Μετά την ανάπαυλα των 4 εβδομάδων για τις καλοκαιρινές διακοπές, η F1 επιστρέφει στην δράση με το GP Ολλανδίας, στην πίστα του Zandvoort και στο “σπίτι” του Max Verstappen
Η σεζόν του 2023 ανήκει εξ ολοκλήρου στην Red Bull και τον Max Verstappen. Η Αυστριακή ομάδα έχει κάνει το απόλυτο νικών στο πρώτο μέρος του πρωταθλήματος με 12 στα 12. Την ίδια στιγμή ο Max Verstappen έχει πετύχει ήδη 10 νίκες και πλέον οδεύει με χαρακτηριστική άνεση στην κατάκτηση του 3ου παγκοσμίου πρωταθλήματος της καριέρας του.
Στο GP Βελγίου μπορεί ο καιρός να είχε τον δικό του ρόλο, αλλά ο Max Verstappen είχε την τελευταία κουβέντα. Πρώτη θέση στις κατατακτήριες της Παρασκευής (σ.σ. εκκίνησε 5 θέσεις πίσω καθότι έλαβε ποινή για αλλαγή στο μονοθέσιο) και του Σαββάτου (σ.σ. Sprint Shootout). Νίκη στο Sprint Race και νίκη με ηγετική εμφάνιση στον αγώνα της Κυριακής. Η Red Bull έκανε το 1-2 και έδειξε πως το κλίμα με τον Perez είναι καλό. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Charles Leclerc.
Zandvoort: το ανανεωμένο – αναβαθμισμένο πεδίο μάχης της F1
Η δράση της F1 επιστρέφει με το GP Ολλανδίας και την πίστα του Zandvoort. Το Zandvoort βρίσκεται 24 χιλιόμετρα δυτικά της πρωτεύουσας της Ολλανδίας, Άμστερνταμ. Όπως το Silverstone, το Zandvoort άνοιξε τις πόρτες του το 1948. Το πρώτο Grand Prix διεξήχθη το 1952, με τον Alberto Ascari να αναδεικνύεται νικητής. Σε εκείνο τον αγώνα η Ferrari κατέλαβε και τις 3 θέσεις του βάθρου των νικητών.
Το 2019 η F1 ανακοίνωσε την επιστροφή της Ολλανδίας στη F1. Ο πρώτος αγώνας ήταν να διεξαχθεί τον Μάιο του 2020, ωστόσο αυτό δεν κατέστη δυνατό, εξαιτίας του Covid-19. Τα προηγούμενα 2 χρόνια νικητής ήταν ο Max Verstappen και ο Ολλανδός οδεύει για την 3η σερί μέσα στην πατρίδα του.
Οι στροφές “3” και “14” ανακατασκευάστηκαν πλήρως. Πλέον και οι 2 στροφές έχουν κλίση 18 μοιρών. Η στροφή “14” θυμίζει πολύ τις στροφές της πίστας της Ινδιανάπολης στις ΗΠΑ. Η πίστα του Zandvoort θα έχει 2 ζώνες DRS. Η πρώτη ζώνη θα είναι από την έξοδο της στροφής “10” (Bocht 10), έως τα φρένα για τη στροφή “11” (Hans Ernst Bocht). Η δεύτερη ζώνη DRS θα είναι από την έξοδο της στροφής “14”, έως το τέλος της ευθείας εκκίνησης – τερματισμού.
Νικητής θα αναδειχτεί ο οδηγός, ο οποίος θα δει πρώτος την καρό σημαία μετά από 72 γύρους. Η συνολική απόσταση του αγώνα θα είναι 306,648 χιλιόμετρα.
Η Pirelli θα φέρει στην Ολλανδία τις γόμες C1 (Σκληρή), C2 (Μέση) και C3 (Μαλακή). Οι πιέσεις στα εμπρός ελαστικά θα είναι στα 24,0 psi και στα 21,0 psi οι πιέσεις στα πίσω ελαστικά. Το “EOS Camber limit” θα είναι -3.00° μπροστά και -2.00° πίσω.
“Το δεύτερο μισό της σεζόν ξεκινά με έναν μοναδικό αγώνα. Το Grand Prix της Ολλανδίας που πραγματοποιείται στο Zandvoort“, ανέφερε αρχικά στο presskit, ο motorsport director της Pirelli, Mario Isola.
“Είναι μια πολύ ελικοειδής πίστα και ταυτόχρονα διαθέτει κυρτές στροφές: την “3” και την “14”, που είναι πιο απότομες από την Ινδιανάπολη, συγκριτικά. Σε στροφές όπως αυτή η πίεση στα ελαστικά είναι μεγαλύτερη από ό,τι θα ήταν στις κανονικές στροφές, καθώς οι κατακόρυφες δυνάμεις αυξάνονται με τις πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες λόγω της κλίσης των στροφών“.
“Φέραμε τα ίδια ελαστικά με το 2022, τουλάχιστον όσον αφορά τα ονόματα: C1, C2 και C3. Ωστόσο, η τρέχουσα C1 είναι στην πραγματικότητα μια νέα ένωση για φέτος, τοποθετημένη μεταξύ της C2 και της προηγούμενης C1, η οποία τώρα ονομάζεται C0“.
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter