Παίρνοντας το παράδειγμα της σεζόν του 2021, ο Christian Horner δήλωσε πως μία κυριαρχία της Red Bull το 2024 δεν είναι εγγυημένη.
Η Red Bull μόλις τερμάτισε την πιο κυρίαρχή της σεζόν ως ομάδα στην ιστορία της Formula 1 κερδίζοντας 21 από τους 22 αγώνες της χρονιάς, ενώ ο Max Verstappen από την πλευρά του έσπασε όλα τα ρεκόρ σημειώνοντας 19 νίκες για να πάρει την τρίτη του στέψη.
Δεδομένης της κυριαρχίας που επέδειξε η Αυστριακή δομή, η οποία ήταν μία από τις πρώτες που σταμάτησε την ανάπτυξη του μονοθέσιου του 2023 για να την μεταφέρει προς 2024, και το πολύ υψηλό επίπεδο σταθερότητας των κανονισμών, πολλοί βλέπουν τη Red Bull και τον Ολλανδό ως οι μεγάλοι φαβορί για να είναι στην κορυφή και του χρόνου.
Αλλά ο Christian Horner, διευθυντής της ομάδας, είναι πιο επιφυλακτικός, πιστεύοντας ότι το παράδειγμα της σεζόν του 2021 θα πρέπει να καλέσει τους πάντες να βάλουν τις προσδοκίες σε προοπτική.
“Το είδαμε το 2020 με την Mercedes”, είπε ο Βρετανός. “Αν θυμηθείτε, ήταν η πιο κυρίαρχή τους σεζόν, ωστόσο, καταφέραμε να τους νικήσουμε το 2021 [στο πρωτάθλημα οδηγών αλλά όχι κατασκευαστών]. Υπήρξε μία μικρή αλλαγή των κανονισμών, αλλά πιστεύω ότι τίποτα δεν είναι σίγουρο.”
“Είδαμε του αντιπάλους μας να μας πλησιάζουν αγωνιστικά σε διαφορετικές πίστες και είμαι σίγουρος ότι οι ιδεολογίες σχεδιασμών θα συγκλίνουν. Δεν νομίζω ότι θα μπορέσουμε ποτέ να επαναλάβουμε την σεζόν που είχαμε, αλλά ελπίζουμε ότι μπορούμε να πάρουμε τα μαθήματα από την RB19 και να τα εφαρμόσουμε στην RB20 για να δημιουργήσουμε ένα μονοθέσιο με το οποίο μπορούμε να υπερασπιστούμε τους τίτλους μας.”
Στην πραγματικότητα, και παρά το υποτιθέμενο ‘πάγωμα’ των αναβαθμίσεων του σασί λόγω της αναβολής τεχνικών κανονισμών που σχετίζονται με την πανδημία, η κλίμακα των αλλαγών του κανονισμού μεταξύ 2020 και 2021 ήταν πολύ μεγαλύτερη από ότι μεταξύ 2023 και 2024.
Μια σειρά μέτρων είχε τεθεί σε εφαρμογή για τη μείωση της κάθετης δύναμης των μονοθεσιών προκειμένου να γίνουν πιο αργά, ιδίως κόβοντας ένα σημαντικό μέρος του δαπέδου μπροστά από τους πίσω τροχούς. Η δομή των ελαστικών είχε επίσης τροποποιηθεί μετά από προβλήματα που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια της σεζόν. Όλα αυτά συνέβαλαν στην μείωση της διαφοράς μεταξύ Mercedes και Red Bull.
Για τον Horner σε κάθε περίπτωση, το χάσμα μεταξύ της Red Bull και των υπόλοιπων ομάδων το 2023 ευνοήθηκε από το γεγονός ότι κάθε μία από αυτές είχε τα σκαμπανεβάσματά της καθώς προχωρούσε η χρονιά: “Αντιμετωπίσαμε διαφορετικές ομάδες σε διαφορετικές χρονικές στιγμές. Υπήρξε μια αύξηση του ανταγωνισμού από τη McLaren, από τη Ferrari, από τη Mercedes σε κάποιο σημείο, οπότε δεν ήταν σταθερό από τη μία πίστα στην άλλη.”
Σε αυτό το ‘πακέτο’ επιτυχίας, το GP της Σιγκαπούρης θα μείνει στην ιστορία ως ένας παράξενος αγώνας στον οποίο οι RB19 απείχαν πολύ από τη συνηθισμένη τους φόρμα. Ερωτηθείς αν αυτό τον αναστάτωσε, ο Horner απάντησε: “Όχι. Το ότι υπάρχουν ακόμα στόχοι που πρέπει να επιτευχθούν σε κάνει πιο ταπεινό και είναι ένα χρήσιμο μάθημα για το πώς τα πράγματα μπορούν να αλλάξουν γρήγορα. Η Σιγκαπούρη ήταν ένα ξεχωριστό Σαββατοκύριακο. Από τον τρίτο αγώνα, με ρωτούσατε: ‘Μπορείτε να κερδίσετε όλους τους αγώνες φέτος;’ “
“Το να κερδίσουμε 21 από τα 22 GP είναι τρελό. Ο Max ήταν leader για περισσότερους από 1.000 γύρους, κέρδισε 19 αγώνες, σπάσαμε το ρεκόρ της McLaren του 1988, έσπασε το ρεκόρ του Seb [Vettel] του 2013. Τα ποσοστά νίκης, όλα τα ποσοστά που έχει φτάσει… Αυτό το μονοθέσιο θα μείνει στην ιστορία, για πολύ καιρό σίγουρα, ως το πιο επιτυχημένο μονοθέσιο στην ιστορία της Formula 1.”
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.