Formula 1ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

GP Σαουδικής Αραβίας – Του χάσματος η συνέχεια

Μια Red Bull που διαλυεί τον ανταγωνισμό, ένας ευτυχισμένος Alonso, δυο ζορισμένες ομάδες και στη μέση η FIA με τις αποφάσεις της. Ο Γιώργος Λιακόπουλος γράφει όλα όσα βγαίνουν από μέσα του για το τριήμερο στη Jeddah

Να πω αρχικά ότι όλα όσα γράφω, τα γράφω έτσι όπως μου έρχονται στο μυαλό, μετά από όλα όσα είδα. Συγχωρέστε με εάν δεν έχουν κάποια σταθερά ή δεν βγάζουν εύκολα κάποιο νόημα

Τελικά η τιμωρία της FIA στη Red Bull για το budget cap και την υπέρβαση του 2021, μάλλον δεν έκανε κάτι το συνταρακτικό. Από πέρυσι που άλλαξαν οι κανονισμοί, οι “κόκκινοι ταύροι” είναι οι μεγάλοι νικητές και δείχνουν πως θα αποτελέσουν την νέα υπερδύναμη, μετά από αυτή της Mercedes της περιόδου 2014 – 2021.

Από τις δοκιμές του Μπάχρειν τον Φεβρουάριο έβλεπα ότι η Red Bull δεν έχει να φοβάται κανένα και δεν φαίνεται ακόμα και τώρα να μπορεί κάποιος να την κερδίσει

Στην πρεμιέρα η Αυστριακή ομάδα έφυγε νικήτρια από το Sakhir, κάνοντας με μεγάλη άνεση το 1-2. Ο Max Verstappen έχει βάλει ήδη πλώρη για τον 3ο συνεχόμενο τίτλο της καριέρας του και πάει να το κάνει με την μεγαλύτερη άνεση που έχει υπάρξει στο σπορ. Στη Jeddah ο Verstappen μέχρι το βράδυ του Σαββάτου δεν είχε αντίπαλο. Ούτε ακόμα και τον συναθλητή του, Sergio Perez. Ο Max έδειξε στον Sergio το τι πρέπει να κάνει ο ίδιος για να τον κερδίσει. 6 δέκατα η διαφορά ΜΟΝΟ στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής.

Είμαι πεπεισμένος πλέον ότι η Red Bull έχει ήδη κλειδώσει από νωρίς το πρωτάθλημα και πιστεύω ότι ο Max αν συνεχίσει σε αυτό το τέμπο, θα σπάσει και το ρεκόρ των 15 νικών που έχει από πέρυσι

Και κάπου εδώ μπαίνει μέσα στο παιχνίδι μια ευχάριστη έκπληξη. Αυτή είναι ξεκάθαρα η Aston Martin. Υπάρχουν κάποιοι που λένε: “Ντάξει με τα λεφτά του Stroll έχει συμβεί αυτό, κάπου θα σταματήσει αυτό το παραμύθι“.

Έλα όμως που η φράση “τα αγαθά κόποις κτώνται” είναι πέρα για πέρα αληθινή. Η Βρετανική ομάδα έχει μέχρι στιγμής ένα καλό και δυνατό τρίπτυχο. Οικονομικό feedback, εγκαταστάσεις και σημαντικό στελεχωμένο προσωπικό και ένα καλό δίδυμο οδηγών. Ο Fernando Alonso φέρνει έναν άλλο αέρα στην AM και αυτή με την σειρά της προσφέρει αυτό που ψάχνει τόσα χρόνια ο Ισπανός: ανταγωνιστικό μονοθέσιο.

Στα 41 του ο Ισπανός δείχνει το πόσο είχε λείψει η ανταγωνιστικότητα του από την F1 και η ενέργεια και το πάθος που βγάζει σε κάθε πίστα που τρέχει

Ο Fernando τρέχει γιατί γουστάρει να τρέχει σε αγώνες υψηλού επιπέδου. F1, 24 ώρες Le Mans, 500 μίλια στην Ινδιανάπολη και άλλες τόσες διοργανώσεις. Το κίνητρο του Alonso είναι η επιθυμία να τρέχει και να κερδίζει κάποια πράγματα. Και ήδη ο Alonso έφτασε τα 100 βάθρα στη F1. Βάθρο για δεύτερο σερί αγώνα. Βλέπω στον ορίζοντα την 1η θέση του Alonso σε κάποιον αγώνα και μάλιστα σύντομα.

Όμως η FIA ήθελε να κάνει το παιχνίδι της. Καταλαβαίνω την πρώτη ποινή στην εκκίνηση, αν και δεν φαίνεται ότι ήταν εκτός των ορίων του grid slot. Αυτό με το safety car ήταν κάτι αξεπέραστο. Η δικαιολογία που είπαν για την είσοδο του στην πίστα ήταν επεικώς απαράδεκτη. Τόσες κάμερες, τόσα πάνελ, τόσοι αισθητήρες και τόσα πλάνα από το κλειστό κύκλωμα (το οποίο όλες οι πίστες έχουν) υπήρχαν. Και το χειρότερο είναι ότι ήταν στην έξοδο διαφυγής της στροφής “13”. Ούτε καν μέσα στην αγωνιστική διαδρομή.

