Η F1 μετά την νίκη – ρεκόρ του Max Verstappen στον επεισοδιακό αγώνα του GP Μεξικού, κατεβαίνει νότια προς την Βραζιλία, για το GP Sao Paulo και το τελευταίο Sprint Race για το 2023
Στο GP Μεξικού ο Max Verstappen έδειξε σε όλους ότι και το 2024 θα χρειαστεί μεγάλη μάχη, για να τον εκθρονίσει από τον θρόνο του πρωταθλητή. Πρώτος και στις 3 περιόδους των ελεύθερων δοκιμών, πρώτος και στον αγώνα. Μόνο 400 μέτρα χρειάστηκε ο Verstappen για να πάρει την πρωτοπορία του αγώνα από τον poleman, Charles Leclerc. Από το ζενίθ του Verstappen, στο ναδίρ του Perez. Έχοντας την πίεση του εντός έδρας αγώνα και το μέλλον του στην Red Bull, ο Checo πήγε να κάνει την προσπέραση από την εξωτερική της “1” και βρέθηκε εκτός αγώνα. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Lewis Hamilton και Charles Leclerc.
Autódromo José Carlos Pace – η πίστα των πρωταθλητών, των στιγμών και των συγκινήσεων
Το “Autodromo Jose Carlos Pace” κατασκευάστηκε το 1938. Η πίστα πήρε το όνομα της από τον οδηγό, ο οποίος κέρδισε τον αγώνα το 1975. Ο Pace απεβίωσε 2 χρόνια μετά. Η πίστα φτιάχτηκε στην περιοχή “Interlagos”. Interlagos σημαίνει “ανάμεσα στις 2 λίμνες”. Η πλήρης ονομασία του Grand Prix είναι το “Grande Prêmio De São Paulo”, καθότι η τοπική κυβέρνηση χρηματοδοτεί την διοργάνωση του αγώνα. Το αρχικό της μήκος ήταν 7.960 χιλιόμετρα. Από το 1990 το μήκος της είναι 4,309 χιλιόμετρα.
Το “Autodromo Jose Carlos Pace” έχει 15 στροφές. Η αγωνιστική διαδρομή εμπεριέχει στροφές χαμηλής και μέσης ταχύτητας, με το δεύτερο sector να είναι και το πιο κομμάτι της πίστας. Το τρίτο sector είναι γρήγορο και με τέρμα το γκάζι, έως τα φρένα για τη στροφή “1”. Η πίστα είναι χτισμένη σε υψόμετρο 765 μέτρων πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Η πίστα έχει 2 ζώνες DRS. Η πρώτη ζώνη είναι από την είσοδο της στροφής “15”, έως τα φρένα για τη στροφή “1”. Η δεύτερη ζώνη είναι στην ευθεία “Reta Oposta”.
Νικητής θα αναδειχτεί ο οδηγός, ο οποίος θα δει πρώτος την καρό σημαία μετά από 71 γύρους. Η συνολική απόσταση του αγώνα είναι 305.909 χιλιόμετρα. Το ρεκόρ γύρου το κατέχει από το 2018 ο Valtteri Bottas (1:10:540).
Ενόψει του GP Sao Paulo η Pirelli επέλεξε να φέρει στην πίστα του Interlagos, τις γόμες C2 (Σκληρή), C3 (Μέση) και C4 (Μαλακή). Οι πιέσεις στα εμπρός ελαστικά θα είναι στα 23,0 psi και στα 21,0 psi οι πιέσεις στα πίσω ελαστικά. Το “EOS Camber limit” θα είναι -3.25° μπροστά και -2.00° πίσω
“Η πίστα του Interlagos, στην Βραζιλιάνική πόλη του Sao Paulo, είναι γνωστή για την παροχή συναρπαστικών αγώνων. Ο γύρος έχει μήκος μόλις 4.309 χιλιόμετρα, καθιστώντας τον έναν από τους συντομότερους της χρονιάς, με μόνο το Μονακό και την Πόλη του Μεξικού να είναι μικρότεροι“, ανέφερε στο press kit της Pirelli, ο Mario Isola.
“Οι δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά είναι εύλογα ισορροπημένες μεταξύ πλευρικών και διαμήκων. Η ίδια η άσφαλτος έχει υψηλό επίπεδο τραχύτητας: τυπικό για μόνιμες διαδρομές με μακρά ιστορία πίσω τους. Το degradation είναι κυρίως θερμικό εδώ πέρα. Για αυτό τον λόγο έχουν επιλεγεί οι γόμες C2, C3 και C4“.
“Η στρατηγική των 2 pit stop είναι η πιθανότερη, ενώ η στρατηγική του ενός pit stop, θα απαιτούσε αρκετή διαχείριση ελαστικών. Αυτή η επιλογή, θα επηρεάζε αρκετά τον ρυθμό του αγώνα. Το αυτοκίνητο ασφαλείας εμφανίστηκε συχνά κατά τη διάρκεια του Grand Prix, εισάγοντας μια άλλη βασική μεταβλητή, και έχουμε δει επίσης ότι οι καιρικές συνθήκες μπορεί να ποικίλλουν γρήγορα και ευρέως αυτή την εποχή του χρόνου“.
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.