GVR – A. S. League – Αγώνας 13 – Πορτογαλία: Νικητής ο Π. Διαμαντής

Νικητή τον δικό μας Παναγιώτη Διαμαντή βρήκε το τέλος του 13ου αγώνα της Ayrton Senna league του GVR e-sports, με τους Νικηφόρο Τζανετάτο και Μικέλε Λάχα να τον πλαισιώνουν στο βάθρο, ωστόσο η εγκυρότητα του αποτελέσματος έπρεπε να επιβεβαιωθεί και από τους αγωνοδίκες.

Την 2η του νίκη στο GVR e-sports, μετά τον αγώνα του Monaco, κατέκτησε ο Παναγιώτης Διαμαντής, επιβεβαιώνοντας ξανά την κυριαρχία της McLaren στο πρωτάθλημα.

Στο 2ο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Νικηφόρος Τζανετάτος, ο οποίος αν και ήλεγχε πλήρως τον αγώνα, εν τέλει έπρεπε να αρκεστεί στους 18 πολύτιμους βαθμούς.

Ο Μικέλε Λάχα ήταν ο οδηγός που ανέβηκε στο τελευταίο σκαλί του βάθρου, μη μπορώντας να αμφισβητίσει την κυριαρχία της McLaren στον αγώνα και το πρωτάθλημα κατ’ επέκταση.

Κατατακτήριες – Pole position για τον Γιώργο Σταματόπουλο

Ακόμα μία pole position κατέκτησε ο Γιώργος Σταματόπουλος στο GVR e-sports, ωστόσο αυτή τη φορά άργησε να επιβάλει τα δικά του στάνταρ. Ήδη από τις πρώτες προσπάθειες, αυτός που φαινόταν ότι είχε βρει τα πατήματά του στην πίστα καλύτερα από όλους ήταν ο Μικέλε Λάχα, ο οποίος είχε καταφέρει να είναι 3 δέκατα ταχύτερος από τον Γιώργο Σταματόπουλο. Ωστόσο, ο Νικηφόρος Τζανετάτος δεν άργησε και αυτός να “εμφανιστεί”, με αποτέλεσμα πολύ γρήγορα η pole position να μετατραπεί σε υπόθεση για δύο, του Μικέλε Λάχα και του Νικηφόρου Τζανετάτου, με τον τελευταίο να είναι κατά 2 δέκατα ταχύτερος. Στην τελευταία του προσπάθεια, όμως, ο Μικέλε Λάχα θα έρθει να πλασαριστεί εκ νέου στην pole position με το 1:16.101, δηλαδή 10 χιλιοστά ταχύτερος από τον Νικηφόρο Τζανετάτος.

Τα σχέδια του νεαρού οδηγού της Ferrari ήρθε να χαλάσει σε νεκρό χρόνο ο Γιώργος Σταματόπουλος, ο οποίος με μία τελευταία προσπάθεια βρήκε την πρόσφυση, τοποθέτησε σε όλα τα σωστά σημεία την McLaren MCL35M του και ενώνοντας όλα τα κομμάτια του παζλ θα σπάσει τα χρονόμετρα και θα πάρει την pole position με το 1:16.056, αφήνοντας πίσω του τον Νικηφόρο Τζανετάτο, ο οποίος κατάφερε να πλασαριστεί στο τέλος πάνω από τον Μικέλε Λάχα. Εξαιρετική εμφάνιση πραγματοποίησαν οι δύο Alpine, των Ιωάννη Τσουρέκα και Βαλάντη Μάμαλη στις θέσεις 5 και 6 πίσω από τον Παναγιώτη Διαμαντή, ενώ εξίσου εντυπωσιακή ήταν και η παρουσία του Αλέξανδρου Τόσκα στην 10η θέση, πίσω από τις δύο Alpha Tauri των Γρηγόρη Μανιατόπουλου και Σώζοντος Πατριώτη. Ο Θανάσης Πασχαλίδης ήταν στην 7η θέση, με την μάχη στο κατασκευαστών ανάμεσα σε Williams και Alpha Tauri να μαίνεται.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα των κατατακτηρίων
Εκκίνηση

Ο Γιώργος Σταματόπουλος αντέδρασε ακαριαία στα κόκκινα φώτα και άρχισε αμέσως να ανοίγει την διαφορά του. Αντιθέτως, ο Νικηφόρος Τζανετάτος βλέποντας ότι δεν ήταν καθόλου κοντά στον Γιώργο Σταματόπουλο θα στρέψει την προσοχή του στον επελαύνοντα Μικέλε Λάχα, ο οποίος προσπάθησε άμεσα να κερδίσει την θέση, ώστε να μπει ενεργά στο κυνήγι του πρωταθλήματος. Ο οδηγός της Ferrari χρειαζόταν την νίκη και τον ταχύτερο γύρο για να μείνει ζωντανός στην διεκδίκηση του τίτλου, ενώ χρειαζόταν και την μη βαθμολόγηση του Γιώργου Σταματόπουλου. Ο άμεσα χαμένος θα είναι ο Παναγιώτης Διαμαντής.

Η εκκίνηση του Ιωάννη Τσουρέκα δεν άφησε περιθώρια στον οδηγό της McLaren, με αποτέλεσμα να χάσει γρήγορα την θέση του. Παρά την επιμονή, ωστόσο, του οδηγού που στηρίζει η σελίδα μας, ο Ιωάννης Τσουρέκας κατάφερε να κρατήσει την θέση και δεν υπέκυψε στην πίεση του Παναγιώτη Διαμαντή. Το πρώτο μεγάλο γεγονός του αγώνα ήρθε στον 4ο γύρο όταν ο Νικηφόρος Τζανετάτος προσπέρασε τον Γιώργο Σταματόπουλο για την 1η θέση. Ταυτόχρονα, ο δικός μας Παναγιώτης Διαμαντής κατάφερε να προσπεράσει τον ιωάννη Τσουρέκα και να ανακτήσει την θέση που έχασε στην εκκίνηση, με την μάχη τους, όμως, να μαίνεται και να μονοπωλεί το ενδιαφέρον, με τους δύο οδηγούς να αλλάζουν διαρκώς θέσεις. Τελικός νικητής της μάχης ήταν ο δικός μας Παναγιώτης Διαμαντής, ενώ οι δύο Alpine άρχισαν να απειλούνται από τον Σώζοντα Πατριώτη, ο οποίος στον 7ο γύρο είχε προσπεράσει τον Θανάση Πασχαλίδη.

Γύρος 11

Ο Γιώργος Σταματόπουλος δεν μπορούσε να βρει τρόπο να παραμείνει κοντά στον Νικηφόρο Τζανετάτο και να τον προσπεράσει,οπότε κατέφυγε στην λύση της στρατηγικής. Αν και ο πρωταθλητής, πλέον, της Ayrton Senna League, φημίζεται για την ικανότητά του να διαχειρίζεται τα ελαστικά, επέλεξε στον 10ο γύρο να μπει στα pits, επιχειρώντας έτσι (ίσως) το undercut στον Νικηφόρο Τζανετάτο, ώστε να τον περάσει στα pits, αφού δεν μπορούσε στην πίστα. Ωστόσο, ο Νικηφόρος Τζανετάτος δεν ήθελε να ρισκάρει μία “σίγουρη” νίκη, οπότε επέλεξε να ακολουθήσει τον αντίπαλό του σοτν επόμενο γύρο. Η τακτική του Νικηφόρου Τζανετάτου αποδείχτηκε σωστή, αφού κατάφερε να παραμείνει μπροστά από τον Γιώργο Σταματόπουλο, παρότι με κρύα ελαστικά.

Πέρα από τις μάχες στην στρατηγική, οι μάχες στην πίστα δεν σταματούσαν λεπτό. Ο Γρηγόρης Μανιατόπουλος “ενοχλούσε” διαρκώς τον Θανάση Πασχαλίδη, με τους δύο να έχουν μάχη στους κατασκευαστές (οι ομάδες τους), ενώ και ο Χρήστος Αθανασίου παρακολουθούσε από κοντά την μάχη των Μιχάλη Παρέλλη, Χρήστου Ντούσκου και Ερρίκου Τσεκούρα, ώστε να εκμεταλλευτεί κάποιο λάθος. Πέρα από τον Νικηφόρο Τζανετάτο, όμως, ήταν και η έταιρη Aston Martin που απειλείτο. Ο Δημήτρης Ακρίβος είχε διαρκώς γεμάτους τους καθρέφτες του με την Williams του Δημήτρη Σταυρούλη, ο οποίος περίμενε το παραμικρό λάθος για να εκμεταλλευτεί.

