Formula 1ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑΝΕΝΑ ΠΑΣΒΑΝΤΗ

GP Γαλλίας – Παιχνίδι με Αντεστραμμένους Ρόλους

Η συναρπαστική νίκη του Max Verstappen στο GP Γαλλίας ήταν η απάντηση της Red Bull στην ανάλογη στρατηγική νίκη της Mercedes στον αγώνα της Βαρκελώνης. Η επιλογή των δύο pit stop ήταν αυτή που «κλείδωσε» την πρωτιά για τον Ολλανδό.

Το 61ο GP Γαλλίας έχει επιστρέψει από το 2018 στο σιρκουί Paul Ricard, στο γραφικό Le Castellet, με αγώνες που, ομολογουμένως, στο παρελθόν δεν είχαν ιδιαίτερο σασπένς, κάτι που, παρ’ όλα αυτά, δεν ισχύει για τον αγώνα της Κυριακής που μας πέρασε. Όμως ας τα πάρουμε από την αρχή.

Στις κατατακτήριες της Κυριακής είδαμε τον Yuki Tsunoda να βγαίνει εκτός στο Q1, για 4η φορά φέτος.

Ο ιάπωνας έχασε τον έλεγχο στην έξοδο της 1ης στροφής και κατέληξε στις μπαριέρες, τερματίζοντας άδοξα την προσπάθεια του. Ο ίδιος αργότερα δήλωσε ότι προτεραιότητα του είναι να βελτιώσει την εμφάνιση του στις κατατακτήριες.

Με 22 δευτερόλεπτα να απομένουν για το τέλος του  Q1, ο Mick Schumacher έχασε τον έλεγχο της Haas και βρέθηκε στις μπαριέρες της στροφής 7, προκαλώντας κόκκινη σημαία. Βγήκε εκτός έχοντας, παρ’ όλα αυτά, περάσει στο Q2, στην 15η θέση

Μετά το τέλος του Q3, την πρώτη τριάδα σχημάτισαν οι Verstappen, Hamilton και Bottas.

Ο αγώνας της Κυριακής

Ο  Max Verstappen έκανε μια καλή εκκίνηση, όμως βγήκε εκτός πίστας στη 2η στροφή, δίνοντας έτσι το προβάδισμα στον Lewis Hamilton. Για τους επόμενους γύρους ο οδηγός της Red Bull βρισκόταν, σχεδόν σταθερά, 3 δευτερόλεπτα πίσω από τον Hamilton.

Το «παιχνίδι» των pit stop στο GP Γαλλίας ξεκίνησε με τον Charles Leclerc στον 15ο γύρο και τον Valtteri Bottas στον 18ο γύρο. Στον 19ο γύρο ο Ολλανδός μπήκε για σκληρή γόμα και ένα γύρο αργότερα ακολούθησε ο Hamilton, κίνηση που έφερε τον Verstappen μπροστά από τον Βρετανό.

Το γρηγορότερο pit stop της Mercedes και τα 3 δευτερόλεπτα διαφορά από τον Ολλανδό δεν ήταν, εκ του αποτελέσματος, αρκετά για να τον κρατήσουν πίσω τους.

Με τον Hamilton μια ανάσα πίσω του, o Verstappen ακολούθησε στρατηγική δύο pit stop, επιλογή κρίσιμη για την έκβαση του αγώνα, με ένα δεύτερο pit στον 33ο γύρο, στο οποίο επέλεξε τη μέση γόμα. Η γερμανική ομάδα βρέθηκε προ εκπλήξεως, και σε αυτό το σημείο δεν ήταν σε θέση να «απαντήσει», αφού ακόμα και αν ο Βρετανός επέλεγε να κάνει 2ο pit stop σε αυτό το σημείο του αγώνα δε θα κατάφερνε να αποτελέσει απειλή για τον Verstappen.

Στον προτελευταίο γύρο, και μετά από αρκετούς γύρους με μεγάλη αγωνία, ο Ολλανδός προσπέρασε τον επτά φορές πρωταθλητή και ανέβηκε στην ψηλότερη θέση του βάθρου.

Αυτή ήταν η 13η νίκη του Max Verstappen και η 3η του για το 2021. Ήταν επίσης και το πρώτο hat trick του Ολλανδού, καθώς κατάφερε να πάρει pole position, νίκη και ταχύτερο γύρο σε ένα Σαββατοκύριακο.

Μετά το τέλος του αγώνα, ο team principal της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε ότι δεν ήθελαν να βρεθούν στην ίδια θέση που είχαν βρεθεί στη Βαρκελώνη, κάτι που τελικά κατάφεραν με μεγάλη επιτυχία.

Το βάθρο στο GP Γαλλίας συμπλήρωσαν ο Lewis Hamilton και ο Sergio Perez, ο οποίος έφερε άλλο ένα βάθρο για την Red Bull μετά την εκπληκτική του νίκη στο Μπακού, κάνοντας το 1-3 μαζί με τον Ολλανδό, με αποτέλεσμα να αυξηθεί η διαφορά στο πρωτάθλημα κατασκευαστών στους 37 πόντους και τερματίζοντας ψηλότερα από τον Bottas, έχοντας και οι δύο ακολουθήσει στρατηγική ενός pit stop.

Με τη φθορά των ελαστικών να έχει σημαντικό ρόλο στο grand prix της Κυριακής, η Mclaren απέδωσε, με τους Norris και Ricciardo να τερματίζουν 5ος και 6ος αντίστοιχα και τον Ricciardo να βρίσκει και πάλι τον εαυτό του και να μας θυμίζει τις δυνατότητες του.

Στον αντίποδα, η Ferrari δεν είχε καλό ρυθμό ούτε καλή στρατηγική, με θέματα στη διαχείριση των ελαστικών, κάτι που κόστισε 6 θέσεις από τη θέση εκκίνησης στον Sainz (τερματίζοντας 11ος) και 9 θέσεις στον Leclerc, ο οποίος τερμάτισε 16ος, στον χειρότερο αγώνα του 2021 για την ομάδα, η οποία είχε μια καλή γενικά εικόνα στους προηγούμενους αγώνες της σεζόν.

Η συνέχεια στις 25-27 Ιουνίου, στο Red Bull Ring, στο Spielberg της Αυστρίας.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Νένα Πασβάντη

Εν δυνάμει δημοσιογράφος, η μεγάλη μου αγάπη είναι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός και ειδικότερα η Formula 1. Όταν δεν ασχολούμαι με Formula περνάω τον χρόνο μου παρακολουθώντας MotoGP.