Ο αγώνας της Ουγγαρίας αποτελεί πλέον παρελθόν, με τον Χρήστο Παπαχρήστο να κατακτά με καταπληκτικό τρόπο την πρώτη του νίκη στο GVR e-sports, αφήνοντας στην 2η θέση τον επίσης καταπληκτικό Μάνο Νταούτ και τον Στέφανο Βουγιατζή, ο οποίος κράτησε μόνος του την σημαία της Alpha Tauri ψηλά.
Η πολυπόθητη νίκη, η 1η θέση σε αγώνα του GVR e-sports, το χρυσό μετάλλιο ήταν το μόνο “τρόπαιο” που έλλειπε από την τροπαιοθήκη του Χρήστου Παπαχρήστου, ο οποίος το κατάφερε στην Ουγγαρία, βρισκόμενος μόλις έναν ταχύτερο γύρο μακρυά από το grand slam.
O Μάνος Νταούτ συνέχισε την εξαιρετική του φόρμα, κατακτώντας την 2η θέση, ασκώντας ασφυκτική πίεση στον Χρήστο Παπαχρήστο σε όλον τον αγώνα.
Στο 3ο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Στέφανος Βουγιατζής, ο οποίος επανήλθε στο βάθρο και τα καλά αποτελέσματα, κρατώντας μάλιστα την σημαία της Alpha Tauri ψηλά, λόγω της απουσίας του ομόσταυλού του, Alexzander Brother Louie.

Κατατακτήριες – Pole position για τον Χρήστο Παπαχρήστο
Υπό καταρρακτώδη βροχή ξεκίνησαν οι κατατακτήριες, με τους οδηγούς να επιλέγουν τα βρόχινα ελαστικά με το χαρακτηριστικό μπλε χρώμα. Ήδη από τις πρώτες προσπάθειες ο Χρήστος Παπαχρήστος είχε επιβάλει τα δικά του δεδομένα στις κατατακτήριες δοκιμές, αφού το 1:29.464 τον έφερε στην προσωρινή pole position, 60 χιλιοστά μπροστά από τον 2ο Μάνο Νταούτ και μισό δευτερόλεπτο μακρυά από τον τρίτο Νίκο Φάφαλη. Τα “βαριά” ονόματα της λίγκας, Γιάννης γαβαλίδης και Γιώργος Τοϊγκούνης βρίσκονταν στις θέσεις 5 και 6 αντίστοιχα, πίσω από τον εξαιρετικό Στέφανο Βουγιατζή, αλλά μπροστά από την έκπληξη των κατατακτηρίων, Ανδρέα Ντούσκο. Οι Haas των Σπύρου Σεβαστού και Γιώργου Μπουρτσάλα μαζί με τον Άγγελο Λούβρο της Mercedes έκλειναν την 10αδα.
Με τους οδηγούς να μπαίνουν στις τελευταίες τους προσπάθειες, την παράσταση έκλεψαν οι οδηγοί της Haas, με τον Γιώργο Μπουρτσάλα να πλασάρεται προσωρινά στην 6η θέση, και τον Σπύρο Σεβαστό στην 8η. Ωστόσο, οι πρωτοπόροι πήραν την κατάσταση στα χέρια τους και δεν άφησαν περιθώρια αμφισβήτισης, με πρώτο τον Χρήστο Παπαχρήστο, ο οποίος με το 1:29.196 βρέθηκε εκ νέου στην pole position, εκτοπίζοντας τον Νίκο Φάφαλη που είχε βρεθεί εκεί με το 1:29.429. Επόμενος ήταν ο Γιάννης Γαβαλίδης, ο οποίος επέστρεψε στις θέσεις που τον αντιπροσωπεύουν και συγκεκριμένα στην 2η, με το 1:29.349, αφήνοντας τον Νίκο Φάφαλη στην 3η θέση, μπροστά από τους Μάνο Νταούτ και Γιώργο Τοϊγκούνη. Στην 6η θέση βρισκόταν ο Θάνος Χουσίδης ο οποίος είχε πίσω του τις 2 Mercedes, ενώ την 10αδα έκλειναν ο Στέφανος Βουγιατζής και οι 2 Haas.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα των κατατακτηρίων

