GP Ουγγαρίας – Χάος στο Hungaroring

Μετά από μία επεισοδιακή εκκίνηση, ένα στρατηγικό λάθος της Mercedes και την τρομερή άμυνα του Fernando Alonso, ο Esteban Ocon κατέκτησε την πρώτη νίκη της καριέρας του στη Formula 1, στο GP Ουγγαρίας.

Μετά από τις κατατακτήριες του Σαββάτου, την πρώτη τριάδα του grid για το GP Ουγγαρίας σχημάτισαν οι Hamilton, Bottas και Verstappen, με την Mercedes να κάνει το 1-2 και να κατοχυρώνει την πρώτη σειρά της σχάρας εκκίνησης.

Ο αγώνας της Κυριακής ξεκίνησε επεισοδιακά, σε βρεγμένη πίστα, με τους οδηγούς να εκκινούν φορώντας τα ενδιάμεσα βρόχινα ελαστικά και με τον Norris να κάνει μία πολύ καλή εκκίνηση και να φέρνει την MCL35M του από την 6η θέση του grid μπροστά από την W12 του Bottas. O Φιλανδός δεν είχε καλή εκκίνηση και στην 1η στροφή έχασε τα φρένα του και έπεσε πάνω στον Norris, ο οποίος με τη σειρά του συγκρούστηκε με τον Verstappen. Ο οδηγός της Mercedes, στη συνέχεια, παρέσυρε και τη Red Bull του Perez.

Πιο πίσω όμως, σε ένα ακόμη συμβάν, ο Lance Stroll κινήθηκε στην εσωτερική της στροφής 1 και, χάνοντας τον έλεγχο του μονοθέσιου του, συγκρούστηκε με τον Leclerc, ο οποίος στη συνέχεια παρέσυρε την MCL35M του Ricciardo.

Επόμενο, λοιπόν, ήταν να βγει το αυτοκίνητο ασφαλείας αλλά, τελικά, κρίθηκε απαραίτητο να διακοπεί ο αγώνας, λόγω του ότι υπήρχαν πολλά θραύσματα στην πίστα.

Οι Bottas, Norris, Perez, Leclerc και Stroll εγκατέλειψαν τον αγώνα μετά από τα παραπάνω συμβάντα, τα οποία προκάλεσαν μεγάλες ζημιές στα μονοθέσια τους. Η κόκκινη σημαία όμως έδωσε αρκετό χρόνο στη Red Bull να επιδιορθώσει τις σοβαρές ζημιές που είχε υποστεί η RB16B του Verstappen.

Οι Bottas και Stroll έλαβαν ποινή 5 θέσεων έκαστος για τον επόμενο αγώνα, στο Βέλγιο.

Η πίστα στο μεταξύ στέγνωσε και η βροχή είχε σταματήσει προ πολλού, άρα όλοι μπήκαν στα pits για να φορέσουν τα slick ελαστικά, εκτός του Hamilton, κάτι που οδήγησε σε μία ιδιαίτερα παράξενη επανεκκίνηση, με τον Βρετανό να παρατάσσεται μόνος του στο grid, αφού οι υπόλοιποι οδηγοί επέλεξαν να αλλάξουν ελαστικά και θα εκκινούσαν από το pit lane.

Η επιλογή αυτή αποδείχθηκε λάθος της Mercedes, καθώς στο τέλος του πρώτου γύρου μετά την επανεκκίνηση, ο Hamilton αναγκάστηκε να μπει στα pits για να φορέσει και αυτός slick ελαστικά, κάτι που τον έφερε στην τελευταία θέση.  

Έτσι, ο Ocon βρέθηκε στην πρωτοπορία του αγώνα, με τους Vettel και Latifi πίσω του. Μέσα στα αρκετά παράξενα του GP Ουγγαρίας λοιπόν, είδαμε και τον Nicholas Latifi της Williams να βρίσκεται στην πρώτη τριάδα, κάτι που σίγουρα προκάλεσε μεγάλη χαρά στο γκαράζ της ομάδας και παρά το ότι δεν παρέμεινε εκεί, ήταν από τις καλύτερες στιγμές του Καναδού.

Στον 20ο γύρο ο Hamilton μπήκε ξανά στα pits για αλλαγή ελαστικών, φόρεσε τη σκληρή γόμα και βρέθηκε μπροστά από τους Verstappen και Ricciardo, οι οποίοι μπήκαν μετά από τον Βρετανό στα pits αλλά βρέθηκαν πίσω από τον οδηγό της Mercedes.

Ο Sebastian Vettel, παρά την πίεση που ασκούσε στον Ocon, δεν κατάφερε να τον προσπεράσει και το pit stop που έκανε στον 37ο γύρο θα μπορούσε να είχε βοηθήσει, αν ήταν πιο γρήγορο.

