Μετά την Alain Prost League ήρθε η σειρά των οδηγών της Ayrton Senna League να “αλώσουν” τους δρόμους της Jeddah, με τον Γιάννη Φιλιππή να σημειώνει με εκπληκτικό τρόπο την πρώτη του νίκη στο πρωτάθλημα του GVR e-sports. Στο δεύτερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Γρηγόρης Μανιατόπουλος, νικητής του αγώνα της Γαλλίας, ενώ ο εκπληκτικός για ακόμα έναν αγώνα, Γιώργος Σταματόπουλος τερμάτισε στην 3η θέση.
Ο Γιάννης Φιλιππής ήταν ο μεγάλος νικητής του αγώνα, καθώς κατάφερε στις τελευταίες στροφές να πάρει την νίκη, μην αφήνοντας στον Γιώργο Σταματόπουλο να απομακρυνθεί κατά τα τελευταία 0.25 δευτερόλεπτα που χρειαζόταν, ανεβαίνοντας για πρώτη φορά στο μεγαλύτερο σκαλί του βάθρου στο πρωτάθλημα του GVR e-sports.
Στο δεύτερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο γρηγόρης Μανιατόπουλος, εκμεταλλευόμενος και την ποινή του Γιώργου Σταματόπουλου, αλλά και το συμβάν μεταξύ Γιάννη Φιλιππή και Μικέλε Λάχα στο τέλος, βλέποντας την συνέπειά του να αποδίδει ξανά καρπούς.
Ο Γιώργος Σταματόπουλος αρκέστηκε στο “χάλκινο μετάλλειο”, φεύγοντας με μία γλυκόπικρη γεύση από την Σαουδική Αραβία, αφού χρειαζόταν μόλις 0.25 δευτερόλεπτα για να στεφθεί ξανά νικητής, ωστόσο “αντάλλαξε” τους 10 επιπλέον βαθμούς που του έδινε η νίκη με τον καθολικό σεβασμό των θεατών που σίγουρα εκτίμησαν την εξαιρετική του προσπάθεια να “αναπληρώσει” τα 10 δευτερόλεπτα ποινής.
Κατατακτήριες – Pole position για τον Γιώργο Σταματόπουλο
Ο Γιώργος Σταματόπουλος έδειξε από νωρίς ότι σκοπεύει να πρωταγωνιστήσει στην Σαουδική Αραβία, αφού το 1:27.051 που έκανε μόλις στην πρώτη του προσπάθεια τον ανέβασε στην πρώτη θέση, μπροστά από τον Μικέλε Λάχα και τον Γιάννη Φιλιππή που έδειχναν μέχρι τότε ότι θα είναι δύο εκ των βασικών διεκδικητών της pole position. Στην 4η θέση βρισκόταν έως τότε ο Παναγιώτης Διαμαντής, οδηγός που στηρίζει η σελίδα μας και ομόσταυλος του Γιώργου Σταματόπουλου στην McLaren, ενώ πολύ καλά πατήματα στην πίστα φαινόταν να είχε βρει και ο Αλέξανδρος Τόσκα που είχε πλασαριστεί στην 6η θέση, πίσω από τον Βαλάντη Μάμαλη.
Ο Γιώργος Σταματόπουλος φαινόταν να κυριαρχούσε στην πίστα, αφού η διαφορά του από τον δεύτερο ήταν διαρκώς μεγαλύτερη των 0.7 δευτερολέπτων. Σαν να μην έφτανε αυτό, η κυριαρχία της θρυλικής ομάδας του Woking φαινόταν να επιβεβαιώνεται, όταν στην δεύτερη θέση ανέβηκε ο Παναγιώτης Διαμαντής, κάνοντας έτσι το 1-2 για την ομάδα της McLaren. Ωστόσο, η έτερη θρυλική ομάδα από την Μεγάλη Βρετανεία, Williams, με έδρα το Grove, μπήκε σφήνα ανάμεσα στους δύο ομόσταυλους, με το εκπληκτικό 1:27.610 που σημείωσε ο Θάνος Πασχαλίδης.
