GP Κατάρ – Χάνει την pole position ο Verstappen

Ο Max Verstappen έχασε την pole position του Grand Prix του Κατάρ, αφού του επιβλήθηκε ποινή μιας θέσης στο grid για παρεμπόδιση του George Russell στις κατατακτήριες δοκιμές

Ο Verstappen είχε κατακτήσει την πρώτη του pole μετά το Γκραν Πρι της Αυστρίας τον Ιούνιο, αφού κέρδισε τον Russell κατά 0,055 δευτερόλεπτα, αναδεικνύοντας μια σημαντική ανατροπή στη φόρμα της Red Bull στην πίστα του Losail.

Όμως ο Ολλανδός κλήθηκε στο γραφείο των αγωνοδικών, καθώς διερευνήθηκε ότι οδηγούσε αδικαιολόγητα αργά μπροστά από τον Russell, καθώς οι δύο τους παραλίγο να έρθουν σε σύγκρουση στην τριπλή δεξιά στροφή 12-13-14.

Σε ένα γύρο “ζεστάματος”, ο Russell πλησίασε τον “αργό” Verstappen στη στροφή 12 και πάτησε φρένο για να αποφύγει την επαφή με τον οδηγό της Red Bull. Στη συνέχεια, ακούμπησε με τον έναν τροχό στο χαλίκι, πριν περάσει στη στροφή 13. Το θεώρησε αυτό ως «σούπερ επικίνδυνο»

Οι αγωνοδίκες κάλεσαν και τους δύο οδηγούς για να εξετάσουν το περιστατικό, και αποφασίστηκε ότι ο Verstappen οδηγούσε εκτός του κατώτατου ορίου και θα έπρεπε να του δοθεί ποινή μιας θέσης στη σειρά εκκίνησης για τον αγώνα της Κυριακής – που πρακτικά χαρίζουν την pole position στον Russell.

Η έκθεση των αγωνοδικών έγραφε: «Το μονοθέσιο 1 [Verstappen] ακολουθούσε διαφορετική στρατηγική προετοιμασίας από εκείνη του μονοθεσίου 63 [Russell].Το αυτοκίνητο 1 βρισκόταν πολύ έξω από το δέλτα και ο οδηγός του αυτοκινήτου 1 εξήγησε ότι είχε αφήσει τα αυτοκίνητα 4 και 14 να περάσουν.»

«Ο οδηγός του αυτοκινήτου 63 ισχυρίστηκε ότι είχε τηρήσει το δέλτα και δεν περίμενε ότι το αυτοκίνητο 1 θα βρισκόταν στην αγωνιστική γραμμή. Δήλωσε ότι αν ένα αυτοκίνητο πήγαινε αργά σε μια στροφή υψηλής ταχύτητας, δεν θα έπρεπε να βρίσκεται στην αγωνιστική γραμμή

«Οι αγωνοδίκες θεωρούν την υπόθεση αυτή περίπλοκη, καθώς είναι σαφές ότι το αυτοκίνητο 1 δεν συμμορφώθηκε με τις σημειώσεις του Διευθυντή Αγώνων και σαφώς οδηγούσε, κατά την άποψή μας, αδικαιολόγητα αργά λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες.»

«Ήταν προφανές ότι ο οδηγός του αυτοκινήτου 1 προσπαθούσε να ψύξει τα ελαστικά του. Μπορούσε επίσης να δει το αυτοκίνητο 63 να πλησιάζει, καθώς κοίταξε πολλές φορές στον καθρέφτη του ενώ βρισκόταν στη μικρή ευθεία μεταξύ των στροφών 11 και 12.»

Στην έκθεση σημειώθηκε ότι το γεγονός ότι κανένας από τους δύο οδηγούς δεν βρισκόταν σε γύρο “ώθησης” (push lap) μείωσε την έκταση της ποινής, καθώς ένας οδηγός που εμποδίζει κάποιον σε έναν γρήγορο γύρο πίσω του θα επέφερε ποινή τριών θέσεων υπό κανονικές συνθήκες.

«Ασυνήθιστα, αυτό το περιστατικό συνέβη όταν κανένα από τα δύο αυτοκίνητα δεν βρισκόταν σε γύρο ώθησης. Αν το αυτοκίνητο 63 βρισκόταν σε γύρο ώθησης, η ποινή θα ήταν πιθανότατα η συνήθης ποινή των τριών θέσεων εκκίνησης.»

«Ωστόσο, ως ελαφρυντικό της ποινής, ήταν προφανές ότι ο οδηγός του αυτοκινήτου 63 είχε σαφή ορατότητα του αυτοκινήτου 1 και ότι κανένα από τα δύο αυτοκίνητα δεν βρισκόταν σε push lap

Πριν από την ετυμηγορία των αγωνοδικών, ο Verstappen εξέφρασε την έκπληξή του για την πρόσκληση των αγωνοδικών και θεώρησε ότι απλώς αντέδρασε στα προπορευόμενα μονοθέσια – και ότι ο Russell θα έπρεπε να είχε κάνει το ίδιο.

«Όλοι μας απλά οδηγούσαμε αργά. Δεν θα ήξερα τι θα μπορούσα να είχα κάνει διαφορετικά», δήλωσε ο Verstappen.

«Το γεγονός ότι πρέπει να πάω [στο γραφείο των αγωνοδικών] είναι ήδη πολύ παράξενο για μένα. Διαφορετικά, την επόμενη φορά θα οδηγήσω κι εγώ με φουλ ταχύτητα και θα προσποιηθώ ότι συγκρούομαι [με το άλλο μονοθέσιο]».

«Έπρεπε να είχε φρενάρει. Εγώ φρέναρα. Ακριβώς όπως και τα αυτοκίνητα μπροστά μου. Και δεν θέλω να τους διαλύσω την προσπάθεια. Ειλικρινά έχω κουραστεί λίγο με όλα αυτά στο τέλος της σεζόν».

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Total
0
Shares
Related Posts