WRCΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Η μεγάλη της Γαλλίας σχολή 

O Sebastien Ogier, απέδειξε στο Μεξικό πως ακόμα και με μερική εμπλοκή μπορεί να βρίσκεται στην κορυφή. Λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του τρίτου αγώνα της χρονιάς, θα περάσουμε από ακτίνες Χ και τις τρεις ομάδες του WRC. 

Το ράλι Μεξικού, αποτελεί παρελθόν εδώ και λίγες ώρες. Ο Sebastien Ogier, έχοντας τρομερή απόδοση στο δεύτερο και το τρίτο σκέλος, κατέκτησε την δεύτερη νίκη της σεζόν. Παράλληλα, πήρε την έβδομη στον συγκεκριμένο αγώνα, και έγινε ο οδηγός με τις περισσότερες νίκες, αφού προσπέρασε τον Sebastien Loeb που είχε έξι. 

Τι κι αν έτρεξαν μόλις 32 πληρώματα; Ο αγώνας που μόλις ολοκληρώθηκε, μας προσέφερε πολλές συγκινήσεις. Η τροπή του, θα μπορούσε να ήταν σίγουρα διαφορετική, αν ο Esapekka Lappi δεν χτυπούσε σε κολόνα της ΔΕΗ. Θα βλέπαμε έναν εντελώς διαφορετικό αγώνα, με τον Φινλανδό της Hyundai να παλεύει μέχρις εσχάτων με τον Ogier.  

Toyota Gazoo Racing 

Το ερώτημα που εγείρεται μετά το τέλος του ράλι Μεξικού είναι το εξής. Μπορεί ο Sebastien Ogier να φτάσει στον ένατο τίτλο με part-time πρόγραμμα; Η απάντηση είναι πως αυτό δεν μπορούμε να το ξέρουμε ακόμα, καθώς δεν γνωρίζουμε, σε πόσους αγώνες θα τρέξει φέτος. Σε κάθε περίπτωση ωστόσο, αποδεικνύει πως ακόμα και σε επιλεγμένους αγώνες μπορεί να βρίσκεται στην αφρόκρεμα του WRC. Νίκη επ’αριθμόν 57 για τον Γάλλο, και 43η σε Powerstage. Αυτά τα δύο στατιστικά αρκούν… 

O Kalle Rovanpera, στην ουσία πλήρωσε το γεγονός ότι σκούπιζε τις ειδικές της Παρασκευής και έχασε πολύτιμο έδαφος. Οι 14 βαθμοί, είναι μια πολύ καλή συγκομιδή, που κρατά τον Φινλανδό πρωταθλητή κοντά στην κορυφή. Άλλωστε, κανένα πρωτάθλημα δεν κρίθηκε από τους τρεις πρώτους αγώνες. Με βάση τα όσα έχουμε δει μέχρι στιγμής μέσα στη σεζόν, το φετινό πρωτάθλημα θα είναι τανγκό για τρεις. 

Μετά την τέταρτη θέση στο Μόντε-Κάρλο, και την πέμπτη στη Σουηδία, ο Elfyn Evans πανηγύρισε το πρώτο βάθρο της χρονιάς. Ο Ουαλός, έδωσε μάχη μέχρι το τέλος με τον Thierry Neuville για την δεύτερη θέση, με τον Βέλγο να τον προσπερνά. Καθοριστικής σημασίας, ήταν η προτελευταία ειδική “San Diego”,στην οποία έχασε αρκετό χρόνο. Στην “El Brinco”, έπρεπε να πάει με το γκάζι στο πάτωμα. Σε κάθε περίπτωση, η τρίτη θέση αποτελεί έναν καλό οιωνό για το μέλλον. 

Hyundai Shell Mobis 

Οι τρεις αγώνες χωρίς νίκη αποτελούν ένα πρώτο καμπανάκι για τους Νοτιοκορεάτες. Το μεγάλο φορτίο για την Hyundai, κλήθηκε για ακόμη έναν αγώνα ο Thierry Neuville, με τον Βέλγο να παίρνει στο νήμα την δεύτερη θέση. Η απόδοση του το Σάββατο, έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην ψυχολογία του, προκειμένου να τα δώσει όλα την Κυριακή. Όπως και το έπραξε. Άλλωστε είναι ο οδηγός που κέρδισε τις περισσότερες ειδικές του αγώνα (6).  

Το ξεκίνημα του ράλι Μεξικού για τον Esapekka Lappi, ήταν ονειρικό για τον Φινλανδό. Άντεξε στο ασφυκτικό pressing, που του άσκησε ο Sebastien Ogier την Παρασκευή, και όλα έδειχναν πως θα πάλευαν μέχρι τέλους. Όλα αυτά, μέχρι την πρώτη ειδική του Σαββάτου, όταν στο δέκατο χιλιόμετρο της “Ibarilla 2”, το πίσω μέρος του Hyundai i20 N Rally1 βρήκε σε κολόνα της ΔΕΗ. Τόσο ο ίδιος, όσο και ο συνοδηγός του Janne Ferm, βγήκαν σώοι και αβλαβείς. Η ζημία στο αυτοκίνητο ήταν τέτοια, που ήταν αδύνατο να επισκευαστεί στο Service Park. Συνεπώς δεν επανεκκίνησε την Κυριακή, και έχασε την ευκαιρία να διεκδικήσει τους έξτρα βαθμούς της Powerstage. 

Όλα έδειχναν πως ο Dani Sordo, εύκολα η δύσκολα θα επέστρεφε στο βάθρο, ή έστω θα διεκδικούσε την είσοδο του σε αυτό. Στην 7η ειδική, ένα κλατάρισμα, τον έριξε από την τέταρτη θέση στην έκτη. Στο υπόλοιπο του ράλι, έτρεξε στον δικό του ρυθμό, δοκιμάζοντας διάφορα setup ενόψει των επόμενων αγώνων. 

M-Sport Ford 

Με μια λέξη πανωλεθρία! Την αρχή έκανε ο Ott Tanak. Στο μέσο της τρίτης ειδικής “El Chocolate 1”, το turbo αποφασίζει να παραδώσει πνεύμα, με συνέπεια να χάσει πάνω από επτά λεπτά, και χάθηκε όποια ελπίδα για την νίκη. Ο Εσθονός, όμως δεν το έβαλε κάτω, και όχι μόνο κατάφερε να κερδίσει το χαμένο έδαφος, αλλά μπήκε και μέσα στην δεκάδα, ολοκληρώνοντας τον αγώνα στην ένατη θέση.  

Ο “ιός” των ατυχημάτων δεν άφησε ανεπηρέαστο ούτε τον Pierre Louis-Loubet. Την Παρασκευή, έκανε λάθος εκτίμηση σε μια στροφή δεξιά, και χτύπησε το εσωτερικό του Ford Puma. Πάνω που άρχισε να βρίσκει τα πατήματά του, είχε εκ νέου έξοδο. Αυτή τη φορά σε έναν βράχο, που του στέρησε την δυνατότητα να διεκδικήσει κάτι περισσότερο. 

Από τον κυκεώνα δεν γλίτωσε ούτε ο Ιορδάνης Σερδερίδης. Ο Έλληνας οδηγός είχε μια έξοδο, στο πρώτο πέρασμα από την “El Chocolate”, με αποτέλεσμα να βρεθεί στην ανάποδη μεριά του δρόμου. Στην συνέχεια απόλαυσε τον αγώνα, τονίζοντας στις δηλώσεις του ότι έμαθε πολλά από αυτό το ράλι. 

Με το δεξί ο Greensmith στην WRC 2, έκπληξη ο Solberg 

Επιτυχημένο ήταν το ντεμπούτο του Gus Greensmith στην WRC 2. Με παρτενέρ του τον Jonas Andersson, ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος του αγώνα. Αρχικά με τον Emil Lindholm, και στην συνέχεια με τον Adrien Fourmaux, έδωσαν ομηρικές μάχες. Η ποινή του Γάλλου οδηγού της θυγατρικής ομάδας της M-Sport, ήταν αρκετή για να υπάρξει το λεγόμενο μαξιλαράκι ασφαλείας. Ένα πρόβλημα με τον ιμάντα, ήταν αρκετό για να τον ρίξει στην έβδομη θέση. 

Η μεγάλη έκπληξη όμως ήταν ο Oliver Solberg. Με ένα εντυπωσιακό πέρασμα από την “Otates”, ανέβηκε στο χαμηλότερο σκαλί του βάθρου, και έδειξε σε όλους ότι το μέλλον διαφαίνεται λαμπρό. 

Εν κατακλείδι, κανένα πρωτάθλημα δεν έχει κριθεί από τρεις μόλις αγώνες. Η συνέχεια της σεζόν αναμένεται συναρπαστική, και όπως όλα δείχνουν το γαϊτανάκι θα το χορέψουν τρεις. Ή και τέσσερις… 

Το WRC, επιστρέφει σε Ευρωπαϊκό έδαφος. Αυτή τη φορά στην Κροατία, από τις 20 μέχρι τις 23 Απριλίου. 

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Χρήστος Κονδύλης

Η σχέση μου με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ξεκίνησε το 2007, και με το WRC από το 2014. Όταν δεν έχει WRC, παρακολουθώ F1 και MotoGP. Είμαι μέλος του f1racingnews.gr από τον Νοέμβριο του 2022.