Εξαιρετική απόδοση από τους Χρήστο Αθανασίου και Αλέξανδρο Τόσκα στις θέσεις 8 και 9 αντίστοιχα, με τον Χρήστο Ντούσκο να συμπληρώνει την 10αδα, αφήνοντας εκτός τον Ιωάννη Τσουρέκα, τον Φίλιππο Τσεντεμεΐδη και τον Δημήτρη Σταυρούλη. Ερρίκος Τσεκούρας, Δημήτρης Ακρίβος, Σώζων Πατριώτης και Αλέξανδρος Μεταξάκης ήταν οι ουραγοί.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα των κατατακτηρίων
Εκκίνηση
Εξαιρετική εκκίνηση πραγματοποίησε ο Γιώργος Σταματόπουλος, ο οποίος με την πρώτη γκαζιά άρχισε να ανοίγει την διαφορά του. Ο Παναγιώτης Διαμαντής επιχείρησε να επιτεθεί στον Θάνο πασχαλίδη, ωστόσο ο τελευταίος κράτησε την ψυχραιμία του και αμύνθηκε σωστά. Η κίνηση που επιχείρησε να κάνει ο Γιάννης Φιλιππής στον Παναγιώτη Διαμαντή δεν καρποφόρησε, αφού ο οδηγός της McLaren του έκλεισε την πόρτα, με αποτέλεσμα ο Γιάννης Φιλιππής να βρεθεί να αμύνεται των επιθέσεων του Μικέλε Λάχα, με τους δύο να μας κεντρίζουν το ενδιαφέρον καθόλη την διάρκεια του αγώνα, χαρίζοντας σεμιναριακές μάχες, όπως στην Βραζιλία.
Γύρος 4 – Αυτοκίνητο Ασφαλείας
Μετά την εκκίνηση, οι Θάνος Πασχαλίδης, Παναγιώτης Διαμαντής, Γιάννης Φιλιππής και Μικέλε Λάχα θα σχηματίσουν ένα τρενάκι, από το οποίο τελικός νικητής θα είναι ο Παναγιώτης Διαμαντής, ο οποίος με ένα εξαιρετικό προσπέρασμα στον 4ο γύρο στον Θάνο Πασχαλίδη θα βρεθεί στην 2η θέση, κάνοντας το 1-2 για την McLaren. Ωστόσο, η ροή του αγώνα θα διακοπεί όταν η εγκατάλειψη του Ερρίκου Τσεκούρα θα θέσει τον αγώνα υπό κεθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, με τους οδηγούς κοντά στις παρυφές της δεκάδας να είναι αυτοί που βούτηξαν πρώτοι στα pits. Η πολλή καλή δουλειά που έκανε ο Παναγιώτης Διαμαντής επισκιάστηκε από το τετακέ που έκανε, ενώ και ο Γιώργος Σταματόπουλος δέχτηκε συνολικά 10 δευτερόλεπτα ποινής, τα οποία και κλήθηκε να αναπληρώσει στους επόμενους 20 περίπου γύρους με την οδήγησή του.
Γύρος 7 – επανεκκίνηση
Μετά τα pit stop οι δύο Haas θα βρεθούν στην πρωτοπορία του αγώνα, ωστόσο στην επανεκκίνηση, ο Αλέξανδρος Τόσκα θα παραχωρήσει την θέση του στον Χρήστο Αθανασίου μετά από εντολές που εδέχθη από τον μηχανικό του στην ενδοεπικοινωνία, με τον Χρήστο Αθανασίου να προσπαθεί να ανοίξει την διαφορά του και τον ομόσταυλό του σε ρόλο άμυνας. Σταθερή πορεία μέχρι εκείνη τη στιγμή και για τον βαλάντη Μάμαλη που είχε μείνει στην 9η θέση μακρυά από συμβάντα, ενώ ο Παναγιώτης Διαμαντής είχε βρεθεί στην 11η θέση, με το αυτοκίνητο ασφαλείας να αποδεικνύεται τελικά καταστροφικό για την McLaren.
