GVR: Alain Prost League – Αγώνας 7 – Βέλγιο: Νικητής ο Γ. Γαβαλίδης

Άκρως απαιτητική αποδείχτηκε η θρυλική πίστα του Spa – Francochamps για τους οδηγούς της Alain Prost League, όπου πραγματοποιήθηκε ο 7ος αγώνας στα δύο πρωταθλήματα του GVR, καθώς ο συνδυασμός της βροχής και των δύσκολων στροφών της πίστας έκανε τον Bernd Maylander μόνιμο πρωτοπόρο του αγώνα.

Ο Γιάννης Γαβαλίδης συνέχισε το σερί των καλών εμφανίσεων από όταν πρωτοεμφανίστηκε στο GVR, κατακτώντας την νίκη και τους πολύτιμους 25 βαθμούς.

Στο 2ο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο poleman, Στέφανος Βουγιατζής, ο οποίος συνεχίζει να κρατάει ψηλά την σημαία της Alpha Tauri, αναμένοντας την επιστροφή του άτυχου έως τώρα ομόσταυλού του, Alexzander Brother Louie.

Την τελευταία σαμπάνια άνοιξε ο Γιώργος Τοϊγκούνης ο οποίος εκμεταλλεύτηκε τις καταστάσεις και τα λάθη γύρω του, καταφέρνοντας με την σταθερότητά του να μαζέψει 15 ακόμα πολύτιμους βαθμούς.

Κατατακτήριες – Pole position για τον Στέφανο Βουγιατζή

Αμέσως στα βαθιά έπεσαν οι οδηγοί, αφού από τα πρώτα λεπτά έπεφτε βροχή στο δάσος των Αρδεννών, ωστόσο το κλειδί για την pole position ήταν ο συντονισμός με το ρολόι, όταν εν τέλει η πίστα ήρθε σε κατάσταση για λεία ελαστικά. Πρώτος υποψήφιος poleman ήταν ο Σπύρος Σεβαστός, ο οποίος έχοντας την βροχή στο visor του θα κάνει το 1:53.879, το οποίο χρειάστηκε πάνω από 10 λεπτά και 10 προσπάθειες από τους υπόλοιπους οδηγούς για να ξεπεραστεί.

Το απόγευμα κυλούσε ιδανικά για την Haas, η οποία εκτός από την pole position είχε και τον Γιώργο Μπουρτσάλα σταθερά στην 5η θέση. Ωστόσο, οι κατατακτήριες δοκιμές θα φτάσουν στο τέλος για τον Σπύρο Σεβαστό, όταν στην έξοδο της La Source ο οδηγός της Haas θα το “haasει” και θα συγκρουστεί με τον τοίχο, προκαλώντας έτσι τερματική ζημιά στην Haas VF-21 του. Το ενδιαφέρον θα πάει στις υπόλοιπες θέσεις, όπου ο Μάνος Νταούτ, ο Γιάννης Γαβαλίδης, ο Στέφανος Βουγιατζής και ο Χρήστος Παπαχρήστος έδιναν μάχη για την 2η θέση.

Ωστόσο, η μάχη θα κριθεί στον “νεκρό χρόνο”, δηλαδή στις τελευταίες κυριολεκτικά προσπάθειες των οδηγών, όταν πλέον η πίστα θα έχει έρθει σε κατάσταση για λεία ελαστικά, όπου από την pole position θα περάσουν αρκετά ονόματα. Ωστόσο, αυτός που θα καταφέρει να περάσει τελευταίος την γραμμή ήταν ο Στέφανος Βουγιατζής, με το 1:44.397 να είναι παραπάνω από αρκετό για να του δώσει την pole position. Πιο πίσω ιδιαίτερη αναφορά αξίζει στον Βασίλη Δημούδη που ήταν στην 9η θέση.

Ο οδηγός της McLaren είναι ίσως ο οδηγός με την μεγαλύτερη εμφανή βελτίωση, βάσει αποτελεσμάτων, στην Alain Prost League, κάτι που επιβεβαιώνεται και από τα προηγούμενα αποτελέσματά του, αλλά και από την 4η θέση που κατέκτησε στο Spa, όπως θα δούμε παρακάτω.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα των κατατακτηρίων
Εκκίνηση

Ένα λάθος του παιχνιδιού ήταν αρκετό να δημιουργήσει πανδαιμόνιο στον αγώνα. Οι οδηγοί πιάστηκαν εξ απροόπτου αφού είδαν τα αντανακλαστικά τους να τεστάρονται, όταν αντί για γύρο σχηματισμού το παιχνίδι τους έφερε προ…εκίνησης. Πολύ καθαρή εκκίνηση θα πραγματοποιήσουν οι πρωτοπόροι, με τον Γιάννη Γαβαλίδη να απειλείται σχεδόν άμεσα από τον Βαγγέλη Λάκατζη, βρισκόμενος ανάμεσα στις 2 Aston Martin, ενώ ο Στέφανος Βουγιατζής υπερασπίστηκε επιτυχώς τα κεκτημένα του απέναντι στον Θάνο Χουσίδη.

