Honda – “Ο κινητήρας ωφελεί αεροδυναμικά την Red Bull”

Η Honda δηλώνει πως η αεροδυναμική της RB16B βοηθιέται από τις μετατροπές που έγιναν στον σχεδιασμό για να κατασκευαστεί ένας σούπερ μικρός κινητήρας (super compact).

Η Ιαπωνική μάρκα, Honda, διανύει την τελευταία της σεζόν στην F1 και φέρνει ένα εντελώς καινούριο σχεδιαστικό μοντέλο το οποίο θα κληρονομήσει η Red Bull στο μέλλον.

Αναφορικά με τον σχεδιασμό για το 2021, η Honda είναι αρκετά επιθετική και έχει φέρει μερικές σημαντικές αλλαγές για να ωθήσει τα όρια του μεγέθους του κινητήρα, κάτι που προσπάθησε ως γνωστόν και στο παρελθόν με το γνήσιο σχέδιο για κινητήρα σε “μέγεθος μηδέν” (size zero) με την McLaren το 2015.

Ενώ η κινητήρια μονάδα του 2015 αποδείχτηκε προβληματική – βγάζοντας συνεχώς προβλήματα ψύξης και με τον μικρότερο σε μέγεθος στροβιλοσυμπιεστή ανίκανο να παράγει τα απαραίτητα επίπεδα ώθησης – αναγκάζοντας την Honda να αναθεωρήσει την προσέγγισή της, η επιστροφή της στον συμπαγή σχεδιασμό φαίνεται να δουλεύει αυτήν την φορά.

Ο τεχνικός διευθυντής της Honda, Toyoharu Tanabe, λέει πως κατεβλήθη κάθε δυνατή προσπάθεια για να κατασκευαστεί κάτι που θα βελτίωνε και την απόδοση ισχύος και τον σχεδιασμό για την Red Bull.

“Επανεξετάσαμε κάθε μέρος ξεχωριστά καθώς και την προσέγγισή μας σχετικά εμ τις προηγούμενες κινητήριες μονάδες, και τότε σχεδιάσαμε την γφετινή κινητήρια μονάδα ως μία καινούρια. Φυσικά, η επιθυμία μας να βελτιώσουμε την απόδοσή μας στην κινητήρια μονάδα σημαίνει Μηχανή Εσωτερικής Καύσης και Σύστημα Ανάκτησης Ενέργειας. Επίσης, με το νέο σχέδιο την κάναμε λίγο πιο μικρή (συμπαγή) σε σχέση με την προηγούμενη κινητήρια μονάδα. Νομίζω πως έχει συμβάλει στο συνολικό πακέτο του μονοθεσίου και στην απόδοση επίσης.”

“Η θέση του εκκεντροφόρου άξονα έχει χαμηλώσει, και έχουμε χαμηλώσει και το ύψος του κινητήρα. Είναι ένα συμπαγές πακέτο.”

“Ως αποτέλεσμα, όταν ο κινητήρας εγκαθίσταται στο πλαίσιο, ο βαθμός ελευθερίας της ροής αέρα που διέρχεται εντός του μονοθεσίου αυξάνεται. Με άλλα λόγια, έχει συνεισφέρει στην αεροδυναμική.”

“Είναι δύσκολο να πούμε ακριβή νούμερα σχετικά με το πόσο έχει αυξηθεί η κάθετη δύναμη και πόσο έχουν βελτιωθεί οι χρόνοι, όμως ο [Adrian] Newey είπε πως είναι ευγνώμων για το ότι η κινητήρια μονάδα είναι πιο μικρή και πως συνέβαλε στην νέα εγκατάσταση.”

Η προσπάθεια της Honda με την Red Bull απέδωσε καρπούς στο Bahrain Grand Prix, με τον Max Verstappen να κατακτά την pole position και να μάχεται με τον τελικό νικητή, Lewis Hamilton.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Νίκος Δαφνομήλης

Μεγάλος φίλαθλος της Formula 1 από το 2005. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον τεχνικό τομέα του αθλήματος και θαυμαστής όλων των ωραίων που έχει να προσφέρει. Μεγάλος φαν και του MotoGP. O μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι ένας μαγικός κόσμος!

F1RACINGNEWS