Ο Γιώργος Σταματόπουλος είχε πέσει στην 4η θέση και πλέον έπρεπε να πραγματοποιήσει 4 δύσκολα προσπεράσματα, άμυνες και 18 γύρους κατατακτηρίων ή αλλιώς scenario 7 (μιά και οδηγός της McLaren), εάν ήθελε να φύγει από την Σαουδική Αραβία κατά 25 βαθμούς πλουσιότερος.
Γιώργος Σταματόπουλος – προσπέρασμα 1ο: Δημήτρης Σταυρούλης
Ο Γιώργος Σταματόπουλος δεν έχασε σχεδόν καθόλου χρόνο και έκανε το πρώτο από τα 4 κρίσιμα προσπεράσματα πριν το τέλος του 7ου γύρου. Με μία εξαιρετική κίνηση στο τέλος της ευθείας από την εξωτερική θα προσπεράσει την Williams του Δημήτρη Σταυρούλη και θα βρεθεί σκαρφαλώσει στην 3η θέση, με τον Αλέξανδρο Τόσκα να είναι ο επόμενος στόχος.
Γιώργος Σταματόπουλος – προσπέρασμα 2ο: Αλέξανδρος Τόσκα (απόπειρα 1η)
Ο Γιώργος Σταματόπουλος δεν άργησε να κολλήσει στον διαχύτη του Αλέξανδρου Τόσκα, ωστόσο ο οδηγός της Haas όχι μόνο δεν άφηνε τον οδηγό της McLaren να τον προσπεράσει, αλλά τον άφηνε ευάλωτο σε πιθανή επίθεση του Θάνου Πασχαλίδη που βρισκόταν κολλημένος πίσω του. Σε μία απόπειρα να τον προσπεράσει, ο Γιώργος Σταματόπουλος θα βγει εκτός πίστας, όπως και ο Αλέξανδρος Τόσκα, με τους αγωνοδίκες του GVR e-sports να κρίνουν το περιστατικό αγωνιστικό συμβάν, με τους δύο να ανανεώνουν το ραντεβού τους για….την επόμενη στροφή.
Με την είσοδο τους στην πίστα, οι δύο οδηγοί είχαν επαφή, από την οποία ζημιωμένος φαινόταν να είναι ο Γιώργος Σταματόπουλος, αφού οπισθοχώρησε και έχασε εν τέλει την 3η θέση από τον Θάνο Πασχαλίδη. Οι αγωνοδίκες θεώρησαν υπεύθυνο για την επαφή τον Αλέξανδρο Τόσκα, και βάσει του βιβλίου κανονισμών που διέπει το GVR e-sports, του επέβαλαν την ποινή των 5 δευτερολέπτων. Ταυτόχρονα, ο Θάνος Πασχαλίδης κατάφερε να προσπεράσει και τον Αλέξανδρο Τόσκα.
Γιώργος Σταματόπουλος – προσπέρασμα 2ο: Αλέξανδρος Τόσκα (απόπειρα 2η)
Μόλις ένα γύρο χρειάστηκε ο Γιώργος Σταματόπουλος για να πλησιάσει εκ νέου τον Αλέξανδρο Τόσκα, ο οποίος προσπαθούσε να βοηθήσει με την άμυνά του την προσπάθεια του Χρήστου Αθανασίου. Σε μία προσπάθεια να αμυνθεί της επίθεσης του Γιώργου Σταματόπουλου, ο Αλέξανδρος Τόσκα θα βρεθεί στην εσωτερική, προσπαθώντας έτσι να πάρει το track position από τον αντίπαλό του. Ωστόσο, η εμπειρία του Γιώργου Σταματόπουλου θα επικρατήσει, αφού ο οδηγός της McLaren θα βρει την πρόσφυση από την εξωτερική και επιδεικνύοντας σεμιναριακό χειρισμό (handling) θα ολοκληρώσει το προσπέρασμα και θα ανέβει στην 3η θέση.