Ωστόσο, πιο πίσω οι οδηγοί δεν θα έχουν την ίδια τύχη, με τον Νίκο Λουδάρο να είναι το μεγαλύτερο ίσως θύμα του προβλήματος που εμφάνισε το παιχνίδι, με τον οδηγό της Ferrari να πιάνεται κυριολεκτικά προ εκπλήξεως, με αποτέλεσμα να αργήσει να εκκινήσει, να χάσει τα φρένα του και να συγκρουστεί με τον Alexzander Brother Louie, αλλοιώνοντας αισθητά τον αγώνα του οδηγού της Alpha Tauri.

Οι αγωνοδίκες επέβαλαν την ποινή του Qualifying ban στον οδηγό της Ferrari για αυτή του την κίνηση, το οποίο σημαίνει ότι δεν έχει δικαίωμα να σημειώσει χρονομετρημένο γύρο στις επόμενες κατατακτήριες δοκιμές που θα συμμετάσχει. Ο αγώνας τέθηκε σχεδόν ακαριαία υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.

Γύρος 4 – Αυτοκίνητο ασφαλείας: Πράξη 1η

H επανεκκίνηση, ή μάλλον η έναρξη του αγώνα (μετά την λήξη του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας μόλις στις πρώτες στροφές του αγώνα), επέτρεψε στους οδηγούς να αναπτύξουν ρυθμό και να κάνουν τον αγώνα τους. Ένας εκ των άμεσα κερδισμένων ήταν ο Γιάννης Γαβαλίδης που μέχρι τον 4ο γύρο είχε ήδη καταφέρει να ανακτήσει 3 θέσεις και να βρεθεί στην 2η θέση. Ταυτόχρονα, ο Βαγγέλης Λάκατζης, ο οποίος ακολουθούσε κατά πόδας τον Μάνο Νταούτ, αμφισβήτησε το Νούμερο 1 στάτους που απολαμβάνει ο Γιώργος Τοϊγκούνης στην Aston Martin, προσπερνώντας τον στην είσοδο του συμπλέγματος Βρυξελλών.

Ωστόσο, η εγκατάλειψη του Ανδρέα Ντούσκου στην έξοδο της Les Combes θα θέσει για πρώτη φορά τον αγώνα υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας. Τα pit – stop και οι στρατηγικές που επέλεξαν οι οδηγοί ανακάτεψαν το grid, αφού οι μισοί οδηγοί επέλεξαν να φορέσουν φρέσκια μεσαία γόμα, ενώ πλέον στην πρωτοπορεία βρέθηκε ο Γιάννης Γαβαλίδης, με τον Βασίλη Δημούδη να ακολουθεί κατά πόδας και τον Στέφανο Βουγιατζή στην 3η θέση πλέον, αλλά με απάτητη μεσαία γόμα. Ο Γιώργος Μπουρτσάλας με τον Alexzander Brother Louie έπεσαν στις πίσω θέσεις, ενώ ο Ηλίας Σαχινίδης βρέθηκε στον διαχύτη του πρωτοπόρου του πρωταθλήματος, Θάνου Χουσίδη.

Γύρος 7 – Αυτοκίνητο ασφαλείας: Πράξη 2η

Μόλις έναν γύρο έμεινε στα pits ο Bernd Maylander, αφού η εγκατάλειψη του Σπύρου Σεβαστού στην Courbe Paul Frere θα βάλει εκ νέου το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πρωτοπορεία του αγώνα. Πλέον, οι ελπίδες της Αμερικάνικης ομάδας έπεσαν εξ ολοκλήρου στον Γιώργο Μπουρτσάλα, ο οποίος είχε το δύσκολο έργο μπροστά του να αναρριχηθεί από την 16η θέση και να μπει στους βαθμούς. Το αυτοκίνητο ασφαλείας άλλαξε εκ νέου τα σχέδια των οδηγών, ενώ κατέστησε αρκετά δύσκολο για τους οδηγούς να βρουν αγωνιστικό ρυθμό και να κρατήσουν τα ελαστικά τους σε κατάσταση αγώνα.

Οι Βαγγέλης Λάκατζης και Ηλίας Σαχινίδης ήταν οι μόνοι που μπήκαν στα pits στρατηγικά για αλλαγή ελαστικών, ενώ ενδιαφέρουσα στρατηγική ακολουθούσαν ο οδηγός της Alfa Romeo και ο Alexzander Brother Louie, οι μόνοι οδηγοί που φορούσαν την σκληρή γόμα στο grid.

