GP Κατάρ – Μάχη για 2 με φόντο την έρημο της Μέσης Ανατολής

Μετά το πέρασμα της F1 στην Αμερικανική ήπειρο και την νίκη – υπέρβαση του Lewis Hamilton, δεχόμενος ποινή αποκλεισμού από τις κατατακτήριες δοκιμές και την ποινή 5 θέσεων, η F1 εισέρχεται για πρώτη φορά στο Κατάρ και την πίστα του Losail

Ξεκίνησε την κατασκευή της το 2003 και συμμετείχαν σε αυτό το εγχείρημα 1000 εργάτες. Το κόστος ανήλθε στα 58 εκατομμύρια δολάρια. Το Losail International Circuit ξεκίνησε την λειτουργία του το 2004, πραγματοποιώντας τον πρώτο αγώνα για το πρωτάθλημα του MotoGP στην περιοχή. Η F1 εισέρχεται για πρώτη φορά στο Κατάρ, σε συνέχεια της επεκτατικής της πορείας στη Μέση Ανατολή. Μετά το Κατάρ η F1 θα εισέλθει για πρώτη φορά στα εδάφη της Σαουδικής Αραβίας.

Losail Circuit – όταν η F1 μπαίνει στα λημέρια του MotoGP

Η πίστα του Losail αποτελείται συνολικά από 16 στροφές. Η αγωνιστική διαδρομή εμπεριέχει πολλές στροφές μέσης και υψηλής ταχύτητας και την ευθεία εκκίνησης – τερματισμού συνολικού μήκους 1020 μέτρων περίπου. Το σωστό στήσιμο του μονοθεσίου αεροδυναμικά στα 2ο και 3ο sector και η υψηλή τελική στην μεγάλη ευθεία θα είναι τα σημεία – κλειδιά για την πρώτη θέση σε κατατακτήριες δοκιμές και αγώνα. Νικητής θα αναδειχτεί ο οδηγός, ο οποίος θα δει πρώτος την καρό σημαία μετά από 57 γύρους. Η συνολική απόσταση του αγώνα είναι 306.660 χιλιόμετρα.

Η Pirelli θα φέρει στο Κατάρ τις γόμες C1 (Σκληρή), C2 (Μέση) και C3(Μαλακή). Οι πιέσεις στα εμπρός ελαστικά θα είναι στα 22,0 psi και στα 19,5 psi οι πιέσεις στα πίσω ελαστικά. Το “EOS Camber limit” θα είναι -3.25° μπροστά και -2.00° πίσω.

GP Qatar
Τα χαρακτηριστικά των ελαστικών της Pirelli για το GP Κατάρ

Το Κατάρ θα προσφέρει μια συναρπαστική νέα πρόκληση σε μια μοναδική πίστα με τον δικό της ιδιαίτερο χαρακτήρα. Ανυπομονούμε πολύ για την πρώτη μας επίσκεψη. Ωστόσο, το να έρθουμε σε μια νέα πίστα δεν είναι μια νέα εμπειρία για εμάς και βασιζόμαστε σε δεδομένα προσομοίωσης καθώς και σε πληροφορίες παρακολούθησης που συλλέγουμε εκ των προτέρων για να επιλέξουμε τις γόμες, οι οποίες θα χρησιμοποιηθούν“, δήλωσε στο press kit ο επικεφαλής της Pirelli, Mario Isola.

Δεν είχαμε την ευκαιρία να μετρήσουμε την αγριάδα της ασφάλτου, με τα δικά μας όργανα. Ωστόσο ο διοργανωτής της πίστας μας έδωσε χρήσιμες πληροφορίες για τα χαρακτηριστικά του ασφαλτοτάπητα. Από ό,τι μπορούμε να δούμε, τα πιο σκληρά ελαστικά θα ταιριάζουν στο Losail, λόγω της αρκετά λειαντικής ασφάλτου και των πολύ απαιτητικών στροφών“.

Αλλά καθώς δεν έχουμε αγωνιστεί ποτέ εκεί πριν. Θα έχουμε μια αληθινή εικόνα για το πώς λειτουργούν πραγματικά τα ελαστικά σε αυτό το σιρκουί μόλις φτάσουμε εκεί“.

GP Κατάρ
Οι πιέσεις και τα camber στα ελαστικά για το GP Κατάρ

Αναλυτικά το πρόγραμμα του τριημέρου:

Παρασκευή 19 Νοεμβρίου

FP1: 12:30 – 13:30
FP2: 16:00 – 17:00

Σάββατο 20 Νοεμβρίου

FP3: 13:00 – 14:00
Κατατακτήριες δοκιμές: 16:00 – 17:00

Κυριακή 21 Νοεμβρίου

Αγώνας: 16:00

Όλη η δράση του τριημέρου θα μεταδοθεί σε απευθείας μετάδοση από το Cosmote Sport 5HD και από την ΕΡΤ. Το FP1, το FP2 και το FP3 θα μεταδοθούν από τα κανάλια της “ΕΡΤSPORTS“, της ψηφιακής πλατφόρμας “ERTFLIX“. Οι κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου και ο αγώνας της Κυριακής θα μεταδοθούν ζωντανά από την ΕΡΤ2.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Γιώργος Λιακόπουλος

Φίλος της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Όταν δεν έχει F1 παρακολουθούμε MotoGP και WRC. Λάτρης της οδήγησης (ειδικότερα τις νυχτερινές ώρες) και υπέρμαχος της οδικής ασφαλείας. Βρίσκομαι στο F1racingnews από το Δεκέμβριο του 2019, χάρη στη θέληση και την επιθυμία για συνεργασία του ιδρυτή της, Σάκη Ζαφειρόπουλου.

F1RACINGNEWS