Jenson Button – Ο Πρωταθλητής του 2009

Ο Jenson Button ήταν ένας πιλότος που στην μακροχρόνια πορεία του στο άθλημα, μας χάρισε άπειρες στιγμές εκπληκτικής οδήγησης αλλά και αξιομνημόνευτες στιγμές. Ένας πιλότος που χαίρει το σεβασμό και την εκτίμιση της μεγαλύτερης μερίδας των φιλάθλων.

Από το 2000 μέχρι και το 2016 (+1 εμφάνιση στο Μονακό το 2017 που αντικατέστησε τον Fernando Alonso που δοκίμαζε την τύχη του στο Indi) ο Jenson Button κόσμισε τις πίστες με την παρουσία του και την οδηγική του ικανότητα. Ωστόσο, το 1 παγκόσμιο πρωτάθλημα, οι 15 νίκες τα 50 βάθρα, οι 8 Pole Positions και οι 8 ταχύτεροι γύροι, είναι μια αρκετά “φτωχή” στατιστική συγκομιδή που δεν αντικατοπτρίζει την ποιότητα και τις οδηγικές αρετες του Jenson Button.

Ποιές είναι αυτές:

Ρυθμός αγώνα: Ο Jenson Button ξεχώριζε για τον ρυθμό του, από τα πρώτα του χρόνια. Με την μη ανταγωνιστική Honda, στην Ουγγαρία 2006, ήταν ο μόνος που ανταγωνιζόταν τον ρυθμό του Fernando Alonso πριν ο τελευταίος εγκαταλείψει τον αγώνα, και εν τέλει κέρδισε, πετυχαίνοντας παράλληλα την πρώτη του νίκη. Κατάφερε επίσης εκείνη την χρονιά να πάρει την μόνη νίκη που δεν πήρε πιλότος από την Ferrari ή την Renault.

Η Βραζιλία, 2012 είναι ένας επιπλέον αγώνας που ο Jenson Button έδειξε την ικανότητά του να χτίζει τεράστιες διαφορές έχοντας επιβλητικό ρυθμό, καταφέρνοντας να χτίσει διαφορά πάνω από 50 δευτερόλεπτα από τον 2ο Fernando Alonso. Ωστόσο, οι προαναφερθέντες δεν είναι οι μόνοι αγώνες που τονίζουν τον επιβλητικό ρυθμό αγώνα του Jenson Button.

Κατατακτήριες: Εμφανέστατα καλύτερος στον 1 γύρο από τον κορυφαίο, συνολικά, της γενιάς του, Fernando Alonso, μαζί με τον Kimi Raikkonen είναι οι 2 κορυφαίοι πιλότοι στον 1 γύρο από την γενιά αυτή (JP Montoya, Fernando Alonso, Kimi Raikkonen, Mark Webber, Jenson Button).

Μπορεί τα στατιστικά του να μην το δείχνουν, καθώς δύκολα θα μπορούσε να διεκδικήσει την Pole Position οποιαδήποτε χρονιά πέρα από το 2009, λόγω μη ανταγωνιστικών μονοθεσίων, ωστόσο, η ικανότητά του και το γεγονός ότι κόντραρε στα ίσια και πολλές φορές βγήκε νικητής απέναντι στον Lewis Hamilton, που θεωρείται κορυφαίος στον 1 γύρο, αποδεικνύουν πως ο Jenson Button ήταν ένας εκπληκτικός πιλότος που διεκδικούσε μέχρι τέρμα την καλύτερη θέση εκκίνισης από τον συμπαίκτη του.

Ωστόσο, η κατάκτηση της 3ης θέσης στο grid στην Αυστρία, 2016 με την κάκιστη McLaren Honda, ενώ ο ομόσταυλός του, Fernando Alonso είχε βρεθεί εκτός 10αδας, δείχνουν για άλλη μια φορά το πόσο ικανός ήταν ο Jenson Button στον 1 γύρο.

Προσπεράσματα: Ουγγαρία 2006 (όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω). Ο Jenson Button εκκινεί 14ος, με μια μη ανταγωνιστική Honda και με εξαιρετική οδήγηση και προσπεράσματα στην δύσκολη πίστα της Ουγγαρίας, αλλά και με την εξαιρετική του στρατηγική καταφέρνει να στεφθεί νικητής.

Παρόλαυτα, η Τουρκία 2010 δεν είναι κάτι που θα ήθελε να θυμάται ο Jenson Button, αφού δεν κατάφερε να προσπεράσει τον ομόσταυλό του, Lewis Hamilton, ο οποίος βρισκόταν (θεωρητικά) σε κατάσταση εξοικονόμισης καυσίμου.

Ο Button τερματίζει στο Hungaroring το 2011
Ο Jenson Button, όμως, έχει δύο προσόντα που τον κάνουν να ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους πρωταθλητές, προσόντα που τον κάνουν μοναδικό και σίγουρα τον εδραιώνουν στην μνήμη του οποιουδήποτε.

Την απίστευτη ικανότητά του να αποδίδει σε μεικτές συνθήκες και βροχή, αλλά και την προσήλωση και την αφοσίωση που δείχνει.

Μεικτές συνθήκες: Καναδάς 2011. Κατά γενική ομολογία, ο καλύτερος αγώνας της περασμένης δεκαετίας. Δεν είναι τυχαίο που ο αγώνας αυτός είχε νικητή έναν πιλότο τέτοιου βεληνεκούς, τον Jenson Button. Βροχή, Ήλιος, στεγνό, υγρό, inters, extreme, ο Jenson Button διαχειρήστηκε την κατάσταση, την στρατηγική,, τα ελαστικά και προτίστως τις εξαιρετικές του ικανότητες πίσω από το τιμόνι αγγίζοντας την τελειότητα. Εκμεταλλεύτηκε πλήρως το λάθος του πρωτοπόρου Sebastian Vettel και αναδείχθηκε νικητής σε έναν επεισοδιακό αγώνα, που επιβεβαίωσε τις ανυπέρβλητες ικανότητές του στις μεικτές συνθήκες.

Προσήλωση στον στόχο του – αφοσίωση: Ο Jenson Button, έδειχνε πάντα προσηλωμένος στον στόχο και την ομάδα του. Έκατσε τόσα χρόνια στην Ηonda και προσπάθησε να την βοηθήσει να εξελιχθεί. Ακόμα και το 2009 που εξ αρχής έδειχνε φαβορί για τον τίτλο που εν τέλη κέρδισε, παρέμεινε ταπεινά προσηλωμένος στον στόχο του που ήταν “ένας αγώνας την εβδομάδα”. Ωστόσο, η αφοσίωση και η προσήλωσή του φάνηκαν στα “τελευταία του” με την McLaren.

Ενώ ο ομόσταυλός του, Fernando Alonso, αναλωνόταν στην αντιπαλότητα που είχε δημιουργήσει με την GP2 Engine της Honda, ο Jenson Button έχοντας στο μυαλό του μόνο το να κάνει το καλύτερο δυνατό, πήρε μια 3η θέση εκκίνισης στην Αυστρία, κερδίζοντας τον ομόσταυλό του και αποδεικνύοντας πως όταν συγκεντρώνεσαι στον στόχο σου, μπορείς να πετύχεις, έστω και στο ελάχιστο.
Button last win
Η τελευταία νίκη του Button στο Interlagos το 2012
Ωστόσο, ο Jenson Button αντιμετώπιζε και αυτός προβλήματα με τον τρόπο οδήγησής του.

Το κυριότερο από αυτά είναι η αδυναμία του να φέρει πολλές φορές τα ελαστικά σε θερμοκρασία λειτουργίας σε “κρύα” πίστα.

Αυτό λόγω του τρόπου οδήγησής του που χαρακτηρίζεται ως “πολύ ομαλός” (smooth). Αυτό το οποίο τον κάνει να ανταποκρίνεται σε μεικτές συνθήκες, καθώς έχει καλή αίσθηση για το που είναι η πρόσφυση, είναι και αυτό που πολλές φορές του έχει στοιχίσει καθώς δεν μπορεί να ανεβάσει την θερμοκρασία στα ελαστικά του. Μπορεί ο ίδιος να είναι καλός στις κατατακτήριες, ωστόσο δεν είναι λίγες οι φορές που λόγω του τρόπου που οδηγάει δεν έχει μπορέσει να φέρει τα ελαστικά του σε σωστή θερμοκρασία για τον 1 γύρο. Η μη επιθετικές κινήσεις με το τιμόνι δεν μεταφέρουν την απαιτούμενη ενέργεια στις ρόδες με αποτέλεσμα να μην μπορεί να αυξηθεί η θερμοκρασία τους

Συμπερασματικά

Ο Jenson Button είναι ένας πιλότος που κόσμισε με την παρουσία του και τις στιγμές του το άθλημα και τις πίστες. Μπορεί να μην πέτυχε όσα θα άξιζε ή όσα πέτυχαν άλλοι, ωστόσο η ποιότητά του δύσκολα αμφιβειτείται από τον φίλαθλο κόσμο. Ο Jenson Button έδειξε πως αν βρεθεί σε κορυφαίο μονοθέσιο είναι σοβαρός και άξιος δικεδικητής του τίτλου, ωστόσο, μόνο το 2009 μπορεί να πει ότι το κατάφερε αυτό.

Αν και μετά το 2009 δεν βρέθηκε ξανά σε θέση ισχύος, ώστε να διεκδικήσει πρωτάθλημα, ο Jenson Button έχει αποδείξει πολλές φορές πως μπορεί να σταθεί και να παλέψει, ακόμα και να κερδίσει, τον οποιοδήποτε. Έχει δείξει πως είναι ικανότατος να ανταποκριθεί σε κάθε προσδοκία και να αποδώσει τα μέγιστα, με βάση και την δυναμική του μονοθεσίου του.

Jenson Button, ο gentleman, ο πρωταθλητής του 2009.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Νίκος Δαφνομήλης

Μεγάλος φίλαθλος της Formula 1 από το 2005. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον τεχνικό τομέα του αθλήματος και θαυμαστής όλων των ωραίων που έχει να προσφέρει. Μεγάλος φαν και του MotoGP. O μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι ένας μαγικός κόσμος!

F1RACINGNEWS