**Ο Νίκος Λουδάρος εξέτισε την ποινή του Qualifying ban που του είχε επιβληθεί από τον αγώνα της Μεγάλης Βρετανίας
***Ο Βασίλης Δημούδης δεν συμμετείχε στον αγώνα ή τις κατατακτήριες, λόγω τεχνικού προβλήματος
Εκκίνηση
Οι βρόχινες συνθήκες ήταν αρκετές για να αναγκάσουν τους οδηγούς να επιλέξουν τα ενδιάμεσα ελαστικά για την εκκίνησή τους (με το χαρακτηριστικό πράσινο χρώμα), κάτι το οποίο δεν άλλαξε ποτέ, καθώς οι οδηγοί ολοκλήρωσαν τον αγώνα με ενδιάμεσα ελαστικά υπό βροχή. Με τον Χρήστο Παπαχρήστο να πραγματοποιεί ιδανική εκκίνηση και να μην δέχεται το προσπέρασμα στην πρώτη στροφή, ο μεγάλος κερδισμένος ήταν ο Μάνος Νταούτ. Ο οδηγός της Ferrari βρέθηκε σε θέση ισχύος, όταν ήδη από τις πρώτες δύο στροφές είχε βρεθεί από την 4η θέση στην 2η, προσπερνώντας διαδοχικά και τον Νίκο Φάφαλη, αλλά και τον Γιάννη Γαβαλίδη.
Κάπως έτσι στήθηκε το σκηνικό για μία εξαιρετική μάχη 35 γύρων μεταξύ Μάνου Νταούτ και Χρήστου Παπαχρήστου, με τους δύο να βρίσκονται κυριολεκτικά σε έναν δικό τους αγώνα και να μην επιτρέπουν στους υπόλοιπους οδηγούς να τους ενοχλήσουν. Μεγάλοι κερδισμένοι ήταν επίσης και ο Γιώργος Τοϊγκούνης που βρέθηκε στην 4η θέση, σε βάρος του Νίκου Φάφαλη, αλλά και ο Ανδρέας Ντούσκος στην 9η. Ο Ηρακλής Καλπατζίδης είχε σκαρφαλώσει στην 11η θέση, πίσω από τον Σπύρο Σεβαστό. Μεγάλοι ηττημένοι ήταν ο Γιώργος Δαχρετζής και ο Γιώργος Μπουρτσάλας, ενώ ο Θάνος Χουσίδης είχε κρατήσει την 6η θέση. Η μάχη των Στέφανου Βουγιατζή και Άγγελου Λούβρου για την 7η θέση είδε νικητή τον Στέφανο Βουγιατζή. Επόμενος να πραγματοποιήσει προσπέρασμα ήταν ο Σπύρος Σεβαστός στον Ανδρέα ντούσκο για την 9η θέση.

