Το πρωτάθλημα του GVR e-sports βρίσκεται σχεδόν στα μισά, με τον 6ο αγώνα της Ayrton Senna League να αποτελεί και αυτός πλέον παρελθόν, με τους οδηγούς να χαρίζουν μάχες και θέμα μέχρι και την τελευταία κυριολεκτικά στροφή.
O Μικέλε Λάχα κατέκτησε την παρθενική του νίκη στο GVR e-sports, ανεβάζοντας έτσι για πρώτη φορά φέτος ένα κόκκινο μονοθέσιο στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου.
Την 2η θέση κατέκτησε ο Βασίλης Δελής στο ντεμπούτο του στο GVR e-sports, ο rookie που κλήθηκε να αντικαταστήσει τον Chris Μαλακό στην ομάδα της Mercedes.
Σε damage limitation αρκέστηκε ο Γιώργος Σταματόπουλος, αφού μετά την λάθος στρατηγική (όπως φάνηκε) κατά την διάρκεια του αυτοκινήτου ασφαλείας, προσπάθούσε να τερματίσει όσο πιο ψηλά γίνεται, ώστε να μην αφήσει τους αντιπάλους του να τον πλησιάσουν στον βαθμολογικό πίνακα.
Κατατακτήριες – Pole position για τον Μικέλε Λάχα
Η μάχη για το καλύτερο πλασάρισμα έδειχνε εξ αρχής ότι δεν θα είναι μάχη μεταξύ των συνήθων υπόπτων, αφού ο Γιώργος Σταματόπουλος, ο Γιάννης Φιλιππής, ο Γρηγόρης Μανιατόπουλος και ο Θάνος Πασχαλίδης δεν κατάφεραν να πλασαριστούν στην πρώτη 5αδα μετά τις πρώτες προσπάθειες. Εν αντιθέσει, ο Βαλάντης Μάμαλης και ο θαμώνας του βάθρου, Μικέλε Λάχα, έδειχναν οι δύο οδηγοί που θα διεκδικήσουν την pole position, με το 1:26.412 του Βαλάντη Μάμαλη να τον θέτει πρώτο φαβορί.
Στις δεύτερες προσπάθειές τους, οι οδηγοί παρατήρησαν σημαντική βελτίωση στην πίστα, κάτι που φάνηκε και από τους χρόνους, με τον Γιώργο Σταματόπουλο να δικαιολογεί για ακόμα μία φορά την θέση του ως πρωτοπόρος στο πρωτάθλημα, αφού το εκπληκτικό 1:26.057 τον άφησε σχεδόν 2 δέκατα μπροστά από τον 2ο Βασίλη Δελή. Ωστόσο, στην μάχη με τον χρόνο νικητής θα είναι ο Μικέλε Λάχα, καθώς θα εκμεταλλευτεί τα tow που βρήκε στον γύρο του και θα συγχρονίσει την προσπάθειά του, ώστε το 1:26.006 να είναι και ο τελικός χρόνος που θα του δώσει την pole position.
Αναλυτικά μτα αποτελέσματα των κατατακτηρίων
Εκκίνηση
Ο Μικέλε Λάχα θα αντιδράσει ακαριαία στο σβήσιμο των κόκκινων φώτων και θα αρχίσει από τις πρώτες γκαζιές να ανοίγει την διαφορά. Διαφορετική, ωστόσο, ήταν η ιστορία πίσω του. Ο Βαλάντης Μάμαλης δεν κατάφερε να εκκινήσει καλά, κάτι που επέτρεψε στον Γιώργο Σταματόπουλο να τον προσπεράσει σχετικά εύκολα στην 2η στροφή για την 2η θέση.
Εξίσου καλή εκκίνηση έκανε και ο δικός μας Παναγιώτης Διαμαντής, ενώ στις πιο πίσω θέσεις, οι Γιάννης Φιλιππής και Θάνος Πασχαλίδης είχαν παρόμοιο ρυθμό και “τραβούσαν” ο ένας τον άλλον. Με τον Βαλάντη Μάμαλη στην 3η θέση ανάμεσα σε 2 McLaren, ο Ιωάννης Τσουρέκας προσπαθούσε και αυτός να βρεθεί μπροστά, ωστόσο πρώτο εμπόδιο στην προσπάθειά του ήταν ο Φίλλιπος Τσεντεμεΐδης.
Γύρος 3
Ο Γιώργος Σταματόπουλος δεν έδειχνε διατεθειμένος να συμβιβαστεί με το βάθρο. Μόλις στον 3ο γύρο, οι καθρέφτες του Μικέλε Λάχα θα γεμίσουν με το μονοθέσιο της McLaren, όπου ο Γιώργος Σταματόπουλος θα κάνει ένα πολύ καθαρό και άμεσο στην ευθεία εκκίνησης – τερματισμού, ανεβαίνοντας στην 1η θέση και αρχίζοντας αμέσως να αυξάνει την διαφορά. Πολύ σταθερή παρουσία είχε και ο Νικηφόρος Τζανετάτος, ο οποίος ήδη είχε αναρριχηθεί στην 8η θέση, ενώ παρόμοιο ρυθμό φαινόταν να βρίσκει και ο Χρήστος Αθανασίου. Ο Γιάννης Φιλιππής που ήλπιζε εκείν η την ώρα σε νίκη του Μικέλε Λάχα, ώστε να μειώσει την διαφορά του από τον πρωτοπόρο, Γιώργο Σταματόπουλο, βρισκόταν σταθερά στην 6η θέση, έχοντας όμως αρκετά ανταγωνιστικό ρυθμό.
Γύρος 6 – Αυτοκίνητο ασφαλείας – πράξη 1η
Ενώ το σενάριο είχε γραφτεί στα μέτρα της McLaren, ένεκα τα διαδοχικά προσπεράσματα το Παναγιώτη Διαμαντή, ώστε να κάνει το 1-2 για την Βρετανική ομάδα, η εγκατάλειψη του Αλέξανδρου Μεταξάκη θα διακόψει την ροή και θα θέσει τον αγώνα υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο Μικέλε Λάχα ήταν ο άμεσα κερδισμένος, αφού μπήκε στα pits για αλλαγή ελαστικών σχεδόν ακαριαία, ενώ από την άλλη, οι δύο McLaren έβλεπαν την στρατηγική τους να καταστρέφεται, καθώς το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε όταν είχαν περάσει την γραμμή των pits.
Γύρος 17
Οι οδηγοί είχαν ολοκληρώσει τα pit stop τους, ενώ ή τότε κατάταξη επιβεβαίωσε τα αρχικά συμπεράσματα, αναφορικά με το ποιοι επωφελήθηκαν από το αυτοκίνητο ασφαλείας, αφού οι δύο οδηγοί της McLaren είχαν κατρακυλήσει εκτός 5αδας. Ο Μικέλε Λάχα και ο Σώζον Πατριώτης, αμέσως μετά την επανεκκίνησης θα αρχίσουν συντονισμένα να καθαρίζουν τα μονοθέσια μπροστά τους, με αποτέλεσμα να σταθεροποιηθούν στις θέσεις 1-2 και μέχρι και το τέλος του αγώνα να μάχονται για την νίκη.
Εξαιρετικός για ακόμα έναν αγώνα ΄έδειχνε και ο Γιάννης Φιλιππής, αφού ο οδηγός της Red Bull κρατούσε το χάλκινο μετάλλιο στα χέρια, με τον Γιώργο Σταματόπουλο 5-6 θέσεις πίσω του. Τα βλέμματα ωστόσο έκλεψε και ο Χρήστος Αθανασίου. Ο οδηγός της Haas δείχνει αγώνα με τον αγώνα να σημειώνει τεράστια πρόοδο, ενώ η 7η θέση που κρατούσε εκείνη την στιγμή στα χέρια του ήταν κρίσιμη τόσο από βαθμολογικής σημασίας, όσο και από ψυχολογικής.
Γύρος 21 – Αυτοκίνητο ασφαλείας – πράξη 2η
Η εγκατάλειψη του Αλέξανδρου Τόσκα, ομόσταυλου του Χρήστου Αθανασίου, έβγαλε ξανά τον Bert Mailander στην πίστα, με τους οδηγούς να σπεύδουν μέσω της ενδοεπικοινωνίας να ζητήσουν το τελευταίο διαθέσιμο σετ μαλακής γόμας για τους υπόλοιπους 6 γύρους. Ξανά μεγάλος χαμένος έμοιαζε να είναι ο Γιώργος Σταματόπουλος, ο οποίος είχε βρει ρυθμό και ανακτούσε τις χαμένες του θέσεις. τα βλέμματα όμως στράφηκαν στον Βασίλη Δελή, με τον οδηγό της Mercedes να βρίσκεται στην 4η θέση και να απειλεί ονόματα όπως ο Γιάννης Φιλιππής, μόλις στον πρώτο του αγώνα στο GVR e-sports.
