Formula 1

GP Miami – Το σόου της F1 πάει στην Αμερική

Μετά την νίκη του Sergio Perez εις διπλούν στο Αζερμπαϊτζάν, η δράση της F1 μεταφέρεται στην πρώτη από τις τρεις συνολικά στάσεις της στις ΗΠΑ, στη Florida και το GP Miami

Στο Αζερμπαϊτζάν η Red Bull έδειξε για μια ακόμα φορά την κυριαρχία και την αποτελεσματικότητα της. Παρά τις 2 επικρατήσεις του Charles Leclerc στις κατατακτήριες της Παρασκευής και στο Sprint Shootout, οι “κόκκινοι ταύροι” έφυγαν από το Μπακού με το 1-2 στο τσεπάκι τους. Και στο Sprint Race και στον αγώνα της Κυριακής, νικητής αναδείχθηκε ο μετρ των σιρκουί πόλης, Sergio Perez. Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Max Verstappen τερμάτισε δεύτερος. Ο Ολλανδός ήταν άτυχος, καθώς το pitstop έπεσε επάνω στην εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Η Red Bull μπορούσε να δώσει ένα ξεκάθαρο team order, αλλά δεν το έκανε, επιτρέποντας (για την ώρα) και στους 2 να αγωνιστούν για την 1η θέση. Ο Charles Leclerc κατέλαβε την 3η θέση, για πρώτη φορά φέτος. Σε ρυθμό αγώνα η Ferrari είναι 1 δευτερόλεπτο πιο αργή από την Red Bull.

Miami International Autodrome – ο χώρος στάθμευσης ενός σταδίου, σικρουί για την F1

Το “Miami International Autodrome” είναι το αποτέλεσμα της μεγάλης προσπάθειας της Liberty Media, για να φέρει την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού πιο κοντά στην Αμερικανική πραγματικότητα. Χρειάστηκαν 36 σχεδιασμοί χάραξης της αγωνιστικής διαδρομής, προκειμένου να φτάσουμε σε αυτήν που έχουμε από πέρυσι.

Η πίστα του Miami, διαθέτει 19 στροφές, εκ των οποίων οι 12 είναι αριστερές και οι 7 δεξιές. Διαθέτει 3 ζώνες DRS, με την πρώτη να έχει την μεγαλύτερη δυνατότητα για την πραγματοποίηση αρκετών προσπεράσεων. Το μήκος της αγωνιστικής διαδρομής φτάνει τα 5,412 km και ο αγώνας διαθέτει συνολικά 57 γύρους. Νικητής θα αναδειχθεί ο οδηγός που θα διανύσει την απόσταση των 308,326 χιλιομέτρων. Το ρεκόρ πίστα το έχει από πέρυσει ο Max Verstappen (1:31:361).

Η Pirelli επέλεξε να φέρει στο GP Miami, τις γόμες C2 (Σκληρή), C3 (Μέση) και C4 (Μαλακή). Οι πιέσεις είναι στα 24 psi για τα εμπρός και στα 20,5 psi για τα πίσω ελαστικά

Αυτό το τριήμερο, η F1 θα αγωνιστεί στο Miami για τον πρώτο από τους τρεις αγώνες στις Ηνωμένες Πολιτείες στο φετινό ημερολόγιο, μαζί με την παραδοσιακή πλέον διοργάνωση στο Austin και τον πολυαναμενόμενο αγώνα στο Las Vegas. Δεν είναι η πρώτη φορά που το πρωτάθλημα έχει τρία γκραν πρι στις ΗΠΑ την ίδια χρονιά, αλλά ποτέ στο παρελθόν δεν έχουμε δει το άθλημά μας να έχει τέτοιο αντίκτυπο στο αμερικανικό κοινό, και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη δέσμευση που έγινε από την Liberty Media“, ανέφερε στην αρχή ο Mario Isola, Motorsport director της Pirelli.

Στο πρώτο αγώνα που διεξήχθη πέρυσι γύρω από το Hard Rock Stadium, α ελαστικά συμπεριφέρθηκαν όπως αναμενόταν στην άσφαλτο που είχε μάλλον ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, κυρίως λόγω της πολύ υψηλής «μικρο-τραχύτητας». Γνωρίζουμε ότι φέτος η πίστα έχει ανακαινιστεί πλήρως. Επομένως θα πρέπει να ελέγξουμε κατά τη συνήθη επιθεώρηση που προηγείται της έναρξης του Σαββατοκύριακου, για τυχόν αλλαγές στα χαρακτηριστικά της“.

GP Miami

Η πίστα του Miami απαιτεί μέτρια επίπεδα κάθετης δύναμης, καθώς διαθέτει μεγάλη ποικιλία στροφών αλλά και μια πολύ μεγάλη ευθεία. Φέραμε τα μεσαία ελαστικά στη γκάμα (C2, C3 και C4), επίσης λόγω του ότι μπορούμε να περιμένουμε πολύ υψηλές θερμοκρασίες: πέρυσι η άσφαλτος έφτασε σχεδόν τους 60°C“.

GP Miami

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Γιώργος Λιακόπουλος

Φίλος της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Όταν δεν έχει F1 παρακολουθούμε MotoGP και WRC. Λάτρης της οδήγησης (ειδικότερα τις νυχτερινές ώρες) και υπέρμαχος της οδικής ασφαλείας. Βρίσκομαι στο F1racingnews από το Δεκέμβριο του 2019, χάρη στη θέληση και την επιθυμία για συνεργασία του ιδρυτή της, Σάκη Ζαφειρόπουλου.