Γύρος 12 – Βροχή

Άλλο ένα γεγονός ήρθε να διαταράξει την ροή του αγώνα, ωστόσο την ευθύνη δεν έφεραν ούτε οι οδηγοί, αλλά ούτε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Όπως και στις κατατακτήριες, ο ουρανός πάνω από τις Αρδέννες δεν ήταν σύμμαχος των 16 οδηγών, με αποτέλεσμα η βροχή που άρχισε να πέφτει να αναγκάζει έναν έναν τους οδηγούς να βουτάνε στα pits για να αλλάξουν εσπευσμένα σε ενδιάμεσα ελαστικά.

Πρωτίστως, ο Ηρακλής Καλπατζίδης είχε φροντίσει να προσπεράσει τον Θάνο Χουσίδη στην πίστα, όπως και ο Γιώργος Τοϊγκούνης. Οι αλλεπάληλες διακοπές του αγώνα, τα αυτοκίνητα ασφαλείας και ο ρυθμός που συνεχώς έπεφτε φαίνεται ότι “νίκησαν” τον Θάνο Χουσίδη που έδειχνε να μην μπορεί να κρατήσει τα ελαστικά του σε κατάσταση ιδανική για αγώνα.

Τεράστιο ενδιαφέρον παρουσίασε η επιλογή του Alexzander Brother Louie, ο οποίος επέλεξε τα βρόχινα ελαστικά και όχι τα ενδιάμεσα. Ενδεχομένως οι πληροφορίες που λάμβανε από τον Franz Tost ο οδηγός της Alpha Tauri να ήταν ότι η βροχή θα δυναμώσει μέσα στα επόμενα λεπτά, οπότε ο οδηγός από την Ξάνθη ήθελε να κερδίσει ένα pit – stop. Θυμίζουμε ότι τα πλήρως βρόχινα ελαστικά εκτοπίζουν έως και 80 lt/h όγκο νερού, ενώ τα ενδιάμεσα εκτοπίζουν περίπου το 1/3, δηλαδή 27 lt/h όγκο νερού.

Γύρος 14 – Αυτοκίνητο ασφαλείας: Πράξη 3η

Ο Νίκος Λουδάρος ήταν το 3ο θύμα του βροχερού Spa – Francochamps, αφού η εγκατάλειψή του στην La Source θα θέσει εκ νέου τον αγώνα υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, με τον Bernd Maylander να οριοθετεί τον ρυθμό, μπροστά από τον Γιάννη Γαβαλίδη. Η βροχή σε αυτό το σημείο είχε δυναμώσει κάπως, ωστόσο τα ενδιάμεσα ελαστικά παρέμεναν η γόμα προτίμησης των οδηγών.

Ωστόσο, όπως πρότερα, έτσι και τώρα ο Alexzander Brother Louie επέλεξε να “επαναστατήσει”, διαλέγοντας ξανά βρόχινα ελαστικά και όχι ενδιάμεσα. Ο λόγος που ο οδηγός από την Ξάνθη δεν μπορούσε να είναι ανταγωνιστικός είναι ο τρόπος που λειτουργούν οι δύο γόμες. Τα ελαστικά βροχής απαιτούν χαμηλή (συγκρητικά με τα λεία ελαστικά) θερμοκρασία για να λειτουργήσουν.

Εάν λοιπόν δεν υπάρχει η κατάλληλη ποσότητα νερού στην πίστα, αυτά δεν μπορούν να κρυώσουν και έτσι υπερθερμαίνονται, με αποτέλεσμα να αχρηστεύονται σχετικά άμεσα. Αυτός είναι και ένας εύκολος τρόπος για να αντιληφθεί ένας οδηγός ποιά γόμα πρέπει να έχει την εκάστοτε χρονική περίοδο. Εν προκειμένω, τα “ψημένα” βρόχινα ελαστικά του Alexzander Brother Louie σήμαιναν ότι έπρεπε να επιλέξει τα ενδιάμεσα, ωστόσο φαίνεται ότι ο οδηγός της Alpha Tauri ήταν πεποισμένος ότι η βροχή δεν θα αργήσει να δυναμώσει.

Γύρος 17

Παρά τις πολλές διακοπές στον αγώνα και την κούραση που μπορεί να είχε συσσωρευτεί, οι οδηγοί δεν είχαν πει ακόμα την τελευταία τους λέξη. Ο Βασίλης Δημούδης είχε καταφέρει όχι μόνο να πραγματοποιήσει έναν αγώνα μακρυά από λάθη και συμβάντα, δείχνοντας σταθερότητα και αντοχή στην πίεση, αλλά είχε καταφέρει μετά από 3 αυτοκίνητα ασφαλείας να διαχειριστεί εξαιρετικά και την στρατηγική του.