Στον 48ο γύρο ο Hamilton ξαναμπήκε στα pits και φόρεσε φρέσκια γόμα, κάτι που τον έφερε 5ο, πίσω από τον Alonso. Σε μια πίστα που οι προσπεράσεις είναι ομολογουμένως ιδιαίτερα δύσκολες, το έργο που είχε να κάνει ο Hamilton για να βρεθεί και πάλι στις πρώτες θέσεις ήταν δύσκολο. Και ενώ κινήθηκε με ευκολία αρχικά, δυσκολεύτηκε πολύ όταν βρέθηκε πίσω από τον Alonso.

Η άμυνα του Ισπανού ήταν πραγματικά τρομερή, και αν λέγαμε ότι δεν το περιμέναμε θα ήταν ψέμα. Ο Alonso λειτούργησε πραγματικά σαν τοίχος μπροστά από τον επτά φορές πρωταθλητή και τον κράτησε πίσω του για δέκα γύρους, παίζοντας καταλυτικό ρόλο στη νίκη του Γάλλου ομόσταυλού του. Μπορούμε με ασφάλεια να πούμε ότι ο Ισπανός ήταν ο βασικός παράγοντας που κόστισε στον Βρετανό τη νίκη. Όταν εν τελει τον προσπέρασε, στον 65ο γύρο, ο Hamilton προσπέρασε με σχετική άνεση τον Sainz, δύο γύρους αργότερα, και βρέθηκε τρίτος.

Ο Esteban Ocon πέρασε πρώτος τη γραμμή τερματισμού, κατακτώντας την πρώτη του νίκη στη Formula 1 και την πρώτη για την Alpine. Ο Γάλλος είχε καλό ρυθμό, έκανε καλή διαχείριση των ελαστικών του και δεν υπέκυψε στην πίεση του Vettel. Αυτή ήταν ίσως η απάντηση του σε όσους σχολίαζαν την πεσμένη απόδοση του στους τελευταίους αγώνες.

Ο Sebastian Vettel τερμάτισε 2ος, σε έναν εξαιρετικό αγώνα, στον οποίο βέβαια είχε μία κακή εκκίνηση, που όμως τελικά τον βοήθησε αφού απέφυγε το χάος που διαδραματίστηκε στην 1η στροφή, καταφέρνοντας έτσι να κυνηγήσει και τελικά να κατακτήσει μία θέση στο βάθρο.

Ο Lewis Hamilton τερμάτισε 3ος, μετά από μία πολύ καλή μάχη από την τελευταία θέση μέχρι το βάθρο.

Παρά όμως την αρχική έκβαση του αγώνα, επειδή δεν κατάφερε να αντληθεί το απαιτούμενο, κατά τους κανονισμούς της FIA, δείγμα καυσίμου (το οποίο πρέπει να είναι ένα λίτρο) από το μονοθέσιο του Vettel, ο Γερμανός αποκλείστηκε από το GP Ουγγαρίας και έτσι την πρώτη τριάδα σχημάτισαν οι Ocon, Hamilton και Sainz. Το συμβάν όμως θα επανεξεταστεί, αφού η Aston Martin άσκησε έφεση στην απόφαση των αγωνοδικών.

Όποια και να είναι βέβαια η έκβαση του συγκεκριμένου περιστατικού, και στις δύο περιπτώσεις (2ος ή 3ος) ο Hamilton έχει βρεθεί και πάλι πρώτος στο πρωτάθλημα οδηγών.

Χρειάστηκαν μόνο δύο περιστατικά σε δύο αγώνες για να χάσει το προβάδισμα του ο Verstappen, ο οποίος τερμάτισε 10ος στο GP Ουγγαρίας (9ος μετά την απόφαση των αγωνοδικών). Ο ίδιος δήλωσε απογοητευμένος που βγήκε ξανά εκτός εξαιτίας μίας Mercedes και τόνισε πως μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα θα δώσει ό,τι έχει στους αγώνες.

Στα θετικά, μεγάλη ήταν η χαρά για τη Williams, καθώς και οι δύο οδηγοί της τερμάτισαν εντός βαθμών (7oς ο Latifi και 8ος ο Russell μετά τον αποκλεισμό του Vettel). Ο Russell μάλιστα, σε αργότερες του δηλώσεις, φάνηκε ιδιαίτερα συγκινημένος.

Ο Sainz είχε έναν εξαιρετικό αγώνα και βρέθηκε (πλέον) 3ος, 12 θέσεις πάνω από τη θέση εκκίνησης του στο grid, απαλύνοντας τον πόνο της παραίτησης του Leclerc.

Με τον Norris εκτός όλες οι ελπίδες έπεσαν στον Ricciardo, ο οποίος είχε δυστυχώς έναν ακόμα απογοητευτικό αγώνα και τερμάτισε 12ος (11ος πλέον). Είχε βέβαια υποστεί σημαντική ζημιά το μονοθέσιο του, κάτι στο οποίο δεν έφταιγε ο ίδιος αλλά η γενικότερη του απόδοση του το Σαββατοκύριακο δεν έδειχνε καλή, αφού το Σάββατο δεν κατάφερε πάλι να περάσει στο Q3.

Μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα, θα επιστρέψουμε στις 27-29 Αυγούστου με το GP Βελγίου.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Total
0
Shares
Related Posts