Παρ’ όλα αυτά, η κατάσταση δεν θα αργήσει να αλλάξει, αφού στο τέλος της ευθείας εκκίνησης τερματισμού ο Αλέξανδρος Τόσκα θα προσπεράσει με πολύ όμορφο τρόπο τον Γιώργο Σταματόπουλο και θα ανέβει ξανά στην 3η θέση. Ωστόσο, τα κακά μαντάτα για τον Γιώργο Σταματόπουλο δεν σταμάτησαν εκεί, αφού ο Γιάννης Φιλιππής που έως τότε άντεχε στην πίεση του Μικέλε Λάχα, άδραξε την ευκαιρία να προσπεράσει και αυτός τον Γιώργο Σταματόπουλο, αφήνοντάς τον στην 5η θέση. Ωστόσο, την τελευταία κουβέντα θα την πει ο Γιώργος Σταματόπουλος, αφού λίγες στροφές μετά θα προσπεράσει τον Γιάννη Φιλιππή, ανακτώντας έτσι την 4η θέση.
Γιώργος Σταματόπουλος – προσπέρασμα 2ο 3ο: Αλέξανδρος Τόσκα Γιάννης Φιλιππής
Από την αναμπουμπούλα του 10ου γύρου, ο Γιώργος Σταματόπουλος βρέθηκε στιγμιαία να χάνει ξανά την θέση του από τον Γιάννη Φιλιππή. Ωστόσο, το λάθος του Αλέξανδρου Τόσκα θα επιτρέψει να αναρριχηθούν στην κατάταξη κατά μία θέση, με τον Γιάννη Φιλιππή στην 2η θέση και τον Γιώργο Σταματόπουλο να ακολουθεί κατά πόδας, μπροστά από τον πάντα επικίνδυνο Μικέλε Λάχα.
Ωστόσο, ενώ ο Θάνος Πασχαλίδης περνούσε στην πρωτοπορία, αφήνοντας τον Χρήστο Αθανασίου στην 2η θέση, ο Γιώργος Σταματόπουλος θα προσπεράσει μιά και καλή τον Γιάννη Φιλιππή, βάζοντας πλέον πλώρη για τον Θάνο Πασχαλίδη και επιτρέποντας στον Γιάννη Φιλιππή και τον Μικέλε Λάχα να χαρίσουν στους θεατές μερικές εντυπωσιακές μάχες για το υπόλοιπο του αγώνα.
Γύρος 15
Η μάχη του Μικέλε Λάχα με τον Γιάννη Φιλιππή μαινόταν για τα καλά, με τον Γρηγόρη Μανιατόπουλο να έρχεται σκοπεύοντας να εκμεταλλευτεί πιθανές ατυχίες των δύο. Ωστόσο, ολοκληρώνοντας το προσπέρασμα στον Γιάννη Φιλιππή, ο Μικέλε Λάχα θα έχει ένα μικρό γλίστρημα, το οποίο θα επιτρέψει στον Γιάννη Φιλιππή και τον Γρηγόρη Μανιατόπουλο να τον προσπεράσουν. Οι τρεις οδηγοί βρίσκονταν σε απόσταση αναπνοής από τον Γιώργο Σταματόπουλο, αφού εάν έληγε τότε ο αγώνας, λόγω της ποινής του θα βρίσκονταν από πάνω του στην κατάταξη.
Ταυτόχρονα, το τραινάκι των Γρηγόρη Μανιατόπουλο, Γιάννη Φιλιππή και Μικέλε Λάχα θα συνεχίσει να μονοπωλεί το ενδιαφέρον, με τους 3 οδηγούς να παίζουν καυτή πατάτα με την 3η θέση, με τις προσπεράσεις να διαδέχονται η μία την άλλη.
Γύρος 20
Ο Γιώργος Σταματόπουλος είχε βρεθεί στην 1η θέση και του έλειπαν μόλις 2.5 δευτερόλεπτα για να καταφέρει να αναπληρώσει τα 10 δευτερόλεπτα της ποινής του, κάτι που δεν φαινόταν ακατόρθωτο, καθώς ο νικητής του αγώνα της Βραζιλίας είχε καταιγιστικό ρυθμό, με τον κάθε γύρο να είναι γύρος κατατακτηρίων, ενώ είχε και 5 γύρους στην διάθεσή του.