Και λέω το εξής: αν το σκεπτικό της FIA είναι το “το βάζουμε γιατί σε αυτό το μέρος έχουμε δει τα πάντα”, τότε θα πρέπει να τεθεί το θέμα ύπαρξης αυτής της χώρας και αυτής της πίστας στο καλεντάρι της F1.

Αλλά το πιο εξοργιστικό είναι αυτό που έγινε μετά την απομονή των νικητών του αγώνα. Μπαίνει ο Alonso στα pit για να εκτίσει την ποινή και μετά την απονομή μαθαίνουμε ότι έχει ποινή 10 δευτερολέπτων και χάνει την 3η θέση. Καλή μου FIA και αγωνοδίκες έχω μια ερώτηση: ΓΙΑΤΙ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ 30 ΓΥΡΟΙ ΚΑΙ ΜΙΑ ΩΡΑ ?

Καλά έκανε η Aston Martin και έκανε την ένσταση. Ένσταση την οποία ανέφερε ο Mike Krack στο post race του Sky Sports F1. Στο τέλος θα μιλήσω και για τα τηλεοπτικά.*

Η δήλωση του George Russell ήταν η καλύτερη τάπα του ιδίου στους αγωνοδίκες και στις αποφάσεις που παίρνουν και που κρίνουν (με λάθος τρόπο) το αποτέλεσμα ενός αγώνα

Στο Μπαχρέιν είχαμε τον Ocon, στη Jeddah τον Alonso. Κάπου πρέπει να μπει ένα μέτρο στο πως δίνονται ποινές. Δεν είπα να μην δίνονται, είπα να δίνονται με λογικό τρόπο.

Και πάμε στη Ferrari τώρα: Ωχ εδώ και εάν έχω να πω πολλά

Καταρχάς να μπω μπράβο σε εσάς εκεί στο Maranello που καταφέρατε να περάσετε το όριο αλλαγών στον κινητήρα στον δεύτερο αγώνα της χρονιάς και ξεκινάτε από τα μέση Μάρτη με ποινή θέσεων στο grid. Ήδη είστε 61 βαθμούς πίσω από την Red Bull. Αν στην Αυστραλία κάνει 1-2 η Red Bull η διαφορά θα φτάσει κοντά στο 100. Στον τρίτο αγώνα της χρονιάς αυτό είναι πρόβλημα μεγάλο. Τελικά εκτός από την φθορά των ελαστικών, το πρόβλημα είναι και στον κινητήρα.

Μα ο Leclerc ήταν δεύτερος στο Q3“, θα πείτε κάποιοι.

Το ότι η Ferrari είναι κοντά σε συνθήκες Quick lap, δε μου λέει κάτι. Στον αγώνα παίζονται όλα. Και η νίκη και το βάθρο. Και εκεί η Ferrari ήταν πίσω και από τον Alonso και από τους οδηγούς της Mercedes. Φοβάμαι την λευκή πετσέτα που είναι στον ορίζοντα και ας μην το λένε. Η Scuderia έχει πρόβλημα και δεν λύνεται τόσο εύκολα και τόσο σύντομα, μόναχα με την έλευση του Vasseur.

Mercedes: έχει ανηφο΄ρα μπροστά και είναι μεγάλη !!!

Τα “ασημί βέλη” έκαναν τον κύκλο τους και έχουν ήδη αφήσει το στίγμα τους στην F1, με τα 8 συνεχόμενα πρωταθλήματα κατασκευαστών στην υβριδική εποχή της F1. Ωστόσο όπως κάνει μια επιχείρηση, ποτέ δεν επαναπαύεται. Θέλει να κερδίζει, θέλει να είναι το no.1 και θα ψάχνει πάντα τρόπους για να το κάνει πράξη.

Ακόμα όλοι ψάχνονται για να βρουν τα πατήματα τους. Ωστόσο μετά και το πέρας των πρώτων 2 αγώνων, η κατάσταση δείχνει πως είναι στα χέρια της Red Bull.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Γιώργος Λιακόπουλος

Φίλος της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Όταν δεν έχει F1 παρακολουθούμε MotoGP και WRC. Λάτρης της οδήγησης (ειδικότερα τις νυχτερινές ώρες) και υπέρμαχος της οδικής ασφαλείας. Βρίσκομαι στο F1racingnews από το Δεκέμβριο του 2019, χάρη στη θέληση και την επιθυμία για συνεργασία του ιδρυτή της, Σάκη Ζαφειρόπουλου.