GP Σιγκαπούρης 2024: Η μέρα που η Red Bull Racing ντρόπιασε την F1…

Red Bull
Αν η Mercedes μπορούσε να προβλέψει, το μακρινό 1955, οπότε και έδινε εντολή στον Juan Manuel Fangio να μην πιέσει τον Stirling Moss και να τον αφήσει να κερδίσει, στον αγώνα της Μεγάλης Βρετανίας, σε ποιο σημείο θα φτάνανε τα διάσημα team orders, που πρώτη εκείνη εφάρμοσε, ίσως τα στελέχη της ιστορικής Γερμανικής ομάδας να κοκκινίζανε από ντροπή και να μη σκέφτονταν ποτέ να τα εισάγουν στην πραγματικότητα της F1.

Γιατί αυτό που άπαντες είδαμε να εκτυλίσσεται μπροστά στα μάτια μας, λίγο πριν τη λήξη του grand prix της Σιγκαπούρης, αποτελεί κηλίδα για το άθλημα και μάλιστα μεγάλη. Αλλά η ντροπή, αυτή τη φορά, κάθε άλλο παρά της Mercedes είναι.

Στο Marina Bay circuit λοιπόν είδαμε τον Lando Norris να κάνει έναν -σαφέστατα όχι αλάνθαστο, από μεριάς του- αγώνα όπου ξεκίνησε από την pole position, διατήρησε την πρώτη θέση καθ’ όλη τη διάρκεια αυτού, άφησε περί τα 25 δευτερόλεπτα πίσω του τον -ανήμπορο να αντιδράσει- Max Verstappen και έφυγε με τους 25 βαθμούς της νίκης.

Έφυγε όμως με 25 βαθμούς και όχι με 26, αφού, ενώ διατηρούσε και τον ταχύτερο γύρο μέχρι λίγο πριν το πέσιμο της καρό σημαίας, εν τέλει τον απώλεσε όχι από τον Max Verstappen, όχι από τον Sergio Perez, αλλά από… τον Daniel Ricciardo!

Σε μία κίνηση πρωτοφανή, που, αν μη τι άλλο πιστοποιεί και καταδεικνύει, με τον χειρότερο δυνατό τρόπο, το μεγάλο ατόπημα του κοινού ιδιοκτησιακού καθεστώτος Red Bull και Viva Cash RB, από χθες υπάρχει ισχυρή πεποίθηση και διάχυτη αίσθηση ότι οι υπεύθυνοι της πρώτης υπέδειξαν στους ομολόγους τους στη δεύτερη να τραβήξουν τον πρώην οδηγό της Red Bull στα pits και να του βάλουν soft γόμα, ούτως ώστε να “κλέψει” τον ταχύτερο γύρο και τον ένα επιπλέον βαθμό που δίνει αυτός, από τον Lando Norris, στερώντας του φυσικά κατ’ αυτόν τον τρόπο και το Grand Slam.

Σκεφτείτε λίγο τι πραγματικά μπορεί να συνέβη: Η Red Bull αδυνατούσε να αναθέσει στον Sergio Perez αυτή την… αγγαρεία, καθώς θα έχανε τη 10η θέση που είχε εκείνη τη στιγμή, από τον Franco Colapinto, ο οποίος και ακολουθούσε σε απόσταση αναπνοής, οπότε ενδεχομένως ανέθεσε στον πρώην πιλότο της, που αγωνίζεται στην αδελφή ομάδα, την Viva Cash RB, πρώην Alpha Tauri! Περιόρισε έτσι στους 7 βαθμούς την απώλεια του Verstappen από το συγκεκριμένο grand prix έναντι του Norris, που είναι και ο κυριότερος διώκτης του στην κούρσα του φετινού πρωταθλήματος οδηγών.

