GVR – A. P. League – Αγώνας 13 – Πορτογαλία: Νικητής ο Χ. Παπαχρήστος

Το GVR e-sports οδεύει για ένα μεγάλο φινάλε στον τελευταίο αγώνα στην πίστα της Monza, αφού η νίκη του Χρήστου Παπαχρήστου και η 2η θέση του Γιώργου Τοϊγκούνη στον 13ο αγώνα της Alain Prost League, πίστα του Portimao στην Πορτογαλία, έχουν βάλει φωτιά στον βαθμολογικό πίνακα, ενώ η 3η θέση του Στέφανου Βουγιατζή ήρθε για να ταράξει με την σειρά της την βαθμολογία κατασκευαστών.

Την 2η του νίκη στο GVR e-sports κατάφερε να κατακτήσει ο Χρήστος Παπαχρήστος, φτάνοντας αισίως στους 170 βαθμούς, στοχεύοντας στον τελευταίο αγώνα να κατακτήσει το πρωτάθλημα.

Παρ’ όλο που αγνοεί την νίκη από τον 1ο αγώνα του πρωταθλήματος, πίστα του Intelagos στην Βραζιλία, ο Γιώργος Τοϊγκούνης με τα συνεχόμενα βάθρα έχει καταφέρει να ελαχιστοποιήσει τις ζημιές και να θέτει σοβαρή υποψηφιότητα για τον τίτλο του πρωταθλητή.

Ο νικητής του αγώνα της Σαουδικής Αραβίας, Στέφανος Βουγιατζής, ήρθε να προσθέσει άλλο ένα “χάλκινο μετάλλιο” στην συλλογή του, αυτή τη φορά σε ένα κομβικό σημείο στα τέλη του πρωταθλήματος, όπου η Alpha Tauri του ηγέτη Στέφανου Βουγιατζή διεκδικεί με αξιώσεις την θέση της στην πρώτη 3αακόμα και την 2η θέση.

Κατατακτήριες – Pole position για τον Μάνο Νταούτ

Ο Μάνος Νταούτ έδειξε από νωρίς ότι σκοπεύει να πρωταγωνιστήσει στο Portimao, αφού ήταν ο 1ος οδηγός που έσπασε το φράγμα του 1:17.000. Ο οδηγός της Ferrari σημείωσε το 1:16.938, το οποίο τον ανέβασε στην pole position, αφήνοντας στην 2η θέση έναν εκ των 3 διεκδικητών του πρωταθλήματος, Χρήστο Παπαχρήστο. O έτερος διεκδικητής του πρωταθλήματος, Γιώργος Τοϊγκούνης βρισκόταν στην 3η θέση, όντας 150 χιλιοστά πιο αργός από τον Χρήστο Παπαχρήστο. Εξαιρετική ήταν και η παρουσία της Alpha Tauri με τους Στέφανο Βουγιατζή και Alexzander Brother Louie να έχουν βάλει ανάμεσά τους στην 5η θέση τον Θάνο Χουσίδη της Red Bull. Θετική παρουσία είχε όμως και η ομάδα της Alpine με τον Ηρακλή Καλπατζίδη στην 8η θέση, πίσω από τον Νίκο Φάφαλη, εν τη απουσία του πρωτοπόρου στην βαθμολογία ομόσταυλού του, Γιάννη Γαβαλίδη.

Τα τελευταία λεπτά των κατατακτηρίων δεν έκρυβαν μεγάλες συγκινήσεις, εκτός από τον Νίκο Φάφαλη, ο οποίος κατάφερε να πλασαριστεί στην 4η θέση, αφήνοντας πίσω του τον Στέφανο Βουγιατζή, τον Θάνο Χουσίδη και τον Alexzander Brother Louie. Οι Γιώργος Τοϊγκούνης και Χρήστος Παπαχρήστος δεν κατάφεραν να σημειώσουν καλύτερο χρόνο από τον Μάνο Νταούτ, ο οποίος διέλυσε εκ νέου τα χρονόμετρα, κατακτώντας την pole position με το 1:16.879. Εξαιρετική επίδοση όμως, σημείωσε ο Βαγγέλης Λάκατζης, ο οποίος κατάφερε να πλασαριστεί στην 6η θέση, μπροστά από τους Στέφανο Βουγιατζή και Θάνο Χυσίδη. Την 10αδα συμπλήρωσαν οι Άγγελος Λούβρος και Ηρακλής Καλπατζίδης.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα των κατατακτηρίων
Εκκίνηση

