Honda – Εκτός F1 μετά το 2021

H προμηθεύτρια εταιρία κινητήριων μονάδων της Red Bull και της AlphaTauri, Honda, επιβεβαίωσε ότι θα αποχωρήσει από την Formula 1 μετά την σεζόν του 2021.

Ο Ιαπωνικός κολοσσός, Honda, που συμμετείχε στην F1 σε 3 διαφορετικές περιόδους στο παρελθόν, έχει κερδίσει 5 αγώνες από τότε που επέστρεψε το 2015.

Αρχικά συνεργάστηκε με την McLaren. Ωστόσο, οι δύο τους χώρισαν τους δρόμους τους μετά από τρία ανεπιτυχή χρόνια συνεργασίας, οδηγώντας την Honda να συνεργαστεί με την Toro Rosso. Αυτό οδήγησε σε μία επεκταση της συνεργασίας που έφερε την Honda να προμηθεύει με κινητήρες την Red Bull από το 2019.

Οι Red Bull και Honda σκόραραν την πρώτη από τις 4 νίκες τους μαζί στον 9ο αγώνα της σεζόν στο Red Bull Ring. Η πιο πρόσφατη επιτυχία τους ήρθε φέτος στο Silverstone this year, με την Red Bull-Honda να είναι 2η στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Η Honda πέτυχε επίσης μια νίκη έκπληξη με την άλλη της ομάδα την AlphaTauri, στην Monza.

Ωστόσο, η Honda αποφάσισε να εγκαταλείψει το project της F1 στο τέλος της επόμενης σεζόν. Σε μία δήλωση, η εταιρία είπε “πρέπει να διαθέσουμε τους πόρους μας ως Honda στην ανάπτυξη και την εξέλιξη κινητήρων και ενεργειακών τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένων των fuel cell οχημάτων (FCV) και μπαταριών EV (BEV), που θα είναι ο πυρήνας των καθαρών από άνθρακα τεχνολογιών.”

Η Red Bull είπε: “Θα θέλαμε να τους ευχαριστήσουμε για την θαυμάσια δουλειά τους ως προμηθευτές κινητήριων μονάδων και να ευχηθούμε να συνεχιστούν οι επιτυχίες μέχρι και το τέλος των σεζόν 2020 και 2021.”

Η Honda Motor Co. Ltd. ανακοίνωσε σήμερα την πρόθεσή της να εγκαταλείψει το FIA 1 Formula 1 (F1) παγκόσμιο πρωτάθλημα ως προμηθεύτρια κινητήριων μονάδων στο τέλος του 2021.

Το 2015, η Honda επέστρεψε στην F1, την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με στόχο να κερδίσει χρησιμοποιώντας τις δικές της τεχνολογίες αποθήκευσης ενέργειας. Αρχικά, αντιμετώπισε πληθώρα δυσκολιών, ωστόσο, επιδεικνύοντας επιμονή και συλλογική προσπάθεια, έφτασε σε υψηλό επίπεδο ανταγωνισμού.

Επιπλέον, ως αποτέλεσμα της εξέλιξής της, η Honda πέτυχε μαζί με τις Red Bull Racing και Scuderia
AlphaTauri έχοντας άρτια συνεργασία και με τις δύο ομάδες, πέτυχε τον στόχο της που ήταν να πάρει νίκες, με 3 το 2019 και 2 μέχρι το 2020.

Εν τω μεταξύ, με την αυτοκινητοβιομηχανία να περνάει αλλαγές του “1 φορά στο 100 χρόνια”, η Honda αποφάσισε να επικεντρωθεί στην πραγματοποίηση μηδενικού ισοζυγίου ρύπων άνθρακα μέχρι το 2050. Ο στόχος αυτός θα κυνηγηθεί καθώς είναι από τους σημαντικότερους των Ιαπώνων και μία δική τους πρωτοβουλία.

Έτσι, πρέπει να διαθέσει τους πόρους της στην ανάπτυξη και την εξέλιξη κινητήρων και ενεργειακών τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένων των fuel cell οχημάτων(FCV) και μπαταριών EV (BEV), που θα είναι ο πυρήνας των καθαρών από άνθρακα τεχνολογιών. Ως μέρος αυτής της κίνησης, τον φετινό Απρίλιο, η Honda δημιούργησε ένα νέο κέντρο με όνομα Innovative Research Excellence, Power Unit & Energy. Όλοι οι πόροι και οι γνώσεις της εταιρίας αναμένεται να διατεθούν εκεί, έχοντας ως αποτέλεσμα την αποχώρηση της από το σπορ.

Οι δραστηριότητες στο motorsport είναι στο DNA της Honda, και έτσι θα συνεχίσουν να παλεύουν να είναι οι καλύτεροι σε κάθε αγωνιστικοί κατηγορία που συμμετέχουν.

Στην F1, προκειμένου να εκπληρώσει τις προσδοκίες των οπαδών της, συνεργάζεται με την Red Bull Racing και την Scuderia AlphaTauri με την ίδια όρεξη για επιτυχίες μέχρι και το 2021.

Με το “ανταγωνιστικό πνεύμα” που αποκόμισε από χρόνια παρουσίας στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, η Honda αναλαμβάνει μία νέα πρόκληση, αυτήν της εξάλειψης των ρύπων του άνθρακα.

Ο Christian Horner δήλωσε εκ μέρους της Red Bull: ” Η Red Bull παραμένει δεσμευμένη στο άθλημα σε μακροχρόνια βάση. Θα χρησιμοποιήσουμε τον χρόνο αυτόν ώστε να αξιολογήσουμε και να βρούμε την καλύτερη κινητήρια μονάδα για το 2022 και έπειτα”

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYoutube και Twitter.FacebookTwitterEmailΑνταλλαγή

Νίκος Δαφνομήλης

Ξεκίνησα την ενασχόληση μου με τον κόσμο της Formula 1, όταν ένα κυριακάτικο μεσημέρι άκουσα τυχαία τον Πουρναράκη να σχολιάζει αγώνα στα τέλη του 2004. Αργότερα μπήκα και στον κόσμο του MotoGP που επίσης παρακολουθώ ανελλιπώς

F1RACINGNEWS