Όχι δεν πρόκειται για ανέκδοτο, αλλά για τους βασικούς πρωταγωνιστές του ράλι Μόντε-Κάρλο τους οποίους και θα τους σκιαγραφήσουμε μετά την ολοκλήρωση του εναρκτήριου αγώνα στο WRC.
Το ράλι Μόντε-Κάρλο αποτελεί παρελθόν εδώ και λίγες ώρες. Ο Sebastien Ogier, είναι ο πολυνίκης του αγώνα με 9 νίκες. Αν όμως κάποιος το δει λίγο πιο αναλυτικά θα δει πως ο Γάλλος οκτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής, έχει οκτώ νίκες στο WRC και μια στο IRC. Αυτό δεν αναιρεί σε καμία περίπτωση τα πεπραγμένα του αλλά μια πιο διεξοδική ανάλυση ουδέποτε ήταν κακή.
Ο παλιός είναι αλλιώς…
Η εμπλοκή του Ogier στο WRC θα είναι και φέτος μερική. Ο ίδιος απαντώντας στις φήμες που τον ήθελαν να τρέχει σε όλους τους αγώνες το 2023, τόνισε πως θέλει να περάσει περισσότερο χρόνο με την οικογένεια του. Και για να λέμε την αλήθεια είναι απολύτως σεβαστό.
Οι περισσότεροι βλέπουν μόνο την δράση του τριημέρου ή του τετραημέρου αν υπάρχει σούπερ-ειδική την Πέμπτη. Η προετοιμασία για τα πληρώματα ξεκινάει αρκετά νωρίτερα και συνολικά όλο αυτό κρατάει γύρω στην μια εβδομάδα. Κάντε το πολλαπλασιασμό επί 14 χρόνια που τρέχει στη μεγάλη κατηγορία και μπορείτε να βγάλετε συμπεράσματα.
Στο καθαρά αγωνιστικό κομμάτι, ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος από την αρχή ως το τέλος. Μόνο που η συνετή στρατηγική του το Σάββατο λίγο έλειψε να του κοστίσει. Έχασε 20 από τα 36 δευτερόλεπτα της διαφοράς που είχε χτίσει, δίνοντας την “ψευδαίσθηση” (η λέξη μέσα σε πολλά εισαγωγικά) στον Kalle Rovanpera ότι μπορεί να κάνει την ανατροπή.
Την Κυριακή πίεσε όσο έπρεπε και πήρε αυτό που ήθελε. Πήρε την νίκη και έγινε ο πολυνίκης του Μόντε-Κάρλο με 9 νίκες.
Θέλει πολ΄΄΄ύ τσαγανό για τον κοντράρεις
Δεύτερος τερμάτισε ο παγκόσμιος πρωταθλητής Kalle Rovanpera. Αν και δεν ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο τον αγώνα, πάτησε το γκάζι στο πάτωμα την Παρασκευή και το Σάββατο και πήρε τους 18 βαθμούς. Μαζί με την Powerstage έφτασε τους 23.
Η μεγάλη αντεπίθεση του Φινλανδού της Toyota Gazoo Racing ξεκίνησε την Παρασκευή. Έβαλε στο σακούλι μια ειδική διαδρομή και ήταν συνεχώς μέσα στην πρώτη τριάδα στις υπόλοιπες ειδικές, ροκανίζοντας σταδιακά την διαφορά από τους διώκτες του. Η διαφορά από την κορυφή είχε διαμορφωθεί στα 36 δευτερόλεπτα, αλλά οι οιωνοί δεν ήταν απλά καλοί. Ήταν πάρα πολύ καλοί.
Εκμεταλλευόμενος την σφιχτή στρατηγική του Ogier το Σάββατο, πήγε ακόμα πιο επιθετικά. Κέρδισε τις τρεις από τις έξι ειδικές διαδρομές της ημέρας και μείωσε την διαφορά στα 16 δευτερόλεπτα. Κάπου εκεί όλοι πίστεψαν πως είχε έρθει η ώρα του να λάμψει, αλλά λογάριασε χωρίς τον (Γάλλο) ξενοδόχο.
Αυτό που κρατάμε σε κάθε περίπτωση είναι το τσαγανό με το οποίο κόντραρε στα ίσια κατά διαστήματα τον Ogier. Είδαμε με λίγα λόγια μια κόντρα ενός μπαρουτοκαπνισμένου πρωταθλητή κι ενός πρωταθλητή με πολύ μεγάλο potential.
Μαζί με τον Tanak (θα μιλήσουμε στην συνέχεια για αυτόν), αποτελούν τα φαβορί για να επικρατήσουν στην Σουηδία.
Ενός κακού μύρια έπονται
Αυτή είναι η παροιμία που ταιριάζει γάντι στις περιπτώσεις των Takamoto Katsuta και ο Elfyn Evans. Ο Ιάπωνας κατά τη διάρκεια του βραδινού σκέλους της Πέμπτης αντιμετώπισε πρόβλημα με το χειρόφρενο του Toyota Yaris Rally1, με συνέπεια να χάσει πάνω από λεπτό και να κατρακυλήσει στην κατάταξη.
