GP Βρετανίας – Προβλήματα στον παράδεισο

Μετά από τρεις συνεχόμενες νίκες και διαφορά 32 βαθμών στο πρωτάθλημα οδηγών, το ηθικό του Verstappen και της Red Bull βρισκόταν στα ύψη. Αυτό έμελλε όμως να αλλάξει στο GP Βρετανίας, μετά από επαφή του Ολλανδού με τον Hamilton στον πρώτο γύρο.

Σε ένα race weekend διαφορετικό από τα άλλα, στο GP Βρετανίας, οι κατατακτήριες, με την κλασική τους μορφή, έλαβαν χώρα την Παρασκευή και καθόρισαν τη σχάρα εκκίνησης για το sprint qualifying, το οποίο έλαβε χώρα το Σάββατο, για πρώτη φορά στην ιστορία της Formula 1. Πρόκειται για έναν αγώνα 100km, ο οποίος καθορίζει τη σχάρα εκκίνησης του αγώνα της Κυριακής και αποδίδει έξτρα βαθμούς στους τρείς πρώτους.

Το sprint qualifying λοιπόν καθόρισε το grid, με την πρώτη τριάδα να σχηματίζουν οι Verstappen, Hamilton και Bottas.

Ο Verstappen έκανε μία καλή εκκίνηση και διατήρησε αρχικά την πρωτοπορία, παρά την πίεση που ασκούσε ο Hamilton. Στη στροφή Copse (στροφή 9), χρησιμοποιώντας το slipstream από τον Verstappen, ο Βρετανός προσπάθησε να τον προσπεράσει από την εσωτερική και, χωρίς να υποχωρήσει κανείς από τους δύο οδηγούς, υπήρξε επαφή μεταξύ τους, λόγω της οποίας ο Ολλανδός κατέληξε με ταχύτητα 280km/h στα προστατευτικά ελαστικά, σε ένα ομολογουμένως τρομακτικό ατύχημα, κατά το οποίο δέχτηκε δύναμη ίση με 51G.

Ούτε η αμμοπαγίδα ήταν αρκετή για να επιβραδύνει σημαντικά τον Verstappen.

Ο Hamilton βρισκόταν σε μειονεκτική θέση πριν από το GP Βρετανίας, λόγω των 32 βαθμών που τον χώριζαν από τον Verstappen και μάλλον αποφάσισε να είναι ιδιαίτερα επιθετικός αυτό το Σαββατοκύριακο αλλά ο Ολλανδός, όπως όλοι γνωρίζουμε, δε θα άφηνε ποτέ το πόδι από το γκάζι, με αποτέλεσμα να συμβεί το μοιραίο. Με 280km/h, σε μια στροφή όπως η στροφή 9 του Silverstone, δε χωράνε δύο μονοθέσια. Οι αγωνοδίκες επέβαλαν ποινή 10 δευτερολέπτων στον Βρετανό.

Ο οδηγός της Red Bull δεν είχε κάποιο τραυματισμό από την πρόσκρουση, όμως φαινόταν ταρακουνημένος από το σφοδρό ατύχημα και μεταφέρθηκε προληπτικά σε νοσοκομείο για εξετάσεις.

Σε αργότερη δήλωση του, ο Verstappen τόνισε ότι η κίνηση του Βρετανού ήταν πολύ επικίνδυνη και η ποινή που του επιβλήθηκε ήταν ιδιαίτερα επιεικής. Επιπλέον, αναφέρθηκε στους πανηγυρισμούς του Hamilton μετά το τέλος του αγώνα, τους οποίους θεώρησε αντιαθλητικούς, δεδομένης της κατάστασης.

Μετά το συμβάν βγήκε κόκκινη σημαία και ο αγώνας διακόπηκε, με τον Leclerc να έχει αξιοποιήσει την κατάσταση και να έχει πλέον περάσει στην πρώτη θέση.

Ο Μονεγάσκος, μετά την επανεκκίνηση, διατήρησε την πρώτη θέση, στην οποία παρέμεινε μέχρι τον 50ο γύρο. Κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Hamilton, έχοντας όμως προβλήματα με την απόδοση του κινητήρα του.

Στον 22ο γύρο, και ενώ βρισκόταν 3ος, ο Lando Norris μπήκε στα pits για αλλαγή ελαστικών αλλά είχε ένα αργό pit (6 δευτερόλεπτα), καθώς είχε κολλήσει το μπουλόνι του πίσω δεξιά ελαστικού του. Έχασε έτσι πολύτιμο χρόνο και, ίσως, την ευκαιρία για ένα βάθρο.

