιλιάνο οδηγό της Williams Antonio Pizzonia εγκαταλείποντας και οι δύο τον αγώνα.

GP Βραζιλίας, Interlagos.

Ο Montoya θα εκκινήσει δεύτερος με poleman τον Fernando Alonso.

Στις αρχές του τρίτου γύρου ο Κολομβιανός θα προσπεράσει τον Ισπανό, κάτι που κατά την διάρκεια του αγώνα έγινε και με τον Raikkonen με αποτέλεσμα οι McLaren να περάσουν για πρώτη φορά την γραμμή του τερματισμού με το θριαμβευτικό 1-2 με νικητή τον Montoya μετά το Αυστριακό GP του 2000 με τους Mika Hakkinen και David Coulthard.

O Fernando Alonso εξασφαλίζει τον τίτλο γράφοντας ιστορία ως ο νεότερος παγκόσμιος πρωταθλητής στην ιστορία του σπορ σε ηλικία 24ων ετών.

Αυτή ήταν η έβδομη και τελευταία νίκη της καριέρας του Juan Pablo Montoya στην F1.

Juan Pablo Montoya
Ιαπωνικό GP, Suzuka.

Oι Raikkonen και Montoya θα εκκινήσουν από την 17η και 18η θέση.

Πριν την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου ο Κολομβιανός θα προσπαθήσει να περάσει τον Jacques Villeneuve από την εξωτερική πλευρά της τελευταίας στροφής με τον Καναδό να τον κλείνει.

Ως αποτέλεσμα ο Montoya έφυγε ευθεία και χτύπησε πάνω στα προστατευτικά λάστιχα τελειώνοντας τον αγώνα του εκεί.

Ο Kimi Raikkonen αντίθετα θα κάνει τον καλύτερο αγώνα της καριέρας του κερδίζοντας 16 θέσεις και την πρώτη θέση από τον Fisichella στον τελευταίο γύρο παίρνοντας την νίκη μέσα από τα χέρια του.

Κινέζικο GP, Σαγκάη.

Στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς και τελευταίο της Jordan και της Minardi στην F1 πριν την εξαγορά τους από την Midland και την Toro Rosso αντίστοιχα.

O Montoya θα εκκινήσει από την πέμπτη θέση με poleman τον Fernando Alonso.

Ο Κολομβιανός θα εκκινήσει καλά περνώντας τον Button πριν την πρώτη στροφή του αγώνα.

Μέχρι το πρώτο του pit stop στον 18ο γύρο βρισκόταν τέταρτος πίσω από τον teammate του Kimi Raikkonen. Έναν γύρο μετά άρχιζε να αντιμετωπίζει πρόβλημα με τον κινητήρα και επισκέφτηκε για δεύτερη φορά τα pit της McLaren μέχρι τελικά να εγκαταλείψει στον 24ο γύρο.

Ο Montoya θα τερματίσει τέταρτος στο πρωτάθλημα με 3 νίκες και 60 βαθμούς με τον πρωταθλητή Fernando Alonso να έχει 133 βαθμούς και 7 νίκες και τον teammate του να κατακτάει 112 βαθμούς και 7 νίκες.

2006

Η McLaren παρουσιάζει την MP4/21, ένα πολύ όμορφο μονοθέσιο λόγω της βασικής χορηγίας αλκοολούχων ποτών J.W.

Αλλά συνολικά έκανε ένα βήμα πίσω σε απόδοση με την Ferrari να κάνει δυναμική επιστροφή και να παίρνει ουσιαστικά την θέση της περσινής McLaren. Ενώ η Renault συνέχισε όπως και την προηγούμενη χρονιά.

Ετσι η χρονιά ξεκίνησε στο GP του Bahrain με τον Montoya πέμπτο στις κατατακτήριες και τον Raikkonen τελευταίο με poleman τον Michael Schumacher.

Στον αγώνα ο Montoya δεν μπόρεσε να απειλήσει Ferrari και Renault ενώ έδωσε μάχη για την τέταρτη θέση με τον Button της Honda.

