Ο Christian Horner θεωρεί ότι είναι αφελής η αναμονή της Aston Martin για αλλαγές στους αεροδυναμικούς κανονισμούς, προκειμένου να εξισωθούν οι διαφορές.
Στο Grand Prix του Bahrain φάνηκε ότι οι ομάδες, οι οποίες έχουν low-rake φιλοσοφία στο μονοθέσιό τους, όπως η Mercedes κι η Aston Martin, έχουν επηρεαστεί περισσότερο από τους νέους αεροδυναμικούς κανονισμούς.
Η FIA επιχείρησε να μειώσει την κάθετη δύναμη και άρα την ταχύτητα για λόγους ασφαλείας. Αυτό επετεύχθη με τις τροποποιήσεις στην σχεδίαση του πίσω μέρους του πατώματος. Ο επικεφαλής της Aston Martin, Otmar Szafnauer, αποκάλυψε στην Imola ότι η ομάδα του πιέζει την FIA να κάνει μικροδιορθώσεις στους κανονισμούς, για να μειωθεί η διαφορά μεταξύ των low και high rake μονοθεσίων.
Ωστόσο, ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, του οποίου η ομάδα ακολουθεί high-rake φιλοσοφία, δήλωσε πως ξαφνιάστηκε από τις διαμαρτυρίες του Szafnauer, καθώς έχει διεξαχθεί μόλις ένας αγώνας.
“Υπάρχει ένα στοιχείο. Ότι η Mercedes κέρδισε έναν αγώνα (Bahrain) με αυτό που αποκαλούμε low-rake μονοθέσιο. Είχαν ακριβώς ίδια ή μάλλον και καλύτερη φθορά από εμάς στο Bahrain. Φαίνονται εξαιρετικοί εδώ κι έχουμε τρέξει μόλις έναν αγώνα,” δήλωσε ο Horner στο Sky Sports F1.
“Αν αγνοήσουμε, ωστόσο, όλα αυτά. Υπάρχει μία διαδικασία που ακολουθείται για την εισαγωγή νέων κανονισμών και ψηφίσαμε ομόφωνα τους νέους κανονισμούς. Όταν έγινε αλλαγή στην εμπρός πτέρυγα πριν από λίγα χρόνια, ζημιωθήκαμε πολύ. Ψηφίσαμε εναντίον αυτής της αλλαγής, αλλά έπρεπε να την δεχτούμε.”
O Horner τόνισε ότι είναι αφελές το κάλεσμα του Szafnauer για αλλαγές στους κανονισμούς, ενώ έχει περάσει μόλις ένας αγώνας.
“Είναι λίγο αφελές να σκέφτεσαι ότι οι κανονισμοί πρόκειται να αλλάξουν μετά από έναν αγώνα κι ενώ έχει ακολουθηθεί η νόμιμη διαδικασία. Προσπαθώ να το καταλάβω.”
Αυτές οι αλλαγές κανονισμών ευνοήσαν την Red Bull και δυσκόλεψαν την Mercedes, με αποτέλεσμα να αναμένουμε μία αρκετά κλειστή μάχη των δύο για το Πρωτάθλημα.
Ο Horner θεωρεί ότι το να βλέπεις τις κορυφαίες ομάδες να χάνουν σιγά-σιγά την δύναμή τους είναι η φύση της F1 και πρέπει να γίνεται αποδεκτό.
“Ανεξαρτήτως από το αν ήταν ο blown diffuser, o διπλός διαχύτης, οι εύκαμπτες αεροτομές, οι μη εύκαμπτες αεροτομές, τα F-ducts, οι κανονισμοί στις εμπρός πτέρυγες. Όπως είπα πριν μερικά χρόνια, όλα αυτά είναι μέρος της F1.”
“Οι κανονισμοί εξελίσσονται και αλλάζουν και πρέπει να τους αντιμετωπίσεις κι αυτό είναι F1. Έχουμε μεγάλες αλλαγές κανονισμών την επόμενη χρονιά κι οι ομάδες το ξέρουν αυτό. Αυτό είναι μέρος του σπορ εδώ και πάρα πολλά χρόνια.”
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.