Μετά την νίκη του εντυπωσιακού Max Verstappen στο GP του Βελγίου, η δράση της F1 μεταφέρεται στην Ολλανδία και την πίστα του Zandvoort
Στο Βέλγιο ο Max Verstappen ήταν σε άλλο επίπεδο, από το υπόλοιπο grid. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής και οδηγός της Red Bull πήρε την νίκη στο GP Βελγίου και ανέβασε την διαφορά από τον Charles Leclerc, στους 93 βαθμούς. Πλέον ο Verstappen με 3 ακόμα νίκες στους επόμενους αγώνες, μπορεί να στεφθεί και μαθηματικά παγκόσμιος πρωταθλητής. Ο Sergio Perez συμπλήρωσε το 1-2 για την Red Bull, ενώ ο Carlos Sainz με την 3η θέση, έσωσε όσο περισσότερο μπορούσε την ζημιά της Ferrari. Ο Leclerc υπερέβη το όριο ταχύτητας στο pitlane και τερμάτισε στην 6η θέση.
Zandvoort: το ανανεωμένο – αναβαθμισμένο πεδίο μάχης της F1
Η F1 μετακομίζει στην Ολλανδία και την πίστα του Zandvoort. Το Zandvoort βρίσκεται 24 χιλιόμετρα δυτικά της πρωτεύουσας της Ολλανδίας, Άμστερνταμ. Όπως το Silverstone, το Zandvoort άνοιξε τις πόρτες του το 1948. Το πρώτο Grand Prix διεξήχθη το 1952, με τον Alberto Ascari να αναδεικνύεται νικητής. Σε εκείνο τον αγώνα η Ferrari κατέλαβε και τις 3 θέσεις του βάθρου των νικητών.
Μέχρι το 1985 η πίστα του Zandvoort φιλοξένησε 16 φορές αγώνα της F1. Το 2019 η F1 ανακοίνωσε την επιστροφή της Ολλανδίας στη F1. Ο πρώτος αγώνας ήταν να διεξαχθεί τον Μάιο του 2020, ωστόσο αυτό δεν κατέστη δυνατό, εξαιτίας του Covid-19. Πέρυσι ο Verstappen κέρδισε τον αγώνα της πατρίδας του. Φέτος ο Ολλανδός έχει την μεγάλη ευκαιρία να ξεκινήσει να παίρνει τα αποτέλεσμα που χρειάζεται, για να κατακτήσει το δεύτερο συνεχόμενο παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά:
Οι στροφές “3” και “14” ανακατασκευάστηκαν πλήρως. Πλέον και οι 2 στροφές έχουν 18 μοιρών. Η στροφή “14” θυμίζει πολύ τις στροφές της πίστας της Ινδιανάπολης στις ΗΠΑ. Η πίστα του Zandvoort θα έχει 2 ζώνες DRS. Η πρώτη ζώνη θα είναι από την έξοδο της στροφής “10” (Bocht 10), έως τα φρένα για τη στροφή “11” (Hans Ernst Bocht). Η δεύτερη ζώνη DRS θα είναι από την έξοδο της στροφής “14”, έως το τέλος της ευθείας εκκίνησης – τερματισμού. Νικητής θα αναδειχτεί ο οδηγός, ο οποίος θα δει πρώτος την καρό σημαία μετά από 72 γύρους. Η συνολική απόσταση του αγώνα θα είναι 306,648 χιλιόμετρα.
Η Pirelli θα φέρει στην Ολλανδία τις γόμες C1 (Σκληρή), C2 (Μέση) και C3 (Μαλακή). Οι πιέσεις στα εμπρός ελαστικά θα είναι στα 23,5 psi και στα 21,5 psi οι πιέσεις στα πίσω ελαστικά. Το “EOS Camber limit” θα είναι -3.00° μπροστά και -2.00° πίσω.
“Το Zandvoort απέδειξε ότι ήταν ήταν μια σημαντική προσθήκη στο καλεντάρι πέρυσι. Επιπλέον οι επικλινείς στροφές “3” και “14” είναι τα πιο δύσκολα σημεία για τα ελαστικά. Αυτές οι στροφές διανύονται με πολλή μεγάλη ταχύτητα και ασκούν συνεχείς συνδυασμένες δυνάμεις στο μονοθέσιο. Αυτές είναι η κάθετη δύναμη και οι πλευρικές πιέσεις“, δήλωσε στο δελτίο τύπου ο επικεφαλής της Pirelli, Mario Isola.
“Μαζί με τις άλλες γενικές απαιτήσεις της πίστας, αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο έχουμε ορίσει τις τρεις πιο σκληρές ενώσεις στη σειρά για μόνο τέταρτη φορά το 2022, μετά το Μπαχρέιν, την Ισπανία και τη Μεγάλη Βρετανία“.
“Το νέο πακέτο ελαστικών αυτή τη σεζόν θα πρέπει να κάνει το προσπέρασμα ευκολότερο σε μια πίστα όπου το προσπέρασμα ήταν δύσκολο πέρυσι. Η πλειοψηφία των οδηγών σταμάτησε μόνο μία φορά για να διατηρήσει τη θέση της πίστας, αλλά αυτή τη φορά θα μπορούσε να δοθεί περισσότερη έμφαση στις πιο μαλακές συνθέσεις. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε στρατηγική 2 pit stop και μεγάλυτερης πίεσης από τους οδηγούς“.
Όλη η δράση του τριημέρου θα μεταδοθεί σε απευθείας μετάδοση από το Cosmote Sport 5HD και από την ΕΡΤ. Το FP1, το FP2 και το FP3 θα μεταδοθούν από τα κανάλια “ΕΡΤSPORTS”, της ψηφιακής πλατφόρμας “ERTFLIX”. Οι κατατακτήριες δοκιμές και ο αγώνας της Κυριακής θα μεταδοθούν ζωντανά από την ΕΡΤ2.
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter