Formula 1ΔΗΛΩΣΕΙΣΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

Horner για κινητήρα Red Bull 2026: “70 χρόνια μειονέκτημα πάνω στην Ferrari”

Ο Christian Horner εξήγησε πως η Red Bull χρησιμοποιεί για τον σχεδιασμό του κινητήρα του 2026 την ίδια “τολμηρή” προσέγγιση για το μονοθέσιο από την αρχή της ιστορίας της, μιλώντας για το μειονέκτημα της ομάδας πάνω σε άλλους πιο έμπειρους κατασκευαστές.

Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Red Bull θα είναι ο δικός της κατασκευαστής κινητήρων στην Formula 1 από το 2026. Η Αυστριακή ομάδα αποφάσισε έτσι μετά από την αληθινή-ψεύτικη απόσυρση της Honda, στο πλαίσιο συνεργασίας με την Ford σε ότι αφορά το ηλεκτρικό κομμάτι της μονάδας ισχύος. Δημιούργησε στις εγκαταστάσεις του Milton Keynes, ένα τμήμα ειδικά για τον σχεδιασμό του κινητήρα και πρόσλαβε αρκετούς μηχανικούς προερχόμενοι από άλλες ομάδες του Paddock.

Το challenge θα είναι ωστόσο μεγάλο απέναντι σε μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως οι Mercedes, Ferrari και Honda, οι οποίοι, εκτός από την Audi, θα έχουν μία πολλή μεγάλη εμπειρία του κανονισμού turbo hybrid τον οποίο γνωρίζουν από τα μέσα της δεκαετίας του 2010. Αλλά ο Christian Horner, επικεφαλής της Red Bull Racing, εκτιμά πως η ομάδα έχει όλα τα προσόντα που χρειάζεται για να πετύχει, ειδικά χρησιμοποιώντας την προσέγγιση που έχει μέχρι τώρα για το σασί.

“Είναι πολλά αυτά που πρέπει να μάθουμε, διότι έχουμε 70 χρόνια μειονέκτημα πάνω στην Ferrari, αλλά έχουμε μία εξαιρετική ομάδα”, δήλωσε ο βρετανός. “Χρησιμοποιούμε για τον κινητήρα την ίδια φιλοσοφία που έχουμε για το σασί. Αλλά είναι μία διαφορετική πρόκληση με την μονάδα ισχύος. Οπότε δεν υπάρχουν εγγυήσεις.”

Όσoν αφορά τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της Red Bull ως καινούργια κατασκευάστρια κινητήρων, ο Horner είπε :

“Δεν γνωρίζουμε σε πιο σημείο βρίσκονται οι υπόλοιποι με αυτόν τον νέο κανονισμό. Ξεκινάμε από μία λευκή κόλα χαρτί και δεν έχουμε το πλεονέκτημα ενός υπάρχοντος κινητήρα για να μάθουμε. Από όψη του budget cap, είναι ένα εμπόδιο.”

“Αλλά ταυτόχρονα, δεν αποσπάται η προσοχή μας από τον σημερινό κινητήρα, τα ζητήματα αξιοπιστίας που πρέπει να αντιμετωπίσουμε, κλπ. Δεν νομίζω ότι θα ξέρουμε πραγματικά μέχρι το 2026, αλλά, προς το παρόν, πετυχαίνουμε τους στόχους μας. Και με λιγότερο από δύο χρόνια να απομένουν, αν κοιτάξω την πρόοδο που έχουμε σημειώσει τα τελευταία δύο χρόνια σχεδόν από το τίποτα, είναι πολύ εντυπωσιακό.”

Το 2026, η Formula 1 θα μπει σε μία νέα εποχή σε τεχνικό επίπεδο αφού, εκτός της μονάδας ισχύος, το σασί επίσης θα υποστεί σε νέες αλλαγές.

Μία νέα αρχή λοιπόν που μπορεί να αλλάξει πολλά στην σημερινή κατάταξη, ακόμα κι αν ο Horner ισχυρίζεται πως δεν ανησυχεί για την ικανότητα της ομάδας του να είναι ανταγωνιστική.

“Εάν έπρεπε να στοιχηματίσω σε μία ομάδα για να σχεδιάσει ένα καλό σασί, πιστεύω πως έχουμε καλές βάσεις. Ξεκινήσαμε ένα νέο πρότζεκτ με τον κινητήρα αλλά έχουμε εξαιρετικό προσωπικό και απίστευτες εγκαταστάσεις. Είναι σίγουρο πως, αυτό που αποφασίσαμε είναι πολύ θρασύς. Αλλά, η Red Bull δεν θα είχε νικήσει 117 αγώνες και δεν θα είχαμε καταφέρει ότι έχουμε καταφέρει αν δεν παίρναμε τέτοιες θρασύς αποφάσεις. Και πιστεύουμε πως αυτό θα πετύχει.”

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Άγγελος Μπάνος

Λάτρης του μηχανοκίνητου αθλητισμού, και γενικότερα του αθλητισμού. Η Formula 1 όμως μου ήταν από πολλή μικρή ηλικία ένα πάθος, όταν τα μονοθέσια είχαν ακόμα κινητήρες V8. Πολύ ενδιαφερόμενος επίσης για τις κατηγορίες Junior της F1, (F2,F3...). Οδηγός αγωνιστικού καρτ στην πίστα Speed Park στον Ασπρόπυργο. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι για όλες και όλους!