Η Formula 1 επιστρέφει στη Γαλλία μετά από την απουσία ενός έτους, με την μάχη ανάμεσα στη Mercedes και τη Red Bull να έχει ανάψει.
Μετά το πέρας και του Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν, Mercedes και Red Bull μετρούν από 3 νίκες η καθεμία. Στον τελευταίο αγώνα στο Μπακού νικητής αναδείχτηκε ο Sergio Perez. Οι Max Verstappen και Lewis Hamilton δεν βαθμολογήθηκαν καθώς έμειναν και οι 2 εκτός αγώνα. Ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull από το σκασμένο πίσω αριστερό ελαστικό, 60 μέτρα περίπου πριν από την γραμμή εκκίνησης – τερματισμού. Από την άλλη ο Βρετανός 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής τερμάτισε στην 15η θέση. Ο Hamilton στην επανεκκίνηση του αγώνα έκανε λάθος στα φρένα της στροφής “1”, καταστρέφοντας την ευκαιρία για νίκη.
Ένα Grand Prix σε 16 διαφορετικές τοποθεσίες
Grand Prix στα Γαλλικά σημαίνει “μεγάλο βραβείο“. Το πρώτο Γαλλικό Grand Prix διεξήχθη το 1906 στο Le Mans. Το Le Mans φιλοξένησε τους αγώνες του 1921, του 1929 και του 1967. Αγώνες στη Γαλλία έχουν γίνει στο Στρασβούργο (1922), στο Magny-Cours (1991 – 2008), στη Dijon (1974 – 1984), στη Ρένς (1932- 1966), αλλά και σε άλλες περιοχές της Γαλλίας. Συνολικά το Γαλλικό Grand Prix έχει αλλάξει τοποθεσία συνολικά 16 φορές.
Η πίστα του Paul Ricard ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1969 και στις 19 Απριλίου του 1970 άνοιξε για το κοινό. Το εν λόγω σιρκουί είχε 3 διαφορετικές χαράξεις (lay outs), ένα μεγάλο βιομηχανικό πάρκο και έναν διάδρομο απογείωσης – προσγείωσης, το οποίο χρησιμοποιείται έως σήμερα. Το 1971 πραγματοποίησε τον πρώτο αγώνα της F1. Από το 1985 έως το 1990 το Paul Ricard ήταν η έδρα του Γαλλικού Grand Prix. Το 1991 ο αγώνας μετακόμισε στο Magny-Cours και παρέμεινε εκεί έως το 2008. Η Γαλλία επέστρεψε στο καλεντάρι της F1 το 2018, πάλι χάρις στην πίστα, στην περιοχή Le Castellet.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Paul Ricard
Η πίστα του Paul Ricard έχει συνολικό μήκος 5.842 χιλιόμετρα. Το ρεκόρ το κατέχει ο Sebastian Vettel από το 2019, με το 1:32:740. Το τρίτο sector είναι ιδιαίτερα απαιτητικό. Αποτελείται από στροφές μέσης και χαμηλής ταχύτητες. Η πρόσφυση στις στροφές “11” και “15” είναι ιδιαίτερα απαιτητικές, καθώς χρειάζεται ένα set up που θα προσφέρει την καλύτερη αεροδυναμική και την καλύτερη πρόσφυση. Η ευθεία “Mistral” διακόπτεται από το σικείν των στροφών “8” και “9“, κάτι το οποίο καταπονεί ιδιαίτερα το μονοθέσιο για 4 με 5 δευτερόλεπτα. Το σιρκουί στο Le Castellet αποτελείται από 2 ζώνες DRS.
Μαλακές γόμες όπως το 2019 από την Pirelli
Η Pirelli επέλεξε να φέρει στην Γαλλία, τις γόμες C2 (Σκληρή), C3 (Μέση) και C4 (Μαλακή). Στις πιέσεις των ελαστικών η Pirelli επιβάλει 21.0 psi στα εμπρός ελαστικά και 19.5 psi στα πίσω.
Mario Isola – επικεφαλής της Pirelli:
“Επιστρέφουμε σε έναν συνδυασμό ελαστικών, ο οποίος χρησιμοποιήθηκε στους πρώτους 2 αγώνες της χρονιάς, ακριβώς στη μέση της γκάμας μας. Αυτός είναι ο πιο ευέλικτός συνδυασμός, αρκετά κατάλληλος για μια πληθώρα απαιτήσεων, το οποίο το καθιστά ιδανικό για την πίστα του Paul Ricard, η οποία έχει μίξη πολλών διαφορετικών στροφών. Παραμένουμε στις ίδιες γόμες, με τις οποίες είχαμε επιλέξει και για το τελευταίο Γαλλικό Grand Prix, το οποίο οδήγησε σε στρατηγική ενός pit stop, για τους περισσότερους οδηγούς. Παρόλα αυτά είδαμε διαφορετικού είδους στρατηγικές, ακόμα και με την μια αλλαγή ελαστικών“.
Αναλυτικά το πρόγραμμα του τριημέρου:
Παρασκευή 18 Ιουνίου
FP1: 12:30 – 13:30
FP2: 16:00 – 17:00
Σάββατο 19 Ιουνίου
FP3: 13:00 – 14:00
Qualifying: 16:00 – 17:00
Κυριακή 20 Ιουνίου
Αγώνας: 16:00
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.