GVR – A. Senna League – Αγώνας 7 – Βέλγιο: Νικητής ο Ν. Τζανετάτος

Ο Νικηφόρος Τζανετάτος κατέκτησε την πρώτη του νίκη στο GVR e-sports, αναγκάζοντας τον Γιώργο Σταματόπουλο να αρκεστεί στην 2η θέση, ακολουθούμενος από την Ferrari του Φίλλιπου Τσεντεμεΐδη. O Μικέλε Λάχα κατάφερε να ανέβει στην 4η θέση μετά την άρση της ποινής 20 δευτερολέπτων που του είχε επιβληθεί, ενώ ο έταιρος διεκδικητής του πρωταθλήματος, Γιάννης Φιλιππής, δεν κατάφερε να βρει τα πατήματά του στο θρυλικό Spa – Francochamps.

Ο Νικηφόρος Τζανετάτος επανέφερε την Aston Martin στις νίκες, ισοφαρίζοντας έτσι την καλύτερη επίδοση του Νίκου Σπαθή (αγώνας της Αμερικής), τον οδηγό τον οποίο αντικατέστησε, με την νίκη αυτή να είναι η πρώτη του στο GVR e-sports.

Θαμώνας πλέον στο βάθρο, ο Γιώργος Σταματόπουλος δικαίωσε για ακόμα έναν αγώνα τους ανθρώπους του Woking κατακτώντας την 2η θέση.

Την τελευταία σαμπάνια άνοιξε ο Φίλλιπος Τσεντεμεΐδης, ο οποίος μετά την επιβολή των ποινών από τους αγωνοδίκες ήταν αυτός που ανέβηκε στο 3ο σκαλί του βάθρου.

Κατατακτήριες – Pole position για τον Γιώργο Σταματόπουλο

Το 1:42.668 του Μικέλε Λάχα ήταν αρκετό για να τον κρατήσει στην pole position, έχοντας “κερδίσει” οδηγούς όπως ο Γιάννης Φιλιππής και ο Βαλάντης Μάμαλης. Ωστόσο, ο Γιώργος Σταματόπουλος θα εκμεταλλευτεί κάθε διαθέσιμο joule ενέργειας της μπαταρίας της υβριδικής μονάδας της Mercedes, όπως και το αστείρευτο ταλέντο του, και θα έρθει με το εκπληκτικό 1:42.177 να πλασαριστεί στην 1η θέση, αφήνοντας μισό δευτερόλεπτο πίσω του τον δεύτερο πλέον Μικέλε Λάχα. Πολύ καλή παρουσία μέχρι τότε και από τον Ιωάννη Τσουρέκα στην 6η θέση, με τον Γρηγόρη Μανιατόπουλο να βρίσκεται μεταξύ των δύο Alpine στην 5η θέση. Επίσης θετικά δείγματα είχαμε και από τον Αλέξανδρο Τόσκα, ο οποίος είχε καταφέρει να βρεθεί στην 9η θέση, μπροστά από τον Δημήτρη Σταυρούλη.

Ο Γιώργος Σταματόπουλος έσπασε το φράγμα του 1:42.000, αφού με την 2η του προσπάθεια σταμάτησε το χρονόμετρο στο 1:41.908. Ωστόσο, ο οδηγός της McLaren δεν εφησυχάστηκε, αφού με μία τελευταία προσπάθεια έριξε εκ νέου το χρονόμετρο στο 1:41.712 που ήταν και ο χρόνος με τον οποίο κατέκτησε την pole position. Πλησίον του παρατάχθηκε ο Γρηγόρης Μανιατόπουλος, ενώ ο Νικηφόρος Τζανετάτος, όντας ο τελευταίος που ολοκλήρωσε προσπάθεια, βρέθηκε στην 3η θέση, ακολουθούμενος από τον Μικέλε Λάχα και τον Γιάννη ΦΙλιππή. Εξαιρετικό αποτέλεσμα όμως πήρε και ο Αλέξανδρος Μεταξάκης στην 9η θέση, πίσω από τον Βασίλη Δελή και μπροστά από τον Φίλλιπο Τσεντεμεΐδη.

Αναλυτικά η κατάταξη των κατατακτηρίων
Εκκίνηση

Πολύ καθαρή εκκίνηση θα πραγματοποιήσουν οι οδηγοί στο Spa-Francochamps, με τον Γρηγόρη Μανιατόπουλο να επιχειρεί στην La Source το προσπέρασμα στον Γιώργο Σταματόπουλο. Ωστόσο, ο οδηγός της McLaren θα κρατήσει την ψυχραιμία του (και την γραμμή του) και θα αποκρούσει την επίθεση του Γρηγόρη Μανιατόπουλου. Την ευκαιρία θα αδράξει όμως ο Νικηφόρος Τζανετάτος και με έναν ελιγμό από την εσωτερική θα τοποθετήσει την AMR21 μπροστά από την AT02, βρισκόμενος πλέον στην 2η θέση.

Παρόμοιες διαθέσεις είχε και ο Γιάννης Φιλιππής, ο οποίος με συνοπτικές διαδικασίες καθάρισε το εμπόδιο του Μικέλε Λάχα. Κομβικό προσπέρασμα θα κάνει και ο Αλέξανδρος Μεταξάκης στον Βασίλη Δελή για την 8η θέση, ένα προσπέρασμα που το χρειαζόταν ο οδηγός της Red Bull και για ψυχολογικό boost, ένεκα τα πρόσφατα άσχημα αποτελέσματα που έχει σημειώσει.

Γύρος 1: Γιώργος Σταματόπουλος – Νικηφόρος Τζανετάτος: Πράξη 1η

Άκομψα, άτεχνα και δίχως πολλές φανφάρες, ο Νικηφόρος Τζανετάτος θα επιτεθεί στον Γιώργο Σταματόπουλο και θα τον προσπεράσει στην Les Combes, παιρνώντας έτσι στην πρωτοπορεία του αγώνα. Ο σκηνοθέτης του αγώνα, Alexzander Brother Louie έδωσε στους 431 θεατές ένα εξαιρετικό πλάνο του εν λόγω προσπεράσματος, ενός προσπεράσματος που αξίζει κανείς να ανατρέξει στο κανάλι του GVR e-sports να δει.

Ο Γιώργος Σταματόπουλος, ωστόσο, όντας ο μαχητής που γνωρίσαμε και αγαπήσαμε, δεν θα τα παρατήσει. Αξιοποιώντας στο έπακρο το MGU-K θα πλησιάσει τον Νικηφόρο Τζανετάτο και με μία έξοχη κίνηση από την εξωτερική στο σύμπλεγμα bus stop θα προσπεράσει τον οδηγό της Aston Martin, ανακτώντας έτσι την πρωτοπορεία του αγώνα. Πέραν τούτου, οι 426 θεατές παρακολούθησαν μία υψηλού επιπέδου μάχη, με τους δύο οδηγούς να δείχνουν σεβασμό ο ένας στον άλλον, όσον αφορά τον χώρο στην πίστα. Ταυτόχρονα, ο αγώνας θα τεθεί υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, λόγω της εγκατάλειψης του Δημήτρη Ακρίβου. Το ίδιο θα συμβεί και στον 3ο γύρο με την εγκατάλειψη του άτυχου Γιάννη Φιλιππή

Γύρος 4: Γιώργος Σταματόπουλος – Νικηφόρος Τζανετάτος: Πράξη 2η

Οι δύο πρωτοπόροι βρίσκονταν σε μία δική τους μάχη, παρά την ασφυκτική πίεση που ασκούσε πίσω τους ο Γρηγόρης Μανιατόπουλος. Ο Νικηφόρος Τζανετάτος θα έχει μία ιδανική έξοδο από την Raidillon και στην ευθεία Kemmel θα προσπεράσει καθαρά τον Γιώργο Σταματόπουλο, δείχνοντας για 2η φορά ότι διαθέτει τις ικανότητες και την ταχύτητα να αμφισβητήσει τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος.

Γύρος 5: Γιώργος Σταματόπουλος – Νικηφόρος Τζανετάτος: Πράξη 3η

Δύο στα δύο για τον Νικηφόρο Τζανετάτο, αλλά δύο στα δύο και για τον Γιώργο Σταματόπουλο. Ο οδηγός της McLaren, μαθημένος στο να προσπαθούν να πάρουν τα κεκτημένα του, θα πληρώσει τον Νικηφόρο Τζανετάτο με το ίδιο νόμισμα. Στην ευθεία Kemmel θα κάνει την κίνησή του από την εξωτερική και εκμεταλλευόμενος κάθε άλογο της κινητήριας μονάδας της Mercedes θα βρεθεί μπροστά από τον Νικηφόρο Τζανετάτο, πριν φτάσουν στα φρένα για την Les Combes.

Αυτή τη φορά, ωστόσο, ο Γιώργος Σταματόπουλος θα ανοίξει υποτυποδώς την διαφορά, καταφέρνοντας προσωρινά να ανασάνει, από έναν πεινασμένο για νίκη Νικηφόρο Τζανετάτο, ο οποίος με την πρώτη ευκαιρία κολλούσε στον διαχύτη της McLaren MCL35M. Δεδομένα πλέον οι οδηγοί έπρεπε να φορτίσουν τις μπαταρίες τους οι οποίες είχαν υποστεί τις συνέπειες των συνεχόμενων μαχών και προσπεράσεων αυτών. Στον 6ο γύρο, ο Νικηφόρος Τζανετάτος άνοιξε τον χορό των pit stop, με τους Αλέξανδρο Μεταξάκη και Βασίλη Δελή να ακολουθούν.

Γύρος 7

Τα βλέμματα έπεσαν στις πιο πίσω θέσεις και συγκεκριμένα στον Χρήστο Αθανασίου. Ο οδηγός της Haas θα προσπεράσει τον Δημήτρη Σταυρούλη για την 8η θέση, ενώ ο ρυθμός του εκέινη τη στιγμή ήταν από τους ταχύτερους στον αγώνα. Ο κινητήρας της Ferrari έδειχνε εξαιρετικά ισχυρός, με τον Χρήστο Αθανασίου να βάζει πλέον πλώρη για τον Σώζοντα Πατριώτη με Alpha Tauri Honda.

Τα pit stop των πρωτοπόρων, αλλά και η ταχύτητά τους είχε ανεβάσει τους Θανάση Πασχαλίδη και Βαλάντη Μάμαλη στις θέσεις 4 και 5 αντίστοιχα, με τον Φίλλιπο Τσεντεμεΐδη να ακολουθεί κατά πόδας. Ταυτόχρονα, ο Ιωάννης Τσουρέκας κρατούσε τον Αλέξανδρο Τόσκα εκτός βαθμών στην 11η θέση, με τον Ερρίκο Τσεκούρα να είναι θεωρητικά ουραγός, όταν ολοκληρώσουν όλοι οι οδηγοί τα pit stop τους.

Γύρος 11: Νικηφόρος Τζανετάτος – Γιώργος Σταματόπουλος: Πράξη 4η

Τι κι αν πάλευαν για την πρωτοπορεία, τι κι αν πάλευαν για την 5η θέση. Μετά τα pit stop, οι Γιώργος Σταματόπουλος και Νικηφόρος Τζανετάτος βρέθηκαν εκ νέου να παλεύουν, αυτή τη φορά στις θέσεις 4 και 5, έχοντας μπροστά τους τους Αλέξανδρο Τόσκα, Δημήτρη Σταυρούλη και Σώζοντα Πατριώτη. Ξανά στην Kemmel ο Νικηφόρος Τζανετάτος θα εκμεταλλευτεί την φορτισμένη μπαταρία του και θα προσπεράσει τον Γιώργο Σταματόπουλο για την 4η θέση, αλλά πρακτικά 1η, όταν οι 3 πρωτοπόροι ολοκλήρωναν τα pit stop τους. Ωστόσο, ο Αλέξανδρος Τόσκα με την Haas VF-21 δεν αποδείχτηκε δύσκολο εμπόδιο, με αποτέλεσμα οι Νικηφόρος Τζανετάτος και Γιώργος Σταματόπουλος να τον “καθαρίσουν” με συνοπτικές διαδικασίες στον 12ο γύρο, δίχως να περιμένουν το pit stop του νεαρού οδηγού.

Γύρος 16

Η κίνηση του Νικηφόρου Τζανετάτου να βάλει τον Δημήτρη Σταυρούλη ανάμεσα σε αυτόν και τον Γιώργο Σταματόπουλο στον 13o γύρο του επέτρεψε να αποκτήσει απόσταση ασφαλείας από τον οδηγό της McLaren. Αυτό άφησε τον Γιώργο Σταματόπουλο ευάλωτο στις επιθετικές διαθέσεις του Γρηγόρη Μανιατόπουλου, ο οποίος στον 16ο γύρο προσπάθησε να τον προσπεράσει, ωστόσο ο Γιώργος Σταματόπουλος επέδειξε πλήρη αναισθησία, αφού κράτησε την ψυχραιμία και την θέση του.

Η άμυνα αυτή, όμως, ήταν το έναυσμα που χρειαζόταν ο Μικέλε Λάχα για να επιτεθεί. Ο νεαρός οδηγός της Ferrari άδραξε την ευκαιρία και στην έξοδο της Les Combes προσπέρασε τον Γρηγόρη Μανιατόπουλο. Παρά ταύτα, με την εμπειρία του ο οδηγός της Alpha Tauri είχε καταφέρει να τοποθετήσει την AT02 με τέτοιο τρόπο, ώστε στην είσοδο του συμπλέγματος Βρυξελλών να έχει την εσωτερική. Η άμυνά του, ωστόσο, κρίθηκε αντικανονική από τους αγωνοδίκες, με τον Μικέλε Λάχα να τίθεται πρακτικά εκτός αγώνα. Οι αγωνοδίκες επέβαλαν στον Γρηγόρη Μανιατόπουλο την ποινή των 10 δευτερολέπτων.