Το αυτό και για τον Ουαλό. Έχοντας ξεκινήσει αρκετά καλά στον αγώνα, έβαλε δύσκολα στον Ogier και όλα έδειχναν ότι εύκολα η δύσκολα θα ανέβαινε στο βάθρο. Την αντίθετη άποψη ωστόσο είχε το πίσω αριστερό ελαστικό του το οποίο υπέστη κλατάρισμα στην τελευταία ειδική του πρωινού loop της Παρασκευής. Έχασε 42 δευτερόλεπτα με συνέπεια να πέσει από την δεύτερη στην πέμπτη θέση.
Αυτό χαρακτηρίζεται μια κακή μέρα στη δουλειά. Κάτι το οποίο έχουν όλοι σε όλους τους τομείς. Τα δείγματα που έδειξε ήταν θετικά, και αυτό αποτελεί ένα πολύ καλό οιωνό ενόψει της συνέχειας.
Γυρνώντας πίσω στην περίπτωση του Katsuta στην συνέχεια αποδείχθηκε μια από τις ήρεμες δυνάμεις του αγώνα. Στην Powerstage, κλάταρε το πίσω δεξί ελαστικό του. Ο χρόνος που έχασε μέχρι τον τερματισμό ήταν αρκετός, αλλά όχι επαρκής για να χάσει την έκτη θέση την οποία και κατέλαβε.
Το ανάθεμα ενός πρωταθλητή με εσάνς Γαλλικής ατυχίας
Το φορτίο για την M-Sport ανέλαβε να κουβαλήσει στο Μόντε-Κάρλο ο Ott Tanak. Μετά την ολοκλήρωση του αγώνα στο Μόντε-Κάρλο, ο Εσθονός πρωταθλητής του 2019, έχει 14 βαθμούς στο τσεπάκι.
Οι 14 αυτοί βαθμοί ωστόσο, είναι το αποτέλεσμα της συντηρητικής τακτικής που αποφάσισε να ακολουθήσει. Το άλλο άκρο στην συγκεκριμένη περίπτωση, ήταν να πάει με το κοντέρ στα κόκκινα. Αλλά αυτό ενείχε τον κίνδυνο η πρεμιέρα του στην M-Sport να χαρακτηριστεί αποτυχημένη.
Φυσικά δεν έλειψαν οι μπηχτές προς την Hyundai μετά το τέλος του αγώνα. Όπως είχαμε αναφέρει σε προηγούμενο άρθρο, δεν περνούσε και πολύ καλά στους Νοτιοκορεάτες και αυτός ήταν ο λόγος που ο Malcolm Wilson τον έφερε πίσω στην ομάδα στην οποία έφτιαξε το όνομα του.
Τέλος ο Pierre Louis-Loubet, αν και ξεκίνησε με όλα τα φόντα για κάτι καλό, τελικά το έριξε στον γυαλό. Βέβαια για να είμαστε σαφής το έριξε στο βουνό μιας και ο αγώνας έγινε εκεί. Αρχικά στο πρωινό loop της Παρασκευής, έπεσε πάνω σε βράχο, με συνέπεια να χάσει την υδραυλική υποβοήθηση, άρα και χρόνο.
Στην πρώτη ειδική του Σαββάτου, ελάχιστα μέτρα πριν τερματίσει την ένατη ειδική διαδρομή χτύπησε την πίσω δεξιά ανάρτηση στην γέφυρα. Επανεκκίνησε σε καθεστώς Rally2 την Κυριακή, αλλά εγκατέλειψε λόγω μηχανικού προβλήματος.
Σάλος για την ποινή του Gryazin
Για το τέλος άφησα την ποινή πέντε δευτερολέπτων που πήρε ο Nikolay Gryazin. Σύμφωνα με τους αγωνοδίκες, ο Ρώσος οδηγός της Toksport, εθεάθη να κόβει δρόμο σε μια φουρκέτα, κατά τη διάρκεια της τελευταίας ειδικής του Σαββάτου. Ακόμα και τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές εκτοξεύονται μύδροι κατά της διοργανώτριας αρχής.
Να θυμίσουμε σε αυτό το σημείο πως λίγο πριν τον τερματισμό της 14ης ειδικής διαδρομής, πορεύτηκε για μεγάλη απόσταση με κλατάρισμα. Κάτι που φυσικά έκανε ακόμα πιο δύσκολη την διαχείριση του Skoda Fabia RS Rally2.
Πριν ακριβώς δύο χρόνια, στον ίδιο αγώνα ο Sebastien Ogier, παραβίασε το κόκκινο φανάρι και είχε λυμένο το κράνος του. Το μόνο που του επιβλήθηκε ήταν χρηματικό πρόστιμο και τίποτε άλλο. Η αδικία στο μεγαλείο της…
Σε 16 ημέρες ο μαγικός κόσμος του WRC, θα συναντηθεί στις χιονισμένες ειδικές του ράλι Σουηδίας. Η μάχη ανάμεσα σε Rovanpera και Tanak είναι κάτι παραπάνω από δεδομένη. Χωρίς να λαμβάνονται υπόψιν και οι εκπλήξεις…
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.