Μετά την περιπέτεια της στην Ολλανδία και την πίστα του Zandvoort, η F1 πηγαίνει στην Ιταλία και την πίστα της Monza, με την μάχη Hamilton – Verstappen να αναμένεται να είναι συναρπαστική.
Στον Grand Prix της Ολλανδίας ο Max Verstappen αναδείχτηκε νικητής και επέστρεψε πάλι στην κορυφή του πρωταθλήματος των οδηγών. Το βάθρο των νικητών συμπλήρωσαν οι Lewis Hamilton και Valtteri Bottas με Mercedes. Την έκπληξη την έκανε ο Pierre Gasly με την 4η θέση, τερματίζοντας μπροστά από τις Ferrari των Leclerc και Sainz και τον Fernando Alonso της Alpine.
Monza: το σπίτι της ταχύτητας
Η πίστα βρίσκεται στο μητροπολιτικό πάρκο της περιοχής, λίγα χιλιόμετρα έξω από το Μιλάνο. Κατασκευάστηκε μέσα σε 110 ημέρες και έγινε η τρίτη πίστα μετά την “Brooklands” στη Μεγάλη Βρετανία και την Ινδιανάπολη στην Αμερική. Η Monza στην αρχή είχε και κομμάτι με οβάλ στροφές. Στις 3 Σεπτεμβρίου του 1922 η Monza άνοιξε τις πόρτες της στο κοινό. Από το 1950 η Monza αποτελεί την έδρα του Ιταλικού Grand Prix μέχρι και σήμερα. Το 1980 το Ιταλικό Grand Prix φιλοξενήθηκε στην πίστα της Imola, καθότι στη Monza γινόντουσαν έργα αναβάθμισης της πίστας.
Η πίστα της Monza θα έχει 2 ζώνες DRS. Η πρώτη ζώνη θα είναι στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού μέχρι τα φρένα της “Variante del Rettiflio”. Η δεύτερη ζώνη θα είναι από την έξοδο της δεύτερης “Lesmo” έως τα φρένα για την “Variante Ascari”. Νικητής θα αναδειχτεί ο οδηγός, ο οποίος θα δει πρώτος την καρό σημαία μετά από 53 γύρους. Η συνολική απόσταση του αγώνα είναι 306.72 χιλιόμετρα. Το ρεκόρ γύρου το κατέχει από το 2004 ο Rubens Barrichello (1:21:046).
Η Pirelli θα φέρει στην Ιταλία τις γόμες C2 (Σκληρή), C3 (Μέση) και C4 (Μαλακή). Οι πιέσεις στα εμπρός ελαστικά θα είναι στα 24,0 psi και στα 21,5 psi οι πιέσεις στα πίσω ελαστικά. Το “EOS Camber limit” θα είναι -3.00° μπροστά και -2.00° πίσω.
Επιπλέον στο Grand Prix της Ιταλίας θα διεξαχθεί για δεύτερη φορά στην ιστορία της F1, αγώνας τύπου “sprint race”. Ο αγώνας έχει την ονομασία “sprint qualifying”, όπως ακριβώς συμφωνήθηκε ανάμεσα στη F1, την FIA και τις ομάδες, στις 26 Απριλίου.
“Έχουμε δει στο παρελθόν πως ένας αριθμός διαφορετικών στρατηγικών είναι πιθανόν να συμβεί στη Monza. Με το “sprint qualifying” να προσθέτει μια ακόμη μεταβλητή, οι ομάδες είναι υποχρεωμένες να ξανασκεφτούν ολόκληρη την στρατηγική τους για το Σαββατοκύριακο”, δήλωσε στο δελτίο τύπου ο επικεφαλής της Pirelli, Mario Isola.
“Η Monza είναι μια πίστα που φθείρει τα πίσω ελαστικά και βασίζεται κυρίως στην πρόσφυση. Οπότε η πρόκληση είναι να σταματήσει η ολίσθηση των πίσω ελαστικών και η υπερθέρμανση τους, καθώς το μονοθέσιο δεν δέχεται μεγάλη πίεση προς το έδαφος, εξαιτίας του στησίματος του μονοθεσίου με χαμηλά επίπεδα κάθετης δύναμης. Ο καιρός παίζει σημαντικό ρόλο, καθότι το πρόβλημα αναδεικνύεται, εάν οι θερμοκρασίες είναι υψηλές”.
Αναλυτικά το πρόγραμμα του τριημέρου:
Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου
FP1: 15:30 – 16:30
Κατατακτήριες δοκιμές: 19:00 – 20:00
Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου
FP2: 13:00 – 14:00
Sprint Qualifying: 17:30 – 18:00
Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου
Αγώνας: 16:00
Όλη η δράση του τριημέρου θα μεταδοθεί σε απευθείας μετάδοση από το Cosmote Sport 5HD και από την ΕΡΤ. Το FP1 και το FP2 θα μεταδοθούν από τα κανάλια της “ΕΡΤSPORTS“, της ψηφιακής πλατφόρμας “ERTFLIX”. Οι κατατακτήριες δοκιμές της Παρασκευής, το sprint qualifying και ο αγώνας της Κυριακής θα μεταδοθούν ζωντανά από την ΕΡΤ2.
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.