Το GVR e-sports μεταφέρθηκε στην Αυστρία, στην πίστα του Redbullring, όπου ο Γιάννης Γαβαλίδης κατέκτησε την 3η συνεχόμενη νίκη του, εκτοπίζοντας τον Γιώργο Τοϊγκούνη από την πρωτοπορία του βαθμολογικού πίνακα της Alain Prost League, με τον Alexzander Brother Louie να κατακτά την 2η θέση και τον Γιώργο Τοϊγκούνη να “κλέβει” την 3η θέση του Μάνου Νταούτ, λόγω της ποινής που επεβλήθη στον οδηγό της Ferrari από τους αγωνοδίκες.
Ο Γιάννης Γαβαλίδης κατέκτησε την 3η συνεχόμενη νίκη του στο GVR e-sports, 4η συνολικά, σκαρφαλώνοντας έτσι στην 1η θέση του βαθμολογικού πίνακα.
Εξιλέωση για τον Alexzander Brother Louie, ο οποίος κατέκτησε την 2η θέση, ανεβαίνοντας ξανά στο βάθρο για 1η φορά μετά τον εναρκτήριο αγώνα του πρωταθλήματος, πίστα του Interlagos.
Μετά την ποινή 5 δευτερολέπτων που επεβλήθη στον Μάνο Νταούτ από τους αγωνοδίκες, ο Γιώργος Τοϊγκούνης ανέβηκε στο 3ο σκαλί του βάθρου, μετριάζοντας κάπως την απώλεια βαθμών στη μάχη του για το πρωτάθλημα.
Κατατακτήριες – Pole position για τον Μάνο Νταούτ
Με καταρρακτώδη βροχή ξεκίνησαν οι κατατακτήριες δοκιμές, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να πρέπει να επιλέξουν τα βρόχινα ελαστικά με το χαρακτηριστικό μπλε χρώμα, ενώ ήταν κομβικής σημασίας να βρουν το σωστό setup για το μονοθέσιο, σκεπτόμενοι τον καιρό στον αγώνα. Πρώτος που κατάφερε να δαμάσει τις δύσκολες συνθήκες ήταν ο Νίκος Λουδάρος με το 1:13.682, αφήνοντας 4 δέκατα πίσω του τον Μάνο Νταούτ, ο οποίος ολοκλήρωνε το 1-2 για την ομάδα της Ferrari. Ωστόσο, ο Μάνος Νταούτ σχεδόν άμεσα έκανε ταχύτερο χρόνο από τον Νίκο Λουδάρο, με τις δύο Ferrari να παραμένουν στο 1-2. Πιο πίσω, ο Νίκος Φάφαλης είχε αφήσει τον Χρήστο Παπαχρήστο και τον Γιάννη Γαβαλίδη στις θέσεις 4 και 5, ενώ ο Alexzander Brother Louie είχε πλασαριστεί στην 6η θέση, μπροστά από τον Γιώργο Τοϊγκούνη.
Τα δεδομένα άλλαξαν όταν πλέον είχε έρθει η ώρα για ενδιάμεσα ελαστικά, αφού πλέον η βροχή είχε σταματήσει. Οι ανατροπές διαδέχονταν η μία την άλλη, με τους οδηγούς να παρελάζουν μπροστά από την pole position, ωστόσο, ο Μάνος Νταούτ ήρθε εκ νέου να εδραιώσει εαυτόν ως απόλυτο κυρίαρχο των βρόχινων κατατακτηρίων. Καταπληκτικό αποτέλεσμα για τον Νίκο Φάφαλη, με τον οδηγό της McLaren σνα πλασάρεται στην 2η θέση, ενώ ο Alexzander Brother Louie έμεινε πίσω από τον Χρήστο Παπαχρήστο στην 4η θέση. Ο Γιώργος ΤοΪγκούνης και ο Γιάννης Γαβαλίδης ήταν οι δύο χαμένοι των κατατακτηρίων, αφού έμειναν στις θέσεις 8 και 10 αντίστοιχα.
Εκκίνηση
Οι βρόχινες κατατακτήριες σήμαιναν ελεύθερη επιλογή ελαστικών για τους οδηγούς, με τον Νίκο Φάφαλη να είναι ο μόνος από τους πρωτοπόρους που επέλεξε την μεσαία γόμα. Ωστόσο, η επιλογή του αυτή θα αποδειχτεί καταστροφική, αφού στην εκκίνηση θα δεχτεί πολύ γρήγορα το προσπέρασμα από τον Χρήστο Παπαχρήστο, ενώ με την ίδια ευκολία θα τον προσπεράσει και ο Alexzander Brother Louie με τον Νίκο Λουδάρο, με αποτέλεσμα ο Νίκος Φάφαλης να κατρακυλήσει στην 5η θέση, ήδη από τις πρώτες στροφές. Μεγάλος κερδισμένος ο Μάνος Νταούτ, ο οποίος δεν κοίταξε ποτέ πίσω του και άρχισε αμέσως να απομακρύνεται.
