GP Καναδά – Επιστροφή στο σπίτι του Gilles

Μετά την νίκη του Max Verstappen στο χαοτικό αγώνα του GP Αζερμπαϊτζάν, η F1 πηγαίνει στην Αμερική και επιστρέφει μετά από το 2019 στον Καναδά και την πίστα του Μόντρεαλ

Στον αγώνα του GP Αζερμπαϊτζάν, η Ferrari είδε και τον Charles Leclerc και τον Carlos Sainz να εγκαταλείπουν, από πρόβλημα στην κινητήρια μονάδα της Ιταλικής ομάδας. Για τον Μονεγάσκο η ζημιά ήταν μεγαλύτερη. Σύμφωνα με την Ferrari ο κινητήρας που χρησιμοποιούσε, έχει δεχτεί μεγάλη ζημιά και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ξανά. Μεγάλος κερδισμένος από αυτό βγήκε ο Max Verstappen, όποιος κέρδισε τον αγώνα και διεύρυνε την διαφορά από τον αντίπαλο του.

Circuit Gilles-Villeneuve – το σιρκουί που έχει γραφτεί ιστορία

Το σιρκουί βρίσκεται στο τεχνητό νησί “Notre Dame”, στον ποταμό του Αγίου Λαυρεντίου. Δημιουργήθηκε το 1967 για την παγκόσμια έκθεση “Expo”. Το 1976 το τεχνητό νησί χρησιμοποιήθηκε για τις ανάγκες των Ολυμπιακών Αγώνων. Στον ποταμό διεξήχθησαν οι αγώνες της κωπηλασίας. Το 1978 φιλοξένησε το πρώτο Grand Prix για την Formula 1. Ο πρώτος νικητής ήταν ο τοπικός ήρωας, Gilles Villeuneuve. Η πίστα έχει το όνομα του, εις μνήμην του κορυφαίου οδηγού, που έφυγε από την ζωή άδικα το 1982, στο Zolder, στο Βέλγιο.

Το σιρκουί έχει συνολικό μήκος 4,361 χιλιόμετρα. Αποτελείται από 14 στροφές, εκ των οποίων οι 9 είναι δεξίες και οι 5 αριστερές. Το σικείν των στροφών “13” και “14” είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθότι τα μονοθέσια περνάει οριακά από τον τοίχο των πρωταθλητών. Michael Schumacher, Jacques Villeuneuve, Damon Hill και Sebastian Vettel μερικά από τα θύματα που έπεσαν επάνω στον τοίχο.

Το φαινόμενο του porpoising αναμένεται να εμφανίστει και σε αυτή την πίστα. Ταχύτητα και υψηλή πίεση στα φρένα απαρτίζουν τις δυσκολίες της συγκεκριμμένης πίστας. 3 ζώνες DRS έχει φέτος η πίστα. Η πρώτη ζώνη είναι 95 μέτρα μετά την έξοδο από την στροφή “7”¨, έως τα φρένα για το σικείν των στροφών “8” και “9”. Η δεύτερη ζώνη είναι 155 μέτρα πριν την στροφή “12”, έως τα φρένα για το σικέιν των στροφών “13” – “14”. Η τρίτη και τελευταία ζώνη είναι στην ευθεία εκκίνησης – τερματισμού.

Η Pirelli θα φέρει στον Καναδά τις γόμες C3 (Σκληρή), C4 (Μέση) και C5 (Μαλακή). Οι πιέσεις θα είναι στα 23,0 στα εμπρός ελαστικά και στα 20,5 psi στα πίσω ελαστικά. Το “EOS Camber Limit” θα είναι -3.25° μπροστά και -2.00° πίσω.

GP Καναδά

Το Grand Prix του Καναδά θα θέσει πολλά ερωτήματα για τις ομάδες. Οι καιρικές συνθήκες αλλάζουν συνεχώς. Όλα τα δεδομένα που έχουμε είναι πριν από 3 χρόνια και φέτος έχουμε καινούργια ελαστικά με νέες γόμες και δομές. Και όλα αυτά σε μια πίστα, η οποία χρησιμοποιείται ελάχιστα, κάτι το οποίο θα οδηγήσει σε πολύ υψηλό βαθμό εξέλιξης“.

GP Καναδά

Σε σχέση με την τελευταία επίσκεψη μας στο Μόντρεαλ, οι οδηγοί θα πρέπει να βρουν ενώσεις που είναι πιο σταθερές με μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας, επιτρέποντάς τους να πιέζουν περισσότερο σε κάθε stint, με πολύ μικρότερο κίνδυνο υπερθέρμανσης“.

Μια ενδιαφέρουσα πτυχή του Μόντρεαλ είναι ότι έχει μια από τις χαμηλότερες ποινές απώλειας χρόνου στο pit lane στο καλεντάρι. Αυτό σημαίνει ότι ένα μονοθέσιο, μπορεί να μπει και να βγει από το pit lane σε λιγότερο από 20 δευτερόλεπτα. Αυτό θα μπορούσε να ανοίξει μερικές επιλογές όσον αφορά τη στρατηγική“, δήλωσε στο press kit της Pirelli, ο Mario Isola.

GP Καναδά

Όλη η δράση του τριημέρου θα μεταδοθεί σε απευθείας μετάδοση από το Cosmote Sport 5HD και από την ΕΡΤ. Το FP1, το FP2 και το FP3 θα μεταδοθούν από τα κανάλια της “ΕΡΤSPORTS”, της ψηφιακής πλατφόρμας “ERTFLIX”. Οι κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου και ο αγώνας της Κυριακής θα μεταδοθούν ζωντανά από την ΕΡΤ2.

Αναλυτικά το πρόγραμμα του τριήμερου:

Παρασκευή 17 Ιουνίου
FP1: 21:00 – 22:00
Σάββατο 18 Ιουνίου

FP2: 00:00 – 01:00
FP3: 20:00 – 21:00
Κατατακτήριες δοκιμές: 23:00 – 00:00

Κυριακή 19 Ιουνίου
Αγώνας: 21:00

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Γιώργος Λιακόπουλος

Φίλος της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Όταν δεν έχει F1 παρακολουθούμε MotoGP και WRC. Λάτρης της οδήγησης (ειδικότερα τις νυχτερινές ώρες) και υπέρμαχος της οδικής ασφαλείας. Βρίσκομαι στο F1racingnews από το Δεκέμβριο του 2019, χάρη στη θέληση και την επιθυμία για συνεργασία του ιδρυτή της, Σάκη Ζαφειρόπουλου.

F1RACINGNEWS