F.I.A. – λαμβάνει μέτρα κατά των κυκλοφοριακών προβλημάτων στην Monza
Η F.I.A. λαμβάνει παραπάνω μέτρα κατά των κυκλοφοριακών προβλημάτων που αντιμετωπίζονται κατά την διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών στο Grand Prix Ιταλίας
Οι κατατακτήριες δοκιμές της F1, αλλά και των κατηγοριών Junior όπως η F2 και η F3, είναι συχνά διαταραγμένες από το ότι οι περισσότεροι οδηγοί στα τελευταία μέτρα της πίστας χαμηλώνουν δραστικά την ταχύτητά τους προκειμένου να βρουν καθαρό αέρα όταν ξεκινούν τον χρονομετρημένο τους γύρο. Αυτό δημιουργεί σημαντικά μποτιλιαρίσματα στις τελευταίες στροφές στα περισσότερα GP, όπως ήταν συγκεκριμένα στο GP Αυστρίας και του Βελγίου.
Κατά την διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών της Formula 3 στην Monza, την παρασκευή, λόγο αυτών των χαμηλών ταχυτήτων, συγκρούστηκαν δύο μονοθέσια. Το σκέλος διακόπηκε μετά από ατύχημα μεταξύ του Ido Cohen, οδηγός Carlin, και του συναθλητή του, Ollie Gray, ενώ τα περισσότερα μονοθέσια είχαν μαζευτεί στην τελευταία ευθεία πριν την γραμμή εκκίνησης-τερματισμού.
Η F.I.A. καταστέλλει συχνά οδηγούς που οδηγούν υπερβολικά αργά στον γύρο επιστροφής στα pits, και που δεν τηρούν έναν συγκεκριμένο χρόνο οριοθετημένο από τους αγωνοδίκες ανάμεσα στην δεύτερη και την πρώτη γραμμή του αυτοκίνητου ασφαλείας, οι οποίες καλύπτουν όλο το μήκος της πίστας εκτός από ζώνη των pits.
Αλλά στην Monza, η ομοσπονδία επέλεξε να επεκταθεί αυτός ο κανονισμός σε όλους τους γύρους, συμπεριλαμβανομένου του γύρου εξόδου από τα pits προκειμένου τα αποφευχθεί τα κυκλοφοριακά προβλήματα να γίνουν ανεξέλεγκτα.
Σε μία παραβολή στις σημειώσεις του διευθυντή του αγώνα, που δημοσιεύθηκε σήμερα Σάββατο πρωί, ο Niels Wittich έγραψε: “Για την καλή και σωστή διεξαγωγή της δοκιμασίας, [και] εκτός από εξαιρετικές περιπτώσεις αποδεκτές ως τέτοιες από τους αγωνοδίκες, οποιοσδήποτε οδηγός που να ξεπερνά [το χρόνο του] 1’41 μεταξύ της δεύτερης γραμμής και της πρώτης γραμμής του αυτοκίνητου ασφαλείας σε ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ γύρο πριν και μετά το σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών, συμπεριλαμβανομένου των γύρων εισόδου και εξόδου, μπορεί να θεωρηθεί ότι οδηγεί άσκοπα αργά.”
“Για να αποφευχθεί κάθε ασάφεια, η διάταξη αυτή δεν αντικαταστεί τα άρθρα 33.4 και 37.5 του αθλητικού κανονισμού της Formula 1, που ισχύουν για όλη την πίστα. Τα περιστατικά θα εξετάζονται κανονικά μετά την λήξη του σκέλους των κατατακτήριων δοκιμών.”
Τα περιστατικά κυκλοφοριακών προβλημάτων είναι επιδεινωμένα λόγο της πολλής μεγάλης ταχύτητας της πίστας της Monza, κάτι που σπρώχνει τον οδηγό να είναι πάντα στο slipstream του προηγούμενου μονοθεσίου για να έχει μεγαλύτερη ταχύτητα στις ευθείες. Αυτό σημαίνει ότι ο κάθε οδηγός δεν θέλει να βρεθεί στην θέση του πρώτου μονοθεσίου στην ουρά, αυτό ενθαρρύνει περαιτέρω την πρακτική της έντονης επιβράδυνσης στο τέλος της πίστας.
Κατά την διάρκεια των κατατακτήριων του 2019 στη Monza, οι οδηγοί είχαν επιβραδύνει τόσο πολύ στο τέλος του Q3 που σχεδόν όλα τα μονοθέσια δεν είχαν καταφέρει να περάσουν την γραμμή εκκίνησης-τερματισμού πριν την λήξη του χρόνου, χωρίς να προλάβουν να κάνουν την τελευταία τους προσπάθεια να κατεβάσουν τον χρόνο τους.
Διαβάστε όλα τα νέα της F1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord,Twitter.