Ταυτόχρονα, ο Γιάννης Φιλιππής είχε κάμψει την αντίσταση του Γρηγόρη Μανιατόπουλου και άρχισε να αναβάλει τις μάχες του με τον Μικέλε Λάχα, καθώς η μπαταρία της υβριδικής κινητήριας μονάδας της HONDA είχε υποστεί τις συνέπειες των δσυνεχόμενων και βάναυσων αυτών μαχών, με αποτέλεσμα τους 3 επόμενους γύρους ο Γιάννης Φιλιππής να αναγκάζεται σε εκτεταμένη διαχείριση του ERS (Energy Recovery System), ώστε να φορτίσει την μπαταρία του και να χρησιμοποιήσει εκ νέου το “overtake”.
Γύρος 25 – Μικέλε Λάχα – Γιάννης Φιλιππής – Αγωνιστικό Συμβάν
Η μάχη του Γιάννη Φιλιππή με τον Μικέλε Λάχα κορυφώθηκε στον 25ο γύρο, εκεί που το timing ήταν κομβικής σημασίας, ώστε οι οδηγοί να εξασφαλίσουν έκαστος ότι θα είναι αυτοί που θα κάνουν το τελευταίο προσπέρασμα. Στην αρχή του γύρου, ο Γιάννης Φιλιππής προσπέρασε τον Μικέλε Λάχα, ωστόσο, ο οδηγός της Ferrari προσπάθησε να αντεπιτεθεί στα τέλη του γύρου.
Το προσπέρασμα δεν ολοκληρώθηκε επιτυχώς, αφού οι δύο οδηγοί είχαν επαφή με τον Μικέλε Λάχα να γυρνάει ανάποδα στην πίστα. Όπως διαβάζουμε από την απόφαση των αγωνοδικών για το συμβάν, οι αγωνοδίκες θεωρούν ότι και οι δύο οδηγοί φέρουν ευθύνες για το περιστατικό. Ενώ αναλύουν ενδελεχώς το σκεπτικό τους και εξηγούν τι ευθύνες φέρει ο κάθε οδηγός, οι αγωνοδίκες καταλήγουν στο συμπέρασμα πως πρόκειται για αγωνιστικό συμβάν.
Εν κατακλείδι, τελικός νικητής ανεδείχη ο Γιάννη Φιλιππής, με τον Γρηγόρη Μανιατόπουλο να τον ακολουθεί. Ωστόσο, τα βλέμματα παρέμειναν στον Γιώργο Σταματόπουλο ο οποίος βρέθηκε μόλις 0.25 δευτερόλεπτα μακρυά από την νίκη, με αποτέλεσμα να πέσει στην τρίτη θέση. Τον ταχύτερο γύρο σημείωσε ο Παναγιώτης Διαμαντής.
Αναλυτικά η κατάταξη του αγώνα
1. | Γ. ΦΙΛΙΠΠΗΣ |
2. | Γ. ΜΑΝΙΑΤΟΠΟΥΛΟΣ |
3. | Γ. ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ |
4. | Μ. ΛΑΧΑ |
5. | Θ. ΠΑΣΧΑΛΙΔΗΣ |
6. | Χ. ΝΤΟΥΣΚΟΣ |
7. | Χ. ΜΑΜΑΛΗΣ |
8. | Ι. ΤΣΟΥΡΕΚΑΣ |
9. | Φ. ΤΣΕΝΤΕΜΕΙΔΗΣ |
10. | Χ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ |
11. | Σ. ΠΑΤΡΙΩΤΗΣ |
12. | Δ. ΣΤΑΥΡΟΥΛΗΣ |
13. | Π. ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ |
14. | Α. ΤΟΣΚΑ |
15. | Δ. ΑΚΡΙΒΟΣ |
16. | Ε. ΤΣΕΚΟΥΡΑΣ |
17. | Α. ΜΕΤΑΞΑΚΗΣ |
Αναλυτικά οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών
Επόμενο ραντεβού της Ayrton Senna League στις 23 Ιανουαρίου για τον Αγώνα του Azerbaijan.
Ώρα μετάδοσης αγώνων GVR e-sports: 21:00
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.