GP Σαουδικής Αραβίας – Μονομαχία για 2 με φόντο την Jeddah

Μετά την μεγάλη εμφάνιση του Lewis Hamilton στον αγώνα του Grand Prix του Κατάρ και την επιστροφή μετά από 7 χρόνια στο βάθρο των νικητών για τον Fernando Alonso, η F1 εισέρχεται για πρώτη φορά στη Σαουδική Αραβία και την πίστα της Jeddah

Στο Κατάρ ο Lewis Hamilton αναδείχτηκε νικητής. Ο Βρετανός οδηγός της Mercedes πήρε την pole position το Σάββατο και στη συνέχεια την μετάτρεψε σε νίκη στον αγώνα της Κυριακής. Ο Max Verstappen παρότι σημείωσε τον 2ο ταχύτερο χρόνο, εντου΄τις εκκίνησε από την 7η θέση, επειδή δεν έκοψε ταχύτητα στο καθεστώς της διπλής κίτρινης σημαίας. Ωστόσο στον αγώνα ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull τερμάτισε στη 2η θέση. Το βάθρο των νικητών συμπλήρωσε ο Fernando Alonso. Επιστροφή στο podium μετά από 7 χρονιά για τον Ισπανό οδηγό της Alpine.

Jeddah Corniche Circuit – ένα τουριστικό θέρετρο εισέρχεται στην Μέκκα του motorsport

Η πίστα της Jeddah αποτελείται συνολικά από 27 στροφές. Η αγωνιστική διαδρομή εμπεριέχει πολλές στροφές μέσης και υψηλής ταχύτητας. Το σωστό στήσιμο του μονοθεσίου αεροδυναμικά στα 2ο και 3ο sector και η υψηλή τελική στην μεγάλη ευθεία θα είναι τα σημεία – κλειδιά για την πρώτη θέση σε κατατακτήριες δοκιμές και αγώνα. Νικητής θα αναδειχτεί ο οδηγός, ο οποίος θα δει πρώτος την καρό σημαία μετά από 50 γύρους. Η συνολική απόσταση του αγώνα είναι 308.450 χιλιόμετρα.

Σιρκουί πόλης με 3 ζώνες DRS

Η πίστα της Jeddah θα έχει 3 ζώνες DRS. Η πρώτη θα είναι από την έξοδο της στροφής “19”, έως τα φρένα για τη στροφή “22”. Η δεύτερη ζώνη είναι από την είσοδο της στροφής “25” έως τα φρένα για τη στροφή “27”. Η τελευταία ζώνη DRS είναι στην ευθεία εκκίνησης – τερματισμού.

Η Pirelli θα φέρει στη Σαουδική Αραβία τις γόμες C2 (Σκληρή), C3 (Μέση) και C4 (Μαλακή). Οι πιέσεις στα εμπρός ελαστικά θα είναι στα 23,5 psi και στα 20,5 psi οι πιέσεις στα πίσω ελαστικά. Το “EOS Camber limit” θα είναι -3.25° μπροστά και -2.00° πίσω.

GP Σαουδικής Αραβίας
Τα χαρακτηριστικά των ελαστικών της Pirelli για το GP Σαουδικής Αραβίας

Η Jeddah είναι πιθανότατα η μεγαλύτερη άγνωστη πρόκληση που αντιμετωπίζουμε όλη την χρονιά, καθότι η πίστα ολοκληρώνεται πολύ κοντά στον αγώνα. Ως αποτέλεσμα, μπορούμε να βασιστούμε μονάχα από τις προσομοιώσεις της F1 και των ομάδων, μαζί με άλλες πληροφορίες που έχουμε συλλέξει, για να καταλήξουμε στην επιλογών των γομών για αυτό τον αγώνα“.

Αυτό το σιρκουί δρόμου δείχνει να είναι αρκετά διαφορετική από οποιαδήποτε άλλη πίστα στο καλεντάρι και οι υψηλές ταχύτητες με τις γρήγορες στροφές, προφανώς θα παίξουν μεγάλο ρόλο στον τρόπο συμπεριφοράς των ελαστικών. Η Jeddah έχει περισσότερες στροφές από οποιαδήποτε άλλη πίστα στο ημερολόγιο. Μία από αυτές, η στροφή 13, έχει επίσης κλίση 12 μοιρών. Οπότε υπάρχουν πολλά διαφορετικά στοιχεία που θα κάνουν τα ελαστικά να δουλεύουν σκληρά“, δήλωσε στο press kit ο επικεφαλής της Pirelli, Mario Isola.

GP Σαουδικής Αραβίας
Οι πιέσεις και τα camber στα ελαστικά για το GP της Σαουδικής Αραβίας

Αναλυτικά το πρόγραμμα του τριημέρου:

Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου

FP1: 15:30 – 16:30
FP2: 19:00 – 20:00

Σάββατο 4 Δεκεμβρίου

FP3: 16:00 – 17:00
Κατατακτήριες δοκιμές: 19:00 – 20:00

Κυριακή 5 Δεκεμβρίου

Αγώνας: 19:30

Όλη η δράση του τριημέρου θα μεταδοθεί σε απευθείας μετάδοση από το Cosmote Sport 5HD και από την ΕΡΤ. Το FP1, το FP2 και το FP3 θα μεταδοθούν από τα κανάλια της “ΕΡΤSPORTS“, της ψηφιακής πλατφόρμας “ERTFLIX“. Οι κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου και ο αγώνας της Κυριακής θα μεταδοθούν ζωντανά από την ΕΡΤ2.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Γιώργος Λιακόπουλος

Φίλος της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Όταν δεν έχει F1 παρακολουθούμε MotoGP και WRC. Λάτρης της οδήγησης (ειδικότερα τις νυχτερινές ώρες) και υπέρμαχος της οδικής ασφαλείας. Βρίσκομαι στο F1racingnews από το Δεκέμβριο του 2019, χάρη στη θέληση και την επιθυμία για συνεργασία του ιδρυτή της, Σάκη Ζαφειρόπουλου.

F1RACINGNEWS