Μετά το Πάσχα των καθολικών η F1 επιστρέφει στη δράση με το Grand Prix της Emilia Romagna, στην πίστα της Imola. Επιστροφή στην Ευρώπη για το σπορ
Η πρώτη τριάδα των Grand Prix έδειξε ότι η Ferrari επέστρεψε εκεί που αρμόζει να είναι. Στο κορυφή του σπορ. Η οργανωμένη προσπάθεια που έγινε από πέρυσι (ή να είμαστε ακριβείς από το 2020), φέτος αποδίδει τα μέγιστα. Η F1-75 είναι έως τώρα το καλύτερο μονοθέσιο στο grid και το πιο αποτελεσματικό. Ο Charles Leclerc είναι ο καλύτερος των τελευταίων χρόνων. Ο Μονεγάσκος έχει κερδίσει 2 αγώνες (Μπαχρέιν και Αυστραλία) και βρίσκεται στην κορυφή της βαθμολογίας με 71 βαθμούς.
Στον αντίποδα ο Max Verstappen έχει βρει εμπόδια στην προσπάθεια υπεράσπισης του τίτλου που κατέκτησε πέρυσι. Ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull έχει εγκαταλείψει 2 φορές από προβλήματα αξιοπιστίας στην μονάδα ισχύος της Honda (σ.σ. από φέτος ονομάζεται Red Bull Powertrains). Η Mercedes παράλληλα βρίσκεται αρκετά πίσω στην δυναμικότητα των μονοθεσίων. Το porpoising παραμένει το μεγάλο αγκάθι για την W13 Hybrid. Ο Toto Wolff δήλωσε πρόσφατα ότι η Mercedes δεν είναι μέσα στα φαβορί για την διεκδίκηση ή ακόμα και την κατάκτηση κάποιοι τίτλου.
Autodromo Enzo e Dino Ferrari – η πίστα των Παθών
Η δράση της F1 μεταφέρεται αυτή την φορά στην Ευρώπη. Πρώτη στάση η Ιταλία και η περιοχή της Emilia Romagna. Ο τόπος διεξαγωγής του εν λόγω Grand Prix είναι η πίστα “Autodromo Enzo e Dino Ferrari”, στην Imola. Πρώτη της λειτουργία ήταν τον Μάρτιο του 1950. Ήταν έτοιμη για δοκιμαστικές χρήσεις το 1952, αλλά το 1953 πραγματοποιήθηκε εκεί ο πρώτος αγώνας. Αγώνα της F1 φιλοξένησε για πρώτη φορά το 1980, για λογαριασμό του Ιταλικού Grand Prix. Από το 1981 έως το 2006 φιλοξενούσε το Grand Prix του San Marino. Φέτος η Imola φιλοξενεί και το πρώτο Sprint Race της σεζόν.
Το μαύρο Grand Prix του 1994 ακόμα επισκιάζει την ιστορία της πίστας. Στις 14:17 ώρα Ελλάδας την πρωτομαγιά, ο Ayrton Senna da Silva προσέκρουσε με την ακυβέρνητη Williams στον τσιμεντένιο τοίχο της στροφής “Tamburello”. 4 ώρες μετά ο Ayrton Senna πέρασε στην ιστορία και πήγε δίπλα στον Θεό, που τόσο πολύ λάτρευε και αγαπούσε. Μια ημέρα πριν ακολούθησε ο τραγικός θάνατος του Roland Ratzenberger.
Από το 2006 η πίστα της Imola δέχθηκε αρκετές αλλαγές. Το 2020 και κατά την διάρκεια του πρώτου κύματος της πανδημίας “Covid-19” η Imola επέστρεψε στο καλεντάρι της F1. Το σικείν της “Variante Bassa” έπαψε να υπάρχει. Στη θέση της μπήκε μια μεγάλη ευθεία από την “Rivazza 2” έως το σικέιν της “Tamburello”. Το “Autodromo Enzo e Dino Ferrari” έχει μήκος 4,909 χιλιόμετρα και αποτελείται από 19 στροφές. Το ρεκόρ πίστας το κατέχει από το 2020 ο Lewis Hamilton (1:15:484).
Η Pirelli θα φέρει στο GP Emilia Romagna, τις γόμες C2 (Σκληρή), C3 (Μέση) και C4 (Μαλακή). Οι πιέσεις στα εμπρός ελαστικά θα είναι στα 24,5 psi και στα 21,5 psi οι πιέσεις στα πίσω ελαστικά. Το “EOS Camber limit” θα είναι -3.50° μπροστά και -1.75° πίσω.
“Η Imola είναι μια παλαιάς σχολής πίστα, γεμάτη προκλήσεις. Η προσπέραση εδώ μπορεί να περίπλοκη, εξαιτίας της στενότητας της σε ορισμένα σημεία. Επομένως η στρατηγική θα έχει ως στόχο την αποφυγή του κυκλοφοριακού στον αγώνα. Ουσιαστικά οι ομάδες ξεκινούν από το μηδέν εδώ όσον αφορά τη γνώση των ελαστικών, καθώς οι γόμες είναι εντελώς διαφορετικές φέτος“.
“Ο περσινός αγώνας ξεκίνησε με τη χρήση των βρόχινων ελαστικών, προτού διακοπεί από μια μεγάλη περίοδο ύπαρξης της κόκκινης σημαίας. Σε γενικές γραμμές η Imola είναι μια πίστα μεσαίας δυναμικότητας για τα ελαστικά και είναι ένας χώρος που χρησιμοποιείται αρκετά συχνά. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να δούμε λίγο λιγότερη εξέλιξη της πίστας από ό,τι έχουμε συνηθίσει σε άλλες πίστες, καθώς η πίστα είναι ήδη καλά καλυμμένη“, δήλωσε στο press kit ο επικεφαλής της Pirelli, Mario Isola.
Όλη η δράση του τριημέρου θα μεταδοθεί σε απευθείας μετάδοση από το Cosmote Sport 5HD και από την ΕΡΤ. Το FP1, και το FP2 μεταδοθούν από τα κανάλια της “ΕΡΤSPORTS“, της ψηφιακής πλατφόρμας “ERTFLIX“. Οι κατατακτήριες δοκιμές της Παρασκευής, το Sprint Race του Σαββάτου και ο αγώνας της Κυριακής, θα μεταδοθούν ζωντανά από την ΕΡΤ2.
Αναλυτικά το πρόγραμμα του τριημέρου:
Μεγάλη Παρασκευή 22 Απριλίου
FP1: 14:30 – 15:30
Κατατακτήριες δοκιμές: 18:00 – 19:00
Μεγάλο Σάββατο 23 Απριλίου
FP2: 13:30 – 14:30
Sprint Race: 17:30 – 18:30
Κυριακή του Πάσχα 24 Απριλίου
Αγώνας: 16:00
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter