Η F1 μετά το πέρασμα της από την Ευρώπη και την επέλαση των Red Bull – Max Verstappen, μεταφέρει την δράση της στην Ασία, με αρχικό σταθμό την Μαρίνα Μπέι και το GP Σιγκαπούρης
Στην Monza η Ferrari έδειξε ότι μπορούσε να σπάσει την παντοκρατορία της Red Bull, αλλά ο Max Verstappen είχε τον τελευταίο λόγο. Ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull έκανε την προσπέραση στον Sainz και πήρε με άνεση την 10η συνεχόμενη νίκη μέσα στο 2023. Για την Red Bull το 1-2 ήταν το καλύτερο αποτέλεσμα που θα μπορούσε να πάρει στο GP Ιταλίας, καθότι αυτό ήρθε χάρη στην Ferrari. Οι Carlos Sainz και Charles Leclerc παρότι κατέλαβαν τις θέσεις “3” και “4”, δυστυχώς η μεγάλη σε διάρκεια μάχη μεταξύ τους και η ελευθερία που έδωσε η Ιταλική ομάδα στους οδηγούς της, στέρησαν την μεγάλη ευκαιρία για διπλή παρουσία στο βάθρο των νικητών.
Marina Bay Street Circuit: ένα σιρκουί πόλης με νέες αλλαγές, αλλά με τον ίδιο πρόκλησης
Η Μαρίνα Μπέι είναι ένα σιρκουί πόλης, το οποίο έδωσε το εναρκτήριο λάκτισμα για την εισχώρηση της Ασίας και της Μέσης Ανατολής στο καλεντάρι της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η σχεδίαση ανήκει στον φημισμένο Hermann Tilke και το γραφείο του. Από φέτος η χάραξη άλλαξε. Το κομμάτι των στροφών “16” έως “19” καταργήθηκε και αντικαταστάθηκε από μια ευθεία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το μήκος της πίστας να μειωθεί και οι χρόνοι φέτος να ακόμα πιο κάτω.
Το σιρκουί του GP Σιγκαπούρης έχει πλέον 4,940 χιλιόμετρα και διαθέτει 19 στροφές. Οι ζώνες χρήσης του DRS είναι 3 (έγινε προσπάθεια από τους οδηγούς και για 4η ζώνη, αλλά δεν υπήρξε θετικό αποτέλεσμα) και ο νικητής θα αναδειχθεί μετά το πέρας των 62 γύρων του αγώνα. Το race distance είναι στα 306,143 χιλιόμετρα.
Ενόψει του GP Σιγκαπούρης, η Pirelli έφερε στο σιρκουί της Μαρίνας Μπέι, τις γόμες C3 (Σκληρή), C4 (Μέση) και C5 (Μαλακή), με τις πιέσεις στα εμπρός ελαστικά να είναι στα 22,0 psi και στα 19,0 psi οι πιέσεις στα πίσω ελαστικά. Το “EOS Camber limit” θα είναι -3.50° μπροστά και -2.00° πίσω.
“Τα τελευταία στάδια αυτής της μεγάλης σεζόν, που μεταφέρουν τη F1 σε τρεις ηπείρους και 16 διαφορετικές ζώνες ώρας, ξεκινούν στη Σιγκαπούρη αυτό το Σαββατοκύριακο. Αυτός ήταν ο πρώτος αγώνας που έλαβε χώρα υπό τεχνητό φως: μια ιδέα που αργότερα ακολουθήθηκε, σε διάφορους βαθμούς, από άλλες τοποθεσίες“, ανέφερε αρχικά ο Mario Isola, motorsport director της Pirelli.
“Φέτος, ο γύρος αποκτά νέα όψη λόγω ορισμένων εργασιών στην περιοχή της Μαρίνας Μπέι. Το κομμάτι της πίστας που προηγουμένως ήταν οι στροφές “16” έως “19”, είναι τώρα μόνο μια ευθεία, η οποία έχει μήκος σχεδόν 400 μέτρα. Αυτή η αλλαγή θα κάνει το σιρκουί πιο γρήγορο. Θα περιμένουμε να δούμε αν αυτή η αλλαγή έχει επίδραση στις στρατηγικές. Και αυτό θα γίνει, διότι στην θεωρία τουλάχιστον, θα μπορούσε να δημιουργήσει μια ευκαιρία προσπέρασης – με το να περνάς πολύ δύσκολα, εκτός αν έχεις πολύ πιο γρήγορο μονοθέσιο“.
“Οι θερμοκρασίες είναι συνήθως σταθερά υψηλές, καθώς η Σιγκαπούρη απέχει μόνο περίπου 150 χιλιόμετρα από τον ισημερινό. Αυτό αυξάνει τον κίνδυνο υπερθέρμανσης: όχι μόνο για τα ελαστικά αλλά και για οτιδήποτε άλλο, συμπεριλαμβανομένων των μηχανικών και φυσικά του οδηγού“.
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.