Juan Pablo Montoya

Μάχη την οποία κέρδισε ο Βρετανός με τον Κολομβιανό να τερματίζει πέμπτο ενώ ο Raikkonen ο οποίος ακολούθησε στρατηγική ενός pit stop τερμάτισε τρίτος.

Νικητής του αγώνα ήταν ο Alonso με δεύτερο τον Schumacher.

GP Μαλαισίας, Kuala Lumpur

Ο Montoya θα εκκινήσει έκτος και μετά τους πρώτους γύρους θα εκμεταλλευτεί τις εγκαταλειψεις της Williams από σπασμένο κινητήρα και θα αναρριχηθεί τέταρτος

Θέση που θα παραμείνει μέχρι το τέλος του αγώνα μην μπορώντας να κυνηγήσει τον γρηγορότερο συνδυασμό των Renault και Honda του Jenson Button.

Νικητής του αγώνα ο Giancarlo Fisichella με τον Fernando Alonso στο 1-2 για την Renault.

GP Αυστραλίας, Albert Park.

O Montoya εκκινήστε πέμπτος με τον Jenson Button στην pole position.

Ο Βρετανός δεν μπόρεσε να έχει καλό ρυθμό αγώνα με αποτέλεσμα να χάσει στους πρώτους γύρους θέσεις από τους Alonso, Raikkonen και Montoya.

Ο Κολομβιανός ήταν καθ’οδόν για την τρίτη θέση αλλά το ατύχημα του Michael Schumacher και το αυτοκίνητο ασφαλείας άλλαξαν τα δεδομένα.

Η McLaren έβαλε και τους δύο πιλότους της μαζί στα pit με τον Raikkonen να ανεφοδιάζεται πρώτος και τον Montoya να περιμένει πίσω του. Έτσι έχασε πολύτιμο χρόνο και θέσεις από τον Ralf Schumacher, τον Nick Heidfeld και τον Jenson Button.

Juan Pablo Montoya

Όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε από την πίστα, ο Montoya είχε επαφή με τον Button. Αν και αργότερα κατάφερε να τον προσπεράσει όπως και τον Heidfeld ενώ στόχευε και τον Ralf Schumacher ο οποίος βρισκόταν τρίτος.

Στον 46ο γύρο όμως και με 11 γύρους να απομένουν είχε έξοδο στο ίδιο σημείο με τον Michael Schumacher σώζοντας το την τελευταία στιγμή πριν συγκρουστεί με τον τοίχο. Αλλά οι αναπηδήσεις σε εκείνο το σημείο δημιούργησαν πρόβλημα στο μονοθέσιο, αναγκάζοντας τον σε εγκατάλειψη.

GP San Mario, Imola

O Montoya εκίνησε από την έβδομη θέση κάνοντας έναν πολύ καλό αγώνα και τερμάτισε τρίτος αφήνοντας πίσω του την ταχύτερη Ferrari του Felipe Massa. Ενώ δεν μπορούσε να ακολουθήσει τον ρυθμό του Michael Schumacher και του Fernando Alonso.

Αυτό ήταν το προτελευταίο βάθρο του Κολομβιανού στην F1.

Ευρωπαϊκό GP, Nurburgring

O Juan Pablo Montoya είχε μέτριες κατατακτήριες εκκινώντας ένατος.

Ο αγώνας του δεν πήγε καλύτερα, μέχρι τον 52ο γύρο ήταν 12ος όταν και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει από σπασμένο κινητήρα.

Νικητής του αγώνα ήταν ο M. Schumacher.

Ισπανικό GP, Montmelo

Για άλλη μία θα εκκινούσε από πολύ πίσω στην 11η θέση.

Στον αγώνα δεν άλλαξαν και πολλά καθώς μέχρι τον 17ο γύρο ήταν 10ος και εγκατέλειψε μετά από ένα τετακε που κόλλησε το μονοθέσιο του στην αμμοπαγίδα.

Νικητής του αγώνα ήταν ο Alonso.