Ωστόσο, οι Γιώργος Τοϊγκούνης και Στέφανος Βουγιατζής είχαν άλλα σχέδια για τον αγώνα του οδηγού της McLaren και με μπροστάρη τον Στέφανο Βουγιατζή θα προσπεράσουν με συνοπτικές διαδικασίες τον Βασίλη Δημούδη, αφήνοντάς τον εκτεθειμένο στις επιθετικές διαθέσεις του Θάνου Χουσίδη. Ένα ωραίο highlight θα χαρίσει και ο Γιώργος Μπουρτσάλας, οδεύοντας προς το τέλος του αγώνα, όταν στο σύμπλεγμα Βρυξελλών θα αμυνθεί υποδειγματικά απέναντι στον Βαγγέλη Λάκατζη.

Γύρος 22

Με την βροχή να έχει δυναμώσει πλέον, οι οδηγοί είχαν πρωταρχικό στόχο να τερματίσουν και να κρατήσουν τις θέσεις τους. Ωστόσο, ο Χρήστος Παπαχρήστος δεν είχε πει ακόμα την τελευταία του λέξη, καθώς άδραξε την ευκαιρία να προσπεράσει με συνοπτικές διαδικασίες τον Θάνο Χουσίδη, ένα προσπέρασμα κομβικό, αφού ένας εκ των βασικών διεκδικητών του πρωταθλήματος άφησε πίσω του τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας.

Ταυτόχρονα, εξαιρετική μάχη έδωσαν μπροστά και ο Στέφανος Βουγιατζής με τον Γιάννη Γαβαλίδη, ωστόσο ο οδηγός της Alpine θα κρατήσει την ψυχραιμία του και με μία τελευταία ηρωική άμυνα, αλλά και εκμεταλλευόμενος κάθε άλογο της κινητήριας μονάδας της Renault, θα κρατήσει πίσω του τον poleman, Στέφανο Βουγιατζή και θα πάρει την νίκη.

Εκπληκτική εμφάνιση θα πραγματοποιήσει ο Γιώργος Μπουρτσάλας, ο οποίος κράτησε όρθια την ομάδα της Haas, λόγω της πρώιμης εγκατάλειψης του ομόσταυλού του, Σπύρου Σεβαστού. Ωστόσο, ο οδηγός που για ακόμα μία φορά τράβηξε τα βλέμματα πάνω του, πέρα από τους νικητές του βάθρου, ήταν ο Βασίλης Δημούδης που για ακόμα έναν αγώνα πήρε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα και δείχνει ίσως ο πιο βελτιωμένος οδηγός του grid στο πρωτάθλημα.

Αναλυτικά η κατάταξη του αγώνα
1.Γ. ΓΑΒΑΛΙΔΗΣ
2.Σ. ΒΟΥΓΙΑΤΖΗΣ
3.Γ. ΤΟΙΓΚΟΥΝΗΣ
4.Β. ΔΗΜΟΥΔΗΣ
5.Χ. ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ
6.Θ. ΧΟΥΣΙΔΗΣ
7.Α. ΛΟΥΒΡΟΣ
8.Μ. ΝΤΑΟΥΤ
9.Γ. ΜΠΟΥΡΤΣΑΛΑΣ
10.Δ. ΣΕΙΜΕΚΗΣ
11.A. BROTHER LOUIE
12.Β. ΛΑΚΑΤΖΗΣ
13.Ν. ΦΑΦΑΛΗΣ
14.Η. ΚΑΛΠΑΤΖΙΔΗΣ
15.Γ. ΔΑΧΡΕΤΖΗΣ
16.Η. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ        DNF 
17.Ν. ΛΟΥΔΑΡΟΣ        DNF
18.Σ. ΣΕΒΑΣΤΟΣ          DNF
19.Α. ΝΤΟΥΣΚΟΣ         DNF
20.Γ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ     DNS
Αναλυτικά οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών

Επόμενο ραντεβού της Alain Prost League για τον 8ο αγώνα του GVR e-sports, στις 23 Φεβρουαρίου, για τον θρυλικό αγώνα του Monaco, στους δρόμους του Πριγκιπάτου.

*Επισημαίνεται ότι οι Νίκος Λουδάρος, Γιώργος Δαχρετζής και Μάνος Νταούτ θα εκτίσουν ποινή qualifying ban στον επόμενο αγώνα.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Νίκος Δαφνομήλης

Μεγάλος φίλαθλος της Formula 1 από το 2005. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον τεχνικό τομέα του αθλήματος και θαυμαστής όλων των ωραίων που έχει να προσφέρει. Μεγάλος φαν και του MotoGP. O μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι ένας μαγικός κόσμος!

F1RACINGNEWS