Μεγάλοι χαμένοι της εκκίνησης ήταν ο Στέφανος Βουγιατζής, ο Ηλίας Σαχινίδης και ο Ανδρέας Ντούσκος, οι οποίοι βούτηξαν στα pits για αλλαγή αεροτομής. Ταυτόχρονα, ο Χρήστος Παπαχρήστος κατάφερε να κρατηθεί εντός του DRS του Μάνου Νταούτ, με αποτέλεσμα να περάσει αμέσως στην επίθεση, επιχειρώντας να τον πλησιάσει και να τον προσπεράσει, το συντομότερο δυνατόν. Ο Γιώργος Τοϊγκούνης θα προστεθεί στην λίστα των οδηγών που εκμεταλλεύτηκαν την μαλακή γόμα για να περάσουν με συνοπτικές διαδικασίες τον Νίκο Φάφαλη.
Γύρος 3
Ο Χρήστος Παπαχρήστος θα είναι μέχρι τότε ο ταχύτερος οδηγός του αγώνα, πράγμα που θα επιβεβαιώσει όταν θα σημειώσει και τον ταχύτερο γύρο. Ωστόσο, ο οδηγός της Williams θα καταφέρει να προσπεράσει άμεσα και τον Μάνο Νταούτ, παιρνώντας έτσι στην πρωτοπορία, με την μάχη των δύο να θυμίζει την μάχη τους στο Μπαχρέιν, 6ος αγώνας του πρωταθλήματος, όπου ξανά ο Χρήστος Παπαχρήστος ασκούσε ασφυκτική πίεση στον Μάνο Νταούτ, τον οποίο εν τέλει προσπέρασε. Εξίσου σημαντική εξέλιξη είχε σημειώσει και ο Γιάννης Γαβαλίδης, ο οποίος είχε σκαρφαλώσει στην 9η θέση, έχοντας πίσω του τον Βασίλη Δημούδη, τον Ηρακλή Καλπατζίδη και τις δύο Haas των Γιώργου Μπουρτσάλα και Σπύρου Σεβαστού.
Ο Alexzander Brother Louie και ο Νίκος Λουδάρος ήταν έτοιμοι να μπουν στον χορό των μαχών για την 1η θέση. Ωστόσο, στον 4ο γύρο, ο Νίκος Φάφαλης θα χάσει τον έλεγχο του μονοθεσίου του, ίσως επειδή δεν είχε καταφέρει ακόμα να φέρει την μεσαία γόμα στην σωστή θερμοκρασία, θα βγει στην αμμοπαγίδα και θα επιστρέψει στην 17η θέση. Τυχερός μέσα στην ατυχία του, όμως, ο Νίκος Φάφαλης θα έχει την ευκαιρία να βουτήξει στα pits για επιδιόρθωση ζημιών και νέα ελαστικά, χάνοντας λιγότερο από το αναμενόμενο χρόνο, επειδή ο αγώνας θα τεθεί υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Μεγάλος κερδισμένος από αυτό θα είναι ο Μάνος Νταούτ που θα καταφέρει να ανακτήσει την πρωτοπορία μετά από το προσπέρασμα στον Χρήστο Παπαχρήστο, ο οποίος επέλεξε να μπει στα pits για αλλαγή ελαστικών.
Γύρος 7 – Αυτοκίνητο ασφαλείας
Μεγάλοι κερδισμένοι ήταν οι Γιώργος Τοϊγκούνης και Γιάννης Γαβαλίδης, οι οποίοι είχαν βρεθεί να παλεύουν για την 4η θέση, με τον Γιώργο Τοϊγκούνη να απολαμβάνει πλεονέκτημα γόμας. Η υπερβολική σιγουριά που έδειχνε στα πόδια του, και συγκεκριμένα στο γκάζι, φαίνεται πως πρόδωσε τον Χρήστο Παπαχρήστο, καθώς ο οδηγός της Williams σπίνιαρε τους τροχούς του, με αποτέλεσμα να βρεθεί ανεξέλεγκτα στις μπαριέρες. Το αυτοκίνητο ασφαλείαςβγήκε στην πίστα, με τον Bernd Maylander να μένει στην πρωτοπορία του αγώνα για 2 γύρους. Ο Alexzander Brother Louie άδραξε την ευκαιρία να μπει στα pits για να φορέσει την σκληρή γόμα, με την οποία ήθελε να πάει έως το τέλος, παίρνοντας έτσι άλλη μία τολμηρή απόφαση στρατηγικής. Πλέον ο Γιώργος Τοϊγκούνης και ο Γιάννης Γαβαλίδης είχαν βρεθεί στις παρυφές του βάθρου.