Γύρος 5
Οι συνθήκες δεν βελτιώνονταν αισθητά στο Hungaroring, με αποτέλεσμα τα ενδιάμεσα ελαστικά να παραμένουν η γόμα προτίμησης των οδηγών. Από την στιγμή που ο αγώνας είχε κριθεί βρόχινος, η υποχρεωτική χρήση διαφορετικής γόμας δεν ίσχυε (για ευνόητους λόγους, αφού στην βροχή εάν δεν μεταβληθούν οι συνθήκες είναι αδύνατον και ανασφαλές να χρησιμοποιηθούν δύο διαφορετικά είδη γόμας, πχ ενδιάμεσα και μαλακά ελαστικά). Αυτό σημαίνει ότι θεωρητικά οι οδηγοί είχαν την δυνατότητα να ολοκληρώσουν τον αγώνα τους δίχως να κάνουν pit stop, ωστόσο αυτό έμοιαζε παρατραβηγμένο ως σενάριο, καθώς η φθορά στα ενδιάμεσα ελαστικά θα ήταν τέτοια που δεν θα επέτρεπε στους οδηγούς να βγάλουν 35 γύρους αγώνα χωρίς να αλλάξουν ελαστικά.
Ο Χρήστος Παπαχρήστος είχε άλλη άποψη, όμως. Με τα πρώτα pit stop να είναι προ των πυλών, οι μάχες άρχισαν να γίνονται πιο έντονες. Πέρα από τον Μάνο Νταούτ που προσπαθούσε διαρκώς να εκμαιεύσει το λάθος του Χρήστου Παπαχρήστου, αλλά και την αποτυχημένη απόπειρα προσπέρασης του Σπύρου Σεβαστού στον Άγγελο Λούβρο στον 6ο γύρο, την παράσταση έκλεψε ο Νίκος Λουδάρος. Παρότι είχε εκκινήσει από την τελευταία θέση, ο οδηγός της Ferrari στόχευε να μπει στους βαθμούς, κάτι το οποίο επιβεβαίωσαν τα 6 προσπεράσματα που έκανε μέσα σε 5 γύρους. Όταν στην 13η θέση, ο Νίκος Λουδάρος θα εκμεταλλευτεί τον ρυθμό του και από την εσωτερική θα τοποθετήσει εξαιρετικά το μονοθέσιό του και θα προσπεράσει τον Ηλία Σαχινίδη για την 12η θέση.

Γύρος 7
Τρίτη και φαρμακερή για τον Σπύρο Σεβαστό, αφού μετά από δύο αποτυχημένες απόπειρες να προσπεράσει τον Άγγελο Λούβρο, ο οδηγός της Haas στον 7ο γύρο θα καταφέρει εν τέλει να κάμψει την αντίσταση του εξαιρετικού οδηγού της Mercedes, ανεβαίνοντας στην 8η θέση. Αν και ο Άγγελος Λούβρος δεν παράτησε την μάχη, επιδεικνύοντας μαχητικότητα, ο Σπύρος Σεβαστός τοποθέτησε εξαιρετικά την Haas VF – 21 του και υπερασπίτηκε επιτυχώς τα κεκτημένα του.
Παρόμοιες διαθέσεις είχε και ο Γιώργος Μπουρτσάλας, ο οποίος βρισκόταν στο DRS του Ηρακλή Καλπατζίδη. Ωστόσο, ο ομόσταυλος του Γιάννη Γαβαλίδη είχε καταφέρει να κρατάει πίσω του τον Γιώργο Μπουρτσάλα, βρισκόμενος μάλιστα στους βαθμούς. Η ποινή του Γιώργου Μπουρτσάλα δεν διευκόλυνε το έργο του. Ταυτόχρονα, η μάχη η οποία μενόταν ήταν αυτή ανάμεσα σε Στέφανο Βουγιατζή και Θάνο Χουσίδη, μάχη από την οποία κερδισμένος ήταν ο…Σπύρος Σεβαστός, αφού μόλις στον 10ο γύρο είχε φτάσει τους 2, μέχρι που ένα άτσαλο πάτημα τον έκανε να χάσει τον έλεγχο του μονοθεσίου του και να πληγώσει την εμπρός αεροτομή του.

Γύρος 15 – Αυτοκίνητο ασφαλείας – Πράξη 1η
Η ατυχία του ενός οδηγού της Ferrari φαίνεται να λειτούργησε θετικά για τον άλλον οδηγό της. Η εγκατάλειψη του Νίκου Λουδάρου στον 15ο γύρο, ακριβώς την στιγμή που ο Μάνος Νταούτ έμπαινε στα pits, έθεσε τον αγώνα υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, βάζοντας τον Χρήστο Παπαχρήστο κυριολεκτικά με την πλάτη στον τοίχο. Ο λόγος ήταν ότι εάν έμπαινε θα ρίσκαρε να βγει πολύ πίσω, σε μία πίστα δύσκολη για προσπεράσματα, ενώ αν δεν έμπαινε θα ήταν με διαλυμένα ελαστικά εναντίον του Μάνου Νταούτ με φρέσκα ελαστικά.
Εν τέλει, ο Χρήστος Παπαχρήστος επέλεξε το 2ο, εκμεταλλευόμενος την “τεχνικότητα” που αναφέραμε προηγουμένως, αρχίζοντας και τελειώνοντας τον αγώνα με την ίδια ακριβώς γόμα, δίχως να χάσει χρόνο σε κάποιο pit stop. Η επανεκκίνηση έγινε στον 19ο γύρο, όταν ο Bernd Maylander (οδηγός του αυτοκινήτου ασφαλείας) μπήκε στα pits, τέλη του 18ου γύρου. Ο Χρήστος Παπαχρήστος επιστράτευσε όλη του την ικανότητα σαν οδηγός, αλλά φυσικά και την μπαταρία του και αμύνθηκε επιτυχώς της επίθεσης του Μάνου Νταούτ στην επανεκκίνηση. Μάχη, όμως έδιναν και οι Θάνος Χουσίδης – Στέφανος Βουγιατζής για το 3ο σκαλί του βάθρου, αυτή τη φορά όμως με τον Στέφανο Βουγιατζή σε θέση ισχύος.

Γύρος 25
Οι Γιάννης Γαβαλίδης και Γιώργος Τοϊγκούνης βρίσκονταν σε εξαιρετική φόρμα και προσπερνούσαν συντονισμένα το ένα μονοθέσιο μετά το ά΄λλο. Αν και ο Γιάννης Γαβαλίδης κατάφερε να βρεθεί στην 5η θέση, η εξέλιξη δεν ήταν ανάλογη και για τον Γιώργο Τοϊγκούνη. Ο οδηγός της Aston Martin βρήκε στοπ στον Άγγελο Λούβρο τον οποίο αποπειράθηκε με κάθε δυνατό τρόπο να προσπεράσει, ωστόσο δίχως επιτυχία, παραμένοντας έτσι στην 7η θέση. Πιο πίσω, ο Σπύρος Σεβαστός είχε καταφέρει να ανακάμψει εκ νέου, σκαρφαλώνοντας στην 8η θέση, κάνοντας μάλιστα το προσπέρασμα στον Ηρακλή Καλπατζίδη, ενώ ο Νίκος Φάφαλης πλήγωσε την αεροτομή του και κατρακύλησε στην κατάταξη.
Για ακόμα μία φορά, όμως, την παράσταση έκλεψαν οι Χρήστος Παπαχρήστος και Μάνος Νταούτ. Σε μία ακόμα (αποτυχημένη) προσπάθεια να τον προσπεράσει, ο Μάνος Νταούτ θα πλησιάσει τον Χρήστο Παπαχρήστο, ωστόσο παρά την επιμονή του, η άμυνα του Χρήστου Παπαχρήστου θα είναι ξανά νικήτρια, αφού ο οδηγός της Williams θα τοποθετήσει εξαιρετικά το μονοθέσιό του στις στροφές. Στον 28ο γύρο, ο Νίκος Φάφαλης με τα σχετικά φρέσκα ενδιάμεσα ελαστικά θα σημειώσει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα. Τα βλέμματα ωστόσο θα μείνουν στην μάχη του Χρήστου Παπαχρήστου με τον Μάνο Νταούτ, αλλά και στην μάχη του Γιάννη Γαβαλίδη με τον Θάνο Χουσίδη για την 4η θέση.

Γύρος 28 – Αυτοκίνητο ασφαλείας – Πράξη 2η
Η εγκατάλειψη του Γιώργου Δαχρετζή έθεσε εκ νέου τον αγώνα υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο Χρήστος Παπαχρήστος σε μία κίνηση της τελευταίας στιγμής δεν μπήκε ούτε τώρα στα pits, αποφασίζοντας και “επίσημα” να πάει μέχρι τέλους με την γόμα αυτή. Οι ανακατατάξεις, λόγω των pit stop δεν ήταν μεγάλες, ωστόσο έφεραν τον Γιώργο Μπουρτσάλα στην 10η θέση. Όσον αφορά τους προπορευόμενους, δεν υπήρξε καμία αλλαγή, με τον Χρήστο Παπαχρήστο να παραμένει στην 1η θέση, μπροστά από τον Μάνο Νταούτ και τον Στέφανο Βουγιατζή.

