Μετά τη μεγάλη του Sergio Perez στη Σιγκαπούρη, η δράση της F1 μεταφέρεται στην Ιαπωνία, έπειτα από απουσία 2 χρόνων. Ώρα για στέψη του Verstappen στη Suzuka
Η βροχή την Κυριακή στη Σιγκαπούρη ήταν σημείο κλειδί για την εξέλιξη του αγώνα. Ο Perez βγήκε νικητής και αλώβητος από τον αγώνα και από τους αγωνοδίκες της FIA. Ο Leclerc έχασε για άλλη μια φορά την ευκαιρία να μετουσιώσει την pole του Σαββάτου, σε νίκη. Ο Verstappen έπεσε θύμα του ελάχιστου καυσίμου στην RB18 στο Q3 και η 7η θέση ήταν το ελάχιστο αποτέλεσμα. Ο Sainz κατέλαβε την 3η θέση και βοήθησε την Ferrari να βγει νικήτρια, την ίδια στιγμή που η Mercedes τα κάνε μαντάρα στη “Marina Bay”.
Μετά από απουσία 2 χρόνων λόγω της πανδημίας του Covid-19, η F1 επιστρέφει στην Ιαπωνία και η δράση περιστρέφεται γύρω από την πίστα της Suzuka
Το “Suzuka International Racing Course” είναι μια πίστα με τεράστια ιστορία. Από την επαφή Senna – Prost το 1989 και το 1990, την νίκη του Kimi Raikkonen το 2005 από την 17η θέση, έως και τις κατακτήσεις πρωταθλημάτων του Mika Hakkinen, του Michael Schumacher και του Damon Hill. Η Suzuka είναι μια πίστα που λατρεύουν σχεδόν όλοι οι οδηγοί της F1.
Σχεδιάτηκε από τον Ολλανδό, John Hugenholtz για λογαριασμό της Honda. Η ιδιαιτερότητα της είναι μοναδική. Αποτελείται από 18 στροφές μέσης και υψηλής ταχύτητας. Κύριο χαρακτηριστικό της η “130R”, την οποία οι οδηγοί την διασχίζουν με το πόδι κολλημένο στο γκάζι. Το πρώτο sector είναι ιδιαίτερο σημαντικό, καθώς εκεί θα φάνει η αεροδυναμική αποτελεσματικότητα των νέων (σε σχεδίαση) μονοθεσίων της F1.
Το “Suzuka International Racing Course” έχει συνολικό μήκος 5,807 χιλιόμετρα. Διαθέτει μια ζώνη χρήσης DRS, η οποία βρίσκεται στην ευθεία εκκίνησης – τερματισμού. Νικητής αναδεικνύεται εκείνος που θα διανύσει την απόσταση των 307,471 χιλιομέτρων σε 53 γύρους. Το ρεκόρ γύρου το κατέχει από το 2019 ο Lewis Hamilton (1:30:983).
Η Suzuka μέσα από την οπτική γωνία της Pirelli
Η Pirelli θα φέρει στο GP Ιαπωνίας τις γόμες C1 (Σκληρή), C2 (Μέση) και C3 (Μαλακή). Οι πιέσεις των ελαστικών είναι για τα εμπρός στα 25,0 psi και στα 23,0 psi για τα πίσω. Το “EOS Camber Limit” είναι για τα εμπρός στα -2,75 και στο -1,50 για τα πίσω.
“Ρωτήστε τους οδηγούς ποιες είναι οι αγαπημένες τους πίστες και η Suzuka θα είναι πάντα ψηλά στη λίστα“, δήλωσε ο motorsport director της Pirelli, Mario Isola.
“Η Suzuka περιέχει απαιτητικές γωνίες όπως πουθενά αλλού, όπως το 130R και το Spoon, καθώς και μια πραγματικά ιδιαίτερη ατμόσφαιρα και ιστορία με απίστευτους θαυμαστές. Έχει ίδιο περίπου αριθμό αριστερών και δεξιών στροφών, σε ένα layout που μοιάζει πολύ με 8. πράγμα που σημαίνει ότι οι απαιτήσεις της πίστας είναι ομοιόμορφα ισορροπημένες“.
“Με την τελευταία γενιά μονοθεσίων να είναι πιο βαριά από πριν και τα όρια απόδοσης να πιέζονται συνεχώς, αυτή η πρόκληση είναι μεγαλύτερη από ποτέ τώρα. Μια καινοτομία για φέτος είναι το γεγονός ότι θα δοκιμάσουμε μερικά πρωτότυπα ελαστικά του 2023 κατά τη διάρκεια ενός διευρυμένου Free Practice, το απόγευμα της Παρασκευής, καθώς οριστικοποιούμε τις προδιαγραφές για την επόμενη χρονιά με το τέλος αυτής της σεζόν να πλησιάζει“.
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.