Γύρος 19 – Αυτοκίνητο ασφαλείας: Πράξη 1η

Η ροή του καταπληκτικού αγώνα που παρακολουθούσαν 780 (περίπου) θεατές, διεκόπη άδοξα, όταν στον 19ο γύρο ο αγώνας τέθηκε υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας. Πρώτα, όμως, οι θεατές πρόλαβαν να απολαύσουν ένα εξαιρετικό προσπέρασμα του Δημήτρη Ακρίβου στον Δημήτρη Σταυρούλη για την 10η θέση στον 17ο γύρο, ένα προσπέρασμα το οποίο αναζωπύρωσε την μάχη τους και χάρισε θέαμα (από πολλές απόψεις) στην συνέχεια. Εξίσου εξαιρετική μέχρι εκείνο το σημείο ήταν και η παρουσία του Χρήστου Αθανασίου στην 4η θέση, χωρίς, όμως, ο οδηγός της Haas να έχει ολοκληρώσει κάποιο pit stop.

Φτάνοντας στον 19ο γύρο, η μάχη των Δημήτρη Σταυρούλη και Δημήτρη Ακρίβου είχε ως χαμένο τον….Αλέξανδρο Τόσκα. Ο οδηγός της Haas δεν υπολόγισε καλά την γραμμή του και μη αντιλαμβανόμενος τους δύο οδηγούς που μάχονταν μπροστά του, έκρινε λανθασμένα την όλη κατάσταση και συγκρούστηκε με τον Δημήτρη Σταυρούλη. Λόγω αυτού, ο Αλέξανδρος Τόσκα έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και εγκατέλειψε μετά από σύγκρουση με τις μπαριέρες, γεγονός το οποίο έβγαλε τον Bernd Maylander στην πίστα. Ανάμεσα στους οδηγούς που επέλεξαν να μπουν για νέα γόμα ήταν ο Γιώργος Σταματόπουλος. Αντιθέτως, ο Νικηφόρος Τζανετάτος επέλεξε να μην αλλάξει σε φρέσκια γόμα, στρατηγική η οποία απεδείχθη σωστή, αφού στην επανεκκίνηση του 22ου γύρου, όχι μόνο δεν έχασε έδαφος, αλλά αμέσως άνοιξε την διαφορά του στα επίπεδα που ήταν πριν την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας.

Γύρος 24

Σε όποιο σημείο κι αν έριχνε τα φώτα ο σκηνοθέτης της Alain prost League, STEPap gaming, οι θεατές παρακολουθούσαν επικές μάχες. Στον 24ο γύρο, όμως, την τιμητική τους είχαν οι δύο διεκδικητές του πρωταθλήματος. Ο Μικέλε Λάχα πήρε την πρωτοβουλία και άνοιξε τον χορό των προσπεράσεων όταν προσπέρασε τον Γιώργο Σταματόπουλο στις αρχές του γύρου. Φυσικά, όντας μαχητής και αρκετά “εγωιστής” σαν οδηγός, ο Γιώργος Σταματόπουλος όχι μόνο δεν τα παράτησε αλλά αμέσως αντεπιτέθηκε και λίγες στροφές μετά έκαμψε την αντίσταση του Μικέλε Λάχα και τον προσπέρασε για να ανακτήσει την 2η θέση.

Ο ενθουσιασμός, όμως, του νεαρού Μικέλε Λάχα δεν του επέτρεπε να εφυσηχαστεί και αμέσως προσπάθησε να προσπεράσει τον Γιώργο Σταματόπουλο εκ νέου. Ωστόσο, ο Γιώργος Σταματόπουλος με την εμπειρία του δεν θα επέτρεπε ποτέ στον εαυτό του να κάνει το ίδιο λάθος δεύτερη φορά, οπότε πλέον έκλεισε κάθε πόρτα στον Μικέλε Λάχα και τον κράτησε πίσω του. Η διαρκής αυτή μάχη, όμως, τα αλεπάλληλα προσπεράσματα και η εκτεταμένη καταπόνηση των ελαστικών και της μπαταρίας φαίνεται πως “νίκησαν” τον Μικέλε Λάχα, ο οποίος δέχτηκε σχετικά εύκολα το προσπέρασμα από τον Παναγιώτη Διαμαντή.

