Η F1 μετά το πέρασμα της στο Miami και την άνετη επικράτηση του Max Verstappen, επιστρέφει στην Ευρώπη και την πίστα της Imola για το GP Emilia Romagna
Στο Miami ο Max Verstappen έδειξε τον χαρακτήρα του πρωταθλητή, κόντρα στον teammate του, Sergio Perez. Ο δις παγκόσμιος με μια τέλεια διαχείρηση της σκληρής γόμας για 46 γύρους, προσπέρασε τον Μεξικανό οδηγό της Red Bull και κέρδισε τον αγώνα του GP Miami. Οι “κόκκινοι ταύροι” πέτυχαν την 5η συνεχόμενη νίκη μέσα στο 2023 και έδειξε σε όλους τους αντιπάλους της, ότι πρέπει να κάνουν τα αδύνατα – δυνατά για να ανατραπεί το σκηνικό. Ο Fernando Alonso συμπλήρωσε με μεγάλη άνεση το βάθρο των νικητών. Η Ferrari επέστρεψε στη μετριότητα, παρόλο που ελπίζει στις αναβαθμίσεις, όπως επίσης και η σταθερή Mercedes.
Autodromo Enzo e Dino Ferrari – η πίστα των Παθών
Η δράση της F1 μεταφέρεται αυτή την φορά στην Ευρώπη. Πρώτη στάση η Ιταλία και η περιοχή της Emilia Romagna. Ο τόπος διεξαγωγής του εν λόγω Grand Prix είναι η πίστα “Autodromo Enzo e Dino Ferrari”, στην Imola. Πρώτη της λειτουργία ήταν τον Μάρτιο του 1950. Ήταν έτοιμη για δοκιμαστικές χρήσεις το 1952, αλλά το 1953 πραγματοποιήθηκε εκεί ο πρώτος αγώνας. Αγώνα της F1 φιλοξένησε για πρώτη φορά το 1980, για λογαριασμό του Ιταλικού Grand Prix. Από το 1981 έως το 2006 φιλοξενούσε το Grand Prix του San Marino. Φέτος η Imola φιλοξενεί και το πρώτο Sprint Race της σεζόν.
Από το 2006 η πίστα της Imola δέχθηκε αρκετές αλλαγές. Το 2020 και κατά την διάρκεια του πρώτου κύματος της πανδημίας “Covid-19” η Imola επέστρεψε στο καλεντάρι της F1. Το σικείν της “Variante Bassa” έπαψε να υπάρχει. Στη θέση της μπήκε μια μεγάλη ευθεία από την “Rivazza 2” έως το σικέιν της “Tamburello”. Το “Autodromo Enzo e Dino Ferrari” έχει μήκος 4,909 χιλιόμετρα και αποτελείται από 19 στροφές. Το ρεκόρ πίστας το κατέχει από το 2020 ο Lewis Hamilton (1:15:484).
Η Pirelli θα φέρει στο GP Emilia Romagna, τις γόμες C3 (Σκληρή), C4 (Μέση) και C5 (Μαλακή). Οι πιέσεις στα εμπρός ελαστικά θα είναι στα 24,5 psi και στα 21,5 psi οι πιέσεις στα πίσω ελαστικά. Το “EOS Camber limit” θα είναι -3.25° μπροστά και -1.75° πίσω. Σε αυτό το Grand Prix θα διεξαχθεί το νέο σύστημα των κατατακτηρίων δοκιμών. Στο Q1 θα χρησιμοποιηθεί υποχρεωτικά μόνο η σκληρή, στο Q2 μόνο η μέση και στο Q3 μόνο η μαλακή γόμα της Pirelli.
“Ο πρώτος αγώνας σε Ευρωπαϊκό έδαφος για την σεζόν του 2023, θα έχει 2 σημαντικές καινοτομίες, όσον αφορά τα ελαστικά. Αυτές έχουν στόχο την βελτίωση της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας της F1“, δήλωσε αρχικά μέσω του Press Kit, ο motorsport director της Pirelli, Mario Isola.
“Η πρώτη καινοτομία έχει να κάνει με τις κατατακτήριες δοκιμές. Θα δοκιμάσουμε έναν νέο κανονισμό που απαιτεί από τις ομάδες να χρησιμοποιούν διαφορετικές γόμες. Με την hard στο Q1, με medium στο Q2 και με soft στο Q3. Αυτό σημαίνει μείωση των σετ slick ελαστικών που κάθε οδηγός διαθέτει για την εκδήλωση από 13 σε 11, μειώνοντας τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που προκαλούνται από την παραγωγή και τη μεταφορά των ελαστικών“.
“Επιπλέον θα εισαχθεί μια νέα σύνθεση πλήρους βρόχινου ελαστικού, που δεν απαιτεί τη χρήση ηλεκτρικών κουβερτών. Οι δοκιμές έδειξαν ακόμη καλύτερες επιδόσεις από το προηγούμενο Cinturato Blue full wet, ακόμη και χωρίς τις ηλεκτρικές κουβέρτες των ελαστικών. Τέλος, επιλέξαμε να φέρουμε τη σειρά από μαλακότερες ενώσεις μας (C3, C4 και C5) στην Imola, η οποία θα μπορούσε να προσφέρει στις ομάδες μια ευρύτερη ποικιλία στρατηγικών επιλογών“.
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter