Formula 1ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

GP Κατάρ – Επιστροφή με στέψη στο στολίδι του Lusail

Η F1 μετά την επέλαση του Verstappen στην Suzuka και την στέψη της Red Bull, επιστρέφει στο Losail για το GP Κατάρ, με όλα τα βλέμματα στραμμένα στο 3ο στέμμα του Max Verstappen

Στο GP Ιαπωνίας ο Max Verstappen απέδειξε γιατί είναι ο κορυφαίος αυτή την χρονική περίοδο στην F1. Πρώτος και στις 3 περιόδους των ελεύθερων δοκιμών, pole position με 2 γύρους για “φίλημα” στο Q3 και η νίκη με ταχύτερο γύρο. Ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull έφυγε από την Suzuka με την νίκη και με το πρωτάθλημα κατασκευαστών μαζί με την Red Bull. Και αυτό το έκανε μόνος του, διότι ο Sergio Perez έμεινε εκτός αγώνα (επέστρεψε για να εκτίσει την ποινή των 5 δευτερολέπτων), από δικά του λάθη. Η McLaren συμπλήρωσε το βάθρο και έβαλε βλέψεις για την συνέχεια.

Lusail International Circuit – η F1 στα αναβαθμισμένα λημέρια του MotoGP

Ξεκίνησε την κατασκευή της το 2003 και συμμετείχαν σε αυτό το εγχείρημα 1000 εργάτες. Το κόστος ανήλθε στα 58 εκατομμύρια δολάρια. Το Losail International Circuit ξεκίνησε την λειτουργία του το 2004, πραγματοποιώντας τον πρώτο αγώνα για το πρωτάθλημα του MotoGP στην περιοχή. Τον Νοέμβριο του 2021 ο Lewis Hamilton αναδείχτηκε νικητής. Το 2022 το Κατάρ έμεινε εκτός, για να φιλοξενήσει το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου. Από φέτος τρέχει η 10ετή συμφωνία συνεργασίας.

Η πίστα του Losail αποτελείται συνολικά από 16 στροφές. Η αγωνιστική διαδρομή εμπεριέχει πολλές στροφές μέσης και υψηλής ταχύτητας και την ευθεία εκκίνησης – τερματισμού συνολικού μήκους 1020 μέτρων περίπου. Το σωστό στήσιμο του μονοθεσίου αεροδυναμικά στα 2ο και 3ο sector και η υψηλή τελική στην μεγάλη ευθεία θα είναι τα σημεία – κλειδιά για την πρώτη θέση σε κατατακτήριες δοκιμές και αγώνα. Νικητής θα αναδειχτεί ο οδηγός, ο οποίος θα δει πρώτος την καρό σημαία μετά από 57 γύρους. Η συνολική απόσταση του αγώνα είναι 308,611 χιλιόμετρα.

Η Pirelli θα φέρει στο Κατάρ, τις γόμες C1 (Σκληρή), C2 (Μέση) και C3 (Μαλακή). Οι πιέσεις στα εμπρός ελαστικά θα είναι στα 25,0 psi και στα 21,5 psi οι πιέσεις στα πίσω ελαστικά. Το “EOS Camber limit” θα είναι -2.75° μπροστά και -1.50° πίσω

Η F1 επιστρέφει πλέον στο Κατάρ, 2 χρόνια μετά το ντεμπούτο της, το 2021. Ωστόσο είναι μια νέα αρχή, καθότι τα μονοθέσια είναι πλέον πολύ διαφορετικά από αυτά που είδαμε πριν από μερικά χρόνια. Επιπλέον η πίστα του Lusail έχει περαστεί εντελώς με νέα άσφαλτο και με νέα kerbs. Είναι σαφές ότι οι αλλαγές που έγιναν τα τελευταία δύο χρόνια, έχουν ως αποτέλεσμα ότι τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από το εναρκτήριο Grand Prix είναι, “σχετικά” χρήσιμα“, ανέφερε αρχικά στο press kit της Pirelli, ο motorsport director, Mario Isola.

Η πίστα του Lusail είναι μια πολύ απαιτητική πίστα για ελαστικά, παρόμοια με το Silverstone και την Suzuka. Επομένως, δεν είναι τυχαίο ότι οι ενώσεις που επιλέχθηκαν είναι οι ίδιες: C1, C2 και C3. Υπάρχει αρκετή ποικιλία στροφών, οι περισσότερες μεσαίας και υψηλής ταχύτητας“.

GP Κατάρ

Ένας άλλος παράγοντας που κάνει το GP Κατάρ ακόμα πιο προκλητικό, είναι η επιστροφή του Sprint format. Επομένως, όλα είναι στη θέση τους για ένα ενδιαφέρον Σαββατοκύριακο καθώς και ίσως μερικές εκπλήξεις. Η ικανότητα γρήγορης και καλής προσαρμογής στην πίστα θα μπορούσε να προσφέρει ένα σημαντικό πλεονέκτημα“.

GP Κατάρ

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Γιώργος Λιακόπουλος

Φίλος της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Όταν δεν έχει F1 παρακολουθούμε MotoGP και WRC. Λάτρης της οδήγησης (ειδικότερα τις νυχτερινές ώρες) και υπέρμαχος της οδικής ασφαλείας. Βρίσκομαι στο F1racingnews από το Δεκέμβριο του 2019, χάρη στη θέληση και την επιθυμία για συνεργασία του ιδρυτή της, Σάκη Ζαφειρόπουλου.