GP Ιταλίας – Στον έβδομο ουρανό η McLaren
«Δεν έφυγα ποτέ», έγραψε στη λεζάντα του πρώτου post μετά τη νίκη του στο GP Ιταλίας ο Daniel Ricciardo, ο οποίος ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου την Κυριακή στη Monza, με τον Lando Norris να βρίσκεται δίπλα του, σημειώνοντας το πρώτο 1-2 για τη Mclaren από το GP Καναδά το 2010.
Ήταν μία νίκη που την περιμέναμε καιρό. Πρέπει να παραδεχτούμε ότι ο Αυστραλός είχε μία ιδιαίτερα απογοητευτική πρώτη σεζόν με την καινούρια του ομάδα έως τώρα, κάτι που είχε παραδεχτεί και ο ίδιος, καθώς δυσκολευόταν να προσαρμοστεί στην MCL35M. Με τον Norris να εξελίσσεται και να βρίσκεται πλέον μεταξύ των πρώτων θα έλεγε κανείς ότι η «απουσία» του Ricciardo γινόταν ακόμα πιο ηχηρή, όμως αυτό έμελλε να αλλάξει στο GP Ιταλίας.
Να ξεκινήσουμε όμως από την αρχή.
Στο sprint qualifying του Σαββάτου τη γραμμή τερματισμού πέρασε πρώτος ο Valtteri Bottas, με τους Verstappen και Ricciardo να ακολουθούν. Παρ’ όλα αυτά, καθώς ο Φιλανδός έβαλε νέο κινητήρα στην W12 του, βρέθηκε 19ος στη σχάρα εκκίνησης για τον αγώνα της Κυριακής. Ως αποτέλεσμα, την πρώτη τριάδα της σχάρας εκκίνησης σχημάτισαν οι Verstappen, Ricciardo και Norris, με τον επτάκις πρωταθλητή Lewis Hamilton να ακολουθεί.
Ο αγώνας της Κυριακής ξεκίνησε πολλά υποσχόμενος για τη McLaren με μία εξαιρετική εκκίνηση του Ricciardo, η οποία είχε ως αποτέλεσμα να περάσει τον Verstappen και να βρεθεί στην πρωτοπορία του αγώνα.
Στον πρώτο γύρο και στο chicane της Variante della Roggia, σε μία προσπάθεια του Hamilton να προσπεράσει τον Verstappen από την εξωτερική, τα δύο μονοθέσια είχαν επαφή, γεγονός που οδήγησε τον Βρετανό εκτός πίστας. Στη συνέχεια, ο Giovinazzi έκοψε το chicane και στην προσπάθεια επιστροφής του στην πίστα είχε επαφή με τον Sainz, κάτι που οδήγησε τον οδηγό της Alfa Romeo στις μπαριέρες.
Το διπλό DNF για την Alpha Tauri ήρθε στον 5ο γύρο, καθώς ο Gasly εγκατέλειψε με προβλήματα στο μονοθέσιο του και ο Tsunoda δεν είχε εκκινήσει καν, επίσης λόγω μηχανικών προβλημάτων, σε ένα απογοητευτικό Σαββατοκύριακο για την ομάδα.
Στον 23ο γύρο ο Verstappen μπήκε στα pits, σε ένα pit stop που κατέληξε καταστροφικό, καθώς είχε διάρκεια 11,1 δευτερόλεπτα και επέστρεψε στην πίστα 10ος.
Μετά από αλλαγή σε μέση γόμα, ο Hamilton βρέθηκε ακριβώς μπροστά από τον Ολλανδό και οι δύο κατευθύνθηκαν προς το πρώτο chicane, στου οποίου το πρώτο κομμάτι ο Verstappen βρισκόταν στην εξωτερική της Mercedes και στο δεύτερο κομμάτι ο Ολλανδός πίεσε τον Hamilton και προσπαθώντας να τον περάσει από την εσωτερική χτύπησε στο kerb, το μονοθέσιο του ανασηκώθηκε και κυριολεκτικά βρέθηκε πάνω από τη Mercedes, με τον πίσω δεξιά τροχό της Red Bull να ακουμπάει το κράνος του Βρετανού. Δεν χρειάζεται να αναλύσουμε ξανά το πόσο ζωτικής σημασίας είναι η ύπαρξη του halo, το οποίο έσωσε τον οδηγό της Mercedes από τα χειρότερα.
Είναι η δεύτερη φορά στη φετινή σεζόν που οι δύο διεκδικητές του πρωταθλήματος οδηγών έρχονται σε εντός πίστας σύγκρουση (βλ. GP Μ. Βρετανίας), ως αποτέλεσμα της δραματικής μεταξύ τους μάχης.
Οι αγωνοδίκες αποφάνθηκαν ότι για το συγκεκριμένο συμβάν υπαίτιος ήταν ο Verstappen, στον οποίο επέβαλαν ποινή τριών θέσεων για το GP Ρωσίας και 2 βαθμούς ποινή στη super license του. (Διαβάστε περισσότερα εδώ)
Μετά από την αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας, στον 31ο γύρο, ο Norris επιτέθηκε και προσπέρασε τον Leclerc και βρέθηκε 2ος.
Στον 32ο γύρο ο Perez, σε μία προσπάθεια του να προσπεράσει τον Leclerc για να διεκδικήσει την 3η θέση, έκοψε δρόμο στο 2ο chicane και με την Red Bull να δηλώνει πως δεν πήρε απάντηση από τη διεύθυνση αγώνα για το αν ο Perez θα έπρεπε να επιστρέψει τη θέση στον Μονεγάσκο, ο οδηγός της Red Bull δέχθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων.
Ο Bottas προσπέρασε τον Leclerc και βρέθηκε πίσω από τον Perez αλλά μετά την επιβολή της ποινής στον Perez σταμάτησε να του ασκεί μεγάλη πίεση.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα ο Ricciardo διατήρησε την πρωτοπορία, σε μία πραγματικά εκπληκτική εμφάνιση του, και πέρασε πρώτος τη γραμμή τερματισμού στο GP Ιταλίας, με τον Norris να τερματίζει 2ος και πίσω τους οι Perez και Bottas, με τον Bottas όμως να ανεβαίνει στην 3η θέση μετά την προσθήκη των δευτερολέπτων ποινής στον οδηγό της Red Bull.
Το διάλειμμα του καλοκαιριού μάλλον έκανε καλό στον Ricciardo, του οποίου η επιστροφή στο podium σίγουρα του ανύψωσε το ηθικό και έφερε πάλι τη McLaren στην 3η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Ήταν αντικειμενικά μεγάλη επιτυχία απέναντι σε όσους ισχυρίζονταν πως ο Αυστραλός θα ολοκληρώσει φέτος την πιο απογοητευτική σεζόν του στην F1.
Η McLaren πανηγύρισε ένα τρομερό Σαββατοκύριακο και λόγος του πανηγυρισμού της ομάδας ήταν φυσικά και ο Lando Norris, ο οποίος συνεχίζει να εντυπωσιάζει, κατακτώντας το 4ο podium του για φέτος και την πρώτη φόρα που τερματίζει 2ος. Δεν είναι ιδιαίτερα τολμηρό να πούμε ότι, παρακολουθώντας την εξέλιξη του, φαίνεται στον ορίζοντα και κάποια πιθανή νίκη για τον Βρετανό μέσα στη φετινή σεζόν.
Εξαιρετική ήταν και η εμφάνιση του Valtteri Bottas, ο οποίος εκκίνησε από την 19η θέση και τελικά τερμάτισε 3ος,ανέβηκε στο podium στο GP Ιταλίας και χάρισε πολύτιμους βαθμούς στην ομάδα για το πρωτάθλημα κατασκευαστών, μετά το DNF του Hamilton.
Η μάχη για το πρωτάθλημα οδηγών γίνεται ολοένα και πιο σκληρή και μετά το DNF των Hamilton και Verstappen και τις τρεις θέσεις ποινής για τον 2ο, η αναμονή για το GP Ρωσίας στις 24-26 Σεπτεμβρίου στο Sochi γίνεται όλο και πιο δύσκολη.
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.