Ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 1997, Jacques Villeneuve, χαρακτήρισε τις αστοχίες των ελαστικών στο Azerbaijan Grand Prix “ντροπιαστικές”.
Ο επίσημος προμηθευτής ελαστικών του αθλήματος, Pirelli, αναμένεται να αποκαλύψει τα ευρήματα της έρενας σχετικά με τις αστοχίες των ελαστικών των Max Verstappen και Lance Stroll εντός της εβδομάδας. O Jacques Villeneuve θεωρεί πως τα ελαστικά δεν θα έπρεπε να σκάνε έτσι.
Ο Verstappen οδηγούσε τον αγών από την πρωτοπορία, όταν το πίσω αριστερό ελαστικό του, τύπου C3, αστόχησε με μόλις 6 γύρους να απομένπουν. Ο Stroll εγκατέλειψε 16 γύρους νωρίτερα, όταν υπέστη μία παρόμοια αστοχία ελαστικού, βρισκόμενος στην 4η θέση. Και οι δύο πιλότοι είχαν “γράψει” περίπου 30 γύρους στο σετ ελαστικών τους.
“Τα ελαστικά δεν θα έπρεπε να σκάνε έτσι,” είπε χαρακτηριστικά ο Jacques Villeneuve. “Δεν είχαν δα και τόσους πολλούς γύρους. Είναι ντροπιαστικό.”
“Και είναι κρίμα – ο Stroll έκανε καλό αγώνα και ο Max τα είχε όλα υπό έλεγχο.”
Καμία εκ των δύο ομάδων δεν είχαν κάποια ένδειξη που να προειδοποιούσε για ενδεχόμενη αστοχία. Μάλιστα, ο μηχανικός του Max Verstappen, σκόπευε να ενημερώσει τον πιλότο του ότι “η τηλεμετρία έδειχνε λογικά πράγματα”, όταν το ελαστικό αστόχησε στην ευθεία.
“Ο Max έκανε τον έναν καλύτερο γύρο μετά τον άλλο και είχε μεγάλο προβάδισμα, οπότε δεν χρειαζόταν να οδηγάει τόσο γρήγορα. Όμως, δεν είμαι σίγουρος τι άλλο θα μπορούσε να κάνει, επειδή δεν ολίσθαινε, δεν του συνέβαινε τίποτα σημαντικό. Οπότε, κακοτυχία εκεί.”
Ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, τόνισε πως ο Verstappen δεν έκανε “κατάχρηση” των ελαστικών του πριν την αστοχία.
O επικεφαλής της Pirelli για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, Mario Isola, είπε πως με μία πρώτη ματιά, φάνηκε ότι ένας εξωγενής παράγοντας όπως θραύσματα ή κάποιο kerb συνέβαλε στις αστοχίες. Ωστόσο, δεν πιστεύει πως η αιτία είναι η πίστα του Baku.
“Δεν θέλω να ‘δειξω’ με το δάχτυλο το Baku και την πίστα. Είδα ότι καθάριζαν την πίστα πολλές φορές μέσα στο τριήμερο. Θραύσματα και μέρη από άνθρακα είναι πάντα πολύ κοφτερά.”
“Το θέμα είναι πως σε σιρκουί πόλης υπάρχουν μικρότερες εξόδοι διαφυγής και οπότε τα θραύσματα μένουν στην πίστα. Όμως αυτό είναι φυσιολογικό σε όλα τα σιρκουί πόλης, όχι μόνο στο Baku. Πίστεύω είναι το ίδιο στην Singapore, το ίδιο στο Monte-Carlo, επειδή τα θραύσματα μένουν εκεί.”
“Αν συμβεί ατύχημα, οποιοδήποτε πληγωμένο μέρος του μονοθεσίο, από κάποιο πέρασμα του πιλότου από το kerb ή από σπάσιμο μέρους της αεροτομής ή οτιδήποτε, μένει στην πίστα, οπότε είναι ευκολότερο να το ‘μαζέψεις’ (σσ. εννοεί να σου προκαλέσει ζημιά επειδή περνάς από πάνω).”
Η Pirelli έφερε τα πιο μαλακά ελαστικά που διαθέτει – τις C3, C4 και C5. Η C3 χρησιμοποιείται σε κάθε γύρο φέτος και θα είναι η μεσαία γόμα στο Γαλλικό Grand Prix στο Paul Ricard, με την C4 (μαλακή) και την C2 (σκληρή).
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.