Ως εκ τούτου και με λίγα λόγια, τι μας έδειξαν ο Christian Horner και το υπόλοιπο επιτελείο της Red Bull; Ότι ο Max Verstappen δεν έχει έναν, αλλά τρεις team mates, οι οποίοι και θα τον βοηθούν παντοιοτρόπως μέχρι το τέλος της σεζόν, προκειμένου να κατακτήσει τον τέταρτο παγκόσμιο τίτλο του. Και όχι μόνο μας το δείξανε απροκάλυπτα (απλά δεν μπορεί να αποδειχθεί, όπως δήλωσε και η ομάδα της McLaren), αλλά επιχαίρανε κιόλας, κάνοντας δηλώσεις που πραγματικά σε βγάζουν από τα ρούχα σου, αν είσαι αγνός φίλος του σπορ!

Ο μεν Ricciardo δήλωσε ότι περιμένει… Χριστουγεννιάτικο δώρο από την πρώην ομάδα του, ο Horner ευχαρίστησε τον πρώην πιλότο του για τη βοήθειά του προς τον Verstappen και γενικώς η Red Bull άπλωσε ανερυθρίαστα ένα τεράστιο πέπλο ντροπής πάνω από τον λαμπερό κόσμο της F1, ανάλογο του οποίου δυσκολεύομαι να θυμηθώ τα τελευταία χρόνια.

Για τον Daniel Ricciardo δεν θα γράψω πολλά, καθώς η ομάδα μας ήδη ετοιμάζει ένα κείμενο αποκλειστικά για τον ίδιο, θα περιοριστώ να πω όμως ότι αν όντως ήταν αυτός ο τελευταίος αγώνας του στη F1 (σ.σ.: ακούγεται έντονα ότι ο Liam Lawson θα τον αντικαταστήσει από το επερχόμενο grand prix του Austin), τότε δυστυχώς συμφώνησε κι ο ίδιος να αποχωρήσει με τρόπο λίαν ατιμωτικό.

Και ειλικρινά αδυνατώ να καταλάβω γιατί το έκανε αυτό. Είχε κάθε λόγο να αρνηθεί και να διατηρήσει την αξιοπρέπειά του. Εκτός αν ήταν βέβαια αυτός ο τρόπος του να παρακαλέσει για να διατηρήσει το κάθισμά του, κάτι που και πάλι είναι, το λιγότερο, θλιβερό…

Αν, σε ένα παράλληλο σύμπαν, ο Norris αγωνιζόταν με τα χρώματα της Mercedes και συνέβαινε αυτό που συνέβη στη Marina Bay, με αποτέλεσμα από τον επόμενο κιόλας αγώνα οι πιλότοι της Aston Martin, της Williams και της McLaren να λαμβάνανε εντολή από τις ομάδες τους να βοηθήσουν, με κάθε τρόπο και μέσο, τον πιλότο της εταιρείας που τους παρέχει τη μονάδα ισχύος, θα καταντούσε τσίρκο η F1 ή όχι;

Επειδή λοιπόν αυτά τα πράγματα και δη το περιστατικό με τον Ricciardo κάθε άλλο παρά σοβαρά είναι, η McLaren οφείλει σήμερα κιόλας να σηκώσει το γάντι και να εγείρει το ζήτημα της συνιδιοκτησίας Red Bull-Viva Cash RB. Πιθανότατα δεν θα καταφέρει να αποδοθεί ποινή στην Viva Cash RB, ούτε βέβαια και να επιστραφεί ο βαθμός του ταχύτερου γύρου στον Norris, αλλά κάπου πρέπει, μετά τον τραγέλαφο του Abu Dhabi του 2021, να γίνει ξεκάθαρο προς πάσα πλευρά και μεριά, ότι αν ο Max Verstappen μπορεί να πάρει άξια και δίκαια το πρωτάθλημα, όπως αυτά του 2022 και του 2023, ας το πάρει.

Διαφορετικά, να το κατακτήσει εκείνος που το αξίζει, χωρίς να πρέπει να πάει “με το ζόρι” στον Ολλανδό, ο οποίος άλλωστε ήδη κουβαλάει ένα πρωτάθλημα-κωμωδία και κάθε άλλο παρά καλό θα κάνει και στον ίδιο να τα ζευγαρώσει…

Και βέβαια, μην ξεχάσετε να δείτε το τελεύταιο επεισόδιο του podcast του F1Racingnews, “GP2 Podcast…GP2”:

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.
Total
0
Shares
Related Posts