Μετά τα pit stop, οι Ηρακλής Καλπατζίδης και Δημήτρης Σεϊμέκης φαίνονονταν να είναι οι πιο κερδισμένοι, βρισκόμενοι στις θέσεις 7 και 9 αντίστοιχα, ενώ ο Βασίλης Δημούδης για ακόμα έναν αγώνα ήταν εκπληκτικός, αφού είχε σκαρφαλώσει στην 6η θέση. Την 10αδα συμπλήρωνε ο Βαγγέλης Λάκατζης, ενώ ο Θάνος Χουσίδης ήταν στην 12η θέση, πίσω από τον Alexzander Brother Louie. Την μεγάλη έκπληξη είχε σημειώσει, όμως, ο Άγγελος Λούβρος, ο οποίος είχε βρεθεί στην 5η θέση, 3 μονοθέσια μπροστά από τον ομόσταυλό του, Γιώργο Δαχρετζή.
Γύρος 10
Πανδαιμόνιο επικράτησε στην επανεκκίνηση, όταν ο Σπύρος Σεβαστός και ο Βαγγέλης Λάκατζης βρέθηκαν ξαφνικά να έχουν εγκαταλείψει τον αγώνα, μετά από σύγκρουση, αφού τα μονοθέσιά τους υπέστησαν τερματική ζημιά. Οι αγωνοδίκες έκριναν ότι υπαίτιος για το συμβάν ήταν ο Δημήτρης Σεϊμέκης, τον οποίο τιμώρησαν με την ποινή του Qualifying Ban. Με τα θύματα τις Αυστρία να ανέρχονται πλέον σε 3, ο Νίκος Φάφαλης φαινόταν ότι δεν θα προλάβει να αντιδράσει και θα συγκρουστεί με τους 2 ανήμπορους να αντιδράσουν οδηγούς. Ωστόσο, μαθημένος πλέον σε τέτοιες καταστάσεις, τόσο από τον αγώνα του Βελγίου που πέρασε ανάμεσα σε Alexzander Brother Louie και Γιώργο Δαχρετζή, αλλά και από τον αγώνα του Μονακό και τον Ηλία Σαχινίδη, ο Νίκος Φάφαλης θα περάσει ανάμεσα από τις δύο συμπληγάδες και θα βγει σώος και αβλαβής.
Ο αγώνας δεν τέθηκε ξανά υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας λόγω του συμβάντος αυτού. Οι δύο Ferrari παρέμειναν στο 1-2, έχοντας μάλιστα την δική τους μάχη για την πρωτοπορία, με τον Γιώργο Τοϊγκούνη να καραδοκεί έτοιμος να εκμεταλλευτεί το παραμικρό λάθος, όπως και ο Γιάννης Γαβαλίδης. Ωστόσο, στον 12ο γύρο, οι Γιώργος Τοϊγκούνης και Γιάννης Γαβαλίδης θα επιβεβαιώσουν τον λόγο που είναι οι δύο πρωτοπόροι της βαθμολογίας, χαρίζοντάς μας μία υψηλού επιπέδου μάχη, με τους δύο οδηγούς να πραγματοποιούν εκατέρωθεν πανέμορφες επιθετικές αλλά και αμυντικές κινήσεις, με τον Γιώργο Τοϊγκούνη να είναι ο τελικός νικητής.
Γύρος 15
Ο Γιάννης Γαβαλίδης έδειχνε να βρίσκεται σε εξαιρετική φόρμα, αφού προσπέρασε μιά και καλή τον Γιώργο Τοϊγκούνη, με αποτέλεσμα να βρεθεί γρήγορα στον διαχύτη του Νίκου Λουδάρου, καθώς ο Μάνος Νταούτ είχε μπει στα pits. Με μία πολύ όμορφη κίνηση από την εξωτερική, όμως, ο Γιάννης Γαβλίδης θα προσπεράσει τον Νίκο Λουδάρο, σε μία επίσης εξαιρετική και καθαρή μάχη, περνώντας έτσι στην πρωτοπορία του αγώνα. Ταυτόχρονα, ο Alexzander Brother Louie θα βρεθεί στην 8η θέση, πίσω από τον πολύ σταθερό Γιώργο Δαχρετζή, ενώ ο Άγγελος Λούβρος θα κληθεί να υπερασπιστεί την 4η θέση του απέναντι στον Βασίλη Δημούδη. Ο Στέφανος Βουγιατζής και ο Θάνος Χουσίδης, οι έτεροι διεκδικητές του πρωταθλήματος, μάχονταν για τον βαθμό της 10ης θέσης, πίσω από τον Δημήτρη Σεϊμέκη.
Γύρος 24 – Αυτοκίνητο ασφαλείας
Η εγκατάλειψη του Νίκου Φάφαλη ήρθε στο ιδανικό σημείο για τον Γιάννη Γαβαλίδη, καθώς το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στην πίστα την κατάλληλη στιγμή για τον οδηγό της Alpine να βουτήξει στα pits για να πραγματοποιήσει ανώδυνα την αλλαγή γόμας του. Για τον Alexzander Brother Louie, από την άλλη, ήταν ίσως το χειρότερο σενάριο, καθώς ο οδηγός της Alpha Tauri βρέθηκε μπροστά σε ένα δίλημμα όπου όλες οι επιλογές ήταν χείριστες για εκείνον. Εάν έμπαινε στα pits, τότε θα έβγαινε πίσω από τον Γιάννη Γαβαλίδη και η μόνη του ελπίδα για να κατακτήσει την νίκη θα ήταν να προσπεράσει τον οδηγό της Alpine στα ίσα στην πίστα, κάτι αρκετά δύσκολο, καθώς ο Γιάννης Γαβαλίδης έδειχνε συνολικά ταχύτερος.
Εάν επέλεγε να μείνει έξω, τότε θα ήταν απλά θέμα χρόνου μέχρι ο Γιάννης Γαβαλίδης να τον φτάσει και με την φρέσκια μαλακή γόμα εναντίον της φθαρμένης σκληρής γόμας θα ήταν υπόθεση στροφών μέχρι να δεχτεί το προσπέρασμα. Damned if you do, damned if you don’t για τον Alexzander Brother Louie, ο οποίος επέλεξε το “damned if you do”, αφού φόρεσε την μαλακή γόμα, ώστε να έχει έστω αυτές τις ελάχιστες ελπίδες να φτάσει τον Γιάννη Γαβαλίδη και να τον προσπεράσει.
Γύρος 36
Όχι 1, όχι 2, αλλά 5 εξαιρετικά προσπεράσματα πραγματοποίησε ο Alexzander Brother Louie, με τελευταίο αυτό στον Μάνο Νταούτ, φτάνοντας έτσι στην 2η θέση, δίχως ωστόσο να καταφέρει να πλησιάσει τον ταχύτατο Γιάννη Γαβαλίδη. Ο Γιώργος Δαχρετζής εγκατέλειψε τν αγώνα όντας το 5ο θύμα της Αυστρίας, ενώ ο Στέφανος Βουγιατζής κατάφερε να βρεθεί στην 7η θέση, ελαχιστοποιώντας όσο μπορούσε την βαθμολογική απώλεια από τον Θάνο Χουσίδη και τον Γιώργο Τοϊγκούνη.
Παρά την κυριαρχική εμφάνιση του Γιάννη Γαβαλίδη, τα φώτα έπεσαν πάνω στον MVP του αγώνα, Alexzander Brother Louie, και την 2η θέση που κατέκτησε, δηλώνοντας την επιστροφή του με τον πλέον εμφατικό τρόπο. Μετά την ποινή 5 δευτερολέπτων που επεβλήθη στον Μάνο Νταούτ, ο Γιώργος Τοϊγκούνης ανέβηκε στο 3ο σκαλί του βάθρου.
Η κατάταξη, όπως διαμορφώθηκε μετά την επιβολή των ποινών από τους αγωνοδίκες, φαίνεται στον παρακάτω πίνακα.
Αναλυτικά η κατάταξη του αγώνα
1. | Γ. ΓΑΒΑΛΙΔΗΣ |
2. | A. BROTHER LOUIE |
3. | Γ. ΤΟΙΓΚΟΥΝΗΣ |
4. | Μ. ΝΤΑΟΥΤ |
5. | Β. ΔΗΜΟΥΔΗΣ |
6. | Θ. ΧΟΥΣΙΔΗΣ |
7. | Σ. ΒΟΥΓΙΑΤΖΗΣ |
8. | Γ. ΜΠΟΥΡΤΣΑΛΑΣ |
9. | Α. ΝΤΟΥΣΚΟΣ |
10. | Δ. ΣΕΙΜΕΚΗΣ |
11. | Η. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ |
12. | Η. ΚΑΛΠΑΤΖΙΔΗΣ |
13. | Ν. ΛΟΥΔΑΡΟΣ |
14. | Α. ΛΟΥΒΡΟΣ |
15. | Π. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ |
16. | Γ. ΔΑΧΡΕΤΖΗΣ |
17. | Ν. ΦΑΦΑΛΗΣ |
18. | Β. ΛΑΚΑΤΖΗΣ |
19. | Σ. ΣΕΒΑΣΤΟΣ |
20. | Χ. ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ |
Αναλυτικά οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών
Επόμενο ραντεβού της Alain Prost League, στις 9 Μαρτίου, για τον 9ο αγώνα, πίστα της Μεγάλης Βρετανία (Silverstone).
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.