Γύρος 25 – Αυτοκίνητο ασφαλείας: Πράξη 2η

Οι δύο McLaren θα χρησιμοποιήσουν την υπεροχή τους απέναντι στον Μικέλε Λάχα και θα “αλλάξουν” θέσεις, με τον Παναγιώτη Διαμαντή να περνάει στην 2η θέση. Ο Γιώργος Σταματόπουλος έδειχνε να χάνει τον ρυθμό τ0ου, με αποτέλεσμα ο Μικέλε Λάχα να τον προσπεράσει και να αρχίσει να απειλεί τον Παναγιώτη Διαμαντή. Την φόρα, όμως, του νεαρού “κόκκινου” οδηγού θα διακόψει ο Bernd Maylander, ο οποίος θα βρεθεί για 2η φορά στην πρωτοπορία του αγώνα, όταν η εγκατάλειψη του Ιωάννη Τσουρέκα θα θέσει τον αγώνα υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας. Για την εγκατάλειψή του αυτή, οι αγωνοδίκες έκριναν υπαίτιο τον Χρήστο Αθανασίου, στον οποίο επέβαλαν την ποινή του race ban. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός της Haas δεν έχει δικαίωμα συμμετοχής στον επόμενο αγώνα.

Κανείς από τους πρωτοπόρους δεν θα μπει στα pits, το οποίο θα αποδειχθεί καταστροφικό για τον Νικηφόρο Τζανετάτο, ο οποίος στην επανεκκίνηση του 29ου γύρου θα δει και τις δύο McLaren να του επιτίθενται λυσσαλέα, αφού ο Γιώργος Σταματόπουλος θα προσπεράσει πολύ γρήγορα τον Μικέλε Λάχα. Παρ’ όλο που ο Νικηφόρος Τζανετάτος υπέκυψε στην πίεση των δύο οδηγών, ο Γιώργος Σταματόπουλος έπεσε στην κατάταξη λόγω της ποινής 3 δευτερολέπτων που του επέβαλε το παιχνίδι και μίας ποινής 5 δευτερολέπτων που του επέβαλαν οι αγωνοδίκες, θεωρώντας τον υπαίτιο σε μία επαφή με τον Νικηφόρο Τζανετάτο. Ωστόσο, “άμεμπτος” αποδείχτηκε ο δικός μας Παναγιώτης Διαμαντής, ο οποίος κατέκτησε την νίκη, ενώ και ο Μικέλε Λάχα ανέβηκε στο βάθρο.

Αναλυτικά η κατάταξη του αγώνα
1.Π. ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
2.Ν. ΤΖΑΝΕΤΑΤΟΣ
3.Μ. ΛΑΧΑ
4.Β. ΜΑΜΑΛΗΣ
5.Σ. ΠΑΤΡΙΩΤΗΣ
6.Θ. ΠΑΣΧΑΛΙΔΗΣ
7.Δ. ΣΤΑΥΡΟΥΛΗΣ
8.Γ. ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ
9.Χ. ΝΤΟΥΣΚΟΣ
10.Χ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
11.Μ. ΠΑΡΕΛΛΗΣ          
12.Σ. ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
13.Ε. ΤΣΕΚΟΥΡΑΣ      
14.Γ. ΜΑΥΡΙΔΗΣ
15.Γ. ΜΑΝΙΑΤΟΠΟΥΛΟΣ DNF
16.Δ. ΑΚΡΙΒΟΣ DNF
17.Ι. ΤΣΟΥΡΕΚΑΣ DNF
18.Α. ΤΟΣΚΑ DNF
19.Β. ΔΕΛΗΣ DNS
20.Ν. ΚΩΣΤΑΚΗΣ DNS
Αναλυτικά οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών

Τον ταχύτερο γύρο του αγώνα σημείωσε ο Γιώργος Σταματόπουλος με το 1:18.541.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε τον αγώνα στο κανάλι του GVR e-sports, εδώ.

Από την στιγμή που ο Μικέλε Λάχα δεν κατέκτησε την νίκη και τον ταχύτερο γύρο στον αγώνα, ο Γιώργος Σταματόπουλος είναι πρωταθλητής της Ayrton Senna League.

Επόμενο ραντεβού της Ayrton Senna League, στις 15 Μαΐου, για τον 14ο, και τελευταίο, αγώνα του πρωταθλήματος, πίστα της Monza, Ιταλία.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Νίκος Δαφνομήλης

Μεγάλος φίλαθλος της Formula 1 από το 2005. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον τεχνικό τομέα του αθλήματος και θαυμαστής όλων των ωραίων που έχει να προσφέρει. Μεγάλος φαν και του MotoGP. O μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι ένας μαγικός κόσμος!

F1RACINGNEWS