Formula 1

GP Κίνας: Την 100η pole της Red Bull κέρδισε ο Verstappen

Ο Max Verstappen κατέκτησε την 100η pole της Red Bull στη Formula 1, αφού επικράτησε στις κατατακτήριες δοκιμές του Γκραν Πρι της Κίνας με χρόνο 1.33.660 και κέρδισε τον ομόσταυλό του Sergio Perez κατά 0,3sec.

Καθ’ όλη την διάρκεια των κατατακτηρίων, ήταν ξεκάθαρο πως ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Max Verstappen ήταν σε μια κατηγορία μόνος του, ειδικά όταν κανείς δεν ήταν σε θέση να ξεπεράσει την πρώτη του προσπάθειά του στο Q3 στο 1.33,977 – πόσο μάλλον τον τελικό γύρο του στην pole.

Ωστόσο, αυτό δημιούργησε μια συναρπαστική μάχη για την πρώτη σειρά, και μια σειρά από υποψήφιους διεκδίκησαν την πρώτη σειρά εκκίνησης. Ο Fernando Alonso ολοκλήρωσε τους πρώτους γύρους με τον δεύτερο καλύτερο χρόνο, αλλά ο δεύτερος κύκλος έφερε περαιτέρω βελτιώσεις.

Ο Carlos Sainz, ο οποίος ανέκαμψε από τη σύγκρουση στο Q2, ανέβηκε αρχικά στην πρώτη σειρά, αλλά τον αντικατέστησε ο Charles Leclerc. Ο Oscar Piastri τους νίκησε με τη σειρά του, πριν ο Lando Norris υποβιβάσει τον team-mate του, αλλά ο Alonso στη συνέχεια ανέκτησε για λίγο την προηγούμενη θέση του.

Όμως ο Perez έσπασε το 1m33s για να σφραγίσει το 1-2 της Red Bull, ρίχνοντας τον Alonso στη δεύτερη σειρά εκκίνησης – όπου ξεκινάει δίπλα στον Norris. Ο Piastri εκκινεί πέμπτος δίπλα στον Leclerc, ενώ ο Sainz συναντά τον George Russell στην τέταρτη σειρά, καθώς ο Βρετανός είναι ο μοναδικός εκπρόσωπος της Mercedes στην πρώτη δεκάδα.

Ο Nico Hulkenberg μπήκε στο Q3 και ξεκινά τον αγώνα της Κυριακής από την ένατη θέση, με τον Valtteri Bottas να συμπληρώνει την πρώτη 10άδα.

Το Q2 διακόπηκε με κόκκινη σημαία, καθώς ο Sainz χτύπησε με τα πίσω ελαστικά του στις μπαριέρες της εξόδου της τελευταίας στροφής και στριφογύρισε. Ευτυχώς ο Ισπανός κατάφερε να βάλει μπροστά το μονοθέσιο του και να το φέρει πίσω στα pits.

Ο Lance Stroll έμεινε εκτός την τελευταία στιγμή, καθώς ο Bottas τον άφησε πίσω του με έναν χρόνο αρκετά καλό για τη 10η θέση, ενώ η θέση του Daniel Ricciardo στην πρώτη 10άδα δεν κράτησε για πολύ, αφού ο Leclerc τον έριξε στη 12η θέση.

Ο Lewis Hamilton αποδείχθηκε η μεγαλύτερη έκπληξη μιας και που αποκλείστηκε στο Q1 σε ένα ξέφρενο τέλος του πρώτου σκέλους. Αν και η εξέλιξη της πίστας (track evolution) ήταν πολύ μεγάλη στο τελευταίο σκέλος του Q1, ο επτά φορές πρωταθλητής δεν μπόρεσε να επωφεληθεί μετά από ένα μπλοκάρισμα στη στροφή 14.

Ο Pierre Gasly έριξε τελικά τον Hamilton στην τελευταία πεντάδα με τον ίδιο να καταφέρνει να γλυτώσει από τον αποκλεισμό.

Tόσο ο τοπικός ήρωας Zhou Guanyu όσο και ο Kevin Magnussen έπεσαν επίσης στη ζώνη αποκλεισμού παρά το γεγονός ότι για λίγο ήταν ασφαλής από την ζώνη αποκλεισμού σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη περίοδο – ο Zhou επίσης κλείδωσε τους μπροστινούς τροχούς στη στροφή 14 στα φρένα.

Ο Yuki Tsunoda αντιμετώπισε ένα σύντομο πρόβλημα με το DRS και, παρόλο που αυτό τελικά διορθώθηκε, ο Ιάπωνας οδηγός δεν μπόρεσε να ξεφύγει από το Q1, παρόλο που αισθάνθηκε ότι ο γύρος του ήταν καλός. Ο Logan Sargeant υπέστη μια περιστροφή στο δρόμο του προς το τέλος της εκκίνησης της Κυριακής.

Aναλυτικά η κατάταξη για τον αυριανό αγώνα:

Αναστάσιος Αθανασιάδης

Λάτρης των γρήγορων αυτοκινήτων, αλλά και της Formula 1. Η αγάπη μου για τα μονοθέσια της Formula 1 μετράει από εποχή Schumacher. Πάντα με απασχολούσε το τι γίνεται πριν και μετά τους αγώνες και είμαι τυχερός που μου δόθηκε η κατάλληλη ευκαιρία να μοιράζομαι τα ευρήματα μου, με το f1racingnews.gr