Γύρος 31 – Επανεκκίνηση με μάχες
Στο τέλος του 30ου γύρου ο Bernd Maylander άφησε για 2η φορά τον Χρήστο Παπαχρήστο ελεύθερο να επιταχύνει και έτσι στον 31ο γύρο είχαμε ξανά αγώνα. Σε μία από τις τελευταίες προσπάθειές του να τον προσπεράσει, ο Μάνος Νταούτ θα αξιοποιήσει στο έπακρο την μπαταρία και τα ελαστικά του και από την εξωτερική θα επιτεθεί στον Χρήστο Παπαχρήστο. Η εμπειρεία, όμως, η ψυχραιμία και η ετοιμότητα του Χρήστου Παπαχρήστου θα αναδειχθούν εκ νέου, αφού τοποθετώντας ξανά εξαιρετικά το μονοθέσιό του θα υπερασπιστεί καθαρά και νόμιμα την θέση του, αποκρούοντας έτσι και την τελευταία πραγματική επίθεση του Μάνου Νταούτ. Ταυτόχρονα, ο Θάνος Χουσίδης έχασε διαδοχικά την θέση του από τους Γιάννη Γαβαλίδη και Άγγελο Λούβρο.

Η κατάσταση δεν άλλαξε μέχρι το τέλος του αγώνα, με τον Στέφανο Βουγιατζή να κατακτά πανάξια την 3η θέση και τον Μάνο Νταούτ να παραμένει στην 2η. Ωστόσο, ο αγώνας δικαιωματικά ανήκε στον Χρήστο Παπαχρήστο, ο οποίος έβγαλε όλες τις οδηγικές του αρετές στην πίστα και δεν άφησε το παραμικρό περιθώριο αμφισβήτισης.
Αναλυτικά η κατάταξη του αγώνα
(μετά την επιβολή των ποινών των αγωνοδικών)
1. | Χ. ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ |
2. | Μ. ΝΤΑΟΥΤ |
3. | Σ. ΒΟΥΓΙΑΤΖΗΣ |
4. | Γ. ΓΑΒΑΛΙΔΗΣ |
5. | Α. ΛΟΥΒΡΟΣ |
6. | Θ. ΧΟΥΣΙΔΗΣ |
7. | Η. ΚΑΛΠΑΤΖΙΔΗΣ |
8. | Γ. ΤΟΙΓΚΟΥΝΗΣ |
9. | Σ. ΣΕΒΑΣΤΟΣ |
10. | Α. ΝΤΟΥΣΚΟΣ |
11. | Η. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ |
12. | Γ. ΜΠΟΥΡΤΣΑΛΑΣ |
13. | Ν. ΦΑΦΑΛΗΣ |
14. | Π. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ |
15. | Β. ΛΑΚΑΤΖΗΣ |
16. | Δ. ΣΕΙΜΕΚΗΣ |
17. | Γ. ΔΑΧΡΕΤΖΗΣ |
18. | Ν. ΛΟΥΔΑΡΟΣ |
19. | A. BROTHER LOUIE |
20. | Β. ΔΗΜΟΥΔΗΣ |
Αναλυτικά οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών

Τον ταχύτερο γύρο του αγώνα σημείωσε ο Nίκος Φάφαλης με το 1:28.005.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε τον αγώνα στο κανάλι του GVR e-sports, εδώ.
Επόμενο ραντεβού της Alain Prost League, στις 13 Απριλίου, για τον 12ο αγώνα του πρωταθλήματος, πίστα της Βαρκελώνης, Ισπανία*.
*Ο αγώνας διεξάγεται εξ αναβολής
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.