Η αξιοπιστία της M-Sport, το πρωτάθλημα και το λάθος του Suninen
Μετά από σχεδόν 8 μήνες, η M-Sport και ο Ott Tanak έβαλαν τέλος στο αρνητικό σερί ενώ η Toyota κατέκτησε το πρωτάθλημα στους κατασκευαστές. Το f1racingnews.gr αναλύει όλα όσα έγιναν στο ράλλυ Χιλής, ενδέκατο αγώνα της φετινής σεζόν στο WRC.
Μετά από τέσσερα χρόνια απουσίας από το καλεντάρι του WRC, το ράλλυ Χιλής επέστρεψε και πλέον πέρασε στην ιστορία. Καθώς οι ειδικές διαδρομές της φετινής έκδοσης του αγώνα ήταν σε μεγάλο ποσοστό καινούργιες σε σύγκριση με το 2019, οι οδηγοί ήρθαν αντιμέτωποι με κάτι πρωτόγνωρο για τους ίδιους. Άλλωστε τα ράλλυ της Νότιας Αμερικής είναι τοις πάσι γνωστά για την σκληράδα τους. Κάτι που το απέδειξε η παρουσία της Αργεντινής στο πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος εδώ και αρκετά χρόνια.
Είδε φως και μπήκε η M-Sport
Μετά από 232 ημέρες “ανομβρίας”, ο Ott Tanak έσπασε το αρνητικό σερί που ακολουθούσε την M-Sport. Ο Εσθονός πρωταθλητής έδειξε σε όλους πως με ένα Ford Puma χωρίς τα προβλήματα του παρελθόντος, είναι ικανό να κάνει πολλά πράγματα. Το ερώτημα που εύλογα προκύπτει είναι το εξής. Πόσο διαφορετική θα ήταν η σεζόν αν το Puma WRC ήταν περισσότερο αξιόπιστο;
Η απάντηση σε αυτό είναι πως θα υπήρχε και τρίτος πόλος πέραν της Toyota και της Hyundai και θα βλέπαμε ένα περισσότερο ανταγωνιστικό πρωτάθλημα. Όπως ορθά είχαμε αναφέρει σε παλαιότερο blog, ο λύκος κι αν γέρασε, την τέχνη δεν την ξέχασε.
Παρά το αργό ξεκίνημα, ο Thierry Neuville κατάφερε να ολοκληρώσει τον ενδέκατο αγώνα της χρονιάς στηνν δεύτερη θέση. Ο Βέλγος έκανε κάποια μικρά λάθη την Παρασκευή, ενώ είχε και κλατάρισμα το Σάββατο. Παρά την παρουσία του στο βάθρο, αυτή δεν ήταν αρκετή για να παρατείνει την στέψη της Toyota στους κατασκευαστές.
Να τοι, να τοι οι πρωταθλητές
Νικητής στην Χιλή μπορεί να αναδείχθηκε ο Ott Tanak, ωστόσο από χθες το βράδυ (σε ώρες Ελλάδας) έχουμε τον πρωταθλητή στους κατασκευαστές. Αυτή είναι η Toyota Gazoo Racing, η οποία ήθελε 13 βαθμούς περισσότερους από την Hyundai για να εξασφαλίσει και μαθηματικά τον τίτλο. Κάτι το οποίο και πέτυχε στον μέγιστο βαθμό.

Μπορεί οι Ιάπωνες να έφυγαν με το 3-4-5 από την Χιλή, ωστόσο άφησαν ανεξίτηλο στο σημάδι της επιτυχίας αποδεικνύοντας πως το GR Yaris Rally1 είναι το καλύτερο αυτοκίνητο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Πλέον το ενδιαφέρον στρέφεται στο πρωτάθλημα οδηγών όπου η διαφορά Evans και Rovanpera είναι στους 31 βαθμούς και ακόμα όλα παίζονται.
Η μεγάλη επιτυχία της Toyota, κρούει και μάλιστα αρκετά δυνατά τον κώδωνα του κινδύνου σε Hyundai και Ford, που θα πρέπει με την κατάσταση που επικρατεί στο κομμάτι των δοκιμών να εξελίξουν στο μέγιστο τα αυτοκίνητα τους.
Η μεγάλη ευκαιρία που έχασε ο Suninen…
Όλα έδειχναν πως ο Teemu Suninen, εύκολα η δύσκολα θα επέστρεφε ξανά στο βάθρο μετά το ράλλυ Μεξικού το 2020. Ο χρόνος για τον Φινλανδό σταμάτησε στην SS14, όταν το i20 του χτύπησε σε ένα χαντάκι και στην συνέχεια βρέθηκε εκτός δρόμου. Όλη η προσπάθεια που κατέβαλε το τριήμερο χάθηκε σε μια στιγμή, βάζοντας φαρδιά πλατιά την υπογραφή του στην κατάκτηση του τίτλου στους κατασκευαστές από την Toyota.

Ακόμη κι έτσι, η εμφάνιση του στον ενδέκατο αγώνα της χρονιάς δικαίωσε τον Cyril Abiteboul για την επιλογή του στη θέση του αδικοχαμένου Craig Breen. Όλα δείχνουν πως θα παραμείνει και το 2024, και θα έχει σίγουρα και σύντομα την ευκαιρία να διεκδικήσει κάτι καλό.
Και οι εγκαταλείψαντες (και μη)
Αν ο Suninen ήταν μια φορά άτυχος, ο Esapekka Lappi ήταν δέκα! Πριν την επίσημη έναρξη του ράλλυ Χιλής, ο Φινλανδός διεμήνυε σε όλους τους τόνους πως στόχος είναι η παρουσία στο βάθρο. Ελάχιστα μέτρα πριν φτάσει στην γραμμή του τερματισμού έχασε τα φρένα και έπεσε σε έναν βράχο. Το πλήρωμα ήταν καλά στην υγεία του, αλλά χάθηκαν οι ελπίδες για κάτι καλό.

Ίδια μοίρα είχε και ο Pierre-Louis Loubet, που βγήκε και εκείνος εκτός δρόμου την πρώτη ημέρα, φτάνοντας ακόμη και τέταρτος γενικής! Ο Γάλλος δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες για το ατύχημα, ενώ είναι ο τρίτος συνεχόμενος αγώνας που βγαίνει εκτός λόγω ατυχήματος.
Αν κάποιος έλεγε στον Gregoire Munster πως μέσα σε 9 μήνες θα έτρεχε σε τρεις διαφορετικές κατηγορίες (Junior WRC, WRC 2, WRC), θα τον έβγαζαν σίγουρα τρελό. Το ντεμπούτο του Λουξεμβουργιανού στην μεγάλη κατηγορία ήταν αξιοπρεπέστατο, ολοκληρώνοντας την πρώτη ημέρα έβδομος και παρέμεινε εκεί για το μεγαλύτερο μέρος της δεύτερης. Ελάχιστα χιλιόμετρα πριν το τέλος από την απαιτητική “Maria de las Cruces” είχε έξοδο με αποτέλεσμα να γκρεμίσει ότι καλό είχε χτίσει. Την Κυριακή κινήθηκε στον δικό του ρυθμό, με σκοπό τον τερματισμό.

Last but not least, ο τοπικός ήρωας Alberto Heller. Για τον Χιλιανό ήταν ο πρώτος αγώνας πίσω από το τιμόνι ενός Rally1, με τους συμπατριώτες του να τον χειροκροτούν και να τον εμψυχώνουν σε κάθε ειδική. Στην κατάταξη των ντόπιων οδηγών τερμάτισε τρίτος γενικής, με τον Emilio Rosselot να είναι αυτός που έκοψε πρώτος το νήμα του τερματισμού.
Την δεκάδα ολοκλήρωσαν οι Oliver Solberg, Gus Greensmith, Sami Pajari, Yohan Rossel και Nikolay Gryazin, με τα δράματα να μην λείπουν από το WRC 2.
Η γενική κατάταξη μετά την ολοκλήρωση του ράλλυ Χιλής

Οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών


Αυτό ήταν το τελευταίο χωμάτινο ράλλυ της φετινής σεζόν. Επόμενος αγώνας για το WRC, είναι το ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης το τετραήμερο 26-29 Οκτωβρίου το οποίο θα διεξαχθεί σε Γερμανία, Αυστρία και Τσεχία σε ασφάλτινες επιφάνειες.
Διαβάστε όλα τα νέα της F1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord,Twitter