Στον 28ο γύρο ο Hamilton μπήκε στα pits για αλλαγή ελαστικών, έχοντας όμως και τα 10 δευτερόλεπτα ποινή, κατά την έξοδό του βρέθηκε 4ος. Προσπέρασε με ευκολία τον Norris και στη συνέχεια, μετά από εντολή που δόθηκε στον Bottas να τον αφήσει να περάσει, ανέβηκε στην 2η θέση, με τη μάχη του με τον Μονεγάσκο να συνεχίζεται.

Στον 50ο γύρο, η Red Bull κάλεσε τον Perez στα pits, με σκοπό να «κλέψει» τον ταχύτερο γύρο από τον Hamilton. Ο ίδιος δε μπορούσε φυσικά να δεχτεί τον βαθμό, δεδομένου ότι βρισκόταν εκτός δεκάδας, αλλά το να στερήσει απλά τον ταχύτερο γύρο από τον Βρετανό ήταν εξίσου σημαντικό για την ομάδα, με τις βαθμολογικές διαφορές μεταξύ των δύο ομάδων αυτή τη στιγμή να είναι εξαιρετικά μικρές.

Στον 50ο γύρο (2 γύρους πριν από τον τερματισμό) και πάλι στη στροφή Copse, ο Hamilton προσπέρασε τον Leclerc, χωρίς αυτή τη φορά η προσπέραση να είναι επεισοδιακή, καθώς και οι δύο οδηγοί φάνηκαν περισσότερο προσεκτικοί.

Ο Lewis Hamilton πέρασε πρώτος τη γραμμή τερματισμού και ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου στο home race του, παίρνοντας επίσης και την 99η νίκη του στη Formula 1. Έτσι, η διαφορά του από τον Verstappen στο πρωτάθλημα οδηγών μειώθηκε στους 8 βαθμούς.

Με τον ένα οδηγό εκτός αγώνα και τον άλλο εκτός δεκάδας, η Red Bull δε βελτίωσε τη βαθμολογία της στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, με τη Mercedes να μειώνει την μεταξύ τους διαφορά στους 4 βαθμούς.

Ο Charles Leclerc τερμάτισε 2ος στο GP Βρετανίας, σε έναν εξαιρετικό αγώνα για τον ίδιο και τη Ferrari. Αν και ήταν εμφανώς απογοητευμένος μετά το τέλος του αγώνα, καθώς έχασε την πρώτη θέση μέσα από τα χέρια του, το αποτέλεσμα παραμένει καλό για την ιταλική ομάδα και τον ίδιο, ο οποίος, παρά τα προβλήματα με τον κινητήρα της Ferrari, κατάφερε να κρατήσει σχεδόν σε όλη τη διάρκεια του αγώνα τις δύο Mercedes πίσω του.

 Το βάθρο συμπλήρωσε ο Valtteri Bottas, ο οποίος είχε έναν ιδιαίτερα άνευρο αγώνα. Σκεπτόμενοι αυτό, ο Norris, που τελικά τερμάτισε 4ος, θα μπορούσε να είχε διεκδικήσει την τρίτη θέση αν δεν είχε ένα τόσο αργό pit stop.

Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε ο Daniel Ricciardo, στο καλύτερο του αποτέλεσμα με τη McLaren έως τώρα.

Τα δεδομένα δείχνουν πως μετά από το συμβάν της Κυριακής μεταξύ Hamilton και Verstappen τα πράγματα θα σοβαρέψουν και η κόντρα μεταξύ των δύο διεκδικητών του πρωταθλήματος οδηγών θα ενταθεί. Παρ’ όλα αυτά, είναι θλιβερό τέτοια συμβάντα να οδηγούν σε ρατσιστικές επιθέσεις, κάτι που συνέβη στα κοινωνικά δίκτυα εναντίον του Lewis Hamilton, μετά το πέρας του αγώνα.

Το επόμενο αγωνιστικό τριήμερο θα μας βρει στην Ουγγαρία, στις 30 Ιουλίου με 1 Αυγούστου.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Νένα Πασβάντη

Εν δυνάμει δημοσιογράφος, η μεγάλη μου αγάπη είναι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός και ειδικότερα η Formula 1. Όταν δεν ασχολούμαι με Formula περνάω τον χρόνο μου παρακολουθώντας MotoGP.

F1RACINGNEWS