Ο επικεφαλής της Pirelli, Mario Isola, επιβεβαίωσε ότι τα κλαταρίσματα των Verstappen και Stroll στο Azerbaijan Grand Prix προήλθαν από χαμηλότερες πιέσεις στα ελαστικά.
Την Τρίτη η Pirelli ανακοίνωσε τα πορίσματα της έρευνας της για τα κλαταρίσματα των Lance Stroll και Max Verstappen στο Azerbaijan GP. Παρ’ όλο που η Ιταλική εταιρεία δεν θεωρεί ότι ευθύνεται για τα κλαταρίσματα, ο επικεφαλής της, Mario Isola, τόνισε ότι η ανακοίνωση δεν υπονοούσε ότι οι Aston Martin και Red Bull έκαναν κάτι παράνομο.
Ωστόσο, η FIA εξέδωσε νέα τεχνική ντιρεκτίβα για το τριήμερο του Γαλλικού Grand Prix, η οποία αναφέρει ότι θα ενταθούν οι έλεγχοι για τις πιέσεις των ελαστικών και για τις θερμοκρασίες των κουβερτών. Ο Isola δήλωσε ότι αυτό γίνεται, καθώς στο Baku τα ελαστικά βρισκόντουσαν σε διαφορετικές συνθήκες χρήσης από αυτές που περίμενε η Pirelli.
“Αυτό που έγινε στο Baku είναι ότι οι συνθήκες που περιμέναμε ήταν διαφορετικές σε σχέση με τις πραγματικές συνθήκες κι έτσι δημιουργήθηκε κλατάρισμα. Όταν έχεις πολλή ενέργεια να περνάει από το ελαστικό με χαμηλότερη από το αναμενόμενο πίεση, θα έχεις στα πλευρικά τοιχώματα στάσιμα κύματα.”
“Αυτά ασκούν υπερβολική πίεση στον εσωτερικό ώμο του ελαστικού και σε κάποιο σημείο ανοίγει. Αυτό συνέβη και στα δύο κλαταρίσματα.”
O Isola ανέφερε ότι η νέα τεχνική ντιρεκτίβα εκδόθηκε, καθώς δεν υπήρχε δυνατότητα να ελεγχτεί η πίεση των ελαστικών κατά την διάρκεια των αγώνων.
“Ιδανικά αυτό που θα έπρεπε να ελέγχουμε είναι οι συνθήκες χρήσης των ελαστικών. Οι συνθήκες χρήσης αφορούν τις πιέσεις κατά την διάρκεια αγώνα, το φορτίο, την ταχύτητα, την κλίση του ελαστικού. Προφανώς μερικές από αυτές τις παραμέτρους δεν μπορούν να εφαρμοστούν απλά και μόνο επειδή δεν έχουμε τα εργαλεία για να το κάνουμε.”
Οι νέοι κανονισμοί για τα ελαστικά που θα ισχύσουν από το 2022 αυτό θα αλλάξει, σύμφωνα με τα λεγόμενα του Isola.
“Την επόμενη χρονιά όλοι ξέρουν ότι με τα ελαστικά 18 ιντσών θα υπάρχει ένας σένσορας που θα τοποθετείται σε όλα τα μονοθέσια και θα ελέγχεται από την FIA. Έτσι, θα είναι εύκολο να ελέγχουμε τις πιέσεις. Τώρα κάθε ομάδα χρησιμοποιεί διαφορετικούς σένσορες κι αυτοί οι σένσορες δεν ελέγχονται. Έτσι, δεν μπορούμε να ελέγξουμε αν οι πιέσεις δεν είναι σταθερές.”
“Δεν είναι ότι δεν θέλουμε, απλώς δεν γίνεται. Αν ο κανονισμός για το ποιες θα είναι οι πιέσεις των ελαστικών δεν έχει γραφτεί δεν μπορώ να πω ότι δεν τον σεβάστηκαν στην προσπάθειά τους να βρουν περισσότερη ταχύτητα, καθώς αν σέβονται τις αρχικές πιέσεις θα παραπονιούνται για τους κανονισμούς.”
“Αν συμβεί το ίδιο την επόμενη χρονιά, όταν με έναν σένσορα θα επιβάλλουμε συγκεκριμένες πιέσεις, τότε θα βρίσκονται εκτός κανονισμών. Ωστόσο, αυτό δεν συμβαίνει την φετινή χρονιά και δεν μπορεί να γίνει, καθώς δεν έχουμε έναν σένσορα, τον οποίο μπορούμε να εμπιστευτούμε για μετρήσεις.”
O Isola προσέθεσε ότι οι εγκοπές που βρέθηκαν στα ελαστικά των Lewis Hamilton και Sebastian Vettel δεν σχετίζονταν με τα κλαταρίσματα των Lance Stroll και Max Verstappen.
“Το κλατάρισμα δεν σχετιζόταν με τις εγκοπές που βρήκαμε όχι μόνο στο ελαστικό του Lewis, αλλά και στο ελαστικό του Sebastian. Οι εγκοπές ήταν αποτέλεσμα θραυσμάτων, αλλά τα θραύσματα δεν ήταν τόσο αιχμηρά, για να καταστρέψουν την κατασκευή του ελαστικού.”
“Στην αρχή υποπτευθήκαμε ότι υπήρχαν μερικά θραύσματα που κατέστρεψαν την κατασκευή του ελαστικού, καθώς τα άλλα ελαστικά είχαν εγκοπές. Ωστόσο, όταν ολοκληρώσαμε τις έρευνες καταλήξαμε ότι τα κλαταρίσματα δεν ήταν αποτέλεσμα των εγκοπών.”
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.