Μετά την νίκη του Carlos Sainz στο GP Σιγκαπούρης και την επιστροφή της Ferrari στις νίκες, η F1 ταξιδεύει στη Suzuka για το GP Ιαπωνίας. Στέψη για Verstappen και Red Bull ή κάποιος θα καθυστερήσει το γεγονός ?
Στη Μαρίνα Μπέι η κατάσταση ήταν διαφορετική από την συνηθισμένη. Η Red Bull από κυρίαρχη σε όλους τους τομείς, κατέληξε σε ομάδα 3ης και 4ης δυναμικής στο grid. Στον αντίποδα η Ferrari πέταγε και ο Carlos Sainz κρατούσε με μεγάλη ηρεμία την πρωτοπορία του αγώνα. Η επιλογή του να έχει εντός ζώνης DRS τους Norris, Russell και Hamilton, απέδωσε καρπούς.
Ο Sainz πήρε την νίκη και η Ferrari επέστρεψε στην κορυφή, μετά το GP Αυστρίας, τον Ιούλιο του 2022. Ο Norris πήρε ένα άξιο βάθρο (σ.σ. έκανε εξαιρετικό αγώνα από την αρχή έως το τέλος) και ο Hamilton πήρε την 3η θέση, χάρις στο λάθος του Russell.
Suzuka – Πίστα με πολλές αναμνήσεις
Το “Suzuka International Racing Course” είναι μια πίστα με τεράστια ιστορία. Από την επαφή Senna – Prost το 1989 και το 1990, την νίκη του Kimi Raikkonen το 2005 από την 17η θέση, έως και τις κατακτήσεις πρωταθλημάτων του Mika Hakkinen, του Michael Schumacher και του Damon Hill. Η Suzuka είναι μια πίστα που λατρεύουν σχεδόν όλοι οι οδηγοί της F1.
Σχεδιάτηκε από τον Ολλανδό, John Hugenholtz για λογαριασμό της Honda. Η ιδιαιτερότητα της είναι μοναδική. Αποτελείται από 18 στροφές μέσης και υψηλής ταχύτητας. Κύριο χαρακτηριστικό της η “130R”, την οποία οι οδηγοί την διασχίζουν με το πόδι κολλημένο στο γκάζι. Το πρώτο sector είναι ιδιαίτερο σημαντικό, καθώς εκεί θα φάνει η αεροδυναμική αποτελεσματικότητα και η σταθερότητα των νέων (σε σχεδίαση) μονοθεσίων της F1.
Το “Suzuka International Racing Course” έχει συνολικό μήκος 5,807 χιλιόμετρα. Διαθέτει μια ζώνη χρήσης DRS, η οποία βρίσκεται στην ευθεία εκκίνησης – τερματισμού. Νικητής αναδεικνύεται εκείνος που θα διανύσει την απόσταση των 307,471 χιλιομέτρων σε 53 γύρους. Το ρεκόρ γύρου το κατέχει από το 2019 ο Lewis Hamilton (1:30:983).
Η Suzuka μέσα από την οπτική γωνία της Pirelli
Η Pirelli θα φέρει στο GP Ιαπωνίας τις γόμες C1 (Σκληρή), C2 (Μέση) και C3 (Μαλακή). Οι πιέσεις των ελαστικών είναι για τα εμπρός στα 25,0 psi και στα 23,0 psi για τα πίσω. Το “EOS Camber Limit” είναι για τα εμπρός στα -2,75 και στο -1,50 για τα πίσω.
“Το GP Ιαπωνίας πραγματοποιείται σε μια από τις πιο συναρπαστικές και απαιτητικές πίστες στην ιστορία της F1. Σε αυτή της Suzuka με τη μοναδική της διάταξη, σε σχήμα οχτώ. Αυτό το ιστορικό μέρος είναι το αγαπημένο των οδηγών, καθώς είναι απολύτως συναρπαστικό στην οδήγηση στα σημερινά εξαιρετικά ανταγωνιστικά μονοθέσια“, ανέφερε στο press kit, ο head of motorsport της Pirelli, Mario Isola.
“Ως αποτέλεσμα αυτών των απαιτητικών χαρακτηριστικών, φέρνουμε μερικά από τα πιο σκληρά ελαστικά στη σειρά του 2023 στην Ιαπωνία. Την C1, την C2 και την C3. Αυτές είναι μόνο ονομαστικά ίδιες με τις περσινή επιλογή λόγω της νέας γόμας C1, η οποία εισήχθη αυτή τη σεζόν για να βρίσκεται ανάμεσα στην C2 και την πρώην C1, η οποία τώρα ονομάζεται C0“.
“Την Παρασκευή, όλες οι ομάδες θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν μια νέα έκδοση της C2, για να δοθεί έγκριση χρήσης από την νέα σεζόν. Αυτή η τελευταία εξέλιξη θα πρέπει να παρέχει μεγαλύτερη πρόσφυση από την τωρινή C2. Και πλέον έτσι θα ταιριάζει με μεγαλύτερη συνοχή μεταξύ των C1 και C3“.
“Αυτή η δοκιμή είναι μέρος ενός προγράμματος ανάπτυξης που καθορίστηκε πρόσφατα για το 2024 και θα συνεχιστεί με μια νέα έκδοση της C4, η οποία θα δοκιμαστεί στην πίστα, κατά τη διάρκεια GP Μεξικού“.
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.