GP Γαλλίας – Μάχη με φόντο την Κυανή Ακτή

Μετά την αγχωτική στο τέλος νίκη του Charles Leclerc στο “Red Bull Ring”, η F1 πηγαίνει στη νότια Γαλλία και την πίστα του Paul Ricard, για την προτευλαία πράξη του πρωταθλήματος, πριν από την καλοκαιρινή διακοπή

Στην Αυστρία υπήρξαν δυο εικονές. Η πρώτη εικόνα ήταν η υπεροχή του Max Verstappen στο 2ο Sprint Race της σεζόν. Την ίδια ώρα οι Carlos Sainz και Charles Leclerc έδιναν την δικιά τους μάχη για τις θέσεις “2” και “3”. Αυτό όμως είχε ως αποτέλεσμα να μην μπορέσει ποτέ η Ferrari να διεκδικήσει την νίκη. Ο Μονεγάσκος δήλωσε, ότι για να κερδίσει η Ιταλική ομάδα την Κυριακή, θα πρέπει να μην υπάρξει μάχη ανάμεσα σε εκείνον και τον teammate του.

Όπερ και εγένετο την Κυριακή

Ο Leclerc έχοντας την δυναμική και την τέλεια λειτουργία της μέσης και της σκληρής γόμας, πέρασε τον Verstappen 3 φορές μέσα στον αγώνα και αναδείχθηκε νικητής του GP Αυστρίας. Ο Sainz μπορούσε να πάρει την 2η θέση και να κάνει το 1-2 για την Scuderia. Ωστόσο ο κινητήρας της F1-75 έσπασε και ο Ισπανός εγκατέλειψε τον αγώνα. Ο Verstappen είχε θέματα με την απόδοση των ελαστικών και αρκέστηκε στη 2η θέση. Το βάθρο συμπλήρωσε ο σταθερός με την Mercedes, Lewis Hamilton. Η Γερμανική ομάδα τερμάτισε για 4ο συνεχόμενο αγώνα στο podium, δείχνοντας πως οι αναβαθμίσεις έχουν βελτιώσει αρκετά την W13 Hybrid.

Paul Ricard – Ένα Grand Prix σε 16 διαφορετικές τοποθεσίες

Grand Prix στα Γαλλικά σημαίνει “μεγάλο βραβείο“. Το πρώτο Γαλλικό Grand Prix διεξήχθη το 1906 στο Le Mans. Το Le Mans φιλοξένησε τους αγώνες του 1921, του 1929 και του 1967. Αγώνες στη Γαλλία έχουν γίνει στο Στρασβούργο (1922), στο Magny-Cours (1991 – 2008), στη Dijon (1974 – 1984), στη Ρένς (1932- 1966), αλλά και σε άλλες περιοχές της Γαλλίας. Συνολικά το Γαλλικό Grand Prix έχει αλλάξει τοποθεσία συνολικά 16 φορές.

Η πίστα του Paul Ricard ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1969 και στις 19 Απριλίου του 1970 άνοιξε για το κοινό. Το εν λόγω σιρκουί είχε 3 διαφορετικές χαράξεις (lay outs), ένα μεγάλο βιομηχανικό πάρκο και έναν διάδρομο απογείωσης – προσγείωσης, το οποίο χρησιμοποιείται έως σήμερα. Το 1971 πραγματοποίησε τον πρώτο αγώνα της F1. Από το 1985 έως το 1990 το Paul Ricard ήταν η έδρα του Γαλλικού Grand Prix. Το 1991 ο αγώνας μετακόμισε στο Magny-Cours και παρέμεινε εκεί έως το 2008. Η Γαλλία επέστρεψε στο καλεντάρι της F1 το 2018, πάλι χάρις στην πίστα, στην περιοχή Le Castellet.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Paul Ricard

Η πίστα του Paul Ricard έχει συνολικό μήκος 5.842 χιλιόμετρα. Το ρεκόρ το κατέχει ο Sebastian Vettel από το 2019, με το 1:32:740. Το τρίτο sector είναι ιδιαίτερα απαιτητικό. Αποτελείται από στροφές μέσης και χαμηλής ταχύτητες. Η πρόσφυση στις στροφές “11” και “15” είναι ιδιαίτερα απαιτητικές, καθώς χρειάζεται ένα set up που θα προσφέρει την καλύτερη αεροδυναμική και την καλύτερη πρόσφυση. Η ευθεία “Mistral” διακόπτεται από το σικείν των στροφών “8” και “9”, κάτι το οποίο καταπονεί ιδιαίτερα το μονοθέσιο για 4 με 5 δευτερόλεπτα. Το σιρκουί στο Le Castellet αποτελείται από 2 ζώνες DRS. Η Pirelli θα φέρει στο GP Γαλλίας, τις γόμες C2 (Σκληρή), C3 (Μέση) και C4 (Μαλακή).

Φέτος το GP Γαλλίας πραγματοποιείται σχεδόν ένα μήνα αργότερα από πέρυσι, όταν έβρεχε το πρωί της Κυριακής, επομένως είναι δίκαιο να περιμένουμε υψηλότερες θερμοκρασίες“.

Η φετινή γενιά ελαστικών και σύνθετων είναι διαφορετική και πιο ανθεκτική στην υπερθέρμανση από τις εκδόσεις 13 ιντσών που χρησιμοποιήθηκαν πέρυσι, επομένως θα πρέπει να δούμε πώς αυτό επηρεάζει τη στρατηγική“.

Στο Paul Ricard ήταν στην πραγματικότητα εκεί όπου έκαναν το ντεμπούτο τους τα ελαστικά μας 18 ιντσών για την τρέχουσα εποχή, σε μια δοκιμή με τη Renault και τον Sergey Sirotkin το 2019″, δήλωσε στο press kit, ο Mario Isola, ενόψει του GP Γαλλίας.

GP Γαλλίας

Όλη η δράση του τριημέρου θα μεταδοθεί σε απευθείας μετάδοση από το Cosmote Sport 5HD και από την ΕΡΤ. Το FP1, το FP2 και το FP3 θα μεταδοθούν από τα κανάλια της “ΕΡΤSPORTS”, της ψηφιακής πλατφόρμας “ERTFLIX”. Οι κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου και ο αγώνας της Κυριακής θα μεταδοθούν ζωντανά από την ΕΡΤ2.

Αναλυτικά το πρόγραμμα του τριημέρου:

Παρασκευή 22 Ιουλίου

FP1: 15:00 – 16:00
FP2: 18:00 – 19:00

Σάββατο 23 Ιουλίου

FP3: 14:00 – 15:00
Κατατακτήριες δοκιμές: 17:00 – 18:00

Κυριακή 24 Ιουλίου

Αγώνας: 16:00

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Γιώργος Λιακόπουλος

Φίλος της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Όταν δεν έχει F1 παρακολουθούμε MotoGP και WRC. Λάτρης της οδήγησης (ειδικότερα τις νυχτερινές ώρες) και υπέρμαχος της οδικής ασφαλείας. Βρίσκομαι στο F1racingnews από το Δεκέμβριο του 2019, χάρη στη θέληση και την επιθυμία για συνεργασία του ιδρυτή της, Σάκη Ζαφειρόπουλου.

F1RACINGNEWS