Γύρος 22: Νικηφόρος Τζανετάτος – Γιώργος Σταματόπουλος: Πράξη 5η – Άλλος την νίκη και άλλος το γόητρο

Η εγκατάλειψη του Ερρίκου Τσεκούρα στον 19 γύρο έθεσε τον αγωνα υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας. Μετά τα pit-stop ο εξαιρετικά σταθερός Ιωάννης Τσουρέκας είχε σκαρφαλώσει στην 4η θέση. Ωστόσο, στην επανεκκίνηση ο Σώζον Πατριώτης κυριολεκτικά άδειασε με συνοπτικές διαδικασίες όποιον βρήκε μπροστά του και συγκεκριμένα τον Βασίλη Δελή και τον Ιωάννη Τσουρέκα, μέχρι που μπροστά του είδε τον ομόσταυλό του, Γρηγόρη Μανιατόπουλο. Το highlight της μάχης που έκλεψε τις εντυπώσεις στον αγώνα ήταν ο τερματισμός.

Ο Γιώργος Σταματόπουλος μπορεί να ήξερε ότι με την ποινή που έχει δεχτεί θα χάσει την θέση του από τον Νικηφόρο Τζανετάτο, ωστόσο ήθελε να καταθέσει ξανά τα διαπιστευτήριά του στην πίστα. Έτσι, στο σύμπλεγμα bus stop θα περάσει τον Νικηφόρο Τζανετάτο από την εσωτερική και θα βρεθεί στην 1η θέση. Το θεαματικό, όμως, ήταν ότι ο Νικηφόρος Τζανετάτος, έχοντας εξαιρετική έξοδο, θα βρεθεί δίπλα στον Γιώργο Σταματόπουλο, με αποτέλεσμα οι δύο MVP του αγώνα να μας προσφέρουν ένα photo finish.

Επισημαίνεται ότι ο Βασίλης Δελής τιμωρήθηκε με την ποινή του Qualifying ban, καθώς κρίθηκε υπαίτιος από τους αγωνοδίκες σε ένα συμβάν, η κατάληξη του οποίου ήταν η εγκατάλειψη του Θανάση Πασχαλίδη και η πρόκληση ζημιών στο μονοθέσιο του Ιωάννη Τσουρέκα. Εξαιρετική εμφάνιση από τους Σώζοντα Πατριώτη, Γρηγόρη Μανιατόπουλο, Φίλλιπο Τσεντεμεΐδη και φυσικά τον Αλέξανδρο Μεταξάκη, ο οποίος μετά και τις ποινές βρέθηκε στην 5η θέση της κατάταξης.

Αναλυτικά η κατάταξη του αγώνα
1.Ν. ΤΖΑΝΕΤΑΤΟΣ
2.Γ. ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ
3. Φ. ΤΣΕΝΤΕΜΕΙΔΗΣ
4.Μ. ΛΑΧΑ
5.Α. ΜΕΤΑΞΑΚΗΣ
6.Β. ΜΑΜΑΛΗΣ
7.Ι. ΤΣΟΥΡΕΚΑΣ
8.Δ. ΣΤΑΥΡΟΥΛΗΣ
9.Α. ΤΟΣΚΑ
10.Σ. ΠΑΤΡΙΩΤΗΣ
11.Γ. ΜΑΝΙΑΤΟΠΟΥΛΟΣ
12.Χ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
13.Β. ΔΕΛΗΣ
14. Θ. ΠΑΣΧΑΛΙΔΗΣ
15. Ε. ΤΣΕΚΟΥΡΑΣ
16.Γ. ΦΙΛΙΠΠΗΣ
17.Δ. ΑΚΡΙΒΟΣ
18.Π. ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ     DNS
19.Χ. ΝΤΟΥΣΚΟΣ        DNS
20.Γ. ΣΚΟΔΡΙΑΝΟΣ    DNS
Αναλυτικά οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών

Επόμενο ραντεβού της Ayrton Senna League στις 27 Φεβρουαρίου, αγώνας του Monaco.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Νίκος Δαφνομήλης

Μεγάλος φίλαθλος της Formula 1 από το 2005. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον τεχνικό τομέα του αθλήματος και θαυμαστής όλων των ωραίων που έχει να προσφέρει. Μεγάλος φαν και του MotoGP. O μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι ένας μαγικός κόσμος!

F1RACINGNEWS