Μεγάλοι κερδισμένοι της εκκίνησης και του 1ου γύρου ήταν οι δύο Alpha Tauri, με τους Alexzander Brother Louie και Στέφανο Βουγιατζή να προσπερνούν τον Νίκο Φάφαλη αλλά και τον Βαγγέλη Λάκατζη και να σκαρφαλώνουν στις θέσεις 4 και 5 αντίστοιχα. Η κακή εκκίνηση του Βαγγέλη Λάκατζη επέτρεψε και στον Θάνο Χουσίδη να τον προσπεράσει, ενώ πιο πίσω ο Γιώργος Μπουρτσάλας είχε κερδίσει την θέση του Νίκου Λουδάρου. Με τον Νίκο Φάφαλη να επιχειρεί σχεδόν άμεσα να ανακτήσει την θέση του από τον Στέφανο Βουγιατζή, ο Θάνος Χουσίδης αρπάζει την ευκαιρία και με μία πολύ όμορφη κίνηση από την εσωτερική θα βρει την πρόσφυση και θα προσπεράσει και αυτός τον οδηγό της McLaren.

Μεγάλος χαμένος του 1ου γύρου θα είναι ο Ηρακλής Καλπατζίδης, ο οποίος θα κατρακυλήσει στην τελευταία θέση. Αντιθέτως, οι Νίκος Λουδάρος και Γιώργος Μπουρτσάλας θα παραμείνουν μακρυά από συμβάντα και θα μπουν στην 10αδα. Ταυτόχρονα, ο Θάνος Χουσίδης θα αρχίσει να επιτίθεται στον Alexzander Brother Louie, αλλά ο οδηγός της Alpha Tauri θα αμυνθεί και θα κρατήσει την θέση του, προστατεύοντας έτσι και τον ομόσταυλό του, Στέφανο Βουγιατζή, ο οποίος τον είχε προσπεράσει μετά από συναίνεση πρότερα στον γύρο. Η δράση είχε ήδη ξεκινήσει στον 13ο αγώνα του πρωταθλήματος, ωστόσο ήταν ο Γιώργος Μπουρτσάλας που έκανε το 1ο προσπέρασμα μετά την διαδικασία και τον γύρο της εκκίνησης, όταν στηις αρχές του 2ου γύρου προσπέρασε τον Νίκο Λουδάρο για την 9η θέση.

Γύρος 4 – Εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας – Πράξη 1η

Η έξοδος του Νίκου Φάφαλη θα θέσει τον αγώνα υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας στο τέλος του 3ου γύρου. πρώτα όμως, ο Ανδρέας Ντούσκος θα προλάβει να κάνει το προσπέρασμα στον Βασίλη Δημούδη, κερδίζοντας έτσι πολύτιμο έδαφος στον δρόμο για την 5η θέση που, εν τέλει, κατέκτησε. Αμέσως οι οδηγοί άρχισαν αν σκέφτονται την στρατηγική τους, εμ τον πρωτοπόρο Μάνο Νταούτ να είναι ο πρώτος που θα βουτήξει στα pits, ενώ ακολούθησε και ο Alexzander Brother Louieμε τον Άγγελο Λούβρο.

Η επανεκκίνηση έβρισκε τον Χρήστο Παπαχρήστο με τον ταχύτερο γύρο στο όνομά του στην 1η θέση, ενώ πίσω του βρισκόταν ο Γιώργος Τοϊγκούνης και ο Στέφανος Βουγιατζής. Ωστόσο, ο οδηγός της Aston Martin φαινόταν να μην μπορεί να ακολουθήσει τον ρυθμό του Χρήστου Παπαχρήστου, ο οποίος εν τέλει κυριάρχησε στον αγώνα και δεν άφησε περιθώρια αμφισβήτησης. Τα συνεχόμενα pit stop των υπολοίπως οδηγών, αλλά και οι αποφάσεις στρατηγικής που πήρε, έφεραν τον Γιώργο Μπουρτσάλα στην 5η θέση. Τα φώτα όμως έπεσαν στη μάχη των Δημήτρη Σεϊμέκη και Βαγγέλη Λάκατζη για την 9η θέση, με τον οδηγό της Aston Martin να βγαίνει εν τέλει νικητής και να δίνει 2 πολύτιμους βαθμούς στην ομάδα του για το πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Γύρος 6 – Εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας – Πράξη 2η