Πολύ άσχημα εξελίχθηκε ο αγώνας για τον Βαλάντη Μάμαλη, ενώ φάνηκε πως η Alpine είχε στήσει το μονοθέσιό του για κατατακτήριες, και όχι τόσο για αγώνα, αφού ο οδηγός από την Κω δεν μπορούσε να βρει ρυθμό αντίστοιχο με αυτόν των κατατακτηρίων. Επόμενο γκρουπ οδηγών που μάχονταν για θέση ήταν αυτό των Νικηφόρου Τζανετάτου, Χρήστου Αθανασίου, Ιωάννη Τσουρέκα, για την 8η θέση. Με τους οδηγούς να έχουν φρέσκα ελαστικά, οι εναπομείναντες 5 γύροι ήταν αγώνας sprint για τους οδηγούς, οι οποίοι προσπαθούσαν να εκμεταλλευτούν κάθε τελευταίο joule ενέργειας της μπαταρίας για να πάρουν το μέγιστο από το μονοθέσιό τους.
Γύρος 29: Μικέλε Λάχα – Σώζον Πατριώτης
Με την επανεκκίνηση, ο Γιώργος Σταματόπουλος πάτησε γκάζι και με συνοπτικές διαδικασίες βρέθηκε στην 4η θέση, πίσω από τον 3ο στο ντεμπούτο του, Βασίλη Δελή. Η πρώτη 5αδα θα έχει την αποκλειστικότητα για τους τελευταίους 4 γύρους, αφού τόσο ο Γιάννης Φιλιππής με τον Γιώργο Σταματόπουλο κι τον Βασίλη Δελή έδιναν μάχη για βάθρο, αλλά ειδικότερα, οι Σώζον Πατριώτης και Μικέλε Λάχα βρίσκονταν συνεχώς ρόδα με ρόδα. Το έργο του Σώζοντος ήταν αρκετά δύσκολο, καθώς ο Μικέλε Λάχα είναι γνωστός για την ικανότητά του στην μάχη ρόδα με ρόδα (Βραζιλία με τον Γιάννη Φιλιππή, Σαουδική Αραβία με τον Γιάννη Φιλιππή), κάτι που απέδειξε ο “κόκκινος” οδηγός για ακόμα έναν αγώνα, όταν στον 29ο γύρο έκανε μία τελευταία λιονταρίσια άμυνα και πήρε την νίκη.
Μετά και την επιβολή των ποινών από τους αγωνοδίκες του GVR e-sports, o Μικέλε Λάχα είναι και επίσημα ο νικητής του αγώνα, ενώ ο Βασίλης Δελής στο ντεμπούτο του ανεβαίνει στην 2η θέση. Με εξαιρετική ανάκαμψη και περιορισμό ζημιών, ο Γιώργος Σταματόπουλος ανεβαίνει στην 3η θέση, φτάνοντας έτσι στους 100 βαθμούς στο πρωτάθλημα. Εξαιρετικός επίσης για το αποτέλεσμά του ήταν και ο Χρήστος Αθανασίου, ο οποίος κατάφερε να διαχειριστεί εξαιρετικά τις δύο περιόδους αυτοκινήτου ασφαλείας και να φέρει πολύτιμους βαθμούς στην Haas.
Αναλυτικά η κατάταξη
1. | Μ. ΛΑΧΑ |
2. | Β. ΔΕΛΗΣ |
3. | Γ. ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ |
4. | Σ. ΠΑΤΡΙΩΤΗΣ |
5. | Π. ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ |
6. | Ν. ΤΖΑΝΕΤΑΤΟΣ |
7. | Ι. ΤΣΟΥΡΕΚΑΣ |
8. | Γ. ΦΙΛΙΠΠΗΣ |
9. | Χ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ |
10. | Δ. ΣΤΑΥΡΟΥΛΗΣ |
11. | Β. ΜΑΜΑΛΗΣ |
12. | Ε. ΤΣΕΚΟΥΡΑΣ |
13. | Χ. ΝΤΟΥΣΚΟΣ |
14. | Φ. ΤΣΕΝΤΕΜΕΙΔΗΣ |
15. | Θ. ΠΑΣΧΑΛΙΔΗΣ |
16. | Δ. ΑΚΡΙΒΟΣ |
17. | Α. ΤΟΣΚΑ |
18. | Γ. ΜΑΝΙΑΤΟΠΟΥΛΟΣ |
19. | Α. ΜΕΤΑΞΑΚΗΣ |
20. | Γ. ΣΚΟΔΡΙΑΝΟΣ |
Αναλυτικά οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών
Επόμενο ραντεβού της Ayrton Senna στις 13 Φεβρουαρίου, αγώνας του Βελγίου.
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.