Μονακό GP

O Montoya επέστρεψε σε καλές εμφανίσεις. Αρχικά στις κατατακτήριες θα εκκινούσε έκτος αλλά η ακύρωση του Michael Schumacher λόγω παρεμπόδισης του γρήγορου γύρου του Alonso ανάγκασε τον Γερμανό να εκκινήσει τελευταίος.

Έτσι ο Juan Pablo Montoya θα εκκινούσε πέμπτος.

Μετά την εκκίνηση πέρασε τον Giancarlo Fisichella ενώ κατά την διάρκεια του αγώνα εκμεταλλεύτηκε τις εγκαταλείψεις των Mark Webber και Kimi Raikkonen για να κατακτήσει την δεύτερη θέση.

Juan Pablo Montoya

Νικητής του αγώνα ήταν ο Fernando Alonso με τον Montoya 14.5sec πίσω του. Το βάθρο συμπλήρωσε ο “Superman” David Coulthard.

Αυτό ήταν το τελευταίο podium του Montoya στην F1.

Βρετανικό GP, Silverstone

O Montoya θα εκκινήσει όγδοος τον αγώνα.

Στους πρώτους γύρους θα προσπεράσει τον Rubens Barichello της Honda.

Μετά τα pit stop θα περάσει και τον Nick Heidfeld τερματίζοντας έκτος, κατακτώντας τους τελευταίους του βαθμούς στην F1.

GP Καναδά, Gilles Villeneuve

O Montoya θα εκκινήσει τον αγώνα από την έβδομη θέση.

Στον πρώτο γύρο θα δώσει μάχη για την έκτη θέση με τον 20χρονο Nico Rosberg της Williams. Στην προσπάθεια του Κολομβιανού για προσπέραση ακούμπησαν μεταξύ τους και ο Γερμανός εγκατέλειψε.

Ο Montoya επισκέφθηκε τα pit για αλλαγή μπροστινής αεροτομής.

Η αλλαγή αυτή τον έριξε στην 19η θέση και στον 13ο γύρο γλύστρισε και έπεσε στον “τοίχο των προταθλητών” εγκαταλείποντας.

Αμερικάνικο GP, Indianapolis

O Juan Pablo Montoya είχε ανακοινώσει την αποχώρηση του από την Formula 1 υπογράφοντας ένα πολυετές συμβόλαιο στην Αμερικανικη σειρά αυτοκινήτων Nascar.

Ο Κολομβιανός θα εκκινήσει τον αγώνα από την 11η θέση.

Ο αγώνας του όμως θα κρατήσει μόλις δύο στροφές επειδή  ενεπλάκη σε μία καραμπόλα έχοντας το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης ο ίδιος καθώς φρέναρε, πέφτοντας πάνω στον Kimi και παρέσυρε τον Jenson Button ο οποίος ήταν δίπλα του ενώ παρέσυρε και τον τοπικό ήρωα Scott Speed.

O Jenson Button στο ενδιάμεσο παρασέρνει τον Nick Heidfeld εκτινάσσοντας το μονοθέσιο του στον αέρα σε ανάποδες περιστροφές, χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί κανείς.

Αν ο Κολομβιανός δούλευε διαφορετικά το ταλέντο του και αν είχε και λίγη τύχη με το μέρος του ίσως σήμερα να μιλάγαμε για έναν παγκόσμιο πρωταθλητή.

Ο κόσμος της F1 όμως δεν τον ξέχασε.

Ο Βρετανός George Russell στο 1000ο GP της F1 (GP Κίνας 2019)  χρησιμοποίησε ένα επετειακό κράνος στα χρώματα αυτού του Juan Pablo Montoya.

Juan Pablo Montoya
Juan Pablo Montoya

Τα στατιστικά του Juan Pablo Montoya στην F1:

7 νίκες, 13 pole position, 30 βάθρα, 307 βαθμούς και 12 ταχύτερους γύρους.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTube και Twitter.

Total
0
Shares
Related Posts