Πριν προλάβουν οι οδηγοί να ξαναμπουν σε ρυθμό αγώνα, ο αγώνας ετέθη εκ νέου υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Αυτή τη φορά υπαίτιος ήταν ο Νίκος Λουδάρος, ο οποίος πλήγωσε και την αεροτομή του, με τον αγώνα να μην εξελίσσεται καλά για τον οδηγό της Ferrari. Καλά δεν εξελισσόταν ο αγώνας, όμως, ούτε για τον Μάνο Νταούτ, τον έτερο οδηγό της Ferrari, o οποίος δέχτηκε ένα πανέμορφο προσπέρασμα από τον Alexzander Brother Louie. Εξαιρετική, όμως, ήταν η παρουσία της Red Bull με τους Θάνο Χουσίδη και Ανδρέα Ντούσκο να βρίσκονται στις θέσεις 4 και 6, ενώ και ο Παύλος Παπαδόπουλος με σταθερή οδήγιση είχε βρεθεί στην 7η θέση. Η επανεκκίνηση του 8ου γύρου είδε τους Παύλο Παπαδόπουλο και Μάνο Νταούτ να πέφτουν στην κατάταξη επειδή μπήκαν στα pits, ενώ ο Alexzander Brother Louie βρέθηκε στην 7η θέση. Την 10αδα συμπλήρωναν οι Άγγελος Λούβρος, Παύλος Παπαδόπουλος και Ηρακλής Καλπατζίδης.

Γύρος 12

Το pit stop του Γιώργου Μπουρτσάλα επέτρεψε στον Ανδρέα Ντούσκο να πλαισιώσει τον ομόσταυλό του στην 5η θέση. Με τον Χρήστο Παπαχρήστο να έχει μία διαφορά ασφαλείας από τον Γιώργο Τοϊγκούνη, ο οποίος είχε τον Στέφανο Βουγιατζή σε απόσταση DRS, τα βλέμματα είχαν πέσει πάνω στους Μάνο Νταούτ και Βασίλη Δημούδη. Ο οδηγός της McLaren κυνηγούσε μετά μανίας επί 2 γύρους τον Μάνο Νταούτ, ωστόσο, στον 12ο γύρο κατάφερε να προσπεράσει τον οδηγό της Ferrari για την 9η θέση, πραγματοποιώντας μία πανέμορφη κίνηση.

Παρότι ο Μάνος Νταούτ δεν το παράτησε, η άμυνα του Βασίλη Δημούδη ήταν εξίσου εντυπωσιακή και με καθόλα όμιμο τρόπο κατάφεερνε να κρατάει πίσω του τον Μάνο Νταούτ. Ωστόσο, “αγκάθι” στην εξαιρετική εμφάνιση του Βασίλη Δημούδη παρέμενε η ποινή που είχε δεχτεί, οπότε ο οδηγός της McLaren άρχισε αμέσως να ανοίγει την διαφορά του για να μην χάσει έτσι την θέση του στο τέλος. Στον 13ο γύρο, όμως, η έξοδος του Βασίλη Δημούδη κατέστρεψε όλα όσα έχτιζε τόσους γύρους και τον έριξε αρκετές θέσεις στην κατάταξη.

Γύρος 18 – Εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας – Πράξη 3η

Η Μάχη που μονοπώλησε το ενδιαφέρον ήταν αυτή του Γιώργου Τοϊγκούνη με τον Στέφανο Βουγιατζή. Ο οδηγός της Aston Martin συνειδητοποίησε ότι δεν μπορούσε να ακολουθήσει τον ρυθμό του Χρήστου Παπαχρήστου, οπότε έστρεψε την προσοχή του στον Στέφανο Βουγιατζή, ο οποίος τον ακολουθούσε κατα πόδας και ετοίμαζε την επίθεσή του. Στον 16ο γύρο, ο Στέφανος Βουγιατζής εξαπέλυσε την επίθεσή του αυτή, ωστόσο ο Γιώργος Τοϊγκούνης με πολύ καλή αντίληψη της πίστας και σωστές τοποθετήσεις του μονοθεσίου του θα είναι ο νικητής της μάχης αυτής, κρατώντας έτσι την 2η θέση και τους 18 βαθμούς.

Αμέσως μετά, όμως, στον 17ο γύρο, ο Γιώργος Τοϊγκούνης θα ακολουθήσει τον Χρήστο Παπαχρήστο στα pits με τους δύο να βγαίνουν πίσω από τις Alpha Tauri των Στέφανου Βουγιατζή και Alexzander Brother Louie. Επόμενος να μπει στα pits ήταν ο Στέφανος Βουγιατζής, ο οποίος στον 18ο γύρο έκανε την δική του αλλαγή ελαστικών και κατάφερε να βγει όντας κυριολεκτικά κολλημένος στον διαχύτη του Γιώργου Τοϊγκούνη, ο οποίος, όμως, με τον 1 παραπάνω γύρο είχε καταφέρει να ζεστάνει τα ελαστικά του όσο έπρεπε για να κρατήσει την θέση του. Η έξοδος του Alexzander Brother Louie, πιθανότατα λόγω εκτεταμένης φθοράς στα ελαστικά του, θα θέσει τον αγώνα για 3η φορά υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.

Γύρος 27

Ο Γιώργος Μπουρτσάλας θα βρεθεί ξανά στο επίκεντρο της προσοχής. Μετά από ομηρικές μάχες και άμυνες απέναντι στον Alexzander Brother Louie, ο έμπειρος οδηγός της Haas θα υποκύψει εν τέλει στην πίεση του Alexzander Brother Louie, ωστόσο οι “υποχρεώσεις” του δεν θα σταματήσουν εκεί. Το λάθος του Μάνου Νταούτ θα επιτρέψει στον Alexzander Brother Louie να κερδίσει πολύ εύκολα την 7η θέση, και θα βάλει τον οδηγό της Ferrari στο στόχαστρο του Γιώργου Μπουρτσάλα. Ωστόσο, την κατάσταση θα εκμεταλλευτεί ο Άγγελος Λούβρος, ο οποίος στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού θα προσπεράσει τον Γιώργο Μπουρτσάλα για την 9η θέση.

Νωρίτερα, όμως, ο Στέφανος Βουγιατζής έκανε ένα προσπέρασμα στον Στέφανο Βουγιατζή, για το οποίο όμως οι αγωνοδίκες έκριναν ότι δεν ήταν σύμφωνο με τους υφιστάμενους κανονισμούς. Παρ’ όλα αυτά, στον 33ο γύρο, ο Γιώργος Τοϊγκούνης θα χρησιμοποιήσει όλη του την μπαταρία και τις ικανότητές του και θα προσπεράσει στην πίστα τον Στέφανο Βουγιατζή για την 2η θέση. Η εξαιερετική εμφάνιση και ανάκαμψη του Ηρακλή Καλπατζίδη θα ανταμειφθεί με την 6η θέση, ενώ και ο πολύ καλός Ανδρέας Ντούσκος θα τερματίσει πίσω από τον πολύπειρο ομόσταυλό του και πολλές φορές νικητή αγώνα, Θάνο Χουσίδη. Alexzander Brother Louie, Άγγελος Λούβρος και Γιώργος Μπουρτσάλας ολοκλήρωναν την 10αδα.

Αναλυτικά η κατάταξη του αγώνα
1.Χ. ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ
2.Γ. ΤΟΙΓΚΟΥΝΗΣ
3.Σ. ΒΟΥΓΙΑΤΖΗΣ
4.Θ. ΧΟΥΣΙΔΗΣ
5.Α. ΝΤΟΥΣΚΟΣ
6.Η. ΚΑΛΠΑΤΖΙΔΗΣ
7.Μ. ΝΤΑΟΥΤ
8.A. BROTHER LOUIE
9.Α. ΛΟΥΒΡΟΣ
10.Γ. ΜΠΟΥΡΤΣΑΛΑΣ
11.Β. ΛΑΚΑΤΖΗΣ
12.Π. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
13.Δ. ΣΕΙΜΕΚΗΣ 
14.Ν. ΛΟΥΔΑΡΟΣ
15.Ν. ΦΑΦΑΛΗΣ
16.Β. ΔΗΜΟΥΔΗΣ       DNF
17.Η. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ        DNF
18.Σ. ΣΕΒΑΣΤΟΣ         DNS
19.Γ. ΓΑΒΑΛΙΔΗΣ        DNS
Αναλυτικά οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών

Τον ταχύτερο γύρο του αγώνα σημείωσε ο Νίκος Λουδάρος με το 1:18.140.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε τον αγώνα στο κανάλι του GVR e-sports, εδώ.

Επόμενο ραντεβού της Alain Prost League, στις 11 Μαΐου, για τον 14ο, και τελευταίο, γώνα του πρωταθλήματος, πίστα της Monza, Ιταλία.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Νίκος Δαφνομήλης

Μεγάλος φίλαθλος της Formula 1 από το 2005. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον τεχνικό τομέα του αθλήματος και θαυμαστής όλων των ωραίων που έχει να προσφέρει. Μεγάλος φαν και του MotoGP. O μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι ένας μαγικός κόσμος!

F1RACINGNEWS